Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
florida7
3
Wacko Winger
0
quote:

florida7 schreef op 30 september 2023 20:05:

Goede informatieve video. Dieptepunt wat koers lijkt achter ons te liggen.
dieptepunt in de supply chain problemen wellicht maar tegen welke kosten? Ben wel geschrokken van alle logistieke noodverordening die gelegd worden.
Marcel H.
0
quote:

jan6307 schreef op 29 september 2023 22:54:

[...]

Ook weer aanwezig met jou praatjes???

Waar haal je deze info vandaan, ik werk bij een groot ingenieursbureau maar nog nooit deze claims gehad.

Normaal wordt het gewoon met overleg opgelost.

Belangrijkste is gewoon levering van een goed product, rommel kan iedereen leveren.

succes

Wat zei je baas? Iets over schoolgeld?
VforVermogen
1
quote:

florida7 schreef op 30 september 2023 20:05:

Goede informatieve video. Dieptepunt wat koers lijkt achter ons te liggen.
Even serieus, je gelooft Bijvelds toch niet echt meer? Hij heeft de vooruitzichten sinds de ipo werkelijk altijd te positief voorgeschoteld. Het begint zo structureel te worden dat ik begin te denken dat hij dit bewust doet.
Daexter
3
quote:

Unimog schreef op 28 september 2023 14:16:

[...]

80% onder de Ipo is voor iedereen teleurstellend
Cynisch en negatief doen helpt niks
Mee eens, als je aan het begin bent ingestapt, dan is dat zuur. MAAR als je dat gedaan hebt, was je je als het goed is ook bewust dat de werkelijke waarde ergens rond de 9 euro lag. En dat was nog bij een flinke positieve winstmarge. Dat er nu dus maar 50% van de werkelijke waarde van destijds op het koersbord staat is niet zo gek. Zou ook best 30% kunnen zijn.

Die 9 euro krijg je als je de agio eruit haalt. Die agio kan het bedrijf nog wel even op teren. In principe kan je dus spreken van goed management omdat ze problemen op korte termijn voor mogelijk hielden. Het moet alleen niet al te lang duren. En hoewel de logistieke problemen door corona en de oorlog in Oekraiene mogelijk binnen afzienbare tijd op te lossen zijn, is het nog altijd de vraag wat de oorlog doet in relatie tot de schaarsheid van materialen omdat heel de wereld nu nieuwe tanks, vliegtuigen etc aan het produceren zijn. Een bus is geen tank natuurlijk, maar kan me zo voorstellen dat er van die 5000 onderdelen wel een paar hetzelfde zouden kunnen zijn.

Heb nog geen positie, overweeg deze wel (long).
K. Wiebes
0
quote:

silverbullet schreef op 30 september 2023 15:22:

Nieuwe input Ebusco: CEO Talk met Peter Bijvelds in de Aandeelhouder TV.
Een beetje langdradig. Ik heb het nog niet helemaal bekeken; maar bedankt voor de tip.
www.youtube.com/watch?v=io0IboFis88

Dat éne handje was bij tijd en wijle toch ietwat verkrampt ;) Maar ja: ze zitten met (productie)
factoren die ze enerzijds (nog) niet (helemaal) in de hand hebben en die anderzijds kosten-
verhogend werken.

"Beter dan niet leveren". Uiteraard. Dan haken potentiële klanten af; komen boetes om de hoek
kijken. Maar het komt de winstgevendheid niet ten goede. Voorlopig, dan toch. Maar de koers
is er ook naar.
Marcel H.
0
Als hij ook eens iets zou hebben verteld over de mogelijke
interesse van BMW zou het interview korter geweest.
Langdradig. Dat is de juiste typering.
Begonnen in 2012 en nu?
Goedekans
4
Een goed en solide verhaal van Bijvelds.
Zo te horen hebben ze veel zaken inmiddels weer op de rail. Ook finacieel zit het degelijk in elkaar.
Het vertrouwen moet nog terugkomen.
Respect voor Bijvelds.
MrBull
1
Ik heb de video met HET interview vanmorgen bekeken.
Het heeft op mij niet echt indruk gemaakt. Wat het meest opvalt is dat Peter continu met zijn rechtervinger over de mouw van zijn jasje aan het krabben is zodra er een vraag aan bod is over de toekomst. Dit is een duidelijk signaal dat iemand onzeker is of staat te liegen.
Al zijn geweldige verhalen over de ontwikkeling en hoe goed de bussen zijn komen er namelijk wel heel joviaal uit.

Voor de rest is het wederom veel van hetzelfde. Bekijk je het interview met Peter van een jaar geleden was het nagenoeg hetzelfde.

Bij de tour door de productie schrok ik van het aantal werknemers wat daar rond liep. Dat leken er wel heel weinig voor zo'n grote manufacturing fabriek.

Nee dit stemt mij niet heel positief.
Het enige goede punt wat ik hoorde is dat het met de cashflow nog redelijk onder controle is.
Peter geeft in het interview wel weer duidelijk te kennen dat we het komende half jaar niet al te veel verbetering hoeven te verwachten.
Marcel H.
0
quote:

Goedekans schreef op 1 oktober 2023 14:49:

Een goed en solide verhaal van Bijvelds.
Zo te horen hebben ze veel zaken inmiddels weer op de rail. Ook finacieel zit het degelijk in elkaar.
Het vertrouwen moet nog terugkomen.
Respect voor Bijvelds.
Is Ebusco goed gefinancierd?
MrBull
5
quote:

Marcel H. schreef op 1 oktober 2023 16:38:

[...]

Is Ebusco goed gefinancierd?
Heb je het interview gezien?
Ze hebben bijna 100 miljoen aan voorraad staan wat ze uit eigen middelen hebben voorgefinancierd.
Daarnaast nog 50 miljoen garantie in LC en nog 40 miljoen bank lening indien nodig.

Lijkt me voldoende om een aantal maanden te overbruggen. Wanneer de zaken dan eindelijk op orde zijn dan zou cash flow geen probleem meer mogen zijn

Dus wat mij betreft prima gefinancierd.
Marcel H.
0
quote:

MrBull schreef op 1 oktober 2023 16:45:

[...]

Heb je het interview gezien?
Ze hebben bijna 100 miljoen aan voorraad staan wat ze uit eigen middelen hebben voorgefinancierd.
Daarnaast nog 50 miljoen garantie in LC en nog 40 miljoen bank lening indien nodig.

Lijkt me voldoende om een aantal maanden te overbruggen. Wanneer de zaken dan eindelijk op orde zijn dan zou cash flow geen probleem meer mogen zijn

Dus wat mij betreft prima gefinancierd.
Desondanks komend halfjaar niet veel te verwachten.
Prognose aantal uitleveringen in 6 maanden?
MrBull
1
quote:

Marcel H. schreef op 1 oktober 2023 17:10:

[...]

Desondanks komend halfjaar niet veel te verwachten.
Prognose aantal uitleveringen in 6 maanden?
4-6 per dag in een optimale situatie.
Maar laten we van 3 tot 4 stuks uitgaan. Is nog steeds meer dan een verdubbeling tov dit jaar
Goldfinger
0
quote:

MrBull schreef op 1 oktober 2023 17:35:

[...]

4-6 per dag in een optimale situatie.
Maar laten we van 3 tot 4 stuks uitgaan. Is nog steeds meer dan een verdubbeling tov dit jaar
5 km bekabeling per bus. En ik zag maar een paar man lopen in de fabriek, ik geloof er niets van.
K. Wiebes
0
quote:

K. Wiebes schreef op 1 oktober 2023 11:23:

Een beetje langdradig....
Nou ja; ze waren daar met z'n drieën. Enerzijds lag dat ook aan de niet al te lastige vragen,
en het niet dóórvragen. Anderzijds had hij, in de aanloop naar de 11e, sowieso niet al te
diep op lastige vragen kunnen ingaan. Bovendien hoeft hij de concurrentie niet wijzer te
maken dan ze al zijn.

Maar hij ging er wél staan. Circa 'n uur lang. En het bedrijfsbezoek was wellicht op 'n Zater-
dag?

Hoe dan ook: iéts te laat; maar de problemen worden aangepakt. Er hangt wél 'n prijskaartje
aan. Dat is ook aan de koers te zien. En wellicht is het ook hier 'n kwestie van de altijd over-
drijvende markt.

Zie wat dat betreft eventueel even het Renewi-forum: koers al 'n jaar lang in dalende lijn;
dan komt er 'n bod van plus 50% en zowat de hele goegemeente is het er opeens roerend
over eens dat het bod te laag is ;)
Marcel H.
0
quote:

K. Wiebes schreef op 1 oktober 2023 19:17:

[...]
Nou ja; ze waren daar met z'n drieën. Enerzijds lag dat ook aan de niet al te lastige vragen,
en het niet dóórvragen. Anderzijds had hij, in de aanloop naar de 11e, sowieso niet al te
diep op lastige vragen kunnen ingaan. Bovendien hoeft hij de concurrentie niet wijzer te
maken dan ze al zijn.

Maar hij ging er wél staan. Circa 'n uur lang. En het bedrijfsbezoek was wellicht op 'n Zater-
dag?

Hoe dan ook: iéts te laat; maar de problemen worden aangepakt. Er hangt wél 'n prijskaartje
aan. Dat is ook aan de koers te zien. En wellicht is het ook hier 'n kwestie van de altijd over-
drijvende markt.

Zie wat dat betreft eventueel even het Renewi-forum: koers al 'n jaar lang in dalende lijn;
dan komt er 'n bod van plus 50% en zowat de hele goegemeente is het er opeens roerend
over eens dat het bod te laag is ;)
Het ging o.a. over composiet. In dat gezelschap herhaalde
Bijvelds de litanie van 1 jaar eerder. Wie is dan lichtgewicht?
K. Wiebes
0
Nou ja: dat was antwoord op een - al dan niet georkestreerde - vraag. Het gewicht van die
beestjes is nu eenmaal ook een van hun speerpunten. En ik bijvoorbeeld, was een jaar ge-
leden nog géén aandeelhouder. Niet zo wild om je heen slaan dus.

Helaas is de globalisering zóver doorgeslagen, dat er in heel West-Europa niet voldoende
onderdelen meer te krijgen zijn om 'n paar busjes in elkaar te zetten.

Diffuse beleggingsproducten daarentegen, dáár liggen de stoepen mee bezaaid.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 2,818
Verschil -0,164 (-5,50%)
Hoog 3,056
Laag 2,800
Volume 301.781
Volume gemiddeld 343.150
Volume gisteren 271.316

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront