Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Alfie Solomons
0
Zitten er nog meer mensen in met een Gak van boven de 13?

Wat een dure vergissing dit zeg.
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

Marcel H. schreef op 7 september 2023 17:39:

Gelukkig is de handelsdag ten einde. Waar gaat dit drama eindigen? Misschien zijn er wel potentiële
overnamekandidaten die voorlopig geen haast hebben.
Het mijns inziens enige mogelijk interessante aan Ebusco zijn wellicht de patenten, hoewel die kennelijk ook niet veel waard zijn, gezien het grote bedrag aan goodwill dat naast immateriële activa is geboekt na de overname van de aandelen Pondus van de COO en de schoonfamilie van de CEO.

Productie blinken ze duidelijk niet in uit, dus t.z.t. "een paar kwartjes" naar de curator werpen voor die patenten lijkt me afdoende ;-)
DeZwarteRidder
4
Er zijn duidelijk grote verkopers bezig en die begrijpen beter wat er aan de hand is, dan de kleine beleggers, die voortdurend blijven bijkopen om hun gak te verlagen........
HenkdeV
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 7 september 2023 17:55:

Eflopco.......
Slechte humor, ook wel zwarte humor genoemd.
niceguy19502020
1
quote:

Blik dekkende afbijt schreef op 7 september 2023 19:02:

Is Ebusco de grootste werkgever van Deurne?
Eflopco???

Slechte humor, dat moet kunnen, maar dit is helemaal geen humor.

Wel begrijpelijk hoor, want zijn alias is DeZwartgalligeRidder.
Bestek
0
Zeker niet, het barst hier in de regio van de techniek dus ebusco moet in een grote vijver vissen
Marcel H.
0
Op een slechte beursdag staat een bedrijf uit Deurne stijf onderaan.
Hoe wordt het tij gekeerd?
De komende dagen wordt duidelijk of beleggers nog veel geloof hebben
in een goede afloop.
De nieuwe werknemers worden door Randstad betaald.
De afgesloten banklening raakt snel uitgeput.
[verwijderd]
1
quote:

Unimog schreef op 7 september 2023 16:08:

[...]

Wegenwacht
Gitzwarte dag voor de aandeelhouders. Maar ik moest toch echt lachen om jouw opmerking Unimog.

Hopelijk wordt de koers morgen nog gestut maar ik ben er bang voor. Dat het nu al zou zijn had ik niet verwacht maar zo zie je maar.
Jokeltje
2
Het interview in het FD is eigenlijk een (nieuwe) waarschuwing voor de kwartaalupdate in oktober. Ebusco haalt dit jaar relatief weinig echte nieuwe orders binnen (vooral vervolgorders) en het interview in FD zal dat enkel nog moeilijker maken voor Ebusco. Het interview in FD moet maw. de markt voorbereiden op meer slecht nieuws en kapitaalverhoging volgend jaar tegen nog veel lagere prijzen. De hope is wat gevestigd op China en dat belooft niet veel goeds in het huidige geopolitieke klimaat.
Sir Cryptalot
0
quote:

Alfie Solomons schreef op 7 september 2023 17:48:

Zitten er nog meer mensen in met een Gak van boven de 13?

Wat een dure vergissing dit zeg.
Ja hoor, 2 tientjes met een horizon tot 2030. Tot die tijd schouderophalen en niet te zwaar naar de min kijken. Het is enkel duur als je verkoopt maar leuk is anders inderdaad. We komen hier over een jaar of 7 op terug, met champagne of een Pitt-biertje.
Unimog
0
quote:

[verwijderd schreef:

id=14988867 date=202309071932]
[...]

Gitzwarte dag voor de aandeelhouders. Maar ik moest toch echt lachen om jouw opmerking Unimog.

Hopelijk wordt de koers morgen nog gestut maar ik ben er bang voor. Dat het nu al zou zijn had ik niet verwacht maar zo zie je maar.
Heb zo ongeveer de slechtse dag van t jaar vandaag denk ik op de beurs weliswaar op papier. Het is niet anders.
Ebusco heeft geen geld om op overnamepad te gaan. Het was meer frustratie die opmerking. Beter lachen dan huilen.
Het is jammer om zo de opleving van vorige week dubbel zo hard weer van de koers zien af te gaan.
Heb er <7 bijgenomen al heb ik er al teveel eigenlijk. Wanneer k geen positie al had zou k ze vandaag ook gekocht hebben.
Verwacht er voor morgen en de komende dagen niet teveel van. Misschien valt het mee. Succes en fijne avond.
[verwijderd]
0
Unimog, zsm de helft of misschien wel alles verkopen. Verlies nemen en verder gaan. Het is nu afwachten maar als de markt hier morgen lucht van krijgt gaat dat de koers niet helpen en zakt deze misschien wel onder de 6 euro. Met geen uitzicht op een stijging, daar is de stroom berichten en de cijfers te slecht voor.

Overigens begreep ik nu pas dat vd valk de schoonfamilie is van PB. Dat is de missende schakel waarom PB zo’n groot percentage kon houden na de participatie rondes. Hij heeft zelf (uiteraard met een discount) zelf mee gelapt - of op z’n minst garant gestaan. Dus vd valk zat er dubbel in; via de eigen maatschappij alsook als backing van PB.
Gezellige bijeenkomsten van de grootaandeelhouders.
hvb
4
quote:

DeZwarteRidder schreef op 7 september 2023 18:25:

Er zijn duidelijk grote verkopers bezig en die begrijpen beter wat er aan de hand is, dan de kleine beleggers, die voortdurend blijven bijkopen om hun gak te verlagen........
Dagomzet was 145% van de gemiddelde dagomzet, volgens Saxo. Dat valt wel mee voor een dag met een grote daling zoals vandaag.
Ik heb meer de indruk dat er vandaag wat paniekverkopen waren van kleinere beleggers.
K. Wiebes
4
Kom. Per saldo geeft onze Peter publiekelijk o.a. aan dat hij openstaat voor 'n alliantie of zelfs 'n
overname. De rest van de meute zal, zij het waarschijnlijk in mindere mate, met dezelfde proble-
men kampen, qua personeels- en materiaaltekort.

Maar als er dan tóch met - al dan niet tijdelijk - schaarse middelen E-bussen moeten worden
gebouwd, kun je maar beter die schaarse middelen aanwenden om de béste E-bussen te
bouwen.

Wat mij betreft is het spel dus nu definitief op de wagen.

VEB.net:
..."Het is niet alleen maar kommer en kwel bij Ebusco. Met de vraag naar bussen zit het wel
snor. Het bedrijf kreeg bestellingen voor bij elkaar 320 bussen in de eerste helft van het jaar
waardoor er nu bijna 1800 bussen in het orderboek zitten. Ebusco ging er eerder vanuit dat
het orders zou binnenhalen voor 300 bussen"...
[verwijderd]
2
Een M&A traject vanaf het eerste gesprek duurt minimaal 9 maanden maar vaak meer dan een jaar. Komt dus te laat. Korter kan wel maar de garanties die dan moeten worden gegeven door de zittende aandeelhouders zijn dan te groot en als die dan na afronding van het traject moeten worden verrekend dan is het altijd te duur. Eventueel zou een versnelde overname kunnen als de kopers de genoemde onzekerheden in de aankoopprijs verdisconteren. Dan wordt het meer een asset deal. Maar Ebusco is niet asset rich dus dat wordt niks.

1 ding snap ik niet. Waarom kunnen die bussen niet gebouwd worden met het huidige personeelsaantal? Hoeveel mensen werken daar? En hoeveel bussen zijn er gebouwd? In het begin zal het allemaal wel inkeren van processen zijn dat snap ik wel maar als het aantal mensen in de productie wordt verdubbeld dan komen er nog steeds te weinig bussen uit de fabriek. En met hoeveel arbeid is gerekend in de kostprijs calculatie. Ook; nu via randstad mensen werven is ook duur. Normaal is een uitzendbureau 2.2x het bruto loon. Nu zullen ze vast wel een package deal hebben maar dan nog, de cash spuit eruit.

Wat ze nodig hebben is het herstel van het vertrouwen van de aandeelhouders in het bedrijf. En rap.
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

Bart Meerdink schreef op 7 september 2023 15:25:

Twitter linkje naar het FD artikel van gisteren zou moeten werken: t.co/JzdgySTxmG

Het slechte supply chain management heeft levensbedreigende vormen aangenomen. Zo ver hadden ze het niet moeten laten komen.

Misschien dat de nieuwe CFO iets in zijn mars heeft op dat punt.
Ik vind het ook eigenlijk best bijzonder dat er kennelijk geen enkel vraagteken wordt gezet bij het functioneren van de COO. Echt soepel loopt het namelijk niet qua "operations". Tijdens het ontwikkelen van de revolutionaire, gepatenteerde composiettechnologie via Pondus (dat later voor een flink bedrag aan Ebusco is verkocht) stond hij trouwens ook op de loonlijst bij Mandemakers, dus multitasken zou op zich wel zijn ding moeten zijn ;-)
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

triblax schreef op 6 september 2023 16:16:

Het zou pas leuk zijn, als zo'n nieuwe CFO meteen een pakket aandelen zou kopen. Dat zou de koers misschien wat in beweging zetten. De goede kant op dan...
Dat zou inderdaad leuk zijn. Zo'n goede belegging is Ebusco tot op heden echter niet gebleken, dus ik kan me voorstellen dat hij naast de afhankelijkheid van Ebusco als werkgever niet ook nog eens zijn spaarcentjes in wil zetten bij wijze van "commitment". Daarnaast krijgt hij de komende jaren (uitgaande van "going concern") toch al wat stukken gratis in zijn schoot geworpen, zo las ik in de stukken van de BAVA:

Het afwijkende element behelst concreet dat de heer Jongma over een periode van vijf jaar jaarlijks
5000 aandelen krijgt toegekend op voorwaarde dat de heer Jongma nog voor de vennootschap
werkzaam is in de rol van CFO.


investors.ebusco.com/wp-content/uploa...
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 jun 2024 13:20
Koers 2,646
Verschil -0,034 (-1,27%)
Hoog 2,688
Laag 2,644
Volume 47.212
Volume gemiddeld 345.740
Volume gisteren 68.686

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront