Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Amsterdammer
0
Vanochtend had iemand een post van dit forum gequote van begin dit jaar. Toen stond de koers fors hoger en min of meer hetzelfde geluid, we gaan hoger vanwege de vooruitzichten. Volgens mij was de koers rond de €20. Goed bedacht, sterk. Echter nu na het JG intervieuw kan het toch niet anders dan dat de cijfers goed zijn.
Chessplayer1992
0
quote:

upsidedown schreef op 6 oktober 2023 17:06:

[...]
2,50 bezorgkosten mbt pizza, snackbar, chinees, kebabzaak. Jet nadert steeds meer intrinsieke waarde.
5 bezorgingen per uur is toch wel 12,50 euro. Daar wordt je rijk van. De kapster die bij me langskomt voor 10 euro verdient meer.
En nog de take rate van de omzet van de bestelling...
StayCalmAndAnalyze
14
quote:

Who are you? -Take it easy, Aja schreef op 6 oktober 2023 18:50:

[...]

Deze meneer heeft het begrepen, nu Den Haag nog..
Er gebeuren zoveel vieze spelletjes die door de vingers wordne gezien. Kijk naar Unibail Rodamco op het laagte koers werd ineens een aandelenuitgifte aangekondigd ter grootte van de market cap zodat sommige partijen ineens goedkoop konder inkopen, ware machtsverschuiving (uitgifte ging uiteraard niet door). Kijk naar Galapagos waar het management cashed op hoge koers regionen en vervolgens verzwijgt dat sommige medicijnen zullen worden afgekeurd terwijl ze allang mee weten. Kijk naar Nikola onlangs zelfde verhaal, aandelen uitgeven en dreiging van delisting nasdaq zodat iedereen verkoopt en dan toch ineens goed nieuws streak waardoor de koers 4x over de kop gaat. Vervolgens weer een streak van slecht nieuws berichten. Meerdere partijen zitten in het complot om een koers te boosten met goed of slecht nieuws en met afspraken. We zijn slecht een speelbal en het mag allemaal maar... wie ziet hierop toe? Niemand....want ook die mensen/instanties zullen een graantje meepikken.. Het enige wat je als belegger kunt doen is kijken naar de fundamentals en hoe de koers van een bedrijf staat ten opzichte van peers. Heeft de koers van JET invloed op de inkomsten van het bedrijf...enkel de middelen voor overnames in aandelen. JET gaat er komen en staat gewoon op een belachelijk lage koers, laat je niet misleiden door die grote bedrijven. Blijf bij de fundamentals en hou je stukken vast, ze moeten een keer terug kopen en laat dat niet jouw stukken zijn. Ik gun ze een dikke reddit rally, amen.
StayCalmAndAnalyze
0
Verder moet ik er overigens wel aan toevoegen dat Jiste wel ongeveer iedereen tegen de schenen heeft geschopt om dit te stimuleren: Baas van Uber, Aandeelhouders en vervolgens door de koop van Grub in aandelen het lot van ons allen (een sloot aan aandelen die als short kunnen worden ingezet) in de markt heeft gebracht. Dit heeft dit soort partijen teveel invloed gegeven voor manipulatie
Lady GakGak
0
quote:

mustang123 schreef op 6 oktober 2023 21:07:

[...]
Helemaal mee eens van mij mogen ze het ook verbieden denk er meer voor stemmen
Samen maakt sterk, zegt het voort!
Eagle1959
0
quote:

StayCalmAndAnalyze schreef op 6 oktober 2023 22:43:

[...]

Er gebeuren zoveel vieze spelletjes die door de vingers wordne gezien. Kijk naar Unibail Rodamco op het laagte koers werd ineens een aandelenuitgifte aangekondigd ter grootte van de market cap zodat sommige partijen ineens goedkoop konder inkopen, ware machtsverschuiving (uitgifte ging uiteraard niet door). Kijk naar Galapagos waar het management cashed op hoge koers regionen en vervolgens verzwijgt dat sommige medicijnen zullen worden afgekeurd terwijl ze allang mee weten. Kijk naar Nikola onlangs zelfde verhaal, aandelen uitgeven en dreiging van delisting nasdaq zodat iedereen verkoopt en dan toch ineens goed nieuws streak waardoor de koers 4x over de kop gaat. Vervolgens weer een streak van slecht nieuws berichten. Meerdere partijen zitten in het complot om een koers te boosten met goed of slecht nieuws en met afspraken. We zijn slecht een speelbal en het mag allemaal maar... wie ziet hierop toe? Niemand....want ook die mensen/instanties zullen een graantje meepikken.. Het enige wat je als belegger kunt doen is kijken naar de fundamentals en hoe de koers van een bedrijf staat ten opzichte van peers. Heeft de koers van JET invloed op de inkomsten van het bedrijf...enkel de middelen voor overnames in aandelen. JET gaat er komen en staat gewoon op een belachelijk lage koers, laat je niet misleiden door die grote bedrijven. Blijf bij de fundamentals en hou je stukken vast, ze moeten een keer terug kopen en laat dat niet jouw stukken zijn. Ik gun ze een dikke reddit rally, amen.
Goed verhaal. Met Unibail zat ik er ook in. Toen kondigden een grote VS bank om kwart over 5 vrijdagsmiddags aan dat er een emissie zou komen. Mocht allemaal Vd toezichthouders. Gelukkig was daar toen een Franse miljardair die ingreep. Angelsaksische bedrijven hebben geldverdienen als doel, waarbij het doel heiligt de middelen.
Lady GakGak
3
quote:

StayCalmAndAnalyze schreef op 6 oktober 2023 22:43:

[...]

Er gebeuren zoveel vieze spelletjes die door de vingers wordne gezien. Kijk naar Unibail Rodamco op het laagte koers werd ineens een aandelenuitgifte aangekondigd ter grootte van de market cap zodat sommige partijen ineens goedkoop konder inkopen, ware machtsverschuiving (uitgifte ging uiteraard niet door). Kijk naar Galapagos waar het management cashed op hoge koers regionen en vervolgens verzwijgt dat sommige medicijnen zullen worden afgekeurd terwijl ze allang mee weten. Kijk naar Nikola onlangs zelfde verhaal, aandelen uitgeven en dreiging van delisting nasdaq zodat iedereen verkoopt en dan toch ineens goed nieuws streak waardoor de koers 4x over de kop gaat. Vervolgens weer een streak van slecht nieuws berichten. Meerdere partijen zitten in het complot om een koers te boosten met goed of slecht nieuws en met afspraken. We zijn slecht een speelbal en het mag allemaal maar... wie ziet hierop toe? Niemand....want ook die mensen/instanties zullen een graantje meepikken.. Het enige wat je als belegger kunt doen is kijken naar de fundamentals en hoe de koers van een bedrijf staat ten opzichte van peers. Heeft de koers van JET invloed op de inkomsten van het bedrijf...enkel de middelen voor overnames in aandelen. JET gaat er komen en staat gewoon op een belachelijk lage koers, laat je niet misleiden door die grote bedrijven. Blijf bij de fundamentals en hou je stukken vast, ze moeten een keer terug kopen en laat dat niet jouw stukken zijn. Ik gun ze een dikke reddit rally, amen.
Marc Langeveld, wie kent hem niet, noemde vandaag in de wekelijkse podcast van onze Nico Inberg het aandeel JET 'nog spotgoedkoop'. Wat natuurlijk ook zo is..
Lady GakGak
2
Correctie: "wel heel erg goedkoop". Verder: " het aandeel ligt erbij als een dweil". Ook een 4,5 min. durende (positieve) analyse van ontwikkelingen die verbazen dat de koers nog zo laag staat. Alle ballen op Q3 cijfers.
Amsterdammer
0
quote:

Who are you? -Take it easy, Aja schreef op 6 oktober 2023 23:11:

Correctie: "wel heel erg goedkoop". Verder: " het aandeel ligt erbij als een dweil". Ook een 4,5 min. durende (positieve) analyse van ontwikkelingen die verbazen dat de koers nog zo laag staat. Alle ballen op Q3 cijfers.
Hij sprak over een evt nabetaling van properus van 300 miljoen? Dat is 5 miljoen volgens JG en de jaarcijfers zoals JG heeft aangegeven in het intervieuw.
Amsterdammer
0
Iedereen lijkt verbaasd te zijn over deze koers. Alleen de jongens in de usa niet. We gaan het zien. 18 oktober is D-day.
goudhaantje
4
quote:

Who are you? -Take it easy, Aja schreef op 6 oktober 2023 23:00:

[...]

Marc Langeveld, wie kent hem niet, noemde vandaag in de wekelijkse podcast van onze Nico Inberg het aandeel JET 'nog spotgoedkoop'. Wat natuurlijk ook zo is..
Feit is wel dat de intrinsieke waarde minstens 3,5 keer hoger ligt dan de huidige koers. Dan weet je natuurlijk al dat er nog heel veel potentie omhoog inzit voor de koers . Het is nu gewoon veel geduld hebben en wachten . Na de Q3 cijfers en vooruitzichten zou er zomaar eens een hele vette shortsqueeze uit voort kunnen komen met koersen van dik boven de 20 euro in een korte tijd . Ik ben trouwens afgelopen vrijdag-ochtend ingestapt op 10,97 gemiddeld.
anders
0
Tja, afwachten allemaal. Als je kijkt naar het verleden zie je dat 2a3 weken voor de cijfers de koers op loopt(voorheen 15/16 euro). Dat zie ik nu niet gebeuren. Zal eerder 13,50 ofzo zijn.

Dag van de cijfers erg volatiel. Meestal plus 10/15%. Op dezelfde dag er ook weer af en dan weer langzaam naar beneden.

Vorige jaar rond dit tijdstip ging het aandeel vanaf 12 oktober tot 14 november van 12,60 naar 23 nog iets. Dus kwam er in 4 weken tijd 90 procent bij.

Maar goed behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Zit veel opwaardse potentie in. Echter vertrouw is weg en rente erg hoog.

This time it's diverend? Tijd zal het leren!!
Hendrik Roo
0
quote:

anders schreef op 7 oktober 2023 08:13:

Tja, afwachten allemaal. Als je kijkt naar het verleden zie je dat 2a3 weken voor de cijfers de koers op loopt(voorheen 15/16 euro). Dat zie ik nu niet gebeuren. Zal eerder 13,50 ofzo zijn.

Dag van de cijfers erg volatiel. Meestal plus 10/15%. Op dezelfde dag er ook weer af en dan weer langzaam naar beneden.

Vorige jaar rond dit tijdstip ging het aandeel vanaf 12 oktober tot 14 november van 12,60 naar 23 nog iets. Dus kwam er in 4 weken tijd 90 procent bij.

Maar goed behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Zit veel opwaardse potentie in. Echter vertrouw is weg en rente erg hoog.

This time it's diverend? Tijd zal het leren!!
Hoge rente raakt vooral concurrenten. Behalve dat een hoge rente de bestedingen van consumenten remt (valt tor dusverre mee), is dat voor JET juist gunstig.
Mr Trade
0
quote:

upsidedown schreef op 6 oktober 2023 17:06:

[...]
2,50 bezorgkosten mbt pizza, snackbar, chinees, kebabzaak. Jet nadert steeds meer intrinsieke waarde.
5 bezorgingen per uur is toch wel 12,50 euro. Daar wordt je rijk van. De kapster die bij me langskomt voor 10 euro verdient meer.
Je vergeet voor het gemak maar even de marge die direct genomen word bij het plaatsen van de bestelling, maargoed ga zo door :)
Happy
0
Puur theoretisch zijn de macro-economische omstandigheden niet echt positief voor het JET verdienmodel.
Echter kunnen ze tegen de stroom opzwemnen en onderliggend de kostenstructuur aanpakken?

Alles zal afhangen van de outlook die ze gaan geven over enkele dagen.

Gezien het koersverloop geloven de grote partijen en hedgefondsen er nog niet in.

Slaan ze de plank mis en hebben de particulieren believers gelijk?

Denk dat iedereen, inclusief mijzelf een verwachting/hoop hebben.
Maar zeker weten doet echt niemand het.
Hendrik Roo
0
quote:

Happy schreef op 7 oktober 2023 09:11:

Puur theoretisch zijn de macro-economische omstandigheden niet echt positief voor het JET verdienmodel.
Echter kunnen ze tegen de stroom opzwemnen en onderliggend de kostenstructuur aanpakken?

Alles zal afhangen van de outlook die ze gaan geven over enkele dagen.

Gezien het koersverloop geloven de grote partijen en hedgefondsen er nog niet in.

Slaan ze de plank mis en hebben de particulieren believers gelijk?

Denk dat iedereen, inclusief mijzelf een verwachting/hoop hebben.
Maar zeker weten doet echt niemand het.
Hahahha, je gelooft toch niet dat grote partijen en hedgefondsen in de afgelopen jaren daarop hebben gestuurd ?

Koersverloop slaat nergens op.

Aan de ene kant van het spectrum staan de complotdenkers. In het geval van JET behoor ik daartoe. Jij staat duidelijk aan de tegenovergestelde kant. Zoals meestal het geval is, zal ook hier de waarheid wel weer in het midden liggen.
Happy
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 7 oktober 2023 09:19:

[...]

Hahahha, je gelooft toch niet dat grote partijen en hedgefondsen in de afgelopen jaren daarop hebben gestuurd ?

Koersverloop slaat nergens op.

Aan de ene kant van het spectrum staan de complotdenkers. In het geval van JET behoor ik daartoe. Jij staat duidelijk aan de tegenovergestelde kant. Zoals meestal het geval is, zal ook hier de waarheid wel weer in het midden liggen.
Waarom een negatieve uitleg van een neutrale visie?
Kwiirk
0
quote:

Happy schreef op 7 oktober 2023 09:11:

Puur theoretisch zijn de macro-economische omstandigheden niet echt positief voor het JET verdienmodel.
Echter kunnen ze tegen de stroom opzwemnen en onderliggend de kostenstructuur aanpakken?

Alles zal afhangen van de outlook die ze gaan geven over enkele dagen.

Gezien het koersverloop geloven de grote partijen en hedgefondsen er nog niet in.

Slaan ze de plank mis en hebben de particulieren believers gelijk?

Denk dat iedereen, inclusief mijzelf een verwachting/hoop hebben.
Maar zeker weten doet echt niemand het.
Grote partijen en hedgefondsen die dagelijks handelen sturen op winstgevende deals, las de koers omlaag brengen dat rendement oplevert, dan zijn zij tevreden.
Particulieren die wat geld beleggen kijken naar de vooruitzichten van het bedrijf. Als hedgefondsen de koers vooral omlaag hebben gebracht gaan particuieren steeds meer geloven in koersherstel. Mij lijkt op grond van wat Groen heeft gezegd dat de 3e kwartaalcijfers goed zullen zijn en er nog grote mogelijkheden zijn voor omzetverhoging per rit en kostenbesparing. Maar het sentiment rond JET en de beïnvoleding door hedgefondsen zal niet zomaar verdwijnen. Dus koersreacties naar beneden zullen er blijven.
Happy
0
Wat ik met die specifieke opmerking bedoelde is dat als grote fondsen potentie zien in een ondergewaardeerde koers, zij grote partijen opkopen en met gemak de koers omhoog brengen en dan weer met winst gaan afbouwen.
Een kracht die vele malen sterker is dan ons particulieren.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2467 2468 2469 2470 2471 2472 2473 2474 2475 2476 2477 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:39
Koers 13,190
Verschil +0,010 (+0,08%)
Hoog 13,415
Laag 13,130
Volume 1.609.753
Volume gemiddeld 2.377.908
Volume gisteren 1.177.093

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront