TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom september 2023

330 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 » | Laatste
Spoorstudent
1
quote:

dachthetniet schreef op 26 september 2023 09:29:

Luchtkasteel! Ik zie er weer een.
Een opblaasbare tank.
Spoorstudent
0
Dit aandeel is toch niet voor serieuze beleggers.
Een 100% familie bedrijf. Had eigenlijk nooit naar de beurs mogen gaan.
Het kwam de dames en heren wel goed uit overigens town de one trick pony in de sloot was gesprongen.
dachthetniet
0
quote:

Spoorstudent schreef op 26 september 2023 10:16:

[...]
Een opblaasbare tank.
opblaas zeilbootje
Arts1973
0
Ik heb geen aandelen TT maar bekeek even de reacties om te polsen of dit interessant is om to kopen.

Nog even over waterstof en autorijden, dit heeft werkelijk nul komma nul zin. Qua energie verbruik is het volstrekt onzinnig om op grote schaal waterstof the gaan maken en distribueren voor autorijden terwijl dit met electrisch veel zuiniger kan. De infrastructuur die hiervoor opgebouwd moet worden is zeer kostbaar en Dus ook waterstoftankstations zijn totaal overbodig en hoeven dus ook niet aan navigatiesystemen te worden toegevoegd. Autorijden gaat voor 80%-90% over op elektrisch. De laatste 10 a 20% zal nog wel een generatie duren voor dat iedereen zover is maar dat is een kwestie van tijd.

Waterstof gaat alleen gebruikt worden in de indudstrie (gasvormig met aanvoer in pijpleiding) en een klein deel om synthetische brandstoffen te maken (heel, heel erg duur)
Wereldbelegger
0
quote:

Arts1973 schreef op 26 september 2023 10:45:

Ik heb geen aandelen TT maar bekeek even de reacties om te polsen of dit interessant is om to kopen.

Nog even over waterstof en autorijden, dit heeft werkelijk nul komma nul zin. Qua energie verbruik is het volstrekt onzinnig om op grote schaal waterstof the gaan maken en distribueren voor autorijden terwijl dit met electrisch veel zuiniger kan. De infrastructuur die hiervoor opgebouwd moet worden is zeer kostbaar en Dus ook waterstoftankstations zijn totaal overbodig en hoeven dus ook niet aan navigatiesystemen te worden toegevoegd. Autorijden gaat voor 80%-90% over op elektrisch. De laatste 10 a 20% zal nog wel een generatie duren voor dat iedereen zover is maar dat is een kwestie van tijd.

Waterstof gaat alleen gebruikt worden in de indudstrie (gasvormig met aanvoer in pijpleiding) en een klein deel om synthetische brandstoffen te maken (heel, heel erg duur)
Ik ben zeker niet zo stellig.
De waterstofoptie wordt om diverse redenen aangehouden.
Zowel vanwege de mogelijkheden, het milieu(!) en politiek.
Groene waterstof is velen malen beter voor het milieu dan elektrisch autorijden beweren de onderzoekers/voorstanders.

Ook voor verwarming van huizen wordt (druk) geëxperimenteerd.
Er ligt een fantastische infrastructuur in Nederland en in grote delen van Europa.
Wereldbelegger
0
'Nieuwe EU-regels voor elektrische voertuigen komen te snel'

De ACEA, de Europese koepel van autofabrikanten, waarschuwt dat door de EU ingestelde 'oorsprongsregels' zullen leiden tot hoge kosten voor Europese fabrikanten. Daardoor zouden er in de komende drie jaar bijna een half miljoen minder auto's uit Europese fabrieken komen. 'Je helpt hier de industrie niet mee', zegt Sigrid de Vries, directeur van de ACEA.

De ACEA, de Europese koepel van autofabrikanten, waarschuwt dat door de EU ingestelde 'oorsprongsregels' zullen leiden tot hoge kosten voor Europese fabrikanten. Daardoor zouden er in de komende drie jaar bijna een half miljoen minder auto's uit Europese fabrieken komen.

De regels moeten vanaf 1 januari 2024 ingaan en houden in dat de accu's van elektrische voertuigen afkomstig moeten zijn uit de EU. Indien er niet aan kan worden voldaan, dienen autofabrikanten een toeslag te betalen van tien procent. De regels moeten de industrie beschermen tegen goedkope import uit landen als China. Volgens De Vries is dat nog niet mogelijk: 'Op dit moment worden batterijen geassembleerd in Europa, maar straks moet alles wat in die batterijen zit uit Europa komen. Daar kunnen autofabrikanten niet aan voldoen.'

'Chinese auto's concurreren nu al op prijs'
Door de extra toeslag zal het volgens De Vries nog lastiger worden om te concurreren met China. 'Chinese auto's concurreren nu al op prijs', zegt ze. 'Als je er tien procent bij doet voor Europese fabrikanten, dan prijs je die gewoon uit de markt.'

De regels zouden op een te vroeg moment ingaan
De Vries geeft toe dat de veranderingen langer op zich laten wachten dan verwacht. Maar de regels zouden op een te vroeg moment ingaan. De directeur verwijt de Europese beleidsmakers op dit terrein 'een starre houding'. De ACEA pleit ervoor dat de nieuwe regels drie jaar worden uitgesteld. 'Wij zeggen: verleng de overgangsfase. Maar daar is politieke wil voor nodig, en die ontbreekt op dit moment.'

www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10526302...
Wereldbelegger
0
Kabinet maakt meters met waterstof

Vrachtwagens en (bestel)auto’s die rijden op waterstof. Ze zijn schoon. Hebben een grote actieradius. En brengen geen lange laadbeurten of problemen met het stroomnet met zich mee. Het kabinet trekt daarom € 125 miljoen uit om ondernemers de overstap naar waterstof te laten maken. Dat gaat de komende jaren naar verwachting veertig nieuwe waterstoftankstations opleveren, en tot enkele duizenden voertuigen op waterstof. Daarmee wordt waterstof een serieus alternatief voor ondernemers die schoon vooruit willen, naast elektrisch rijden op een batterij. Vandaag maakt staatssecretaris Heijnen de subsidieregeling waterstof, die nu in consultatie gaat, bekend.

De subsidieregeling loopt van 2024-2028. Met de 125 miljoen kunnen er naar schatting 40 moderne tankstations gebouwd worden, met dus de voertuigen die nodig zijn om het station rendabel te laten draaien. Daarmee ontstaat een landelijk dekkend netwerk van waterstoftankstations. Dat is niet alleen wat het kabinet wil, maar ook in lijn met de Europese doelstellingen. Europa eist dat er in 2030 langs alle Europese hoofdsnelwegen waterstoftankstations te vinden zijn. Voor ons land moeten dat er minimaal 30 zijn, verspreid over het hele land. Europa stelt eisen aan deze stations, bijvoorbeeld qua grootte, capaciteit en toegankelijkheid. Momenteel zijn er 17 waterstoftankstations in Nederland, waarvan er vier voldoen aan de Europese eisen die in 2030 gelden.

De komende jaren gaan fabrikanten van vrachtwagens en bestelbussen meer en meer inzetten op waterstof. Op dit moment staat dat nog in de kinderschoenen; er rijdt een handjevol vrachtwagens en bestelbussen op waterstof rond in Nederland. Personenauto’s op waterstof zijn er al wat langer, daar zijn er zo’n zeshonderd van op de weg.

www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...
hvasd2
0
quote:

Spoorstudent schreef op 26 september 2023 10:20:

Dit aandeel is toch niet voor serieuze beleggers.
Een 100% familie bedrijf. Had eigenlijk nooit naar de beurs mogen gaan.
Het kwam de dames en heren wel goed uit overigens town de one trick pony in de sloot was gesprongen.
Zag op DeGiro de lijst aandeelhouders van TT. Dat zijn er veel en zeker niet de minste.
Kuiken
0
bron Volkskrant:

NIEUWS

De e-auto heeft de toekomst, maar de industrie hoopt dat die wel een beetje snel komt
Overal kondigen continenten het einde van de verbrandingsmotor aan, dus de e-auto komt er wel. Voorlopig zorgt een afkoelende markt nog voor een productiesurplus.

Bard van de Weijer26 september 2023, 13:41

Elon Musk mag een vreemd sujet zijn, iedereen wil maar wat graag zijn fabrieken. Turkije, Thailand, India, Spanje, Saoedi-Arabië, Indonesië, Portugal, Zuid-Korea, Frankrijk: elke regeringsleider hoopt dat de Teslabaas een auto- of accufabriek zal bouwen.

Ontvang iedere week fijne verhalen en slimme tips voor in het dagelijks leven

Geen wonder, Tesla groeit als kool en Musk wil op termijn jaarlijks 20 miljoen auto’s bouwen, ongeveer het dubbele van regerend (en worstelend) wereldkampioen Toyota nu. Tesla telt vier fabrieken, die maximaal 2 miljoen auto’s per jaar kunnen bouwen, becijferde persbureau Bloomberg. Hier is dus ruimte voor groei, zien likkebaardende leiders.

Maar is dat ook zo? Musk maakt zich ernstig zorgen over een afkoelende wereldeconomie en ondanks de relatief beperkte capaciteit van zijn fabrieken, lopen de aantallen nieuwe Tesla’s op zijn fabrieksterreinen op. Om de overschotten te bestrijden en de concurrentie een hak te zetten, heeft de producent de prijzen van zijn elektrische auto’s het afgelopen jaar meerdere keren flink verlaagd. Het is volgens analisten onzeker of dit de vraag voldoende aanwakkert.

De Volkskrantrubriek Blik test auto’s en fietsen, signaleert opvallende randzaken en doet daarvan elke twee weken verslag.
Bedreigingen zijn er genoeg, zoals de hoge rente, die het lenen van geld voor een auto onaantrekkelijk maakt. Ook overcapaciteit op de wereldmarkt vormt een bedreiging. Afgelopen juni meldde Reuters op gezag van een adviesbureau in Shanghai een productiesurplus van tien miljoen auto’s, alleen al in China.

Het potentieel van de e-auto op langere termijn is enorm: overal kondigen continenten het einde van de verbrandingsmotor aan. Volgens schattingen van de BloombergNEF (de energietak van het persbureau) is ongeveer een op de drie auto’s op de weg in 2040 elektrisch, op een totaal van een kleine 2 miljard.

De markt zal er vermoedelijk dus wel komen. Maar de problemen waar de industrie tegenaan loopt, spelen in het heden. Zie ook bijvoorbeeld VDL Nedcar, dat dacht makkelijk een vervanger te vinden voor zijn enige klant BMW, en volgend jaar mogelijk toch moet sluiten.

De investeringen in nieuwe fabrieken voor auto’s en accu’s gaan door. Maar misschien niet in het tempo waarin premiers en presidenten hopen.
effegenoeg
0
Voor de zoveelste keer weer es ingestapt op 6,65 €
Bied en laat staan boordevol maar kreeg duizend stukkies in drie porties aangeleverd in een tijdspanne van een halve dag.
hvasd2
0
quote:

effegenoeg schreef op 26 september 2023 15:03:

Voor de zoveelste keer weer es ingestapt op 6,65 €
Bied en laat staan boordevol maar kreeg duizend stukkies in drie porties aangeleverd in een tijdspanne van een halve dag.
Opmerkelijk te noemen. Net als gisteren dat de koers lange tijd maar niet wilde openen na 9 uur.
dachthetniet
0
Dat heet sturen. En dat kan omdat er bij tomtom geen enkele animo is om enigszins iets voor een gewone aandeelhouder te betekenen.
tatje
0
14 typetjes en laat er nu niemand van die 14 positief zijn.

Het voelt aan of iedereen negatief is.

Dat is natuurlijk niet zo, maar er zijn ook posters, die liever hun mond houden over TT en het posterspel van afstand bekijken.

Er werden over 2022 3,095,644 RSU toegekend.

De gemiddelde koers op 60 dagen voor de AVA 2022 is bepalend.en zal rond de 7,50 zijn geweest.

Taco deed op de AVA 2023 een uitspraak.

Taco Titulaer
Ja, dank u wel. We hebben in 2021 voor het laatst aandelen ingekocht. Dat doen we primair, zoals u weet,
om de verwatering van RSUs tegen te gaan. We hebben op dit moment nog ongeveer 4 miljoen aandelen
in depot. Dit jaar verwachten we dat er ongeveer 1 miljoen aandelen bijkomen door de RSU-uitgiftes, dus
die zullen we dan via onze ‘treasury shares’ uitgeven. Dat betekent dat als we zo doorgaan, we volgend
jaar, dan wel in 2025, weer in de markt moeten komen om ons RSU-plan te kunnen ‘coveren’. We geven
per jaar ongeveer €15 miljoen uit aan RSUs

We geven
per jaar ongeveer €15 miljoen uit aan RSUs

Nu de quizvraag :-)

je geeft 15 miljoen uit aan RSU en je kent 3,095000 miljoen RSU toe a 7,50 is dik 22.500.000 .

Is hier sprake van een 1malige toekenning zoals in 2017 aan de lagere werknemer !

Is 3 miljoen rsu de nieuwe standaard, dan wordt een verwatering moeillijk tegen te houden.Succes en tot morgen :-)
Wereldbelegger
1
Beurswijsheid:

Hoe lager de koers zakt, in aanloop naar de cijfers.
Hoe hoger de koers stijgt na de cijfers.

((-;
Spoorstudent
0
quote:

Spoorstudent schreef op 26 september 2023 16:59:

Al op marine traffic gekeken waar Harrold is afgemeerd?
Oh ik zie het al Cannes. Hij komt weer naar Amsterdam om het roer van de kumpanie vast te pakken en de aandelenkoers naar Noord te zeilen hahahaha
Voorlopig is het Zuid. Gaat richting de year low denk ik….
dachthetniet
2
Wat een lange teksten weer. Wel nagenoeg allemaal off topic. Maar verder valt er natuurlijk over tomtom niet veel te zeggen… same sh*t different day.
hvasd2
0
quote:

dachthetniet schreef op 26 september 2023 17:32:

Wat een lange teksten weer. Wel nagenoeg allemaal off topic. Maar verder valt er natuurlijk over tomtom niet veel te zeggen… same sh*t different day.
De baas van TT is een thuis boot CEO werker. Dat heeft hij en zijn vrouw ook goed geregeld. En waarom ook niet met de techniek van tegenwoordig. Navigatie krijgen ze iig gratis of zouden ze daar Garmin voor gebruiken?
330 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:37
Koers 5,620
Verschil -0,105 (-1,83%)
Hoog 5,860
Laag 5,620
Volume 419.532
Volume gemiddeld 329.304
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront