Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
MrBull
1
quote:

The truth schreef op 28 september 2023 11:00:

Ze hebben inderdaad een aantal hele grote tenders verloren in Nederland wat aangeeft dat ook bij de klanten het vertrouwen zoek is.
Kunnen we hieruit opmaken dat jij in het tender team van Ebusco zit?
Als dat zo is dan is het wel fijn dat we deze waardevolle informatie krijgen.

Ik denk eerder dat dit een aanname is die niet juist is.
Ik denk eerder dat Ebusco zelf heeft gekozen om aab een aantal tenders niet mee te doen omwille van de problemen in productie (capaciteit, personeel, materiaal).
Ik geloof niet dat we op een punt zijn dat klanten geen vertrouwen hebben.
Die hebben namelijk andere belangen dan wij als aandeelhouders.
Een klant besteld een product en betaald pas als het geleverd is.
Wij als aandeelhouders hebben vooraf geïnvesteerd en er wordt niets aan ons geleverd. Daarom hebben de meeste van ons geen vertrouwen meer.
EdRaket
0
quote:

Fender bass schreef op 28 september 2023 08:45:

Ik zit met een gak van 11,85. Daar maar eens naar toe kruipen, maar daar horen wel positieve berichten bij.... en het is zo enorm stil.
11,39 hier maar koop niets meer bij. Probeer met korte ritjes op andere aandelen wat verlies te compenseren maar heb nog aardig wat ritjes te maken:-(
StoplossBurner
0
quote:

MrBull schreef op 28 september 2023 11:33:

[...]

Kunnen we hieruit opmaken dat jij in het tender team van Ebusco zit?
Als dat zo is dan is het wel fijn dat we deze waardevolle informatie krijgen.

Ik denk eerder dat dit een aanname is die niet juist is.
Ik denk eerder dat Ebusco zelf heeft gekozen om aab een aantal tenders niet mee te doen omwille van de problemen in productie (capaciteit, personeel, materiaal).
Ik geloof niet dat we op een punt zijn dat klanten geen vertrouwen hebben.
Die hebben namelijk andere belangen dan wij als aandeelhouders.
Een klant besteld een product en betaald pas als het geleverd is.
Wij als aandeelhouders hebben vooraf geïnvesteerd en er wordt niets aan ons geleverd. Daarom hebben de meeste van ons geen vertrouwen meer.
Tenders waarbij je pas wat later hoeft te leveren (bijv. begin 2025) zal Ebusco héél graag willen winnen. Ebusco heeft met de 3.0 nog veel te bewijzen op allerlei vlakken zoals ik hier al vaker heb aangegeven.
Unimog
0
quote:

MrBull schreef op 28 september 2023 10:41:

Zoals voorspelt gaan we na een dagje in de plus weer keihard onderuit.
De shorters hebben een dagje gewacht tot de prijs wat kon stijgen en gaan weer vrolijk verder met de campagne. Ik voorspel dat we voor het weekend onder de 4 eindigen.

En nog steeds vinden onze vrienden bij Ebusco het niet nodig om in te grijpen.
Te triest voor woorden hoe ze daar hun investeerders laten stikken.
wat heb je nu aan deze instelling wanneer je er in zit
The Saint
0
Het issue is tekort aan technisch vakkundig personeel. Dat is niet de schuld van management. De jeugd kiest teveel voor alpha beroepen, teveel managers weinig wol.
StoplossBurner
0
quote:

The Saint schreef op 28 september 2023 13:10:

Het issue is tekort aan technisch vakkundig personeel. Dat is niet de schuld van management. De jeugd kiest teveel voor alpha beroepen, teveel managers weinig wol.
Dan moet je in Nederland geen productie willen beginnen. Hoewel dat natuurlijk ingegeven kan zijn door subsidies, waar de Franse vestiging Rouen waarschijnlijk ook van aan elkaar hangt (en ik derhalve ook al heb aangegeven dat ik verwacht dat die pas eind 2024 op snelheid zullen zijn, als het uberhaupt al echt van de grond komt). Het gros van de productie kan men dan ook beter in China en Portugal gaan uitvoeren. Plekken waar men niet staakt om de haverklap en men ook nog meer werkloosheid kent en dus een wat beter arbeidsethos.
StoplossBurner
0
Oh ja, eindelijk weer 1 bus erbij deze week bij Connexxion; dan zitten we op zo'n 50 3.0 bussen in het jaar i.p.v. 500 (dat was toch de ondergrens van de voorgespiegelde capaciteit?) momenteel.
MrBull
0
quote:

Unimog schreef op 28 september 2023 12:39:

[...]

wat heb je nu aan deze instelling wanneer je er in zit
Ik ben de fase van hopen op verbetering een beetje voorbij.
Op dit moment kan ik het alleen reëel bekijken en dat is nu eenmaal niet positief.
Er is geen verandering in trend of enige vorm van nieuws te bekennen wat me positief kan stemmen.

Kort geleden stuurt Ebusco een teaser uit voor de locatie in Rouen.
Daarna wederom compleet stil. Zit daar dan niemand die dit wat meer kan laten leven. Nee in plaats daarvan blijft het weer doodstil.

Ik heb meerdere malen en via verschillende kanalen contact gezocht met Ebusco, maar die geven niet thuis. Gewoon niets. Ik vind dat waardeloos.
Organiseer gewoon een beleggersdag en presenteer daar wat de huidige ontwikkelingen zijn.
Je beleggers zijn toch ideale en gratis reclame tools. Beleggers op de hoogte en happy zorgt de aandelen in beweging komen. Nu is iedereen ontevreden en worden er allerlei doom scenario's verzonnen. Ik zeg Ebusco goed bezig!
Altijd gelijk
2
quote:

The Saint schreef op 28 september 2023 13:10:

Het issue is tekort aan technisch vakkundig personeel. Dat is niet de schuld van management. De jeugd kiest teveel voor alpha beroepen, teveel managers weinig wol.
De jeugd kiest voor alpha beroepen? Logisch. De jeugd is door de wildgroei aan volstrekt zinloze gesubsidieerde opleidingen de weg kwijt. Er is geen inspiratie meer voor de jeugd om een vak te leren; vuile handen maken is vies. Dan liever rapper worden of YouTube vlogger. Snel rijk worden en niet te moe. Middelmatigheid is de norm. Dat aan de orde stellen levert je een klacht op van de woke beweging. Dat is het juk van de huidige tijd en komt ons nog zeer duur te staan.
Marcel H.
1
Bij Ebusco in Deurne verlaten 3.0 bussen de fabriek. Incompleet.
Richting Venray.
Die informatie kreeg ik gisteren van een chauffeur.
Unimog
0
quote:

MrBull schreef op 28 september 2023 13:22:

[...]

Ik ben de fase van hopen op verbetering een beetje voorbij.
Op dit moment kan ik het alleen reëel bekijken en dat is nu eenmaal niet positief.
Er is geen verandering in trend of enige vorm van nieuws te bekennen wat me positief kan stemmen.

Kort geleden stuurt Ebusco een teaser uit voor de locatie in Rouen.
Daarna wederom compleet stil. Zit daar dan niemand die dit wat meer kan laten leven. Nee in plaats daarvan blijft het weer doodstil.

Ik heb meerdere malen en via verschillende kanalen contact gezocht met Ebusco, maar die geven niet thuis. Gewoon niets. Ik vind dat waardeloos.
Organiseer gewoon een beleggersdag en presenteer daar wat de huidige ontwikkelingen zijn.
Je beleggers zijn toch ideale en gratis reclame tools. Beleggers op de hoogte en happy zorgt de aandelen in beweging komen. Nu is iedereen ontevreden en worden er allerlei doom scenario's verzonnen. Ik zeg Ebusco goed bezig!
80% onder de Ipo is voor iedereen teleurstellend
Cynisch en negatief doen helpt niks
Unimog
0
quote:

Marcel H. schreef op 28 september 2023 14:11:

Bij Ebusco in Deurne verlaten 3.0 bussen de fabriek. Incompleet.
Richting Venray.
Die informatie kreeg ik gisteren van een chauffeur.
Incompleet kan heel verschillend zijn.
Marcel H.
0
Ik heb daar gesproken met een chauffeur.
Hij moest die bus naar Venray brengen.
2 medewerkers hadden de functie van voorman.
Met hun heb ik niet gesproken.
Ik was een toevallig passerende belangstellende.
In de bus lagen nog diverse materialen.
pico bello
1
quote:

Marcel H. schreef op 28 september 2023 15:20:

Ik heb daar gesproken met een chauffeur.
Hij moest die bus naar Venray brengen.
2 medewerkers hadden de functie van voorman.
Met hun heb ik niet gesproken.
Ik was een toevallig passerende belangstellende.
In de bus lagen nog diverse materialen.
ik vraag mij af hoe groot jou duim is?
Fender bass
2
quote:

copi schreef op 28 september 2023 19:04:

[...]ik vraag mij af hoe groot jou duim is?
Zeg copi, na je gescheld en gezanik zou het fijn zijn je hier niet verder in te mengen.

Zo klaar met forumleden die alleen maar leedvermaak over andermans verlies hebben en alleen maar wat komen poken omdat ze zich vervelen. Blijf gewoon weg ajb.
Hernia
0
The truth
1
MrBull

Dit is geen aanname maar feit.

Ebus heeft wel degelijk meegedongen naar deze bestelling in Nederland, ze hadden ze maar al te graag binnengehaald.

Ik stel het misschien wat sterk voor dat klanten geen vertrouwen hebben maar als ze een jaar na de start van de nieuwe concessie nog geen nieuwe bussen hebben kan hen dit miljoenen euro’s kosten aan boetes van de opdrachthouder. Boetes dat ze op hun plaats zullen doorschuiven aan de leverancier die hiervoor verantwoordelijk is. En zal die leverancier dan nog wel in machte zijn om deze boete te vergoeden, zal die leverancier nog bestaan?

Met de snelheid van cashverbranding zie de toekomst er niet rooskleurig uit. Tenzij er uiteraard drastische maatregelen worden genomen die het verlies snel laten stoppen.

Zoals bijvoorbeeld het idee om de productie in de Cléon- site op te schorten. Ik herhaal het nogmaals voor diegenen die het niet begrepen hebben. Wie een nieuwe site opstart in Frankrijk omdat je een orderboek van pakweg 30 busjes hebt (rest is optioneel) zou in elk normaal bedrijf per direct de laan worden uitgestuurd…

Hopelijk voor Ebus maakt de nieuwe CFO schoon schip en wordt er begin oktober een degelijk saneringsplan voorgesteld onmiddellijk na de bekendmaking van de (opnieuw) slechte cijfers en outlook. Dit zou pas een signaal zijn in plaats van “dat bespreken we wel even buiten de publieke meeting”.

Het zou ook goed zijn voor het vertrouwen dat PB exact vertelt hoeveel bussen er nog dit jaar worden geleverd. In augustus was dit “dit weten we niet”. Kom zeg, ze zijn een maakindustrie en zouden dat met precisie moeten kunnen mededelen.
Unimog
2
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 09:05
Koers 2,964
Verschil -0,006 (-0,20%)
Hoog 2,990
Laag 2,964
Volume 2.864
Volume gemiddeld 354.138
Volume gisteren 92.774

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront