Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
DeZwarteRidder
1
quote:

Drs P. schreef op 17 juli 2023 13:38:

"je bent er ingetrapt", tjonge kan het allemaal nog dommer, ben bang van wel helaas..
Hoe zou jij het willen noemen.......????

Ik kan geen beter woord bedenken.
Charlie Munger
0
er zijn nog veel meer nummers. in totaal 40 bussen. alleen zijn daar nog geen foto's van
N audio
0
quote:

objectief schreef op 17 juli 2023 11:05:

Ebusco is weer een van de grootste verliezers op de beurs; dat is voor mij het enige dat telt. Blij dat is mijn belang onlangs wat verminderd heb, want het gakt er flink in. Wie durft er nog te melden op 20/25 Euro gekocht te hebben!
Heb hier rond die niveau's een kort en stormachtig avontuur gehad, zonder kleerscheuren net op tijd uit kunnen stappen. Maar dat was kantje boord. Nu zit ik opnieuw te overwegen om voorzichtig een kleine speculatieve positie in te nemen. Ik vind het nog steeds interessant, maar wacht waarschijnlijk eerst de cijfers nog af. Zit letterlijk en figuurlijk een beetje op de wip wat het meest verstandig is.
MOEdig Voorwaarts
0
quote:

Drs P. schreef op 15 juli 2023 10:31:

[...]
dan waren ze wel met een winstwaarschuwing gekomen, dat hebben ze ook gedaan met de slechte 2022 cijfers. Mi. zullen de 1H cijfers redelijk tot goed zijn en ik verwacht een goede outlook voor de rest van 2023: supply chain is sterk verbeterd, 3.0 in serieproductie, 2.2 verkoopt ook nog goed, progressie Rouen en 3rd party assembly partner, men heeft de 2022 backlog afgehandeld en geleverd, plus men heeft profijt van de in 2022 gekochte safety stock wat in 2023 verwerkt is om de backlog weg te werken, dus verwacht ook een verbeterde marge icm. betere FX RMB/ significant lagere kosten shipping vu China etc., lagere kosten supply chain.
De bij de jaarcijfers 2022 gepubliceerde outlook voor 2023 luidde als volgt:

Based on the order intake, tender activity and anticipated deliveries, Ebusco’s 2023 outlook:
• Revenue to increase sharply again with 550-600 buses contributing to revenue
• Improvement in gross margin and positive EBITDA for the full year, weighted towards the 2H23E
• Ongoing growth of the order book based on current tender pipeline
• Capital expenditure of €10-15 million focused on future growth

EBITDA is overigens niet hetzelfde als winst, zeker niet bij een productiebedrijf.

Een nettoverlies over H1 komt dus goed overeen met de afgegeven outlook, daar hoeft niet voor gewaarschuwd te worden.

Analistenconsensus voor het hele jaar gaat overigens ook nog uit van een licht positieve EBITDA en een relatief bescheiden nettoverlies. Wellicht dat die taxaties naar aanleiding van het halfjaarbericht neerwaarts zullen worden bijgesteld, maar dat blijft voorlopig koffiedik kijken ;-)
Drs P.
1
de cashflow en Ebitda ontwikkeling zijn belangrijke indicatoren over de toekomst van een bedrijf, "winst" is een keuze, er zijn veel succesvolle bedrijven met een hoge beurswaarde die geen winst maken, maar blijven investeren in groei. Ik verwacht naar aanleiding van de 1H cijfers en met name de 2023 (en verder) outlook dat de taxaties opwaarts worden bijgesteld, maar idd. 9 augustus weten we meer.
Drs P.
0
Otus Capital kan trouwens vandaag weer gunstig een aantal aandelen opzuigen, men profiteert weer van het ongeduld van waarschijnlijk Piet Particulier..
Jokeltje
1
quote:

Drs P. schreef op 17 juli 2023 09:33:

[...]
eens Marcel, 9 augustus kunnen we ons weer baseren op feiten vu. Ebusco.
Ik merk (voorlopig ?) een gunstige evolutie Drs P : hij gaat zich baseren op feiten. Dat is inderdaad beter dan je een ganse dag te zitten blindstaren op een kristallen bol en aan waarzeggerij te doen.

MOEdig Voorwaarts
1
@P

Ik zou het al een wonder vinden als de outlook m.b.t. positieve EBITDA voor dit jaar overeind blijft; zoals ik de berichtgeving volg, loopt Ebusco telkens achter op eerder afgegeven prognoses m.b.t. productie. Van de 3.0 zal het dit jaar mijns inziens dus zeker niet komen, de verliezen zullen moeten worden beperkt door de import van Chinese bussen (de 2.2).

Als jij klinkende cijfers, een (opwaartse) aanscherping van de outlook en daaropvolgend verhoging van analistentaxaties verwacht verschil jij duidelijk van mening met mij en de markt (zie beweging aandelenkoers, berichtgeving over vordering van productie en recente neerwaartse bijstelling analistentaxaties/adviezen).

Succes!
Drs P.
0
Beste Moedig Voorwaarts, men handhaafde de 550-600 bussen guidance nog tijdens de AVA 29 maart, ik heb sindsdien geen andere feiten gezien of gehoord dat zij deze guidance hebben ingetrokken, wel een persbericht van 19 juni waar men de 3.0 serieproductie heeft aangekondigd en dit als volgt benadrukte: "this marks an important tipping point in Ebusco’s ramp-up. In the medium term, the company is targeting a production capacity of 3,000 buses a year."
Uiteraard jij ook succes met wat je doet in het leven.
MOEdig Voorwaarts
2
@P

Allereerst wil ik constateren dat jij een hele bijzondere manier hebt van andermans woorden verdraaien, als ze niet in je eigen straatje passen (zoals eerder op dit draadje ook al vastgesteld overigens).

Ons meningsverschil over de outlook ging wat mij betreft vooral over de EBITDA. Met betrekking tot de haalbaarheid van het aantal bussen zal dat mijns inziens vooral afhangen van hoeveel bussen er uit China worden geleverd.

De communicatie over de productie in Deurne verliep als volgt:

Q3 update 2022 (11-10-2022):

This capacity will be ramped up to two buses per day in late Q1/early Q2 2023.

Jaarcijfers 2022 (29-03-2023):

Reaching a capacity of one bus per day and further growing towards a capacity of two buses per day is expected in the course of the second quarter of this year.

Gevolgd door het "mysterieuze bericht" van 19 juni jl.:

Deurne, 19 June 2023 – Ebusco (Euronext: EBUS), a pioneer and frontrunner in the development of electric buses and charging systems, today starts delivery of the first Ebusco 3.0 from serial production.

Hoewel ik begrijp dat afleveren en produceren niet hetzelfde is, krijg ik dan toch de indruk dat het uitbreiden van de productiecapiteit naar twee bussen per dag per einde Q1/begin Q2 (zoals gecommuniceerd in oktober 2022) niet helemaal gelukt is.
Drs P.
0
volgens mij heb je toch zelf onderstaand geschreven beste moedig voorwaarts, hoezo verdraai ik je woorden?

"loopt Ebusco telkens achter op eerder afgegeven prognoses m.b.t. productie. Van de 3.0 zal het dit jaar mijns inziens dus zeker niet komen, de verliezen zullen moeten worden beperkt door de import van Chinese bussen (de 2.2). "
Goed bezig
0
news.yahoo.com/game-changing-bus-coul...

Ach ja, uiteindelijk willen we allemaal het zelfde (tenzij je short zit) en dat is dat de koers stijgt!

Net als velen sta ik ook behoorlijk onderwater, dus hopelijk komt Ebusco eens met een positief nieuwsbericht de 9e. Voor mezelf hou ik echter ook rekening met dat ze nu pas op productie zitten en ze dus de eerste helft van het jaar toch nog opstart issues hebben gehad.

Wat op zich passend is bij een snelgroeiend bedrijf als Ebusco.

Desalniettemin gaat het natuurlijk om de vooruitzichten en die zijn in mijn ogen nog steeds positief.
Dus geen reden om met verlies te verkopen en hopen op een hogere koers.
Drs P.
0
quote:

Goed bezig schreef op 17 juli 2023 17:03:

news.yahoo.com/game-changing-bus-coul...

Ach ja, uiteindelijk willen we allemaal het zelfde (tenzij je short zit) en dat is dat de koers stijgt!

Net als velen sta ik ook behoorlijk onderwater, dus hopelijk komt Ebusco eens met een positief nieuwsbericht de 9e. Voor mezelf hou ik echter ook rekening met dat ze nu pas op productie zitten en ze dus de eerste helft van het jaar toch nog opstart issues hebben gehad.

Wat op zich passend is bij een snelgroeiend bedrijf als Ebusco.

Desalniettemin gaat het natuurlijk om de vooruitzichten en die zijn in mijn ogen nog steeds positief.
Dus geen reden om met verlies te verkopen en hopen op een hogere koers.
ik denk dat je gelijk hebt Goed Bezig, de eerste maanden van 2023 hadden ze een behoorlijke backlog weg te werken met in het begin nog de nodige supply chain issues, dit is nu gelukkig achter ons en kunnen we vooruit kijken.
MOEdig Voorwaarts
1
quote:

Drs P. schreef op 17 juli 2023 16:50:

volgens mij heb je toch zelf onderstaand geschreven beste moedig voorwaarts, hoezo verdraai ik je woorden?

"loopt Ebusco telkens achter op eerder afgegeven prognoses m.b.t. productie. Van de 3.0 zal het dit jaar mijns inziens dus zeker niet komen, de verliezen zullen moeten worden beperkt door de import van Chinese bussen (de 2.2). "
M.b.t. de outlook heb ik ook nergens aangegeven dat mijn accent ligt op het wel of niet halen van genoemde aantallen (totale jaarafzet, dus 2.2 + 3.0), hoewel ik dat ook nog moet zien. Het ging mij vooral om de "winstgevendheid".

Het feit dat Ebusco telkens deadlines naar achter schuift m.b.t. productie van de 3.0 heb ik in mijn post van 16:14 geillustreerd met quotes uit jaarberichten/updates van Ebusco zelf, dus ik snap niet precies wat je nu wilt zeggen.

Maar goed, zand erover.

We gaan het allemaal op 9 augustus vernemen.
Drs P.
0
9 augustus weten we idd. meer moedig voorwaarts.
Wat mij betreft heeft Goed bezig het vandaag het beste samengevat: "Desalniettemin gaat het natuurlijk om de vooruitzichten en die zijn in mijn ogen nog steeds positief.
Dus geen reden om met verlies te verkopen en hopen op een hogere koers."
JanAlmelo
2
French city drops order for 51 hydrogen buses after realising electric ones six times cheaper to run | Recharge www.rechargenews.com/energy-transitio...
Vinca
0
Podcast -- Don Imrie, the head of sales of Ebusco Australia, on electric transport from Melbourne to Sydney by electric bus
thedriven.io/2023/07/07/the-driven-po...
Jokeltje
0
quote:

Vinca schreef op 18 juli 2023 12:23:

Podcast -- Don Imrie, the head of sales of Ebusco Australia, on electric transport from Melbourne to Sydney by electric bus
thedriven.io/2023/07/07/the-driven-po...
Weet iemand of Ebusco in Australie al een bus verkocht heeft en waarom men daar uberhaupt aanwezig is, terwijl men toch moeite heeft om in Europa de productie op te schalen ?
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:35
Koers 2,818
Verschil -0,164 (-5,50%)
Hoog 3,056
Laag 2,800
Volume 301.781
Volume gemiddeld 337.987
Volume gisteren 271.316

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront