TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom april 2023

664 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 30 31 32 33 34 » | Laatste
marathon 11
1
Even geen koper en met een paar stukken zetten we de koers omlaag.
Zoals we gewend zijn dus. Fijn weekend en op naar de 10!!!
Wereldbelegger
0
De analisten zijn er vandaag snel klaar mee: géén aanpassingen van koersdoelen en aanbevelingen.

Broker Analyst Date Target Price Recommendation
ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 14-apr-23 € 11.00 Buy
UBS François-Xavier Bouvignies 14-apr-23 € 10.50 Buy
Independent Minds Andrew Hayman 14-apr-23 € 9,25 Buy
ING Marc Hesselink 14-apr-23 € 7.50 Hold
AlphaValue Mickael Daponte 9-mrt-23 € 7.11 Reduce
Kempen Nikos Kolokotronis 14-apr-23 € 6.00 Sell

Broker Analyst Date Target Price Recommendation
ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 14-mrt-23 € 11.00 Buy
UBS François-Xavier Bouvignies 3-feb-23 € 10.50 Buy
Independent Minds Andrew Hayman 7-feb-23 € 9,25 Buy
ING Marc Hesselink 3-feb-23 € 7.50 Hold
AlphaValue Mickael Daponte 9-mrt-23 € 7.11 Reduce
Kempen Nikos Kolokotronis 3-feb-23 € 6.00 Sell
JustRevisited
2
Taco krijgt rente op zijn spaarrekening van meer dan 3%.

“Voor FCF is onze outlook 0-5% en zal eerder bij 5 uitkomen dan bij 0”
dachthetniet
0
Weer instappen op een koersdoel van 7,5€ of lager. Ergens in de loop van volgende week ws.
JustRevisited
0
Consumer richt zich op sterkere niche producten zoals voor trucks (en motoren) en daarnaast is er groei in apps. Dit verklaart het relatief sterke Consumer
Koos99
0
Nieuwe omzet erkenning scheelt dit jaar geen 40 milj maar 30 milj. Dit jaar komt Operational Automotive omzet 10 miljoen hoger uit dan IFRS (en anders zou dat 40 miljoen zijn geweest
Surveiver
1
Koos99
0
Voor analisten waren de resultaten wat beter dan verwacht, voor TomTom waren de resultaten in lijn van de verwachtingen. Dat zal ook komen doordat de analisten wat behoudend zijn qua de resultaten in het verleden.
Verder was de toon van Harold en Taco vrij neutraal, weinig bijzonders te melden
Koos99
0
Er was nog een vraag of het klopt dat de Duitse OEM's meer richting Silicon Valley trekken, maar daar kwam niet echt een antwoord op
JustRevisited
0
quote:

Eppo schreef op 14 april 2023 14:36:

Al weer 60 cent onder day high
Mijn conclusie is dan ook: de beurs is fake
Of die 8,54 is een nieuw (technisch) target om naartoe te kruipen en nog eens te testen
Koos99
1
De EBIT in Q1 was sterk en zal in de rest van het jaar minder worden, ik meen door hogere kosten
JustRevisited
0
quote:

Koos99 schreef op 14 april 2023 14:39:

Er was nog een vraag of het klopt dat de Duitse OEM's meer richting Silicon Valley trekken, maar daar kwam niet echt een antwoord op
Een vrij generiek antwoord dat klanten graag een (Europees) alternatief zien en dat dit voor tomtom in technische zin (qua content en features) binnen handbereik is en klanten dit ook herkennen en erkennen.

Dit klinkt vooral voor HERE niet goed. Zeker niet als klanten van hen zich aansluiten bij Overture — dan is een overstap van HERE naar TT veel logischer.
bekeken
0
quote:

Koos99 schreef op 14 april 2023 14:40:

De EBIT in Q1 was sterk en zal in de rest van het jaar minder worden, ik meen door hogere kosten
Klopt, na de daling van €11 mln (onderliggend € 8 mln, exclusief voor D&A), zullen de kosten in Q2-Q4 hoger zijn, aldus Taco in de CC
JustRevisited
0
quote:

Koos99 schreef op 14 april 2023 14:38:

Voor analisten waren de resultaten wat beter dan verwacht, voor TomTom waren de resultaten in lijn van de verwachtingen. Dat zal ook komen doordat de analisten wat behoudend zijn qua de resultaten in het verleden.
Verder was de toon van Harold en Taco vrij neutraal, weinig bijzonders te melden
TomTom zei: 0 tot 5 procent vrije kasstroom (FCF) 2023
Analisten zeiden: 0% FCF (dit was consensus vóór de cijfers)
Zojuist in de call: reken maar op ongeveer 5%

Voor de spreadsheet analisten belangrijk element uit de call.
win some...
1
Redelijk goede cijfers in Q1. Automotive omzet hoger, Opex lager dan ik had verwacht. In de CC wordt aangegeven dat Automotive voor de rest van het jaar ongeveer op hetzelfde niveau blijft, Opex zal toenemen.

Op basis hiervan denk ik dat de resultaten in Q2 en Q3 iets minder zullen zijn dan in Q1. Wanneer Overture aanslaat en de macro-economische ongeving geen roet in het eten gooit, kunnen de resultaten vanaf Q4 weer beter zijn dan in Q1.
Kuiken
6
Het zal de moeite waard zijn notulen AVA terug te lezen. Veel over de achterliggende strijd over WIE de standaard voor maps in automotiv-land gaat neerzetten. Hoorde in de wandelgangen twee zaken: 1 het rommelt zeer bij Here. Daar uit stappen voor investeerders is wel iets anders, " dat zullen ze niet zo gauw doen".
Verder beconcurreren Google en Apple elkaar op maps BUITEN automotiv!
" Dat is in zeker zin gunstig voor TT, want dan zullen ze geen massief support in zetten op automotiv vlak".
Opvallend de steun die grootaandeelhouder ( 5%) Teslin uitsprak voor TomTom.
Ze zijn overtuigd van de groeikansen van TT , zeggen er voor de lange termijn in te zitten en stapten al IN TT voordat de ouverture-map ontwikkeling bekend was.

RvB sprak vertrouwen uit in groei van omzet, en ook waardevermeerdering van TT.
Sommige OEMS overwegen toetreding tot ouverture, in Amerika is er sprake van naast wat daar al bekend is (" de amerikaanse modellen van Stellantis groeien daar aanzienlijk zei Goddijn), maar los daarvan is er nog een grote vis(Bijna) aan de haak, waarvan de naam niet mocht worden genoemd.
Met een record orderboek, het binnenhalen van veel Westcoast talent en nog veel meer, was de stemming er eentje van: we gaan in 2025 voldoende winst maken, om na wellicht aandeleninkoop ook een structurele dividenduitkering te kunnen starten.

De rest maar zelf nalezen!
tatje
0
Verkoop van belang in Cyient, een Indiase IT-onderneming, voor 15 miljoen euro heeft geen invloed op de P en L, aldus Taco.

Opex loopt de komende kwartalen op, zoals ik dacht.

4 maal 118 - 12,5 D en A wordt het dus niet.

opex Q1 zonder D en A 118 - 12,5 = 105,5 maal 4 = 422.

Ik ga dus voor opex zonder D en A naar 460 dus 38 miljoen meer in centjes

Mijn opex dus op 460 zonder D en A en met 50 miljoen D en A 510.

Taco had het ook over een lagere ebit en ebitda de komende kwartalen.

Taco zei ook A zonder de grotere zicht omzet 77 dus het grotere zicht in Q1 4 miljoen en een beetje.

Ik zou zeggen, Omzet A was hoger, dus minder zicht erbij.

Gelukkig heeft Kuiken de echte Harold gehoord op de AVA, tijdens de call probeerde hij met heel veel euchs de stemming te dempen.

Ik werd van de euchs tijdens de call inderdaad bijna depressief.

Gelukkig zijn de euhs uit het transcript geschrapt :-)

Zo tot maandag, ik kan toch niets aan de koers veranderen.
JustRevisited
3
quote:

Kuiken schreef op 14 april 2023 14:51:

Het zal de moeite waard zijn notulen AVA terug te lezen. Veel over de achterliggende strijd over WIE de standaard voor maps in automotiv-land gaat neerzetten. Hoorde in de wandelgangen twee zaken: 1 het rommelt zeer bij Here. Daar uit stappen voor investeerders is wel iets anders, " dat zullen ze niet zo gauw doen".

Dit is mijn indruk ook. De HERE aandeelhouders zitten gevangen in een kip en ei verhaal. Ze willen niet verder investeren maar als ze dat niet doen dan neemt de concurrentiekracht van HERE af en de waarde van hun belang. Tegelijkertijd ligt HERE nu dermate achter dat er meerdere jaren (minstens 3) aan investeringen nodig zijn om het been bij te zetten en dan is TomTom ook alweer veel verder met Overture. Investeerders moeten dus in de buidel tasten voor een ongewis rendement. Dit willen ze niet en leidt tot impasse en de tijd tikt gewoon door. Daarnaast is er in een handvol reorganisaties veel kennis weg en vertrouwen weg.

Verder beconcurreren Google en Apple elkaar op maps BUITEN autootiv!
" Dat is in zeker zin gunstig voor TT, want dan zullen ze geen massief support in zetten op automotiv vlak".

] Apple werkt aan een eigen zoekmachine binnen Apple iPhones en MacBooks. Dit kan tot 40% van het totale verkeer naar Google afvangen. Uit paniek ontwikkelt Google nu eigen phones en laptops omdat ongewis is of ze nog zoveel verkeer gaan krijgen via Apple. Dit verhaal heeft de potentie om de hele winstgevendheid van Google op zijn kop te zetten. Al zullen sommige mensen ook naar Google zoeken door de URL te toetsen.

Opvallend de steun die grootaandeelhouder ( 5%) Teslin uitsprak voor TomTom. Ze zijn overtuigd van de groeikansen van TT , zeggen er voor de lange termijn in te zitten en stapten al IN TT voordat de ouverture-map ontwikkeling bekend was. RvB sprak vertrouwen uit in groei van omzet, en ook waardevermeerdering van TT.

Leuk om te horen

Sommige OEMS overwegen toetreding tot ouverture

Goed nieuws, kwam ook in de conference call naar voren

in Amerika is er sprake van naast wat daar al bekend is (" de amerikaanse modellen van Stellantis groeien daar aanzienlijk zei Goddijn), maar los daarvan is er nog een grote vis(Bijna) aan de haak, waarvan de naam niet mocht worden genoemd.

Dit is zeker goed nieuws. Veel grote Amerikaanse OEM’s zijn er niet. Je komt dan al gauw op Ford of General Motors uit.

Met een record orderboek, het binnenhalen van veel Westcoast talent en nog veel meer, was de stemming er eentje van: we gaan in 2025 voldoende winst maken, om na wellicht aandeleninkoop ook een structurele dividenduitkering te kunnen starten.

Dus eerst aandelen inkoop — dit mag dan nu wel voor scrap — en dan mogelijk dividend. We gaan het meemaken

De rest maar zelf nalezen!
664 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 30 31 32 33 34 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil -0,055 (-0,95%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 475.734

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront