Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2023

Trx7
0
Zonder context zijn de cijfers natuurlijk niet best, maar gezien waar JET vandaan komt en waar de ontwikkeling heen lijkt te gaan is het wel prima.

Een loss before tax van 317 miljoen. Maar hoe je de brug moet maken naar die 143 adjusted EBIDTA winst volg ik niet. Iemand een idee?
wiegveld
0
GTV Q2 was 6559 miljoen €.

Ben lijstje kwijt van de genoemde bedragen, maar duidelijk geen 7 miljard.

persbericht over zwarte cijfers helpt, maar is onjuist, want ze rapporteren een netto verlies van 250 miljoen €
Wittman
3
quote:

The Strategist schreef op 26 juli 2023 07:56:

PS Nog geen reactie gezien van beleggertje, GakGak etc.
Hi Strateeg, het quoten lijkt steeds mis te gaan bij jou.
Als je [ /quote] niet verwijdert, dan zal je zien dat het goed gaat.
Dick
0
quote:

wiegveld schreef op 26 juli 2023 07:59:

GRUB is echter wel problematisch aan het worden. orders dalen en de 15% personeelsreductie is nu van maat en getal voorzien.
Moet je je eens indenken dat Jitse de ambitie USA niet gehad had…….. stond er een vierdubbele koers van gisteren op ons bord

? In the North America segment, GTV decreased by 12% to €5.1 billion in H1 2023, mainly caused by lower Order volumes, which were partly offset by a higher ATV. Adjusted EBITDA turned positive and amounted to €51 million in H1 2023, from minus €4 million in H1 2022, despite the ongoing headwind to segment profitability from fee caps in New York City. In parallel to actively exploring a partial or full sale of Grubhub, we have appointed a new CEO, are realising US$30 million+ run-rate savings from 2024 onwards through a restructuring and have established a path to cash flow breakeven at Grubhub, excluding any positive impact of a potential New York City fee cap amendment.
Vooruitzichten

Grubhub, met een vrije kasstroom van min € 56 miljoen in H1 2023, is ook op weg naar cashflow break-even. We hebben
een aantal maatregelen genomen waarvan we denken dat ze in de toekomst tot verdere verbeteringen zullen leiden.

? Het management blijft samen met zijn adviseurs actief de gedeeltelijke of volledige verkoop van Grubhub onderzoeken. Het is niet zeker dat dergelijke strategische acties zullen worden overeengekomen of wat de timing van dergelijke overeenkomsten zal zijn. Nadere mededelingen zullen worden gedaan wanneer en wanneer dit gepast is.

Waarom is Grubhub een probleem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DeZwarteRidder
1
JET wordt een mooie opvolger van TomTom en dus krijgen we nu vele jaren kwakkelen zonder winst en zonder omzetgroei.

Het beloofde groeisprookje gaat in ieder geval niet meer gebeuren en dus moet de koers nog fors omlaag.
[verwijderd]
0
quote:

wiegveld schreef op 26 juli 2023 08:03:

GTV Q2 was 6559 miljoen €.

Ben lijstje kwijt van de genoemde bedragen, maar duidelijk geen 7 miljard.

persbericht over zwarte cijfers helpt, maar is onjuist, want ze rapporteren een netto verlies van 250 miljoen €
www.iex.nl/Nieuws/777502/Beursblik-mi...

Cijfers lijken in lijn met de consensus maar duidelijk minder dan wat ING verwachtte als ik er ff snel door heen ga.
wiegveld
0
quote:

Dick schreef op 26 juli 2023 08:05:

[...]
Vooruitzichten

Grubhub, met een vrije kasstroom van min € 56 miljoen in H1 2023, is ook op weg naar cashflow break-even. We hebben
een aantal maatregelen genomen waarvan we denken dat ze in de toekomst tot verdere verbeteringen zullen leiden.

? Het management blijft samen met zijn adviseurs actief de gedeeltelijke of volledige verkoop van Grubhub onderzoeken. Het is niet zeker dat dergelijke strategische acties zullen worden overeengekomen of wat de timing van dergelijke overeenkomsten zal zijn. Nadere mededelingen zullen worden gedaan wanneer en wanneer dit gepast is.

Waarom is Grubhub een probleem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Omdat ze veel marktaandeel verliezen en veel minder orders hebben, dat houdt je op termijn niet droog.
Even wachten tot volgende week woensdag als DASH doorkomt….
deDichter
0
DeZwarteRidder
0
quote:

Trx7 schreef op 26 juli 2023 08:03:

Zonder context zijn de cijfers natuurlijk niet best, maar gezien waar JET vandaan komt en waar de ontwikkeling heen lijkt te gaan is het wel prima.

Een loss before tax van 317 miljoen. Maar hoe je de brug moet maken naar die 143 adjusted EBIDTA winst volg ik niet. Iemand een idee?
Brent wordt niet voor niks ontslagen.
SAHR-0310
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 juli 2023 08:07:

JET wordt een mooie opvolger van TomTom en dus krijgen we nu vele jaren kwakkelen zonder winst en zonder omzetgroei.

Het beloofde groeisprookje gaat in ieder geval niet meer gebeuren en dus moet de koers nog fors omlaag.
Gaaap
The Strategist
1
[Modbreak IEX: Gelieve even te leren juist te quoten, bericht is bij dezen verwijderd.]
meedoen-of-winnen
0
quote:

Dick schreef op 26 juli 2023 08:05:

[...]
Vooruitzichten

Grubhub, met een vrije kasstroom van min € 56 miljoen in H1 2023, is ook op weg naar cashflow break-even. We hebben
een aantal maatregelen genomen waarvan we denken dat ze in de toekomst tot verdere verbeteringen zullen leiden.

? Het management blijft samen met zijn adviseurs actief de gedeeltelijke of volledige verkoop van Grubhub onderzoeken. Het is niet zeker dat dergelijke strategische acties zullen worden overeengekomen of wat de timing van dergelijke overeenkomsten zal zijn. Nadere mededelingen zullen worden gedaan wanneer en wanneer dit gepast is.

Waarom is Grubhub een probleem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eens. Overall nu zwarte cijfers. Als ze nu grubhub straks ook aan de praat gaan krijgen hebben ze een mooie vinger in de pap over de oceaan. Verkopen niet nodig lijkt me, en als, dan verkoopt het lekkerder als het inmiddels break even is of beter.
GakGak
0
quote:

deDichter schreef op 26 juli 2023 08:10:

Prachtige cijfers, een gloeiend rapport,
Zorgen voor feest, op menig resort.
.
Onze vrienden (?) van RTLZ zijn het daar helemaal niet mee eens.
Maar weten die veel ?
Hier op het forum weten we het allemaal veeeel beter......toch ?
wiegveld
0
Uiteindelijk mis ik in alle commentaren hier dat de groei er volledig uit is. JET is een gewoon bedrijf geworden en de vraag is waar we over 5 jaar staan, met het bezorgen van zeep en bruisballen zie ik een winst van 1 miljard nog niet opdoemen…
Jonge_belegger
1
quote:

The Strategist schreef op 26 juli 2023 08:11:

[quote alias=DeZwarteRidder id=14919000 date=202307260807]
JET wordt een mooie opvolger van TomTom en dus krijgen we nu vele jaren kwakkelen zonder winst en zonder omzetgroei.

Het beloofde groeisprookje gaat in ieder geval niet meer gebeuren en dus moet de koers nog fors omlaag.

Altijd leuk om te zien dat mensen appels met peren vergelijken!
Kun je aub leren quoten? Bedankt.
maars
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 juli 2023 08:07:

JET wordt een mooie opvolger van TomTom en dus krijgen we nu vele jaren kwakkelen zonder winst en zonder omzetgroei.

Het beloofde groeisprookje gaat in ieder geval niet meer gebeuren en dus moet de koers nog fors omlaag.
Heb je hem weer, met z'n TomTom vergelijkingetje
DeLa(s)Vega(s)
0
quote:

GakGak schreef op 26 juli 2023 08:13:

[...]
.
Onze vrienden (?) van RTLZ zijn het daar helemaal niet mee eens.
Maar weten die veel ?
Hier op het forum weten we het allemaal veeeel beter......toch ?
de markt bepaalt. Geen enkele andere instantie, analist, partij, forum etc. Tradegate 16.50
58.668 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1855 1856 1857 1858 1859 1860 1861 1862 1863 1864 1865 ... 2930 2931 2932 2933 2934 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 15:59
Koers 13,115
Verschil -0,205 (-1,54%)
Hoog 13,305
Laag 13,030
Volume 814.968
Volume gemiddeld 2.421.379
Volume gisteren 1.705.845

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront