TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM maart 2023

830 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 » | Laatste
marique
2
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 26 maart 2023 06:56:

(...)
IK MIS BOEM. Ben ongerust.
Ja, ik ook wel.
Hoop dat hij alleen wegblijft vanwege twijfels over zijn visie op de toekomstige, fictieve en in nevelen gehulde FCF waaraan hij zich altijd zo wanhopig vastklampte.

Wat cashflow betreft ... voordat Telematics werd verkocht was de operationele cashflow (veel maatgevender en belangrijker dan de free cashflow) alle jaren positief. De voorbije drie jaren negatief.

Dasniebest.
Wereldbelegger
0
Autoverkoop Europese Unie trekt verder aan

Alles is relatief
In januari werden er in de Europese Unie meer nieuwe personenauto's geregistreerd dan in diezelfde maand een jaar eerder. Ook in februari liet de Europese automarkt een behoorlijk groeipercentage noteren. Dat blijkt uit cijfers die de European Automobile Manufacturers Association (ACEA) vrijgeeft.

In februari zijn er in de Europese Unie 802.763 nieuwe personenauto's geregistreerd. Dat waren er 11,5 procent meer dan in diezelfde maand van 2022. Dat is een prima groeipercentage, maar vergeet niet dat de eerste maanden van 2022 bepaald niet best waren door onder meer het wereldwijde tekort aan microchips. Ter vergelijking: in februari 2019 – voor de pandemie – werden er in de Europese Unie 1.114.692 nieuwe personenauto's geregistreerd. Dat is inderdaad nog inclusief het Verenigd Koninkrijk. Strepen we dat land in de cijfers van februari 2019 weg, dan komen we uit op 1.032.723 auto's. Aanzienlijk meer dus dan er in februari dit jaar in de EU zijn gekentekend.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/au...
Wereldbelegger
0
KPMG: Grote veranderingen in automotive-sector zorgt voor kansen én uitdagingen

De automotivesector staat voor legio van kansen en uitdagingen. Leidinggevenden in de sector verwachting grote veranderingen, onder meer op het gebied van aandrijflijnen, relaties van autofabrikanten met klanten, omzetmodellen, productieprocessen, technologieën en datastromen.

Dit blijkt uit onderzoek van KPMG onder 910 leidinggevenden in de automotive-sector wereldwijd. Bijna een derde van de respondenten is afkomstig uit West-Europa. Meer dan driekwart van de West-Europese deelnemers ziet onder meer inflatie, energieprijzen, hogere rentetarieven en schaarste aan grondstoffen als bedreigingen.
Beschikbaarheid van materialen en componenten

Ook de beschikbaarheid van materialen en componenten zijn aanleiding voor zorg. Een groot deel van de respondenten meldt zich hierover zorgen te maken. Ook het verdwijnen of inperken van subsidies voor elektrische voertuigen (EV’s) baart managers in de sector zorgen.

Tegelijkertijd zijn respondenten positief over de winstverwachtingen voor komende vijf jaar. Zo verwacht zo’n acht op de tien West-Europese leidinggevenden in de automotive-sector dat de winstgevendheid van de sector in de komende vijf jaar sneller groeit dan voorheen. Vorige jaar kwam deze groei uit op 44%, meldt KPMG.

www.maakindustrie.nl/nieuws/automotiv...
Wereldbelegger
0
EU geeft teveel steun aan Chinese autofabrikanten

Het kan je niet ontgaan zijn dat er dit jaar een hoop nieuwe automerken bijkomen in Nederland. En niet alleen hier, door heel Europa verschijnen er nieuwe merken. Een paar komen er uit Amerika, maar de meeste uit China. En daar zijn Europese autofabrikanten niet zo blij mee, met name omdat ze vinden dat de Europese Unie deze Chinese en Amerikaanse merken te veel stimuleert.

De European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) trekt aan de bel tijdens een hoorzitting van het Europees Parlement. ‘Vandaag de dag staan de Europese autofabrikanten voor een zeer asymmetrische uitdaging. We leiden niet langer de technologische race’, zegt Luca de Meo. Hij is de voorzitter van ACEA en de CEO van Renault.

De belangenorganisatie voor Europese automerken vindt dat de EU de verkeerde autofabrikanten steunt: ‘Terwijl de aankoopprikkels voor emissievrije voertuigen in de EU afnemen, zien we massale steun aan onze concurrenten in China en de VS. Dit alles gebeurt in een context waarin het algemene Europese concurrentievermogen aan het afbrokkelen is.’

Hij neemt de strengere emissie-eisen als voorbeeld: ‘Het recente Euro 7-voorstel over de uitstoot van verontreinigende stoffen is een goed voorbeeld van een regel die de belangrijkste beslissingen en investeringen van Europese autofabrikanten ingewikkelder en onzekerder maakt, zonder de milieuvoordelen te bieden die beweerd worden.’

topgear.nl/autonieuws/europese-autome...
Dutchy Ron
0
Geen infotainment in nieuwe Citroën

Overigens weet Autocar nog iets interessants te melden wat betreft het interieur van de nieuwe auto’s. Om productiekosten te besparen, krijgen de modellen mogelijk géén infotainmentscherm. In plaats daarvan is het in de modellen mogelijk om je eigen smartphone als infotainment te gebruiken. “Je leeft de hele dag in je telefoon. Dus hoe dichter we (de fabrikant, red.) komen bij datgene wat je op je telefoon hebt, hoe beter het is.” De kleine Citroën Ami heeft ook een smartphone-houder in plaats van een aanraakscherm in het dashboard, maar Citroën denkt voor de personenauto’s na over een betere oplossing.

Ook zullen de nieuwe modellen gebruikmaken van het reeds bekende CMP-platform van Stellantis, waar ook auto’s als de Peugeot 208 en Opel Corsa op staan. Ook dat moet de prijs van de nieuwe Citroën-modellen laag houden
Dutchy Ron
0
moparinsiders.com/stellantis-shows-de...

Stellantis Shows Dealers Its Future Portfolio In Las Vegas

Concepts, Future Product, & New Technologies Highlight Dealer Meeting...

The concept features leading-edge drive-system technology, intuitive AI, and connected-vehicle technology that delivers up to 400-mile range and fast-charging functionality. The Airflow’s seamlessly connected STLA SmartCockpit, powered by STLA Brain, enables a personalized experience for every passenger. The vehicle includes STLA AutoDrive for Level 3 autonomous driving capabilities, which can be upgraded via OTA updates.

Customers in the U.S. will be able to make a reservation for the all-electric Wagoneer model soon, and will be sold in major markets worldwide, including Europe. This marks a significant expansion of Jeep’s presence in the premium SUV segment, with the company continuing to push the boundaries of design and technology. With its impressive performance capabilities, advanced features, and sleek design, the Wagoneer S is sure to be a popular choice for those looking for a premium all-electric SUV.
Dutchy Ron
0
Henrik discussed his company’s 2027 global annual vehicle production target. He said, “Our goal is to sell one million vehicles worldwide in 2027.” The interview was published shortly after the Autonomy Mobility World Expo in Paris, France earlier this week.
Optiebelegger
0
quote:

bikkelharde winst schreef op 26 maart 2023 22:28:

Ik mis de humoristische bijdragen van zowel Riet als Boem.
Riet heeft het veel te druk met haar aandelen van Pharming................................
hvasd2
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 26 maart 2023 18:22:

EU geeft teveel steun aan Chinese autofabrikanten

Het kan je niet ontgaan zijn dat er dit jaar een hoop nieuwe automerken bijkomen in Nederland. En niet alleen hier, door heel Europa verschijnen er nieuwe merken. Een paar komen er uit Amerika, maar de meeste uit China. En daar zijn Europese autofabrikanten niet zo blij mee, met name omdat ze vinden dat de Europese Unie deze Chinese en Amerikaanse merken te veel stimuleert.

De European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) trekt aan de bel tijdens een hoorzitting van het Europees Parlement. ‘Vandaag de dag staan de Europese autofabrikanten voor een zeer asymmetrische uitdaging. We leiden niet langer de technologische race’, zegt Luca de Meo. Hij is de voorzitter van ACEA en de CEO van Renault.

De belangenorganisatie voor Europese automerken vindt dat de EU de verkeerde autofabrikanten steunt: ‘Terwijl de aankoopprikkels voor emissievrije voertuigen in de EU afnemen, zien we massale steun aan onze concurrenten in China en de VS. Dit alles gebeurt in een context waarin het algemene Europese concurrentievermogen aan het afbrokkelen is.’

Hij neemt de strengere emissie-eisen als voorbeeld: ‘Het recente Euro 7-voorstel over de uitstoot van verontreinigende stoffen is een goed voorbeeld van een regel die de belangrijkste beslissingen en investeringen van Europese autofabrikanten ingewikkelder en onzekerder maakt, zonder de milieuvoordelen te bieden die beweerd worden.’

topgear.nl/autonieuws/europese-autome...
Het moet niet gekker worden met steun.. steunen de Chinesen dan ook de autofabrikanten uit Europa!?
Wereldbelegger
0
14 handelsdagen voor Q1 cijfers.
+ positieve berichten over autoverkopen
+ tussentijdse koersdoel-aanpassing van ABN

Iets meer koersopdrijving mag toch wel beginnen.
Waar zijn de (kopende) supporters als je ze nodig hebt.
Wereldbelegger
1
quote:

hvasd2 schreef op 27 maart 2023 13:12:

Die komen wel terug als er echt iets speelt
En dan zitten ze er 'vol' in.
Gekocht op een koers ruim onder de zeven.
RRPP
1
quote:

hvasd2 schreef op 27 maart 2023 13:12:

Die komen wel terug als er echt iets speelt
over een jaar of 15
Biofoed
1
quote:

sjeroen schreef op 27 maart 2023 16:42:

wat een raar koersverloop? is er nieuws of een aanleiding voor?
Weinig handel en geen koersondersteuning als gevolg van de grootte van het bedrijf (en de grote positie van de oprichters).

Een soort speeltuin voor partijen die met een minimale investering 2-3 keer de gemiddelde daghandel kunnen lenen, de meesten zitten helaas in de VS en die worden rond een 13-14 uur Nederlandse tijd wakker...
Meryntje
0
quote:

sjeroen schreef op 27 maart 2023 16:42:

wat een raar koersverloop? is er nieuws of een aanleiding voor?
Die aanleiding is er al geruime tijd: een naar spruitjes geurende exit.

GuS
Wereldbelegger
0
Wat een negativiteit toch....
Zie het van de zonnige kant.

Opnieuw gaan we richting een goed 'bijkoopmoment'.
dachthetniet
0
Wacht… wat? Wederom zomaar naar beneden gezet. Nou wie had dat gedacht. 2025 was toch het jaar voor tomtom? Hoe zat dat ook al weer? Iemand nog een mooie berekening?
830 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront