Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
trab33
0
waan van der dag ? volgens mij is het probleem dat de kosten blijven lopen en dat er niet geleverd kan worden . Dat kan alleen met een extra overbrugging of komen aankloppen bij de aandeelhouder .
Volgens mij is de kans ongeveer 70 / 30 maar die 30 kan de koers nog een flink stuk lager zetten
MOEdig Voorwaarts
1
quote:

Groeneguru schreef op 12 september 2023 09:03:

Bodem bereikt. Nu met wat geduld uit het dal klimmen....
Lijkt me een ietwat voorbarige conclusie als de koers ook eens een half uurtje min of meer vlak beweegt (met weinig volume).

Aan de andere kant, de koersschok van de afgelopen dagen had ook weinig fundament/nieuwswaarde; het is een puinhoop en dat blijft het waarschijnlijk tot de financiële hulpbronnen zijn uitgeput, dus wat dat betreft gewoon niks nieuws onder de zon.
Dus wie weet heb je gelijk en is dit een (tussentijdse) bodem.

Het zou misschien helpen als ze er binnenkort weer eens een pb-tje uitgooien met een lullige nieuwe order, liefst met zoveel mogelijk bussen onder optie om die vervolgens naar goed gebruik gewoon volledig mee te tellen in het "headline" orderboek, hoewel ik me afvraag wie daar nog opgewonden van raakt.

PS

Ik vind onderstaand overigens wel een mooi draadje om de voortgang een beetje te kunnen inschatten:

www.iex.nl/Forum/Topic/1390710/Ebusco...

Het tempo lijkt dus te zijn opgeschroefd van één bus (en twee prototypes) in een paar jaar tijd naar enkele per maand. Nog niet helemaal de "beloofde" twee bussen per dag maar ja, wat wil je ook met slechts (ruim) 700 FTE's; er zijn immers ook mensen nodig om de "Chinese" bussen van een laatste poetsbeurt en nieuwe stickers te voorzien ;-)

Wat een aanfluiting.
Hans2021
2
Dit zogenaamde bedrijf bloedt langzaam dood. De particuliere beleggers zijn een laatste schakel in een soort van piramidespel. De ING als aandeelhouder zit met een behoorlijk geloofwaardigheidsprobleem.
dader
0
quote:

maxim 1 schreef op 12 september 2023 11:37:

1 grote shorter erin en we gaan naar 2 euro....
Ook naar de €10
StoplossBurner
0
quote:

MOEdig Voorwaarts schreef op 12 september 2023 09:58:

[...]

Lijkt me een ietwat voorbarige conclusie als de koers ook eens een half uurtje min of meer vlak beweegt (met weinig volume).

Aan de andere kant, de koersschok van de afgelopen dagen had ook weinig fundament/nieuwswaarde; het is een puinhoop en dat blijft het waarschijnlijk tot de financiële hulpbronnen zijn uitgeput, dus wat dat betreft gewoon niks nieuws onder de zon.
Dus wie weet heb je gelijk en is dit een (tussentijdse) bodem.

Het zou misschien helpen als ze er binnenkort weer eens een pb-tje uitgooien met een lullige nieuwe order, liefst met zoveel mogelijk bussen onder optie om die vervolgens naar goed gebruik gewoon volledig mee te tellen in het "headline" orderboek, hoewel ik me afvraag wie daar nog opgewonden van raakt.

PS

Ik vind onderstaand overigens wel een mooi draadje om de voortgang een beetje te kunnen inschatten:

www.iex.nl/Forum/Topic/1390710/Ebusco...

Het tempo lijkt dus te zijn opgeschroefd van één bus (en twee prototypes) in een paar jaar tijd naar enkele per maand. Nog niet helemaal de "beloofde" twee bussen per dag maar ja, wat wil je ook met slechts (ruim) 700 FTE's; er zijn immers ook mensen nodig om de "Chinese" bussen van een laatste poetsbeurt en nieuwe stickers te voorzien ;-)

Wat een aanfluiting.
Als eigenaar van die topic moet ik je daar wel wijzen op het feit dat ik niet de uitlevering van bussen naar het buitenland bij houdt. En ook niet kijk naar 2.2 bussen al lijkt die bus al uitgefaseerd te worden qua orders/leveringen.
Blik dekkende afbijt
1
Ik blijf het apart vinden dat het aandeel vorige week bijna 20 % daalde zonder nieuws.
Plein777
0
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 12 september 2023 12:50:

Ik blijf het apart vinden dat het aandeel vorige week bijna 20 % daalde zonder nieuws.
Misschien is het juist het uitblijven van goed nieuws, waar de markt behoefte aan is uitblijft ?
Unimog
0
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 12 september 2023 12:50:

Ik blijf het apart vinden dat het aandeel vorige week bijna 20 % daalde zonder nieuws.
En elk herstel blijft maar uit
Jokeltje
1
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 12 september 2023 12:50:

Ik blijf het apart vinden dat het aandeel vorige week bijna 20 % daalde zonder nieuws.
Als de CEO het nodig vindt om via de pers (FD) te laten weten dat hij een emissie of overname niet uitsluit, dan is dat wel degelijk nieuws (dat denk ik toch). Dat wordt niet zomaar gezegd. Allicht ziet de CEO de bui al hangen en bereidt hij de markt voor op wat komen gaat.
Arthur Hastings
0
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 12 september 2023 12:50:

Ik blijf het apart vinden dat het aandeel vorige week bijna 20 % daalde zonder nieuws.
Tipje voor jou: Afblijven met je tengeltjes :)
dader
0
quote:

Unimog schreef op 12 september 2023 13:21:

[...]

En elk herstel blijft maar uit
Mijn stoploss staat op 5,33 en dan ben ik klaar met Ebusco
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

StoplossBurner schreef op 12 september 2023 12:33:

[...]

Als eigenaar van die topic moet ik je daar wel wijzen op het feit dat ik niet de uitlevering van bussen naar het buitenland bij houdt. En ook niet kijk naar 2.2 bussen al lijkt die bus al uitgefaseerd te worden qua orders/leveringen.
Dat klopt inderdaad; het zal wellicht allemaal een beetje naar rato zijn (af en toe her en der een bus leveren om de moed erin te houden, wellicht met voorrang aan klanten met de hoogste "boeteclausule").

Neemt niet weg dat de voortgang buitengewoon bedroevend is en het management door de markt inmiddels een geloofwaardigheid wordt toegekend gelijk aan die van Pinokkio ;-)
Unimog
0
quote:

dader schreef op 12 september 2023 13:42:

[...]
Mijn stoploss staat op 5,33 en dan ben ik klaar met Ebusco
Hoop dat je geluk hebt en de bodemkoers er staat.
Een groen slot op de dag en week bij voorkeur
K. Wiebes
5
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 12 september 2023 12:50:

Ik blijf het apart vinden dat het aandeel vorige week bijna 20 % daalde zonder nieuws.
...“De afgelopen weken hebben we mogen ervaren wat een schat aan financiële, operationele en
strategische expertise Jurjen aan het team toevoegt"...
www.ebusco.com/nl/jurjen-jongma-benoe...

Kan best zo zijn dat we naar de inleidende beschietingen in de aanloop naar een emissie hebben
zitten koekeloeren. Jurjen kan als voorwaarde hebben gesteld, of als primair agendapunt hebben
meegekregen, dat de cash-buffer op orde moet worden gebracht.

Dan volgt er 'n rondje langs de velden: "Hóeveel zouden jullie er tegen wélke prijs lusten?
De zodadelijk aan de emissie deelnemende grotere aandeelhouders beginnen dan, zodra de be-
noeming van Jurjen definitief is, alvast een deel van hun stukken te dumpen om ze vervolgens,
via de emissie, lager weer in te slaan.
Handel met voorkennis? Ja. Te bewijzen? Nee: de emissieoptie hing al vanaf de beursgang boven
de markt. Verkoop kan dus als "handel met voorgevoel" worden afgedaan.

"Accelerated bookbuilding" heet dat dan. Onzin natuurlijk. Achter de schermen gaat er de nodige
voorbereidingstijd aan vooraf.

Peters alliantie- of overname-optie kunnen "gewoon" wat losse flodders zijn geweest om wat
extra vraag uit te lokken. Maar zittende en deelnemende aandeelhouders kunnen van hem als
grootste aandeelhouder, óók hebben geëist dat hij zich openstelt voor toenaderingen of zélf,
áctief op zoek gaat, wat dat betreft.

Ik neem aan dat ze zónder omwegen, mandaat hebben voor 'n <10% emissie. Die zou je dan
binnenkort kunnen verwachten. Een kleine 6 MLN stukkies. Óf dat dan gaat gebeuren rond
het actuele koersniveau is nog even de vraag: een deel van de afstort kan zijn veroorzaakt
door verkopen "met voorbedachte rade"; maar een deel zal ook te wijten zijn aan paniekver-
kopen van de kleintjes en op de kar springende shorters.

Ik zou me dus ook 'n emissieprijs met korting op het volume gewogen gemiddelde van de
afgelopen weken (ergens tussen 8 en 5,50) kunnen voorstellen.
Unimog
0
Begin dit jaar hadden ze makkelijk ca 6 mio aandelen kunnen uitgeven voor 10-12 euro. Nu een beetje laat..
Altijd gelijk
0
Leuk bedrijf. Wel alles verkocht vandaag want toch geen geduld om te wachten op cashflow plus. Is kennelijk voor ander type Investor (wist het maar moest er kennelijk toch weer zelf achter komen).
N audio
1
quote:

Garmin schreef op 10 september 2023 17:09:

[...]

Ik was daar 1 van die verkondigde dat de koers naar de €5,00 zou gaan, inmiddels denk ik dat het nog veel lager kan gaan omdat het geld aan het opraken is en dat er een emissie aan zit te komen. Ik vind dit heel erg triest voor de mensen die nu nog steeds de aandelen in bezit hebben, DRS P zou zich moeten schamen dat hij dit aandeel aan iedereen zat aan te bevelen!
Bovengenoemd heerschap kan je toch niet serieus nemen? Op geen enkele manier. Mogelijk een stroman, gezien de bijzondere aard van zijn posts.
Garmin
0
quote:

N audio schreef op 12 september 2023 16:43:

[...]

Bovengenoemd heerschap kan je toch niet serieus nemen? Op geen enkele manier. Mogelijk een stroman, gezien de bijzondere aard van zijn posts.
Emissie komt er spoedig aan, geloof je dit niet? kijk naar de koers. Ik heb mijn Ebusco aandeeltjes op tijd ingeruild voor JET.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 mei 2024 17:35
Koers 2,724
Verschil -0,016 (-0,58%)
Hoog 2,780
Laag 2,700
Volume 168.367
Volume gemiddeld 365.389
Volume gisteren 296.510

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront