Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Diegy
0
Totaal geen herstel. Zegt genoeg. Bodem nog niet bereikt. Grote verkoper zal straks ook wel weer verschijnen.
pico bello
0
quote:

Diegy schreef op 11 september 2023 09:11:

Totaal geen herstel. Zegt genoeg. Bodem nog niet bereikt. Grote verkoper zal straks ook wel weer verschijnen.
pico bello
1
quote:

copi schreef op 11 september 2023 09:14:

[...]
wat zijn er toch vervelende aasgieren op de wereld he diegy?
K. Wiebes
1
quote:

phu schreef op 11 september 2023 08:44:

Dat het stil is / blijft vanuit Deurne is natuurlijk niet echt hoopvol....
Ze komen over 'n paar weken met 'n update: dat het nu rustig blijft vind ik op zich dus niet zo gek.

Verder ken ik de CV's van die mensen niet; maar kennelijk is "het gewicht" van het management wat aan
de lage kant. Een bedrijf runnen in tijden van tegenwind is wat anders dan wanneer de economie draait
als 'n tierelier. Dan wordt het moeilijk om in het verleden gedane "beloftes" in te lossen.

Maar daar moet je dan eerlijk en tijdig met je aandeelhouders over communiceren: niét afwachten tot
het laatste moment, hópend "dat het wel over zal gaan". Oók tijdig anticiperen en adequate maatregelen
nemen i.p.v. telkens achter de feiten te aanhollen.

Reden te meer om zich aan te sluiten bij een door de wol geverfd management van een groter bedrijf,
of, in geval van een eventuele alliantie, dat management deels mee aan boord halen.

Dat is dan overigens nog steeds geen garantie voor succes; want ook diverse grote bedrijven hebben
zich de afgelopen maanden verkeken op de nieuwe, geopolitieke en economische situatie.
Ron50
2
Ik heb mijn aandelen verdubbelt en mijn GAK verlaagd naar €8,72. Waarom? Omdat het kan.
StoplossBurner
2
quote:

Groeneguru schreef op 11 september 2023 09:00:

Beste mensen, denk even goed en logisch na voordat je in blinde paniek je Ebusco aandelen verkoopt aan iemand die er straks enorm mee zal gaan verdienen!!
Behalve de nogal ongebruikelijke uitspraken in FD is er in de planning van Ebusco productie opschaling nog weinig veranderdt.
De nieuwe productiefaciliteit in Rouen Frankrijk is kortgeleden uitgebreid (tot 20 miljoen) en zal openen voor productie begin 2024 (binnen 4 maanden!!!) Dan zullen er jaarlijks meer dan 500 bussen van de lopende band rollen!
Daarnaast Deurne met 500 plus bussen en EXTRA montage van bussen in China enkele Europese landen.
Duitse Ebusco kopers komen nu al terug bij Ebusco voor tweede bestellingen!!! Waarom???
Omdat Ebusco een technisch hoogwaardige product levert t.o.v. slecht gebouwde BYD bussen (ja goedkoop is duurkoop in bussenland!!)
KORTOM....
heb even een half jaar geduld en je zult zien dat je aandeel weer qua koers zal stijgen.
Let niet op de negatieve haaien op deze forum....die hebben alleen maar baat bij jouw verlies en verkoop van spotgoedkope Ebusco aandelen
Als Ebusco de komende halfjaar goed doorkomt dan heeft Ebusco een gouden toekomst en aandeelhouders die aanhouden ook!!!
Doe geen domme paniek dingen vandaag
Maar een tegengeluid; met welk geld gaan ze zoveel bussen voorfinancieren? Er wordt bijna niks afgeleverd dus inkomsten zijn ook nagenoeg 0 momenteel. Kostprijs van half miljoen per bus (zal in opstartfase wellicht nog wat hoger liggen; wellicht net break-even); 41+50 miljoen aan lening nu in kas als ik het goed begrijp. Personeelskosten zijn alleen in Deurne ongeveer 5 miljoen per maand. Laten we aannemen dat er de komende 4 maanden 100 bussen meer in productie worden genomen dan er aan inkomsten van bussen binnen komen (dat is waarschijnlijk nog optimistisch). Dan kom je al op 20 miljoen aan personeelskosten + 50 miljoen aan buskosten. En dan nog de investeringen in de 2 of 3 lokaties buiten Deurne zit je zo aan die 90 miljoen die er nog is. Normaliter is voor het eind van dit jaar het geld al op dus.
phu
0
Onder de mensen die bij ebusco werken zou daar ook niet een heel klein beetje onrust ontstaan? Is er verloop inmiddels of worden deze mensen wel ingelicht naar de situatie? Er waren op dit forum mensen die mensen kende die er werkten?
Jokeltje
1
Een goed en verantwoordelijk bedrijfsleider van een beursgenoteerd bedrijf had vandaag normailter minstens een persbericht verspreid om aan de markt mee te delen dat er geen reden is tot paniek en dat de forse en aanhoudende koersdalingen niet terecht zijn en niet ingegeven zijn door bepaalde gebeurtenissen binnen het bedrijf. Maar dat gebeurt niet en zegt dus bijgevolg genoeg over de nakende update en onheilsspelling in oktober (fasten your seat belts).
Wacko Winger
6
quote:

StoplossBurner schreef op 11 september 2023 09:35:

[...]

Maar een tegengeluid; met welk geld gaan ze zoveel bussen voorfinancieren? Er wordt bijna niks afgeleverd dus inkomsten zijn ook nagenoeg 0 momenteel. Kostprijs van half miljoen per bus (zal in opstartfase wellicht nog wat hoger liggen; wellicht net break-even); 41+50 miljoen aan lening nu in kas als ik het goed begrijp. Personeelskosten zijn alleen in Deurne ongeveer 5 miljoen per maand. Laten we aannemen dat er de komende 4 maanden 100 bussen meer in productie worden genomen dan er aan inkomsten van bussen binnen komen (dat is waarschijnlijk nog optimistisch). Dan kom je al op 20 miljoen aan personeelskosten + 50 miljoen aan buskosten. En dan nog de investeringen in de 2 of 3 lokaties buiten Deurne zit je zo aan die 90 miljoen die er nog is. Normaliter is voor het eind van dit jaar het geld al op dus.
Ik weet niet hoe het in de bussen wereld zit, maar het is bij zakelijke transacties heel gebruikelijk dat er vooruitbetaling plaats vindt. In de branche waar ik werk bij grotere projecten Bijv. 30% bij opdracht, 30% bij aanvang productie en 40% bij oplevering. Dus dit bericht staat ook weer vol van negatieve aannames.
Lekker Truitje
0
Jefferies 9 aug.:
"Het marktaandeel van 4,7 procent was volgens Kerstens in lijn met dat in 2020. Het orderboek steeg met 320 bussen, tegen een eerdere aankondiging van 303 bussen en tegenover 927 bussen in de eerste helft van 2022.
Eerder mikte Ebusco op een positieve EBITDA dit jaar, maar deze doelstelling werd in juli al verschoven naar 2024, zo merkte Kerstens op. Eerder liet Ebusco ook weten te mikken op 550 tot 600 bussen die zouden bijdragen aan de omzet in 2023. "Maar deze verwachting werd losgelaten", aldus de analist."

en wat was de werkelijke produktie in 2022 en hj 2023/1 ?
StoplossBurner
0
quote:

Lekker Truitje schreef op 11 september 2023 10:08:

Jefferies 9 aug.:
"Het marktaandeel van 4,7 procent was volgens Kerstens in lijn met dat in 2020. Het orderboek steeg met 320 bussen, tegen een eerdere aankondiging van 303 bussen en tegenover 927 bussen in de eerste helft van 2022.
Eerder mikte Ebusco op een positieve EBITDA dit jaar, maar deze doelstelling werd in juli al verschoven naar 2024, zo merkte Kerstens op. Eerder liet Ebusco ook weten te mikken op 550 tot 600 bussen die zouden bijdragen aan de omzet in 2023. "Maar deze verwachting werd losgelaten", aldus de analist."

en wat was de werkelijke produktie in 2022 en hj 2023/1 ?
Daar heb ik het productie topic voor opgezet. Alleen zijn daar nauwelijk constructieve bijdrages helaas. 2023/1 zijn er op zeker minder dan 10 3.0's afgeleverd aangezien de eerste Ebusco 3.0 klant (na de eerste 2 'proto-bussen' die bij testpartner in Munchen rijden) een Nederlandse is en daarvan de aflevering eenvoudig te traceren is.
Korreltje Zout
1
EdRaket
0
Gefrustreerde mail gestuurd naar Ebusco. Niet dat het helpt maar ben het weer even kwijt....en door:-)
Calvin
0
Ik denk erover om op korte termijn naar de 1000 aandelen te gaan (op 5 euro dan..). Is dat een goed idee?
StoplossBurner
0
quote:

Wacko Winger schreef op 11 september 2023 10:07:

[...]
Ik weet niet hoe het in de bussen wereld zit, maar het is bij zakelijke transacties heel gebruikelijk dat er vooruitbetaling plaats vindt. In de branche waar ik werk bij grotere projecten Bijv. 30% bij opdracht, 30% bij aanvang productie en 40% bij oplevering. Dus dit bericht staat ook weer vol van negatieve aannames.
De aanname dat er 'maar' 100 bussen meer in productie worden genomen dan volledig afgerekend worden is dan een nogal positieve aanname met meer dan 1 bus per dag productie. Die vergeet je voor het gemak maar even. Maar je hebt gelijk m.b.t. betalingstermijnen. Echter, als ik de parallel trek naar het kopen van een zakelijk wagenpark dan is de aanbetaling maar een fractie van het volledige bedrag voor de daadwerkelijke levering. Wat is jouw inschatting dat de bodem is bereikt van de huidige kredieten? Ik ga uit van om en nabij januari 2024 indien er geen nieuwe geldbronnen worden aangeboord.
EdRaket
1
quote:

Calvin schreef op 11 september 2023 10:48:

Ik denk erover om op korte termijn naar de 1000 aandelen te gaan (op 5 euro dan..). Is dat een goed idee?
Met alle respect maar als dit een serieuze vraag is moet je jezelf afvragen of je wel geschikt bent om in aandelen te beleggen en of je niet beter je centjes op de bank wil laten staan.
Unimog
0
quote:

Calvin schreef op 11 september 2023 10:48:

Ik denk erover om op korte termijn naar de 1000 aandelen te gaan (op 5 euro dan..). Is dat een goed idee?
Beter voor iedereen dat je ze niet krijgt voor 5.
Heb er weer mn best gedaan a 5,69 5,70
Jannnn
0
Er staan al veel niet afgebouwde bussen op voorraad, langzamerhand gaan die uitgeleverd word dus ik verwacht niet dat de onderhanden voorraad nog veel gaat stijgen. En de bussen die in China en Hongarije worden gebouwd worden door deze bedrijven voorgefinancierd, dat is het grote voordeel van uitbesteden! Daarom denk ik dat er geen emissie nodig zal zijn. Met minder kapitaal toch de omzet laten groeien. En als de eigen fabrieken goed draaien, de supply chain goed is ingeregeld, dan de eigen productie geleidelijk opvoeren.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 17:35
Koers 2,876
Verschil +0,058 (+2,06%)
Hoog 2,980
Laag 2,814
Volume 414.332
Volume gemiddeld 349.016
Volume gisteren 301.781

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront