Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Arthur Hastings
0
quote:

Dick schreef op 5 oktober 2023 12:06:

Ik vind dat de nabetaling van IFood ook lang op zich laat wachten en zijn de Feecaps er al af in Amerika
Nabetaling is in kw 4 en feecaps zijn er nog niet af.
Dick
0
quote:

Arthur Hastings schreef op 5 oktober 2023 12:08:

[...]Nabetaling is in kw 4 en feecaps zijn er nog niet af.
Dankje
Zonder zuur geen zoet
2
Volume vandaag is weer echt heel laag, dus prijs kan alle kanten op met zo weinig volume. ben beniewd of the Yanks nog iets willen doen want met deze volumes ga je zo naar beneden, maar als iemand ook maar iets gaat coveren ga je hard omhoog
Leon57
0
quote:

Gotcha70 schreef op 4 oktober 2023 21:24:

[...]

die lagere rentes moet je de komende maanden niet verwachten denk ik.
Waarom is nu lagere rente gunstig voor JET
Als JET netto cash positief is op de balans en ze hebben hun commitment vanuit de convertibles vast staan qua rente dan is een hogere rente nu toch gunstig voor JET
Hoppschwiiz
1
quote:

Eagle1959 schreef op 5 oktober 2023 11:25:

[...]
Je hebt helemaal gelijk, een shell zal daar geen last van hebben. Heel groot en 40 tot 50 miljard winst etc.

Maar we hebben het over een nieuwe markt met nieuwe bedrijven. Risicokapitaal etc waarvoor je de beurs opgaat. Van shell kun je fundamentele analyses maken met toekomstverwachtingen etc.. Voor bedrijven als Doordash, JET, Deliveroo etc. is de beurskoers bepalend voor de expansie of het aantrekken van kapitaal, betalen van rente op leningen etc. Maar als deze rijke fondsen een waardering bij Doordash willen die 10 maal hoger is dan bij JET dan kunnen zij dat doen, door massaal te shorten. Bij JET zien we 20% shortposities dus pakweg 40 miljoen aandelen! Al die analisten met koersdoelen van 20,-, 30,- en meer zijn niet gek, nee ze kijken naar de toekomst kansen en de fundamentals, maar die shorters bepalen voor nu de koers.
20% short en de rest long. Who is to blame?
Arthur Hastings
1
quote:

Hoppschwiiz schreef op 5 oktober 2023 12:27:

[...]
20% short en de rest long. Who is to blame?
In principe is er maar een partij to blame en dat is JET zelf.
Leon57
0
quote:

Dick schreef op 5 oktober 2023 12:06:

Ik vind dat de nabetaling van IFood ook lang op zich laat wachten en zijn de Feecaps er al af in Amerika
eens, bericht over Ifood duurt te lang. Zal wel pas bij cijfers Q3 komem
Leon57
1
quote:

Arthur Hastings schreef op 5 oktober 2023 12:08:

[...]Nabetaling is in kw 4 en feecaps zijn er nog niet af.
Maar dan kunnen ze toch al iets zeggen over of, en zo ja hoe hoog,de nabetaling zal zijn
Staat me bij een post van iemand, minder dan 2 weken geleden, die vanuit JET gehoord had dat ze in september met de berichtgeving hieromtrent zouden komen . Dat is nu dus al voorbij
Arthur Hastings
0
quote:

Leon57 schreef op 5 oktober 2023 12:38:

[...]

Maar dan kunnen ze toch al iets zeggen over of, en zo ja hoe hoog,de nabetaling zal zijn
Staat me bij een post van iemand, minder dan 2 weken geleden, die vanuit JET gehoord had dat ze in september met de berichtgeving hieromtrent zouden komen . Dat is nu dus al voorbij
Het schijnt dat er een complexe berekening aan ten grondslag ligt waarvan de uiteindelijke som uitgerekend moet worden door een extern bedrijf. Kan nog wel even op zich laten wachten. Ik snap dat (in elk geval) JET zich onthoud van enige schattingen buiten de reed gegeven schatting van 5 miljoen.
Ruval
0
quote:

Leon57 schreef op 5 oktober 2023 12:23:

[...]

Waarom is nu lagere rente gunstig voor JET
Als JET netto cash positief is op de balans en ze hebben hun commitment vanuit de convertibles vast staan qua rente dan is een hogere rente nu toch gunstig voor JET
Puur met waardering te maken. Toekomstige winsten worden teruggerekend naar huidige waardering en hoe hoger de rente hoe lager de huidige waardering.
Leon57
0
quote:

Ruval schreef op 5 oktober 2023 13:00:

[...]
Puur met waardering te maken. Toekomstige winsten worden teruggerekend naar huidige waardering en hoe hoger de rente hoe lager de huidige waardering.
Dat snap ik, maar als er nu meer naar CFlow gekeken wordt en mi niet zozeer naar toekomstige winsten dat is een 3% rente op 1.5 mld toch een lekkere bijdrage om eerst CF positief te worden. Lagere rente nu geeft lagere winst en dus sowieso een kagere waardering
Eagle1959
0
quote:

Leon57 schreef op 5 oktober 2023 12:23:

[...]

Waarom is nu lagere rente gunstig voor JET
Als JET netto cash positief is op de balans en ze hebben hun commitment vanuit de convertibles vast staan qua rente dan is een hogere rente nu toch gunstig voor JET
De toekomstige kasstromen bepalen de waarde nu. Stel men neemt 10 jaar verwachte kasstroom mee en men rekent 5% of 10% rente , dat maakt nogal wat verschil in de waarde nu, des te hoger de renten des te lager de waarde nu van die kasstromen. En in deze berekening is de rente de variabele en de kastromen de vaste waarden waar men de contante waarde dan mee berekent.

Voor de huidige resultaten zou een hoge rente echter wel voordelig kunnen zijn omdat men nogal wat cash heeft die men op rente kan zetten en men weinig rente betaalt. Maar voor een bedrijfswaardering berekening zit dit voordeel al in de te verwachten kasstromen.
Verder heeft JET nog leningen lopen die weinig rente bieden. Voor de uitlener ongunstig omdat men nu veel meer rente kan krijgen dan dat JET geeft. M.a.w. deze leningen zouden waarschijnlijk terug gekocht kunnen worden voor veel lagere waardes, wat direct ook weer een goed resultaat geeft. Maar goed op deze koersniveaus maar lekker inkopen van eigen aandelen lijkt me.
pakman
0
E1959 , De toekomstige kasstromen bepalen de waarde nu.....dan ziet er niet goed uit voor de toekomst gezien de....
Goedekans
1
quote:

pakman schreef op 5 oktober 2023 13:36:

E1959 , De toekomstige kasstromen bepalen de waarde nu.....dan ziet er niet goed uit voor de toekomst gezien de....
Als je het niet snapt , maakt niet uit man.
Pak je kans bij rouge/noir.
Of snap je dat ook niet?
pakman
0
Goedekans , wat is aan die eerste regel van hem dan niet te snappen...leg ff uit svp , we zijn hier tenslotte allemaal om van elkaar te leren toch ?
Arthur Hastings
10
quote:

pakman schreef op 5 oktober 2023 13:45:

Goedekans , wat is aan die eerste regel van hem dan niet te snappen...leg ff uit svp , we zijn hier tenslotte allemaal om van elkaar te leren toch ?
Dat uitgerekend jij die uitspraak doet. Ironisch.
Dutch trackers
1
In de plus is leuk, maar de 'cat' mag wel weer gaan springen.
Laag volume met weinig beweging.
déjà vu
4
Mijn voorspelling: vóór de cijfers +/- €12,75 , ná de cijfers +/- €14+ , na verkoop Grubhub €20+
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2452 2453 2454 2455 2456 2457 2458 2459 2460 2461 2462 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:35
Koers 14,505
Verschil +0,015 (+0,10%)
Hoog 14,560
Laag 14,325
Volume 1.245.717
Volume gemiddeld 2.404.860
Volume gisteren 1.661.818

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront