Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Uniek-alias
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 26 juli 2023 21:31:

Wat verwachten jullie van morgen ?
Kleine down en up. 2% erbij de dag uit met 3 miljoen stuks handel.
Zoiets?
Jimnotaris
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 19:54:

Zijn er specialisten onder ons die periodiek inzicht krijgen in de marktverdeling per land? Uber stelt een nummer 1 of 2 positie te willen hebben of nastreven. Maar waar kunnen we dat vinden? Ik ben ook wel erg benieuwd naar Italië, Spanje, Australië etcetera. Wolt en glovo. Ik vraag me echt af of Wolt niet ook een 100 procent impairment behoeft. En glovo lijkt het voor mij nog verrassend goed te doen, ondanks alle eerdere uitdagingen met regelgeving. Maar wellicht dat ik het lang niet gevolgd heb of hier geen nieuws over heb gelezen. Maar ook ben ik benieuwd naar belangen in Nederland (hoe groot is uber nog? Zie ze nog sporadisch) en Duitsland. Dank alvast voor het delen van een bron.
Noord-Europa in alle "JET" landen nr. 1.

Canada nr 1.

VK/Irl nr. 1, Deliveroo nr 2, Uber nr. 3.
RJ 80
1
quote:

Hendrik Roo schreef op 26 juli 2023 21:31:

Wat verwachten jullie van morgen ?
Een donderdag
SEVA_
1
quote:

Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 21:15:

[...]

Ok thx. Ik vraag me wel af wat de potentie is van een italie als nr 3. Of nummer 2 in Spanje, maar waar blijkbaar Uber dichtbij zit.

Wat ik me dan afgraag: heeft uber personeel inmiddels in dienst in Spanje? En Glovo ook? En Deliveroo in Italie? Of is dat de enige reden dat JET daarom blijft, in de hoop dat ze na nieuwe regelgeving een rationele casus hebben?
Nee, ze hebben nog veel ‘gig workers’ aan de gang. Jitse benoemde vandaag in de call SE als kleinste onderdeel van de groep.

Als Spanje over rechts gaat, dan zal gig blijven staan. Dat is in het voordeel van Glovo.

Ik vermoed ook dat Jitse niet wil dat de concurrentie vlakbij NE profit pools gaat creëren en daarom volle bank de competitie aangaat. DD doet dit bv ook in Aus, die blijven daar met geld smijten.

Wolt is voornamelijk groot in Scandinavië en Oost Europa. Probeert nu ook in DE binnen te komen. DD had beter JET kunnen kopen.

Voor Uber zou JET mooi aansluiten.
Hendrik Roo
0
quote:

SEVA_ schreef op 26 juli 2023 21:46:

[...]

Nee, ze hebben nog veel ‘gig workers’ aan de gang. Jitse benoemde vandaag in de call SE als kleinste onderdeel van de groep.

Als Spanje over rechts gaat, dan zal gig blijven staan. Dat is in het voordeel van Glovo.

Ik vermoed ook dat Jitse niet wil dat de concurrentie vlakbij NE profit pools gaat creëren en daarom volle bank de competitie aangaat. DD doet dit bv ook in Aus, die blijven daar met geld smijten.

Wolt is voornamelijk groot in Scandinavië en Oost Europa. Probeert nu ook in DE binnen te komen. DD had beter JET kunnen kopen.

Voor Uber zou JET mooi aansluiten.
Waarom denk je dat niemand JET koopt ?
Dat is en blijft bijzonder.
Warrem Buffet
5
quote:

Hendrik Roo schreef op 26 juli 2023 21:56:

[...]

Waarom denk je dat niemand JET koopt ?
Dat is en blijft bijzonder.
Ik denk dat er verschillende partijen zijn, die interesse hebben. Ze hebben eerst gekeken, hoe JET zich ontwikkelde. En nu zien, dat JET zijn beloftes meer dan waar maakt.
Long1985
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 26 juli 2023 21:31:

Wat verwachten jullie van morgen ?
17,50
Arthur Hastings
0
Ik verwacht nog wel een kleine stijging alleen al gezien het herstel van USA.17,50 die Long aangaf zou best kunnen.
Chessplayer1992
0
Uber en jet vind ik te verschillend. Geloof meer in prosus of delivery hero. Maar ook zij hebben het lastig.

Consolidatie is lastig op het moment wanneer er geld opgehaald moet worden in deze markt.

Private equity kan nog wel. Die durft wel te kopen en een bedrijf met schuld te vullen. Zeker een bedrijf als JET met weinig schuld.

Maar ik zie het niet snel gebeuren om eerlijk te zijn.
Jimnotaris
0
quote:

SEVA_ schreef op 26 juli 2023 21:46:

[...]

Nee, ze hebben nog veel ‘gig workers’ aan de gang. Jitse benoemde vandaag in de call SE als kleinste onderdeel van de groep.

Als Spanje over rechts gaat, dan zal gig blijven staan. Dat is in het voordeel van Glovo.

Ik vermoed ook dat Jitse niet wil dat de concurrentie vlakbij NE profit pools gaat creëren en daarom volle bank de competitie aangaat. DD doet dit bv ook in Aus, die blijven daar met geld smijten.

Wolt is voornamelijk groot in Scandinavië en Oost Europa. Probeert nu ook in DE binnen te komen. DD had beter JET kunnen kopen.

Voor Uber zou JET mooi aansluiten.
Ik denk dat Uber geen trek heeft in vasteland (Zuid)Europees JET. Al die bezorgers in dienst is een gruwel voor ze. VK/Canada/VS waarschijnlijk wel. Zeker Grubhub(NYC) is interessant. Er wordt hier vaak geschreven dat Grubhub verlieslatend is en daardoor niet gewild, maar door samenvoeging krijg je een veel dichter klantenbestand. Als je de aanrijd/bezorgtijden met 10/20 procent kunt verkorten levert dat een enorme besparing op. Staat nog los van samenvoegen kantoren en marketing uitgaven.
Arthur Hastings
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 22:23:

Uber en jet vind ik te verschillend. Geloof meer in prosus of delivery hero. Maar ook zij hebben het lastig.

Consolidatie is lastig op het moment wanneer er geld opgehaald moet worden in deze markt.

Private equity kan nog wel. Die durft wel te kopen en een bedrijf met schuld te vullen. Zeker een bedrijf als JET met weinig schuld.

Maar ik zie het niet snel gebeuren om eerlijk te zijn.
Overname in aandelen. Is ook gebeurt met Grubhub..
Herintrader
0
quote:

Jimnotaris schreef op 26 juli 2023 22:23:

[...]

Ik denk dat Uber geen trek heeft in vasteland (Zuid)Europees JET. Al die bezorgers in dienst is een gruwel voor ze. VK/Canada/VS waarschijnlijk wel. Zeker Grubhub(NYC) is interessant. Er wordt hier vaak geschreven dat Grubhub verlieslatend is en daardoor niet gewild, maar door samenvoeging krijg je een veel dichter klantenbestand. Als je de aanrijd/bezorgtijden met 10/20 procent kunt verkorten levert dat een enorme besparing op. Staat nog los van samenvoegen kantoren en marketing uitgaven.
Mee eens, al die zuid amerikanen, en afrika, zelfs dubai kennen geen adressen, het is altijd “opposite .. building” of nearby post office, zo kan je niet snel leveren,
SEVA_
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 26 juli 2023 22:23:

Uber en jet vind ik te verschillend. Geloof meer in prosus of delivery hero. Maar ook zij hebben het lastig.

Consolidatie is lastig op het moment wanneer er geld opgehaald moet worden in deze markt.

Private equity kan nog wel. Die durft wel te kopen en een bedrijf met schuld te vullen. Zeker een bedrijf als JET met weinig schuld.

Maar ik zie het niet snel gebeuren om eerlijk te zijn.
DH?

Die durft niet eens meer op order aantallen te rapporteren ;)
[verwijderd]
0
quote:

Hendrik Roo schreef op 26 juli 2023 21:31:

Wat verwachten jullie van morgen ?
Morgen gratis bier.
Hendrik Roo
0
quote:

SEVA_ schreef op 26 juli 2023 22:33:

[...]

DH?

Die durft niet eens meer op aantallen orders te rapporteren ;)
Voor Prosus/ DH reden te meer om JET in te lijven en Jitse op de bok te zetten.

Wat Über betreft is het kiezen of delen. Europa opgeven en alles wat er is geïnvesteerd en opgebouwd de prullenbak in kieperen. Of JET overnemen en daarmee beschikken over een bedrijf dat voldoet aan wetgeving. Dat ze er van gruwelen is zeker. Maar tenzij er een massieve aardverschuiving naar rexhts plaatsvindt, zijn dat de opties. Althans naar mijn mening
DeWalt
0
quote:

Jimnotaris schreef op 26 juli 2023 22:23:

[...]

Ik denk dat Uber geen trek heeft in vasteland (Zuid)Europees JET. Al die bezorgers in dienst is een gruwel voor ze. VK/Canada/VS waarschijnlijk wel. Zeker Grubhub(NYC) is interessant. Er wordt hier vaak geschreven dat Grubhub verlieslatend is en daardoor niet gewild, maar door samenvoeging krijg je een veel dichter klantenbestand. Als je de aanrijd/bezorgtijden met 10/20 procent kunt verkorten levert dat een enorme besparing op. Staat nog los van samenvoegen kantoren en marketing uitgaven.
Juist. Synergievoordelen zijn enorm.
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1882 1883 1884 1885 1886 1887 1888 1889 1890 1891 1892 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 13,975
Verschil -0,035 (-0,25%)
Hoog 14,285
Laag 13,815
Volume 1.643.771
Volume gemiddeld 2.408.655
Volume gisteren 2.412.741

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront