TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM Januari 2023 Shit Happens 18+

231 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » | Laatste
[verwijderd]
3
Het wordt steeds vreemder waarom bepaalde lieden TomTom onvoorwaardelijk de hemel inprijzen. Ondanks de hoge verwachtingen die TT aakondigde over de CES blijft het, op enkele infantiele tweets na, stil vanuit het mislukte navigatiebedrijfje. Daarmee bepaalde posters in hun kielzog sleurend. Hopelijk trappen nieuwe beleggers niet in de investering waarmee alleen de zelfingenomen CEO gebaat is. TomTom was, is en zal de risée blijven van de ASCX.
sniklaas
5
Wanneer ik naar mezelf kijk was ik in 2012-2015 ook nog overtuigt van het operationeel succes voor location technologie onder de eigen TT paraplu.

Vanaf 2015 stond het voor mij vast dat de location technologie producten prima waren maar onder de eigen paraplu niet gaan zorgen voor een financieel succes.

Een acceptabel verdienmodel enkel op de verkoop, lease, abbo van location technologie is verdraaid lastig waarbij het nietige TT ook nog de handicap heeft dat het niet op het hoogste niveau bij de klanten onderhandelt en daarnaast een beroerde sales en marketing afdeling heeft…

TT wordt bij de klanten als een reguliere leverancier behandeld en niet als een partner zoals de supporters ons al vele jaren proberen wijs te maken…

De producten zijn/worden commodities en leveranciers hebben te dealen met alsmaar lagere prijzen…

Dat zien we terug bij TT, COVID & supply tekorten hebben gezorgd voor een lagere groei maar niet voor minder connected voertuigen. Ik durf te beweren dat TT in 2020 meer connected voertuigen supporteerde dan in 2019, in 2021 meer dan in 2020 en in 2022 meer dan in 2021…

Maar in dezelfde periode een dalende omzet, conclusie dalende prijs per voertuig/connectie, funest omdat de kosten blijven toenemen en de reorganisatie van 450 FTE’s gaat dat niet veranderen…

De jaarlijkse opbrengst van €6 tot €9 per voertuig/connectie voor de grote OEMS is inmiddels een vaststaand gegeven waarmee we moeten dealen en mag hopen dat de FISKER’s een factor 10 of meer moeten betalen anders gaat TT hierop toeleggen…

Het automotive verdienmodel opkrikken gaat onder de huidige structuur niet lukken, dus moeten de kosten omlaag.

Hak Automotive eruit, €400 mio omzet, orderboek tot 2030 max 2000 FTE’s zorgt voor minstens €0,75 wpa per jaar…
Neem bijvoorbeeld Aurora als benchmark, die kunnen het af met 1600 FTE’s…

Samengevat TT, flinke onderwaardering, flut aandeel, perverse bestuurders en commissarissen maar op de huidige koers een prima investering voor de komende 24 mnd…
Wereldbelegger
0
Je hoort mij niet zeggen dat er een nieuwe markt voor TomTom is.

CES 2023: elektrische kinderwagen kost 3800 dollar

Gelukkig is er het bedrijf GlüxKind dat een kinderwagen heeft ontwikkeld met een elektrische motor

Volgens GlüxKind kan de kinderwagen namelijk ook zelf rijden
, en gaat hij een paar meter vooruit en remt vanuit zichzelf als dat nodig is.

www.want.nl/ces-2023-toont-elektrisch...
Wereldbelegger
0
Stellantis wil minder fabrieken vanwege elektrificatie

Tavares zegt het onomwonden; Stellantis zal in verband met de kosten van de transitie naar elektrificatie moeten afzien van het huidige productiemodel. Kort gezegd wil dat zeggen dat fabrieken niet langer de omvang zullen hebben die ze vandaag hebben en dat er vooral ook minder fabrieken nodig zullen zijn. Elektrische auto’s blijven duurder om te produceren en vragen om een ander opzet van de toelevering. Vanwege andere factoren zoals de geopolitieke, zal de druk op de productiestructuur bovendien alleen maar sneller toenemen. Zo is dit nu al ten koste van de fabriek in het Amerikaanse Belvidere (Illinois) gegaan. FCA haalde deze faciliteit 10 jaar geleden nog van het infuus dankzij de productie van nieuwe modellen. Vooral 2023 zal een moeizaam jaar worden in productief opzichte. Moeilijker dan 2022.

www.autoedizione.nl/stellantis-wil-mi...
Wereldbelegger
0
Tavares: ‘Europese OEM’s wacht vreselijk gevecht met China als EU niet ingrijpt’
Volgens de Stellantis-ceo kunnen Chinese autofabrikanten mede door staatssteun veel goedkoper produceren.

Er staat een groot ‘en vreselijk’ gevecht tussen Europese en Chinese autofabrikanten voor de deur. Als Europa niet meer doet om de Europese industrie te versterken en te beschermen tegen ‘oneerlijke’ concurrentie, dan zal een groot deel van de auto-industrie verloren gaan. Dat tekende Automobilwoche op uit mond van Stellantis-topman Carlos Tavares op technologiebeurs CES.

Tavares stelde eerder al dat het voor Europese fabrikanten zwaar is om te concurreren tegen Chinese fabrikanten omdat zij veel meer staatssteun ontvangen en niet te maken hebben met strenge milieueisen. Volgens Tavares kunnen Chinese autofabrikanten daardoor tot veertig procent goedkoper produceren.

Tavares zei op de CES dat als de EU niets doet dat ‘dat onontkoombaar leidt tot impopulaire maatregelen’. Stellantis stelt dat de EU of voor een gelijk speelveld moet zorgen of actief de eigen industrie moet versterken en beschermen. “Als we dat niet doen, dan wacht de auto-industrie hetzelfde lot als de zonnepanelenindustrie. Die is ook weggevaagd.”

www.automotive-online.nl/management/i...
Wereldbelegger
0
Dat gaat verder dan een MAPbuilding samenwerking.

Stellantis breidt aanbod van datadiensten uit met Mobilisights

Stellantis NV heeft vrijdag opnieuw bevestigd dat het zijn aanbod van data- en connected services wil uitbreiden door de lancering van Mobilisights, een nieuwe onafhankelijke business unit.

Het nieuwe aanbod, Mobilisights, is bedoeld om de data-as-a-service activiteiten van het bedrijf uit te breiden en business-to-business producten, toepassingen en diensten te ontwikkelen en in licentie te geven.

De nieuwe eenheid zal gebruikmaken van de gegevens van Stellantis over verbonden voertuigen, die tegen 2030 naar verwachting 34 miljoen zullen bereiken.

Het is een van de zeven bedrijfsonderdelen die zijn aangekondigd in het strategisch plan Dare Forward 2030, volgens welke Stellantis in 2038 koolstofneutraal wil zijn.

"De visie van Mobilisights is bij te dragen aan een slimmere wereld door gebruik te maken van de informatie uit voertuiggegevens om innovatieve oplossingen en diensten te inspireren die het dagelijks leven van gebruikers en bedrijven sterk kunnen transformeren en verbeteren", aldus Sanjiv Ghate, CEO van Mobilisights.

"Met zijn 14 iconische merken en miljoenen verbonden voertuigen heeft Stellantis een ongeëvenaarde wereldwijde dataschaal die dit bedrijf vooruit kan helpen," voegde Ghate eraan toe.

nl.marketscreener.com/koers/aandeel/S...
Wereldbelegger
0
Het is officieel: de “nieuwe” Android Auto is nu voor iedereen

De nieuwe gebruikersinterface van Android Auto is nu beschikbaar voor alle gebruikers. Dit wordt officieel aangekondigd door Google als platformoperator. Het menu onder het woord “Coolwalk” verscheen meer dan een jaar geleden voor het eerst in screenshots die online circuleerden.

De internetgroep kondigde de update aan op Google I/O in het voorjaar van 2022. De publicatie werd echter herhaaldelijk uitgesteld. Sinds een paar weken stelt Google geleidelijk bètatesters van “Coolwalk” in. Nu is de verbeterde menukaart regelmatig beschikbaar. Activering gebeurt aan de serverzijde. Het updaten van de app is niet verplicht.

Drie posities in beeld
“Coolwalk” zet drie functies voorop, zoals Google uitlegt: navigeren naar een bestemming, communiceren met vrienden, kennissen of collega’s en muziek of podcasts afspelen. De navigatie-applicatie (zoals Google Maps) is nu altijd aan de bestuurderszijde te vinden, zodat gebruikers altijd snel een overzicht van de route hebben.

Android Automotive krijgt Google Maps in HD
Google maakte ook bekend dat autofabrikanten die Android Automotive gebruiken nu nieuwe kaarten van Google Maps in hogere resolutie kunnen gebruiken. De HD-kaart biedt nauwkeurige wegdetails, zoals rijstrookmarkeringen, borden en wegversperringen ter ondersteuning van de zelfrijdende rijhulptechnologieën van autofabrikanten, waardoor veiliger en handsfree rijden op bepaalde wegen mogelijk wordt. Bij de lancering zal de upgrade beschikbaar zijn op de Volvo EX90 en Polestar 3.

c2wlabnews.nl/het-is-officieel-de-nie...
Wereldbelegger
2
Volgens Google is de lay-out van Android Auto, inclusief een gesplitst scherm voor navigatie, communicatie en het afspelen van media, “compatibel met veel automodellen”. De gebruikersinterface past zich automatisch aan verschillende schermformaten en -vormen aan.

Last but not least heeft Google meer partnerschappen aangekondigd voor zijn besturingssysteem, dat rechtstreeks in voertuigen zal worden ingebouwd. Na Volvo Cars treden dit jaar Polestar, Chevrolet, GMC, Cadillac, Renault, Honda, Ford en Lincoln toe.

c2wlabnews.nl/het-is-officieel-de-nie...
Spoorstudent
0
Nee. Ik ben bang dat TomTom het niet gaat redden tegen de overmacht van Google e.a. En dan nog die vermaledijde Chinezen.
Zucht.
Wereldbelegger
0
De eerste analist is over het Beursplein en heeft koersdoel en aanbeveling heroverwogen en/of herzien. Marc Hesselink van de ING is niet positiever geworden na al het ‘exciting news’ van TT in de afgelopen tijd zoals het samenwerkingsverband overturemaps en Fisker als nieuwe klant en het uitrollen van de Mega Cariaddeal in 2023.

Broker Analyst Date Target Price Recommendation

ING Marc Hesselink 5-jan-23 € 8.00

Marc Hesselink 05-Jan-23 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 07-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 03-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 01-Nov-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 14-Oct-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 11-Oct-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 18-Jul-22 € 8.00 Hold
Marc Hesselink 15-Jul-22 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 12-Jul-22 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 01-Jun-22 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 19-Apr-22 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 14-Apr-22 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 12-Apr-22 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 07-Feb-22 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 04-Feb-22 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 21-Dec-21 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 01-Dec-21 € 7.50 Hold
Marc Hesselink 14-Oct-21 € 7.50 Hold
Gewoonomdathetkan
5
Is TomTom niet gewoon het bedrijf van het kastje in de auto. Iets van lang geleden. Iets wat toen huge was, maar allang voorbij gestreefd door alle groten op aarde en al jaaaaaren niet meer dan een spartelende vis op het droge?

TT mag je toch niet serieus meer nemen. In ieder geval geen bedrijf waar je nog serieus in gaat beleggen.
NewKidInTown
0
quote:

Gewoonomdathetkan schreef op 8 januari 2023 10:08:

Is TomTom niet gewoon het bedrijf van het kastje in de auto. Iets van lang geleden. Iets wat toen huge was, maar allang voorbij gestreefd door alle groten op aarde en al jaaaaaren niet meer dan een spartelende vis op het droge?

TT mag je toch niet serieus meer nemen. In ieder geval geen bedrijf waar je nog serieus in gaat beleggen.
KLOPT
Wereldbelegger
2
Nee! Het is geen PB van TomTom.

Quest Global gaat samenwerken met TomTom

Quest Global wordt een belangrijke integratiepartner voor het leveren van software en applicaties voor het Digital Cockpit-platform van TomTom.

Quest Global, een van ’s werelds toonaangevende technische dienstverleners, heeft onlangs bekendgemaakt te gaan samenwerken met TomTom, dé specialist op het gebied van geolocatie-technologie. Quest Global wordt een belangrijke integratiepartner voor het leveren van software en applicaties voor het Digital Cockpit-platform van TomTom.

Met de stijgende vraag naar door software gestuurde voertuigen, zal deze strategische samenwerking een voorloper zijn voor OEM’s die steeds meer werken aan het bieden van veilige, beveiligde en immersieve technologie aan hun consumenten. De samenwerking zal next-gen infotainmentoplossingen opleveren met een verscheidenheid aan connectiviteit en Advanced Driver-Assistance System-functies (ADAS), navigatiesystemen en entertainment-apps.

"We zijn verheugd om samen te werken met TomTom als een vertrouwde integratiepartner voor hun geavanceerde en schaalbare Digital Cockpit-platform. Als toonaangevend bedrijf op het gebied van engineeringservices hebben we het duidelijke voordeel dat we voldoen aan de technische behoeften van TomTom en zijn klanten dankzij onze wereldwijde aanwezigheid, onze decennialange expertise in de automobielindustrie en ons diverse en sterke team van getalenteerde ingenieurs. De voordelen van deze samenwerking zijn duidelijk: Een verbeterde ervaring voor chauffeurs en passagiers op het niveau van consumenten en een kortere marktintroductietijd voor autofabrikanten."
Alfonso Martinez, Global Business Head - Transportation, Quest Global.


Als onderdeel van deze overeenkomst zullen beide bedrijven gaan samenwerken met toonaangevende OEM’s in de VS, Europa en APAC. De samenwerking tussen TomTom en Quest Global zal het ecosysteem van Android Automotive benutten en platformoptimalisaties bieden om een naadloze integratie van het Digital Cockpit-platform van TomTom mogelijk te maken.

"TomTom is verheugd om met Quest Global samen te werken en aan de vraag vanuit de markt tegemoet te komen met ons innovatieve, veilige, beveiligde, kosteneffectieve en betrouwbare Digital Cockpit-platform. We zijn ervan overtuigd dat Quest Global in de ware zin van het woord onze partner zal zijn en ons zal helpen onze immersieve technologieën verder te verbeteren."
Paul Hesen, Vice President Product Management, TomTom.


Door de jaren heen heeft TomTom innovatie in de auto-industrie gebracht met zijn diverse producten, platforms en technologieën. Het innovatieve Digital Cockpit-platform biedt gepersonaliseerde en beschermde ervaringen in voertuigen van merken, automodellen en uitrustingsniveaus, waarmee autofabrikanten controle kunnen houden over hun merk en toekomstige inkomstenstromen gedurende de levenscyclus van een voertuig.

bron:
pitane.blue/2023/01/04/quest-global-g...
JustRevisited
2
quote:

Wereldbelegger schreef op 8 januari 2023 12:58:

Nee! Het is geen PB van TomTom.

Ook niet een bericht van TT zelf maar ziet er wel goed uit

rightware.com/wp-content/uploads/2023...

rightware.com/blog/rightware-and-tomt...
NewKidInTown
1
TomTom
@TomTom
·
11 u
We need to say a fond farewell to @CES
, but next week we'll be writing about some of our insights from #CES2023, what got us excited, and what's coming up in 2023. Make sure to follow the TomTom newsroom to stay up to date:
bit.ly/3jX9Ghu

Ben NU al excited ;-)
[verwijderd]
5
quote:

NewKidInTown schreef op 8 januari 2023 14:08:

TomTom
@TomTom
·
11 u
We need to say a fond farewell to @CES
, but next week we'll be writing about some of our insights from #CES2023, what got us excited, and what's coming up in 2023. Make sure to follow the TomTom newsroom to stay up to date:
bit.ly/3jX9Ghu

Ben NU al excited ;-)
Weer dat kinderlijke en storende ‘Wie is de Mol-gedrag’. Alsof je bij een fatsoenlijk bestuurd beursgenoteerd bedrijf in spanning gehouden wil worden en het openbaar maken van informatie als een privillege kan worden gebracht

Dit bedrijf heeft behoefte aan een competente en volwassen CEO, de huidige kan dan z’n 20-koppige crew op zijn 75 miljoen kostende bootje in het ootje gaan nemen.
Wereldbelegger
1
Tijdens de pre CES periode na de CMD 2022 viel de koersontwikkeling een beetje tegen.
Van 7,97 via 8,42 naar 6,35 op 28-12-22

Gedurende de CES dagen is geen hoopvolle ommekeer zichtbaar geworden
van 6,66 naar 6,62

We gaan morgen de post CES - pre Q4/FY cijfers in.
Elk jaar weer een spannende tijd voor overtuigde en minder overtuigde TT beleggers.
De één heeft al jaren een B&H positie of is onlangs 'vol' ingestapt.

De ander heeft ook al jaren een B&H positie en probeert zijn GAK omlaag te krijgen of houdt zich alleen bezig met minder investeren - meer kans op rendement posities in afgeleide producten.

Dat we een spannende en hoopvolle tijd tegemoet zien is nu al te merken aan de koersaanwas in één week tijd.
30-12-2022 6,49
1-6-2023 6,62
verschil 0,13
in % 2,00%

Verdomd jammer dat de analist van de ING, Marc Hesselink, op 5-jan-23, weer voor een koersdoel van € 8.00 kiest.
Na de Q4/FY cijfers van vorig jaar handhaafde hij nog zijn koersdoel op 7,50.
Je kan zeggen dat Marc ook aan worstverhangen doet en zich nu ook richt op het magische jaar 2025.
Wereldbelegger
2
Wat is bodemvisserij?
Het is een actieve vismethode waarbij platvis 'TomTomaandeel' opgeschrikt wordt van de bodem en zo in de sleepnetten terecht komt. Bij de traditionele boomkorvisserij hangt zowel aan de bakboord- als aan de stuurboordkant van de kotter een net in het water aan gieken.

De traditionele platvisvisserij met de boomkor leek dankzij de nieuwe technieken vrijwel verdwenen. De vissers waren massaal overgestapt op de nieuwe methoden. Door het Europese verbod zullen zij weer op hun schreden terug moeten keren en weer met de ouderwetse methode gaan vissen.

Ouderwetse methode van beleggen komt weer terug.
Lager kopen - hoger verkopen - lager kopen - hoger verkopen.
TomTom is daar uitermate geschikt voor.

Dus opstomen richting de juiste vangstplekken om op 3 en 4 februari plezier te hebben.
sniklaas
3
Dat was de CES 2023 voor TT een kopie van de 2022 uitvoering met 0,0 nieuws…

Apart dat een location technologie speler dat 30/40% van de EU automotive markt bedient, lucratieve samenwerkingen veinst met wereldspelers en niets te melden heeft en zelfs niet door klanten en partners wordt genoemd…

Wat ook apart is zijn de supporters die zelfs een ‘apart’ maanddraadje nodig hebben om uiting te geven aan hun aanhoudende drang tot verheerlijking van TOMTOM en daarin aanhoudende zelfbeschadiging voor lief nemen…

Supporters tot het bittere einde en wellicht blij dat de pensioen gerechtigde leeftijd YoY verder opschuift, moet ook wel want minstens tot 2025 blijft TT verliesgevend en gezien de €550+ mio aan jaarlijks terugkerende kosten gaan de max €400 mio aan automotive omzet plus €€€ omzet uit de andere 2 krimp divisies niet voor winst zorgen…

TOMTOM blijft synoniem voor verlieslatend…
231 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 7 mei 2024 13:36
Koers 5,560
Verschil -0,020 (-0,36%)
Hoog 5,630
Laag 5,555
Volume 57.150
Volume gemiddeld 286.368
Volume gisteren 194.814

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront