TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom juli 2023

460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 » | Laatste
Surveiver
1
Wat een drama aandeel is dit ook
Euforie voor een paar uur en vervolgens weer downplayen
nonserver
1
Gisteren na de stijging al gereageerd , 1 mooie dag en dan.aan t eind beginnen ze al en nu wordt de koers met kleine aantallen weer richting de 7 gestuurd. Enige wat dit aandeel nog kan redden.is een overname...
marathon 11
3
quote:

nonserver schreef op 18 juli 2023 09:38:

Gisteren na de stijging al gereageerd , 1 mooie dag en dan.aan t eind beginnen ze al en nu wordt de koers met kleine aantallen weer richting de 7 gestuurd. Enige wat dit aandeel nog kan redden.is een overname...
Inderdaad. Dit bestuur is blijkbaar in de afgelopen 20 jaar niet in staat gebleken een bedrijf neer te zetten waar de aandeelhouders die ze destijds uit de shit hebben getrokken toen ze die geweldige overname van Teleatlas hadden gedaan, iets hebben kunnen terugzien van hun investering. Laat staan rendement realiseren.
Maar Harold zal wel weer op zijn Lionheart zitten met zijn Fam en friends. Trieste bedoeling en speelbal van nog groter gespuis. Fijne dagen maar weer.
Kuiken
2
Ouder bericht me nu pas opgevallen door door te klikken.
En kijk nog es naar presentatie kwartaalcijfers en zie : de weg naar boven is definitief in gezet!

Overture Maps Previews Data Schema and Reference System
By Overture MapsJune 15, 2023
The Overture Maps team previewed two important documents today: the Overture Data Schema that outlines how the open map data will be structured and the Overture Global Entity Reference System, a stable ID system that will allow users to easily join additional data types to the map data. Overture’s mission is to power current and next generation map products by creating reliable, easy-to-use, and interoperable map data for developers using geospatial data or building map services. These two documents will constitute core parts of Overture Maps’ offering and are the result of collaborative work between the Overture team members. They are being published to get input from the broader user community.
Overture Data Schema – Consistency is Key
The Overture Data Schema is optimized to be easy for developers to use. Developers will benefit from a structured data model with clear and intuitive rules around how data is represented in the dataset. With Overture, for example, a polygon is always a polygon rather than a combination of other geometric features such as a closed way, or a relation collecting a set of ways. Overture also uses a linear referencing model to describe how properties may only apply for a portion of the road; this will make it possible to add data layers to a road without modifying the road objects themselves. In this initial release, we are sharing a proposed data schema for buildings, places, transportation, and admin data layers.
Overture Global Entity Reference System – Adding More Data
The Overture Global Entity Reference System is designed to simplify interoperability by providing a system to structure, encode, and reference map data to a shared universal reference (GERS ID). We envision GERS as the connector layer between the Overture’s open map data and a huge body of geospatially tagged data that exists across companies and organizations. Developers will have an easier time merging and combining different datasets which use their own unique conventions and vocabulary to reference the same real-world entities.
Request for Feedback
Overture will be successful if developers adopt our map data, and that will only happen if Overture data is actually easy to use and combine with other datasets. To ensure that we can achieve our mission, we’re asking for your feedback. Please check out previews for the data schema and global entity reference system and provide feedback. We’ll incorporate this feedback in future iterations of these systems.
Progress Continues
Our announcements today mark continued progress since the Overture Maps Foundation was formed last December. In so doing, we started to enlist a growing community of map data users to build an open map dataset that will meet the needs of map service providers as the mapping market evolves. In April, we released a pre-release dataset (2023-04-02-alpha) that incorporated some of the new features that we plan to build in Overture. In future months, we’ll share additional datasets covering more data layers. Open map data will be an economic game-changer, and we’re excited to be part of that change.

Jul 17, 2023
Amsterdam, the Netherlands, 17 July 2023, 7:00 AM CEST
TomTom continues growth and increases 2023 outlook
TOMTOM’S CHIEF EXECUTIVE OFFICER, HAROLD GODDIJN
"Our Location Technology business performed well in the second quarter, showing continuing momentum and good growth. After a strong first half of the year, we are increasing our outlook for 2023 revenue and free cash flow.
The roll-out of our new maps is progressing according to schedule. We delivered the new maps to selected partners in key verticals, including ride-hailing and automotive, for testing and validation.
The market has welcomed our new product offering with excitement. It provides customers with the future-proof location technology required to power new, advanced applications across map visualization, search, traffic, and routing. As our phased roll-out progresses, we will unlock increasingly sophisticated features, faster update cycles, and broader geographical coverage."
OPERATIONAL SUMMARY
TomTom's maps and APIs now power Alteryx's new cloud-based analytics solution, providing location insights through an easy-to-use map-based interface
We further expanded our Automotive ADAS portfolio with Live Speed Restrictions, supporting safer driving and helping OEMs deliver on safety requirements and regulations
The TomTom co-founded Overture Maps Foundation announced the core technical part of its map data offering by releasing specifications for a structured data model and data interoperability
dachthetniet
3
Zoals vaker gezegd. Cijfers doen er niet toe. Volledig in de vrijwillige tang van shorters/belanghebbende. En die interesseren zich niet om een hoge koers maar hebben baat bij een lage koers.
GLMF
1
quote:

dachthetniet schreef op 18 juli 2023 09:58:

Zoals vaker gezegd. Cijfers doen er niet toe. Volledig in de vrijwillige tang van shorters/belanghebbende. En die interesseren zich niet om een hoge koers maar hebben baat bij een lage koers.
maakt het je wat uit, je hebt toch geen TT aandelen ( anders was je gisteren wel even op het forum verschenen met een iets enthousiaster bijdrage
sjeroen
0
hoe gemakkelijk krijgen ze de koers van ruim 8 euro naar 7,50. weer drie maanden wachten op de cijfers en dan wel meteen boven de 8 eruit doen.
dachthetniet
0
quote:

GLMF schreef op 18 juli 2023 10:30:

[...]
maakt het je wat uit, je hebt toch geen TT aandelen ( anders was je gisteren wel even op het forum verschenen met een iets enthousiaster bijdrage
je kletst uit je nek. Hoezo positief worden na gisteren? Er is niets veranderd. Met als toevoeging: dit is hoe het gaat met tomtom koers. Dus alleen gisteren een klein maandsalaris verdiend aan turbo longs die ik ttv de 6,90-7€ heb gekocht. En gisteren rond de 8€ verkocht. Nu weer wachten op de 6,xx waarvan je weet dat die gaat komen.
Meryntje
1
[quote alias=sjeroen id=14907789 date=202307181031]
hoe gemakkelijk krijgen ze de koers van ruim 8 euro naar 7,50. weer drie maanden wachten op de cijfers en dan wel meteen boven de 8 eruit doen.
[/quote

Ik heb het idee, dat dit de bedoeling is van de drukkers.

GuS
Biofoed
2
quote:

dachthetniet schreef op 18 juli 2023 09:58:

Zoals vaker gezegd. Cijfers doen er niet toe. Volledig in de vrijwillige tang van shorters/belanghebbende. En die interesseren zich niet om een hoge koers maar hebben baat bij een lage koers.
Helaas weer met u eens.

Zo lang het shorten op kleine fondsen niet wordt verboden blijft dit gebeuren.

Toen in 2008 de uitvinders van het shorten (de banken) erachter kwamen dat ze zelf kapot zouden worden geshort werd het shorten op banken ook ineens verboden dus onmogelijk is een verbod niet...
tatje
0
quote:

dachthetniet schreef op 18 juli 2023 09:58:

Zoals vaker gezegd. Cijfers doen er niet toe. Volledig in de vrijwillige tang van shorters/belanghebbende. En die interesseren zich niet om een hoge koers maar hebben baat bij een lage koers.
Ik dacht dat de dag nooit zou komen.

Maar vandaag is het gebeurd, ik ga DHN een duimpje geven.

De strategie is wel duidelijk.

- toppers hebben momenteel baat bij een lage koers.
- TT zou ook het liefst op een lage koers de aandelen inkoop doen.
_ alles is gericht op het eindspel in 2025 2026 gezien alle positieve uitlatingen

Heb het transcript gelezen.

Harold en Taco gaven politiek gezien, correcte antwoorden.

Voorzitter, aan de 1ne kant is het wit, maar aan de andere kant ook een beetje zwart :-)
tatje
0
Kan het ?

Het kan !

Kunnen we in 2025 600 locatie technologie omzet hebben.

In Q2 2023 hadden we :

automotive 90, 9
Enterprise 37,3

Kan automotive over 6 kwartalen naar 100 per kwartaal.
Kan Enterprise over 6 kwartalen naar 50 per kwartaal

Kan het niet vinden, maar ergens zei Harold dat 600 conservatief is.

Plezierige dag verder, moet het tijdritpak aantrekken :-)
JustRevisited
2
De afgelopen weken was in het nieuws dat Volkswagen en anderen record omzetten hadden in electrische auto’s. Toen bedacht ik me nog: even checken wanneer tomtom met cijfers komt dan stap ik nog even in. Helaas niet gedaan, over het hoofd gezien. (ben een bedrijfje aan het opzetten dus wat druk daarmee)

Ik heb de cijfers niet bestudeerd zoals vroeger tot in detail maar alleen de headlines. Misschien geeft dat juist wel een blik in wat andere mensen die er ook vluchtig naar kijken het ook zien. (Gelijk hebben is niet waar het per se om gaat, wel de perceptie).

Wat ik zag was een hoge omzet automotive met 90 miljoen in een kwartaal. Dat begint in de buurt te komen van 20% van een 2,3 miljard orderboek. Er is nog wat upside in automotive. Maar die wordt nu wel kleiner.

Tegelijkertijd resteerde ondanks de hoge automotive omzet een netto cash aanwas van 3 miljoen euro. En daarnaast was ook Consumer iets gegroeid en dat is ook geen gegeven, men ziet dat (al dan niet terecht) als een uitstervende business.

Deze cijferreeks demonstreert derhalve dat om serieuze winsten te maken er echt meer omzet moet gaan komen uit het nieuwe kaartenplatform dat nu live gaat — geleidelijk en regio per regio. Op dit moment laat Enterprise nog krimp zien (verwacht) en vanaf Q4 gaat deze groeien (door tomtom voorspeld).

Ik ben zeker positief over tomtom en met deze ge-update outlook komt ook de medium term outlook steeds dichterbij en krijgt een hoger realiteitsgehalte. Ik denk echter ook dat — nu Automotive zich wel heeft bewezen — de proof of the pudding in Enterprise zit.

En ik kan me voorstellen dat er beleggers zijn die eerst bewijzen willen zien dat de nieuwe Enterprise aanpak voor groei gaat zorgen. Dat er nieuwe deals getekend worden of bestaande worden ge-upgrade.

TT heeft hier zelf vertrouwen in en ik geloof hen, maar dat is niet voor iedereen een given.
hvasd2
0
Hey Justin welkom terug.

De kost gaat voor de baat uit. Zorg wel dat je niet je hele hebben en houden erin legt.
hvasd2
0
quote:

dachthetniet schreef op 18 juli 2023 09:58:

Zoals vaker gezegd. Cijfers doen er niet toe. Volledig in de vrijwillige tang van shorters/belanghebbende. En die interesseren zich niet om een hoge koers maar hebben baat bij een lage koers.
Iedereen heeft baat bij lagere koersen, Het is alleen de vraag wat je gaat doen bij hogere koersen.
460 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront