Ebusco « Terug naar discussie overzicht

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
jan6307
0
ischav2
0
quote:

jan6307 schreef op 24 februari 2023 12:39:

www.ebusco.com/nl/ebusco-sluit-volled...

Ischav2 zo plaats je de juiste info, ik verzin ook niets.
Maar ik denk wel aan mijn orderboek

Succes
www.tostrams.nl/Aandeel-Koers/6008260...
Ruval
0
Denk niet dat deze TA wordt bedoeld met ‘analisten advies’…. Zullen het de komende dagen wel zien
anders
2
Jeetje wat een negatieve reacties!!!! Pffff. Beleggen kost tijd. Ups and downs. Nu is het down. Maar misschien over 2 jaar weer up! Beleggen doe je toch voor een langere tijd dan voor een week. Kom op jongens. Kopen en als het lager gaat middelen. Geduldig zijn!!!!
Ruval
1
Fagor
0
quote:

anders schreef op 24 februari 2023 14:02:

Jeetje wat een negatieve reacties!!!! Pffff. Beleggen kost tijd. Ups and downs. Nu is het down. Maar misschien over 2 jaar weer up! Beleggen doe je toch voor een langere tijd dan voor een week. Kom op jongens. Kopen en als het lager gaat middelen. Geduldig zijn!!!!
Hoezo? Van stijgen op sentiment hoef je het niet meer te hebben. Stijgen op goed nieuws? Wat heb je aan plus 7%?
ischav2
0
Daling onder hoog volume is echt geen goed teken @ jan6307. Recente berichten geven niet veel vertrouwen en ondersteunen de neergang van de neerwaartse trend. Jammer maar helaas. Ben zeker geen basher, maar middelen op dit moment is m.i. geen goede strategie.
anders
0
quote:

ischav2 schreef op 24 februari 2023 17:58:

Daling onder hoog volume is echt geen goed teken @ jan6307. Recente berichten geven niet veel vertrouwen en ondersteunen de neergang van de neerwaartse trend. Jammer maar helaas. Ben zeker geen basher, maar middelen op dit moment is m.i. geen goede strategie.
Oke dus toch maar wachten met middelen. Dan maar de 10 euro als potentie? Of wachten op cijfers?
Vriendelijke
0
Gaat deze daling om 20 bussen waar ze een aantal onderdelen niet voorhanden hebben, als dit het enige is dan denk ik dat de verkopers beter hun geld op de bank moeten laten staan.
Orderboek stroomt gewoon over , gekkenwerk.
Ruval
1
quote:

Vriendelijke schreef op 24 februari 2023 20:14:

Gaat deze daling om 20 bussen waar ze een aantal onderdelen niet voorhanden hebben, als dit het enige is dan denk ik dat de verkopers beter hun geld op de bank moeten laten staan.
Orderboek stroomt gewoon over , gekkenwerk.
Daling heeft alles te maken met oplopende rentes en dus lagere waarderingen voor groeibedrijven die niet winstgevend zijn.
Ruval
1
Na flink zoeken: Barclays heeft vandaag koersdoel gegeven van € 16 (equal weight). Vorige koersdoel dateerde van april 2022 en was € 35.
Vriendelijke
2
quote:

Ruval schreef op 24 februari 2023 20:33:

[...]
Daling heeft alles te maken met oplopende rentes en dus lagere waarderingen voor groeibedrijven die niet winstgevend zijn.
Ja de rente in de VS is flink gestegen maar in Europa blijft het gewoon extreem laag, en een groeibedrijf is het gewoon niet meer ze bestaan inmiddels 11 jaar of zo.
Maar goed zal wel aan mij liggen, maar de daling is in mijn ogen overdreven.
Drs P.
0
quote:

Ruval schreef op 24 februari 2023 20:33:

[...]
Daling heeft alles te maken met oplopende rentes en dus lagere waarderingen voor groeibedrijven die niet winstgevend zijn.
dat geldt mn. voor groeibedrijven met een enorme schuld/leverage, Ebusco door publiek te gaan in 2021 tegen een mooie valuation heeft voldoende cash om hun groei voorlopig te financieren, daarnaast een mooi orderboek (en groeimarkt) zodat er waarschijnlijk voldoende (free?) cashflow is om toekomstige uitbreidingen te financieren.
Ruval
0
quote:

Drs P. schreef op 24 februari 2023 22:31:

[...]
dat geldt mn. voor groeibedrijven met een enorme schuld/leverage, Ebusco door publiek te gaan in 2021 tegen een mooie valuation heeft voldoende cash om hun groei voorlopig te financieren, daarnaast een mooi orderboek (en groeimarkt) zodat er waarschijnlijk voldoende (free?) cashflow is om toekomstige uitbreidingen te financieren.
Ja ik ben het daar mee eens, maar toch wordt er geen winst gemaakt en dus word je afgestraft in deze tijden.
kleine_belg
4
earnings prediction

2022
260 bussen
omzet 135M
ebitda -3% - 0 (-5M tot break even)

outlook 2023
650 bussen
omzet 375M
ebitda 12% (45M)

inflatie doorrekening?
gunstige Yuan wisselkoers in 2022

ben misschien wat positief maar zit ook long
een paar stevige orders (liefst ook USA) mag nu wel komen
Drs P.
0
quote:

Ruval schreef op 24 februari 2023 22:34:

[...]
Ja ik ben het daar mee eens, maar toch wordt er geen winst gemaakt en dus word je afgestraft in deze tijden.
eens, maar een goede 2023 outlook en voor de jaren daarna zal het aandeel mi. snel weer naar 20+ brengen.
Ruval
1
quote:

Drs P. schreef op 25 februari 2023 15:30:

[...]
eens, maar een goede 2023 outlook en voor de jaren daarna zal het aandeel mi. snel weer naar 20+ brengen.
Ik geloof nog steeds enorm in de potentie van dit bedrijf. Tuurlijk zijn er vragen / zorgen over uitbreiding capaciteit, kosten en orderboek. Maar als ze ‘on track’ blijven en perspectief op winstgevende groei blijft, dan is het een kwestie van tijd voordat dit aandeel aan een hele mooie rit gaat beginnen.

Op korte termijn zal de koers ongetwijfeld nog wat lager kunnen. Ik zit er al heel stevig in, maar denk toch dat ik gestaag verder blijf bijkopen….
Unimog
2
quote:

kleine_belg schreef op 25 februari 2023 12:31:

earnings prediction

2022
260 bussen
omzet 135M
ebitda -3% - 0 (-5M tot break even)

outlook 2023
650 bussen
omzet 375M
ebitda 12% (45M)

inflatie doorrekening?
gunstige Yuan wisselkoers in 2022

ben misschien wat positief maar zit ook long
een paar stevige orders (liefst ook USA) mag nu wel komen
1000en orders is alleen leuk wanneer je ze kan realiseren
eerst de bestaande orders maar eens afleveren
tevreden klanten komen terug
aan een hele lange wachtrij heb je niets
Ruval
4
We moeten natuurlijk wel realiseren dat er sinds paar maanden al type 3.0 bus wordt geproduceerd (1 per dag) in Deurne. Tenminste ik heb nergens gelezen dat dat ook niet gehaald wordt? Dit maakt de hele productie discussie iets minder spannend, het is geen start up faciliteit met nul track record.

Tezamen met bestaande productie in China, verhoging capaciteit van 1 naar 2 en opening Rouen, moeten hogere aantallen goed mogelijk zijn. Ben met name benieuwd hoe snel en efficiënt dit kan worden uitgebouwd.
maarten030
0
quote:

Ruval schreef op 27 februari 2023 10:49:

We moeten natuurlijk wel realiseren dat er sinds paar maanden al type 3.0 bus wordt geproduceerd (1 per dag) in Deurne. Tenminste ik heb nergens gelezen dat dat ook niet gehaald wordt? Dit maakt de hele productie discussie iets minder spannend, het is geen start up faciliteit met nul track record.

Tezamen met bestaande productie in China, verhoging capaciteit van 1 naar 2 en opening Rouen, moeten hogere aantallen goed mogelijk zijn. Ben met name benieuwd hoe snel en efficiënt dit kan worden uitgebouwd.
Rouen moet zich nog bewijzen en de opschaling van 1 naar 2 bussen per dag in Deurne ook. Als dat zonder problemen verloopt gaat de koers vliegen en anders is het langer wachten.
8.137 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:35
Koers 2,970
Verschil -0,092 (-3,00%)
Hoog 3,072
Laag 2,940
Volume 262.972
Volume gemiddeld 364.395
Volume gisteren 207.082

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront