Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

nr36
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 10 september 2023 21:28:

[...]

Kun je het dan niet beter aanhouden voor de verrekenbare verliezen?
??
[verwijderd]
0
Instacart to Target Much-Diminished Valuation Range of Under $10 Billion in IPO
Grocery-delivery company aims for $8.6 billion to $9.3 billion, down from $39 billion in 2021; roadshow to start as early as Monday
Julián Aldaya
1
quote:

hardijs schreef op 9 september 2023 11:45:

Jitse zit hartstikke klem. Kan alleen nog maar met een emissie komen. Om vervolgens jarenlang aan te kunnen blijven modderen. Komt deze week met een emissie. Wat ik je brom.
Eerst aandelen inkopen en daarna een emissie? Wat hoop je te bereiken met je suggestieve opmerkingen?
nb
4
quote:

CEO Takeaway schreef op 11 september 2023 02:49:

kan iemand mij uitleggen wat een emissie is, ik ben geboren na 1980
Helaas, mensen na 1980, daar heeft onze lieve Heer een ernstige omissie begaan...:)
T. Edison
0
Twijfel ik om mijn positie in JET te sluiten.
Meestal betekend dit dat de ommekeer aanstaande is.
[verwijderd]
2
quote:

CEO Takeaway schreef op 11 september 2023 02:49:

kan iemand mij uitleggen wat een emissie is, ik ben geboren na 1980
De emissie is de hoeveelheid verontreinigende stoffen die uit de bron komt. De emissie is uitgedrukt in de vorm van een concentratie (in mg/m3) of een vracht (in kg/uur). Bronnen van schadelijke stoffen in de lucht zijn bedrijven, het verkeer en de scheepvaart. Maar ook activiteiten van burgers kunnen een bron zijn.
T. Edison
0
quote:

CEO Takeaway schreef op 11 september 2023 02:49:

kan iemand mij uitleggen wat een emissie is, ik ben geboren na 1980
Een emissie is een uitgifte van aandelen om extra kapitaal op te halen.
Hierdoor groeit het aantal uitstaande aandelen en verwaterd de winst per aandeel ( moet verdeeld worden over meer aandelen)
wiegveld
1
quote:

CEO Takeaway schreef op 11 september 2023 02:49:

kan iemand mij uitleggen wat een emissie is, ik ben geboren na 1980
je hebt ook niet op t gymnasium gezeten jongen.
Emissie komt van Latijnse werkwoord emittere en dat betekent uitgeven, uitstoten.

In dit geval dus het uitgeven (= lees verkopen, aan de man,vrouw brengen) van nieuwe aandelen.
Dat doen bedrijven als ze een overname willen financieren of een uitbreiding.
Ingeval van nood wordt t vaak een claimemissie, dan kunnen bestaande aandeelhouders met hun aandelen een claim krijgen die ze kunnen inwisselen tegen nieuwe aandelen.
Emissies leiden veelal tot verwatering en dus een lagere aandelenkoers, maar t hoeft niet.
Martinh91
0
wiegveld
0
De beursgang van Instacart in USA wordt t hem ook niet helemaal of helemaal niet. Zit deels in de branche van JET .
In 2021 was de waarde van Instacart $39 miljard dollar.
Dus ruim 75% lager. Doet JET t net beetje slechter op de beurs

Markets
Instacart Aims for IPO Valuation of $8.6 Billion to $9.3 Billion, WSJ Says

Sizzling U.S. Stock Markets Await Next Leg Of Record IPO Run
Photographer: Tiffany Hagler-Geard/Bloomberg

By Alicia Diaz
10 september 2023 at 21:10 CEST
Updated on 10 september 2023 at 21:26 CEST

Instacart Inc. is targeting a valuation between $8.6 billion and $9.3 billion for its IPO, a fraction of what the business was previously worth, the Wall Street Journal reported Sunday, citing people with knowledge of the matter.

The online grocery delivery company plans to start its investor roadshow as soon as Monday, Bloomberg reported Sept. 6. Instacart is considering pricing its listing Sept. 19, with trading starting the following day.

An Instacart spokesperson declined to comment to Bloomberg on the Journal report or any topics related to the imminent initial public offering.

(Updates with Instacart comment in paragraph three.)
spiegeltje
4
quote:

bp5ah schreef op 9 september 2023 23:10:

[...]
Dat is een nieuwe zekers, heb je die zelf bedacht ?

Staat de koers op €40 en je koopt voor €10k j.e.t. dan is dat niet anders dan als je voor €10k jet koopt op €10

Wil je veiliger kopen dan wacht je de update van q3 maandag over een week af (18e) en tot die tijd geen positie LONG nemen en hooguit wat pielen op de dag 'win or lose'

Kijk 's naar een grafiek :

Stel dat die q3 update nu helemaal fantastisch is, dan ga je d'er meteen in op die maandag en dan heb je een grotere kans op een stijging van je investering dan wanneer je dat nu doet.

Je koopt beter op €13 dan op €11 imo , want op €11 ga je ook €10 zien als de q3 update niet aan de marktverwachting voldoet en die €13 ga je niet meer zien volgens mij voor de cijfers, dalende trendlijn ligt op €12,79 en onderkant op 11.63

Grafiek begint af te vlakken, heel licht dalend nog. ( zie bollingers en trendlijn )

Voor omhoog trendlijn (12.79 ) en bovenkant (13.95)

Slot onder 11.63 geeft verdere verslechtering.

Voor alleen trade moet je deze fib.levels in je hoofd hebben voor maandag.

Vet = pvt.
l=s
r=w

Daily fibs : 11.37 11.51 11.60 11.74 11.88 11.97 12.11

Is gesloten boven die vette, dus met wat momentum zou je naar rechts moeten kunnen in de reeks hierboven.

En voor boven 12.11 deze <===> 12.34 12.87 13.40 13.72 14.25 op de weekly.

En voor onder 11.37 deze <===> 11.28 11.25 op de weekly Onderstreept : nog nooit gezien hier.

Grafiek :

finance.yahoo.com/quote/TKWY.AS/chart...
Ik reageerde op de 2 statements ervoor. Daarin gaf de 1 een verwachting van 8 euro en de ander 26 euro. Met de huidige stand dus meer potentieel naar boven.
De technische analyse heeft mi bij dit aandeel niet veel nut. Geen enkele technische analyse heeft een daling van boven de 100 naar 11 euro voorspeld.
Diverse documentaires hebben laten zien hoe shorters aandelen vernielen. Dat is wat met jet ook gebeurt. Tot een moment waarop blijkt dat allemaal geen kommer en kwel is. Voor dat moment is geduld nodig.
Ik laat iedereen maar daytraden en hun kleine winsten pakken. De lange adem gaat succes opleveren. De waarde van jet is vooral hun platform en een enorme database. Het enige wat men wellicht moet doen is de bleeders eruit en focus op de markten die goed lopen.
Ik gun de shorters echt een enorm verlies. Dit product, net als alle andere ecotica, zijn ziekelijk. Alleen al de hoop dat een bedrijf kapot gaat, is triest. Dat je daar aan meedoet, geeft aan dat je alleen denkt aan verdienen ten koste van werknemers en atakeholders. Je stapt normaal gesproken in aandelen vanwege vertrouwen in een bedrijf. De hoop dat bedrijf een succes wordt. Dat je uiteindelijk groei en dividend ziet. We gaan het zien.
Hendrik Roo
0
quote:

wiegveld schreef op 11 september 2023 07:07:

[...]

je hebt ook niet op t gymnasium gezeten jongen.
Emissie komt van Latijnse werkwoord emittere en dat betekent uitgeven, uitstoten.

In dit geval dus het uitgeven (= lees verkopen, aan de man,vrouw brengen) van nieuwe aandelen.
Dat doen bedrijven als ze een overname willen financieren of een uitbreiding.
Ingeval van nood wordt t vaak een claimemissie, dan kunnen bestaande aandeelhouders met hun aandelen een claim krijgen die ze kunnen inwisselen tegen nieuwe aandelen.
Emissies leiden veelal tot verwatering en dus een lagere aandelenkoers, maar t hoeft niet.
Wat knap dat je dat allemaal weet.
Je hebt vast op het gymnasium gezeten.
Of een bezoek aan Wikipedia ?
We kijken allemaal erg naar je op.
Nu nog wat sociale vaardigheid (en waardigheid).
GakGak
0
@sp
¨Ik gun de shorters echt een enorm verlies. Dit product, net als alle andere ecotica, zijn ziekelijk. Alleen al de hoop dat een bedrijf kapot gaat, is triest. Dat je daar aan meedoet, geeft aan dat je alleen denkt aan verdienen ten koste van werknemers en atakeholders. Je stapt normaal gesproken in aandelen vanwege vertrouwen in een bedrijf. De hoop dat bedrijf een succes wordt. Dat je uiteindelijk groei en dividend ziet. We gaan het zien¨.
.......
Voordat de shorters hun enorme winsten in het recente verleden (zeker op dit aandeel) opeens in een groot verlies
zien omslaan, nou dan moet er toch heel wat gebeuren....

Verder is iedere Jetbelegger of daghandelaar of iemand die speculeert met derivaten financieel beter af als hij/zij
dat doet in de wetenschap dat koersen ook flink en langdurig onderuit kunnen.
Dan is hij/zij veel beter voorbereid op de tijd dat dit aandeel mogelijk wel in een stabiele stijgende lijn zal koersen.

Dan heb je simpelweg de financiele slagkracht om daar weer volop in mee te gaan.
[verwijderd]
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 11 september 2023 07:54:

[...]

Wat knap dat je dat allemaal weet.
Je hebt vast op het gymnasium gezeten.
We kijken allemaal erg naar je op.
Nu nog wat sociale vaardigheid.
Dan weet je dus ook wel het verschil tussen "gratis" en "voor niets"

"ik heb gratis op school gezeten" en "hij heeft voor niets op school gezeten"
Happy
0
quote:

Kokosnootje schreef op 11 september 2023 00:47:

[...]Eerst aandelen inkopen en daarna een emissie? Wat hoop je te bereiken met je suggestieve opmerkingen?
Hwt klinkt zo onlogisch dat je het van Jitse zou kunnen verwachten.
spiegeltje
0
quote:

GakGak schreef op 11 september 2023 08:02:

@sp
¨Ik gun de shorters echt een enorm verlies. Dit product, net als alle andere ecotica, zijn ziekelijk. Alleen al de hoop dat een bedrijf kapot gaat, is triest. Dat je daar aan meedoet, geeft aan dat je alleen denkt aan verdienen ten koste van werknemers en atakeholders. Je stapt normaal gesproken in aandelen vanwege vertrouwen in een bedrijf. De hoop dat bedrijf een succes wordt. Dat je uiteindelijk groei en dividend ziet. We gaan het zien¨.
.......
Voordat de shorters hun enorme winsten in het recente verleden (zeker op dit aandeel) opeens in een groot verlies
zien omslaan, nou dan moet er toch heel wat gebeuren....

Verder is iedere Jetbelegger of daghandelaar of iemand die speculeert met derivaten financieel beter af als hij/zij
dat doet in de wetenschap dat koersen ook flink en langdurig onderuit kunnen.
Dan is hij/zij veel beter voorbereid op de tijd dat dit aandeel mogelijk wel in een stabiele stijgende lijn zal koersen.

Dan heb je simpelweg de financiele slagkracht om daar weer volop in mee te gaan.
Rest my case. Jij ben de verpersoonlijking van hetgeen ik schrijf.
Hoppschwiiz
2
quote:

GakGak schreef op 11 september 2023 08:02:

@sp
¨Ik gun de shorters echt een enorm verlies. Dit product, net als alle andere ecotica, zijn ziekelijk. Alleen al de hoop dat een bedrijf kapot gaat, is triest. Dat je daar aan meedoet, geeft aan dat je alleen denkt aan verdienen ten koste van werknemers en atakeholders. Je stapt normaal gesproken in aandelen vanwege vertrouwen in een bedrijf. De hoop dat bedrijf een succes wordt. Dat je uiteindelijk groei en dividend ziet. We gaan het zien¨.
.......
Voordat de shorters hun enorme winsten in het recente verleden (zeker op dit aandeel) opeens in een groot verlies
zien omslaan, nou dan moet er toch heel wat gebeuren....

Verder is iedere Jetbelegger of daghandelaar of iemand die speculeert met derivaten financieel beter af als hij/zij
dat doet in de wetenschap dat koersen ook flink en langdurig onderuit kunnen.
Dan is hij/zij veel beter voorbereid op de tijd dat dit aandeel mogelijk wel in een stabiele stijgende lijn zal koersen.

Dan heb je simpelweg de financiele slagkracht om daar weer volop in mee te gaan.
Het zijn gewoon de partijen met een longpositie die door het afbouwen van hun positie de shortpartijen in de kaart spelen. Niet omgekeerd
En de reden is gewoon het feit dat het (nog) geen solide bedrijfsmodel betreft.
Happy
0
Shorters in een bedrijf met een gamnel businessmodel zijn net zo succesvol als een maaltijdbezorger tijdens een corona-lockdown.
Jetmania
0
Ook Delivery Hero zit inmiddels bijna tegen het all time low aan. Zit hier een soortgelijk short % als bij JET in?
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2215 2216 2217 2218 2219 2220 2221 2222 2223 2224 2225 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront