TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?

1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
dachthetniet
1
Je hebt het over een gap. Ik heb het over een mogelijke verbetering en daarmee bedoel ik ingehaald worden en niet bijgehaald. Voor de zoveelste keer kijk naar de koers en dan zie je dat tomtom noch de prijs kan bepalen noch als winnaar uit de bus komt.
Wereldbelegger
1
110.000 aandelen over de toonbank
Terwijl we wachten op de Fiskerdeal als real gamechanger
((-;
Jaap76
1
Met alle respect. Fisker is toch maar een kleine partij en voegt niet heel veel toe mijn inziens.
GLMF
1
geweldig dat er zoveel 'realisten' zijn (waarvan een flink aandeel alleen op het TT forum post) die de gehele dag 'belangeloos' adviseren /vertellen dat TT geen goede investering is. Blijkbaar zijn de overige 74 AEX/AMX/AScX aandelen een betere belegging........
JustRevisited
0
quote:

Jaap76 schreef op 20 februari 2023 16:09:

Met alle respect. Fisker is toch maar een kleine partij en voegt niet heel veel toe mijn inziens.
Gaat om iets van 45.000 auto’s per jaar (voor dit model, er komen ook andere modellen). Geen enorme aantallen. Maar toch een paar miljoen euro omzet lijkt me zo.

Los van het financiele moet het ook een showcase zijn dat je hiermee in 50% minder tijd en 80% minder kosten een digitale cockpit in de auto ontwikkelt. Dat is de claim die volgens TT bewezen wordt. Ben benieuwd of ze ook nog ergens mee naar buiten komen.

DutchyRon heeft het over een bepaalde datum binnenkort maar de uitleveringen naar consument zijn (uiterlijk) september dit jaar las ik ergens. Productie is wel al gestart.
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 20 februari 2023 16:54:

[...]

Gaat om iets van 45.000 auto’s per jaar (voor dit model, er komen ook andere modellen). Geen enorme aantallen. Maar toch een paar miljoen euro omzet lijkt me zo.

Los van het financiele moet het ook een showcase zijn dat je hiermee in 50% minder tijd en 80% minder kosten een digitale cockpit in de auto ontwikkelt. Dat is de claim die volgens TT bewezen wordt. Ben benieuwd of ze ook nog ergens mee naar buiten komen.

DutchyRon heeft het over een bepaalde datum binnenkort maar de uitleveringen naar consument zijn (uiterlijk) september dit jaar las ik ergens. Productie is wel al gestart.
Laten we eerlijk zijn, Volvo, Renault of Ford was een meer in het oog springende showcase geweest.

Nu moeten we het doen met Fisker. Ook mooi. Geeft de verhoudingen ook goed weer.

Google trekt in 1 keer een hele OEM naar binnen, TomTom heeft Fisker.

Er gaat nu dus echt een persbericht komen begrijp ik. Wat een feest.
JustRevisited
0
quote:

pwijsneus schreef op 20 februari 2023 17:09:

[...]

Laten we eerlijk zijn, Volvo, Renault of Ford was een meer in het oog springende showcase geweest.

Nu moeten we het doen met Fisker. Ook mooi. Geeft de verhoudingen ook goed weer.

Google trekt in 1 keer een hele OEM naar binnen, TomTom heeft Fisker.

Er gaat nu dus echt een persbericht komen begrijp ik. Wat een feest.
Of Audi
Wereldbelegger
0
quote:

JustRevisited schreef op 20 februari 2023 16:54:

[...]

Gaat om iets van 45.000 auto’s per jaar (voor dit model, er komen ook andere modellen). Geen enorme aantallen. Maar toch een paar miljoen euro omzet lijkt me zo.

Los van het financiele moet het ook een showcase zijn dat je hiermee in 50% minder tijd en 80% minder kosten een digitale cockpit in de auto ontwikkelt. Dat is de claim die volgens TT bewezen wordt. Ben benieuwd of ze ook nog ergens mee naar buiten komen.

DutchyRon heeft het over een bepaalde datum binnenkort maar de uitleveringen naar consument zijn (uiterlijk) september dit jaar las ik ergens. Productie is wel al gestart.
Niet echt indrukwekkend is het dat TT een showcase voor minder kosten heeft met een auto die een instapprijs van € 108.000 kent.
Wereldbelegger
0
Slechts 162.000 aandelen over de toonbank
Turbo handel geheel dood
Verveling aan de TTcasinotafels

Niks aan de hand:
Er komt van alles op op ons af.
Bekendmaking Fiskerdeal op 27 febr wordt gefluisterd.
Q1 cijfers over zeven weken.
Tacopraatherhalingen weer vanaf morgen op dit draadje.
Jubeljaar 2025 is weer een week dichterbij.
JustRevisited
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 20 februari 2023 17:41:

[...]

Niet echt indrukwekkend is het dat TT een showcase voor minder kosten heeft met een auto die een instapprijs van € 108.000 kent.
De Fisker Ocean krijgt een verwachte WLTP-range van 630 km. Als je voor de Sport-uitvoering gaat moet je genoegen nemen met minder actieradius, namelijk 440 km. De krachtigste versie krijgt 550 pk. Belangrijker: we weten nu ook wat de Fisker Ocean gaat kosten in Europa. Of de auto naar ons land komt weten we nog niet, dus we hebben nog geen Nederlandse prijs. Wel weten we wat onze Oosterburen moeten betalen voor een Fisker Ocean.

De Europese prijs van de Fisker Ocean is bekend In Duitsland heeft de Fisker Ocean een vanafprijs van €41.560, inclusief btw. In dat geval heb je de Sport-uitvoering met 440 km range. Deze kan gaan concurreren met auto’s als de Kia EV6, Ioniq 5 en de Volkswagen ID.4. De duurdere Ultra-uitvoering krijgt in Duitsland een vanafprijs van €57.000, terwijl de Extreme minstens €69.950 moet kosten. De prijzen lopen dus behoorlijk uiteen, maar 45 mille voor een strak gelijnde EV met 440 km range klinkt niet verkeerd. Kom maar door met die Fisker Ocean.

www.autoblog.nl/nieuws/dit-gaat-de-fi...
vreemdvermogen
1
Ja WB Het is weer een en al bagger wat de klok slaat. Veel plezier met het posten.:>))
dachthetniet
0
quote:

GLMF schreef op 20 februari 2023 16:50:

geweldig dat er zoveel 'realisten' zijn (waarvan een flink aandeel alleen op het TT forum post) die de gehele dag 'belangeloos' adviseren /vertellen dat TT geen goede investering is. Blijkbaar zijn de overige 74 AEX/AMX/AScX aandelen een betere belegging........
geweldig ook dat er een aantal fantasten zijn die dag in dag uit de omzet en winsten in de alsmaar verlegde toekomst laten zien. Mooie balans dacht ik zo.
Wereldbelegger
0
Vandaag zal Poetin zijn jaarlijkse ‘state of the union’ houden voor het Russische parlement.

Harde gevolgen voor autoverkopen Rusland
Nu wordt met cijfers duidelijk wat voor gevolgen dit heeft voor de automarkt. En die zijn fors. Het uitgegeven geld voor nieuwe auto’s is afgenomen met 52 procent ten opzichte van vorig jaar. Dit omdat in Rusland enorm vergroot wordt waar de rest van de wereld door COVID-19 last van had: tekorten.

Nieuwe auto’s worden bijna niet meer gebouwd dan wel aangeleverd en dus is alles wat wél aangeleverd wordt schaars. Dat levert dan weer zulke astronomische prijzen op dat het niet bereikbaar is.
Het aantal autoverkopen in Rusland in aantallen is dan ook met 58,8 procent gedaald. Er is niet zo weinig autoproductie geweest in Rusland sinds 1991, het jaar na de val van de Sowjet-Unie. Verder zijn een aantal interessante nevenzaken die zich voortdoen.

Tweedehands
Ook op de tweedehands markt is er nu sprake van schaarste en flinke prijsinflaties voor de meeste automodellen. Als je goedkoop wil rijden in Rusland, ben je aangewezen op een tweedehands Lada of een goedkope Chinese auto.

Aziaten profiteren: China nieuw en Japan tweedehands
De Chinezen ruiken gouden handel. Het marktaandeel van de Chinese merken in de markt voor nieuwe auto’s, verdriedubbelde ten opzichte van 2021.

Op de tweedehands markt zijn auto’s uit Japan populair. Japan doet een beetje half-half mee aan de sancties. Officieel is Japan gestopt met het leveren van auto’s aan Rusland. Echter, als de Russische Jan Modaal op eigen initiatief een (tweedehands) auto uit Japan wil kopen en importeren, vindt men dat prima. De Russische staat promoot dit soort grijze import ook. Naar verluidt komt nu zelfs het (grote) meerendeel van de auto’s op de Russische tweedehandsmarkt uit Japan.

Hoe ziet het eruit voor 2023?
Het IMF voorspelt dat de Russische economie dit jaar zelfs zal groeien met 0,3 procent. Daarmee zou Rusland het ironisch genoeg, alle sancties ten spijt of misschien zelfs door de sancties, beter doen dan alle G7 landen. Ook is de prognose dat de autoverkopen in Rusland weer een beetje gaan toenemen in 2023, naar circa 800.000 stuks. Maar dat is dan wel nog steeds maar de helft van de totale verkopen in 2021.

Bron:
www.autoblog.nl/nieuws/autoverkopen-r...

*Toespraak 10.00 uur Nederlandse tijd - duurt doorgaans één uur.
tatje
0
Had 4 dagen andere bezigheden.
Heb me nu bij gelezen.

Maar met afstand gaat het goud naar wereld( kampioen ).

Niet te vergeten zijn trainer en hele staf.

De IFRS omzet automotive.

Dit zei Taco tijdens de cast Q4 2022 en FY 2022.

. Most of the reported Automotive revenue for 2023 will be the outcome of the current backlog. Reported revenue for later years will be based on a combination of new deals and our backlog. We provide an update on our backlog annually, with our full year results. Our backlog supports our outlook and ambition for the coming year, presented on the next slide.

Reported automotive revenue.

Komt NA 2023 uit nieuwe deals En de backlog.

2025
15% van 2,4 miljard = 360
nieuwe deals 40
totaal 400

En een groeiend Enterprise dat in 2027 kan verdubbelen naar 2 maal 170 = 340
Voor 2025 zet ik het op 200

Die 600 LT voor 2025 moet zeker kunnen :-)

Allemaal uitspraken gedaan door de RVB.
Ik volg de uitspraken van de RVB.

Maar er zijn 2 stromingen :-)

Kom er maar in :-)
tatje
1
Nou nog 1tje dan.

Zate Hermeniekes treffe is vandaag het doel.

Carnaval is het meest enerverende en intens gevierde volksfeest in Maastricht. Ongeveer 200.000 mensen dompelen zich drie dagen lang onder in een viering vol optochten, muziekoptredens en officieuze ceremonies.

Heeft de RVB ook wel hard gewerkt om de kosten onder controle te houden krijgen.

Taco Q 4 2022 op 3 feb 2023.

"". But if you compare the October situation with the January situation, we are tighter with spend and cost control, and that's also resulting in more cash generation for this year.""

Doei en tot morgen :-)
bikkelharde winst
0
Bestuur Philips ziet af van bonus

(ABM FN-Dow Jones) Bestuurders en commissarissen van Philips hebben samen besloten af te zien van een bonus over 2022 voor de raad van bestuur. Dit maakte Philips dinsdag bekend met de publicatie van het jaarrapport over 2022.

"2022 was een erg teleurstellend jaar voor Philips en diens stakeholders", aldus het bedrijf dinsdag.
Wereldbelegger
1
Gelukkig kent TomTom in tegenstelling tot Philips geen teleurgestelde aandeelhouders.
Het is ze ook heel begrijpelijk gemaakt. De jaarlijkse bonus is in beton gebeiteld dankzij het non-prestatiebeding in de remuneratie-overeenkomst.
Gewoon dat gedoe rondom bonussen eenvoudig houden:
Management krijgt altijd de (bekend geachte) bonus ongeacht de resultaten.

De top van Philips ziet na een dramatisch jaar door de slaapapneu-problemen af van hun bonussen. Alleen voormalig topman Frans van Houten houdt vast aan zijn extra’s en aan zijn ontslagvergoeding van 1,3 miljoen euro. Tot ontsteltenis van de aandeelhouders.
Dat blijkt uit het jaarverslag van Philips dat dinsdag is gepubliceerd. Van Houten kwam vorig jaar al zwaar onder vuur te liggen over zijn beloning, omdat de voorwaarden voor zijn bonus tussentijds werden aangepast. Een grote meerderheid van de aandeelhouders verwierp zijn beloning, maar omdat het alleen een adviserende stem was, bleef die in stand.

De oud-topman krijgt over 2022 een korte termijnbonus van ruim 208 duizend euro, een ongeveer even hoge langetermijnbonus en een ontslagvergoeding van ruim 1,3 miljoen euro. Die ontslagvergoeding is normaal alleen gebruikelijk bij onvrijwillig vertrek, maar stond in het contract van Van Houten.

Aandeelhouders zijn opnieuw kritisch. ‘Het zou Van Houten hebben gesierd als hij ook had besloten om af te zien van bonusbetalingen over het boekjaar 2022’, zegt directeur Rients Abma van Eumedion, de belangenbehartiger van grote beleggers zoals pensioenfondsen.
Wereldbelegger
0
Verdere stijging Europese autoverkopen - ACEA

Registraties in januari met ruim 11 procent omhoog.

De verkoop van personenauto's in Europa is in januari op jaarbasis verder gestegen, maar minder hard dan de bijna 13 procent groei in december. Dit meldde de Europese brancheorganisatie voor de auto-industrie ACEA woensdag.

Het aantal verkochte nieuwe auto's in Europa steeg vorige maand met 11,3 procent tot 760.041 stuks.

In Nederland ging het om een stijging met 6,5 procent en in België van 17,4 procent.

Duitsland en Frankrijk, landen die qua volumes toonaangevend zijn in de Europese Unie, lieten ook uiteenlopende ontwikkelingen zien. In Duitsland ging de verkoop in januari met 2,6 procent omlaag. In Frankrijk stegen de verkopen met 8,8 procent.

bron:
nl.marketscreener.com/koers/aandeel/D...
hvasd2
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 20 februari 2023 18:02:

Slechts 162.000 aandelen over de toonbank
Turbo handel geheel dood
Verveling aan de TTcasinotafels

Niks aan de hand:
Er komt van alles op op ons af.
Bekendmaking Fiskerdeal op 27 febr wordt gefluisterd.
Q1 cijfers over zeven weken.
Tacopraatherhalingen weer vanaf morgen op dit draadje.
Jubeljaar 2025 is weer een week dichterbij.
Vandaag 42000 over de toonbank.. pff dooie boel dit aandeel
1.480 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 70 71 72 73 74 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront