Vopak « Terug naar discussie overzicht

Vopak 2022

4.926 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 ... 243 244 245 246 247 » | Laatste
[verwijderd]
1
www.veb.net/artikel/08464/nu-de-famil...

Vat het mooi samen. HAL zal zeker niet vies zijn van dergelijke - "legale" - constructies. Let wel: 82 zou neerkomen op een bod van €29 op Vopak.

Het geeft wel mooi weer met welke problematiek je rekening moet houden als er een meerderheidsaandeelhouder is.
Branco P
0
quote:

Yukon1958 schreef op 24 oktober 2022 14:49:

[...]

Ik denk niet dat daar veel mee accoord zouden gaan. Zoals ik al eerder opmerkte is een stijging 10 a 20 % op dit koersniveau nog lang geen extreme stijging. 30% zit daar maar net boven.
Bij Boskalis dachten we ook dat vele beleggers niet akkoord zouden gaan met de relatief lage bieding. Uiteindelijk was 98% akkoord.
[verwijderd]
0
quote:

Branco P schreef op 24 oktober 2022 15:28:

[...]

Bij Boskalis dachten we ook dat vele beleggers niet akkoord zouden gaan met de relatief lage bieding. Uiteindelijk was 98% akkoord.
De WPA ontwikkeling bij Boskalis is wel even een ander verhaal. Zeker afgezet tegen de cashflow van Vopak. Een bod van 32,50 op Vopak zou echt schandalig zijn in dat licht.
jadijako
0
alles een beetje gelezen te hebben, overname, dividend, lage koers? eigen vermogen p.a € 25 ook maar wat opgenomen, ach je moet wat
Ron Kerstens
0
"Een bod van 32,50 op Vopak zou echt schandalig zijn in dat licht."

Is er een bod ? Heb ik wat gemist ?
lohere fou
1
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Hoorde indertijd met stomme verbazing de uitleg aan van de CEO van Boskalis na het overnamebod van HAL. Stel dat er vanuit HAL een zelfde kunstje in de maak is met VOPAK zou mij dat niet verrassen. Heb indertijd met Boskalis aan de goede kant van de streep gezeten omdat ik een paar weken voor het bod de aandelen had aangeschaft rond de 25. Ben begin dit jaar VOPAK aan het kopen gegaan bij -28 min en lager. Zou bij een bod van eventueel HAL van 30% op de huidige koers niet gelukkig zijn en deze dan ook niet aanmelden. 't is gelukkig allemaal koffiedik, zorgen kun je je maken als het zover is
Wildboy11
0
Morgan Stanley zet de koers weer lager voor de cijfers, heb dan ook op € 19,05 een stevige positie genomen en ik denk dat ik deze wel eens heel lang ga aanhouden, koers nu is absurd laag, elk bod boven de € 27,- is een winnaar, toch ?
Arthuradis
1
Toch leuk die banken. Downgrade doen voor de cijfers. Kunnen ze zelf wat goedkoper inslaan en als de cijfers ietwat meevallen een kleine opluchtingsrally en hebben ze snel geld verdiend.
Wildboy11
2
quote:

Arthuradis schreef op 24 oktober 2022 22:47:

Toch leuk die banken. Downgrade doen voor de cijfers. Kunnen ze zelf wat goedkoper inslaan en als de cijfers ietwat meevallen een kleine opluchtingsrally en hebben ze snel geld verdiend.
Klopt, maar als ik zie hoe men er zo naast zat bij ASML, vraag ik mij toch weer af dat het allemaal kan.
voda
2
Vopak onderzoekt uitbreiding in Singapore
Voor ammoniakopslag.

(ABM FN-Dow Jones) Vopak onderzoekt de uitbreidingsmogelijkheden in Singapore voor de opslag van ammoniak. Dit maakte het tankopslagbedrijf dinsdagnacht bekend.

Vopak ondervindt een groeiende behoefte aan opslagcapaciteit voor deze stoffen.

Momenteel exploiteert het bedrijf met Vopak Banyan een capaciteit van 1,5 miljoen kubieke meter opslag voor olie, gas en chemische stoffen in de stadstaat.

Een definitieve beslissing over de uitbreiding volgt nog. Het conceptuele ontwerp is af en een risicostudie is begonnen.

Momenteel bezit en exploiteert Vopak al een gekoelde ammoniaktank met een capaciteit van 10.000 kubieke meter, die de petrochemische activiteiten in Singapore ondersteunt.

Vopak gaf eerder al aan te willen investeren in nieuwe capaciteit met het oog op de energietransitie.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
[verwijderd]
0
quote:

voda schreef op 25 oktober 2022 07:10:

Vopak onderzoekt uitbreiding in Singapore
Voor ammoniakopslag.

(ABM FN-Dow Jones) Vopak onderzoekt de uitbreidingsmogelijkheden in Singapore voor de opslag van ammoniak. Dit maakte het tankopslagbedrijf dinsdagnacht bekend.

Vopak ondervindt een groeiende behoefte aan opslagcapaciteit voor deze stoffen.

Momenteel exploiteert het bedrijf met Vopak Banyan een capaciteit van 1,5 miljoen kubieke meter opslag voor olie, gas en chemische stoffen in de stadstaat.

Een definitieve beslissing over de uitbreiding volgt nog. Het conceptuele ontwerp is af en een risicostudie is begonnen.

Momenteel bezit en exploiteert Vopak al een gekoelde ammoniaktank met een capaciteit van 10.000 kubieke meter, die de petrochemische activiteiten in Singapore ondersteunt.

Vopak gaf eerder al aan te willen investeren in nieuwe capaciteit met het oog op de energietransitie.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Meer investering, meer schuld, waarom gaat de koers niet naar beneden????!
Bohera
0
Vopak investeert in de energietransitie die gaande is lijkt mij een zeer goede ontwikkeling,niks mis mee.
LL
2
quote:

Bohera schreef op 25 oktober 2022 10:04:

Vopak investeert in de energietransitie die gaande is lijkt mij een zeer goede ontwikkeling,niks mis mee.
Het gaat nog wel een tijdje duren maar als die transitie slaagt dan staan er andere waarderingen tegenover Vopak i.t.t. de huidige karige waardering.

patience is a virtue
Branco P
3
quote:

MFCons schreef op 25 oktober 2022 09:40:

[...]

Meer investering, meer schuld, waarom gaat de koers niet naar beneden????!
koersmanipulators sliepen uit vandaag ;-) Rente lager vandaag en dus.... aandeel ook weer lager (?!). Heeft niks meer met normale marktwerking van doen.
[verwijderd]
0
quote:

Branco P schreef op 25 oktober 2022 10:32:

[...]

koersmanipulators sliepen uit vandaag ;-) Rente lager vandaag en dus.... aandeel ook weer lager (?!). Heeft niks meer met normale marktwerking van doen.
Tijd om Vopak te noteren aan de Belgische beurs :) Met een tax per transactie krijg je die manipulatoren makkelijk weg.
RINGifyouretheKING
2
quote:

LL schreef op 25 oktober 2022 10:12:

[...]

Het gaat nog wel een tijdje duren maar als die transitie slaagt dan staan er andere waarderingen tegenover Vopak i.t.t. de huidige karige waardering.

patience is a virtue
Eens. Als je erin duikt zie je dat Vopak hier gewoon erg vooroploopt. Alles draait om de vraag: wat wordt de energiedrager van de toekomst? Wij consumenten horen veel over waterstof en batterij-opslag. Maar voor grote industrie, luchtvaart en scheepvaart zijn die twee niet de beste opties. Vopak ziet dat vloeibare Ammoniak een goede brandstof is voor bijvoorbeeld scheepvaart. Het hoeft niet onder zulk hoge druk te worden opgeslagen als waterstof en niet zo extreem gekoeld te worden als LNG. Daarnaast heeft het nog steeds de helft van de energiedichtheid van Diesel. Kortom, dit zou weleens de scheepsbrandstof voor de toekomst kunnen worden.

Er zijn nu nog weinig schepen die bijv. geschikt zijn om te varen op Ammoniak, maar Vopak zet al wel in op de grootschalige opslag ervan. Nu is het nut van zulke storages misschien nog niet zo duidelijk, maar straks heeft het bedrijf ervaring opgedaan in een enorme groeimarkt. Mondjesmaat komen de eerste schepen beschikbaar die Ammonia Ready zijn. Je hoort de eerste verhalen over de mogelijkheid om te vliegen op ammoniak. Alles wordt anders als overheden het ombouwen van bijv. scheepsmotoren gaan subsidiëren. Of, nog beter, wanneer de markt zelf deze brandstof zal omarmen.

En dan nog eens wat. Men heeft behoorlijk afgeschreven op de huidige olie-gebaseerde assets. Als die toch langer gebruikt worden dan wij nu denken, kan Vopak daar onderweg gewoon van mee profiteren. Ik zie de toekomst best zonnig in!
[verwijderd]
1
quote:

RINGifyouretheKING schreef op 25 oktober 2022 11:36:

[...]

Eens. Als je erin duikt zie je dat Vopak hier gewoon erg vooroploopt. Alles draait om de vraag: wat wordt de energiedrager van de toekomst? Wij consumenten horen veel over waterstof en batterij-opslag. Maar voor grote industrie, luchtvaart en scheepvaart zijn die twee niet de beste opties. Vopak ziet dat vloeibare Ammoniak een goede brandstof is voor bijvoorbeeld scheepvaart. Het hoeft niet onder zulk hoge druk te worden opgeslagen als waterstof en niet zo extreem gekoeld te worden als LNG. Daarnaast heeft het nog steeds de helft van de energiedichtheid van Diesel. Kortom, dit zou weleens de scheepsbrandstof voor de toekomst kunnen worden.

Er zijn nu nog weinig schepen die bijv. geschikt zijn om te varen op Ammoniak, maar Vopak zet al wel in op de grootschalige opslag ervan. Nu is het nut van zulke storages misschien nog niet zo duidelijk, maar straks heeft het bedrijf ervaring opgedaan in een enorme groeimarkt. Mondjesmaat komen de eerste schepen beschikbaar die Ammonia Ready zijn. Je hoort de eerste verhalen over de mogelijkheid om te vliegen op ammoniak. Alles wordt anders als overheden het ombouwen van bijv. scheepsmotoren gaan subsidiëren. Of, nog beter, wanneer de markt zelf deze brandstof zal omarmen.

En dan nog eens wat. Men heeft behoorlijk afgeschreven op de huidige olie-gebaseerde assets. Als die toch langer gebruikt worden dan wij nu denken, kan Vopak daar onderweg gewoon van mee profiteren. Ik zie de toekomst best zonnig in!
De toekomst is ook zonnig, daarom is het ook billenknijpen bij deze lage koersen - HAL - heeft het beste zicht op de toekomst en ziet de koers ook.
4.926 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 ... 243 244 245 246 247 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:36
Koers 37,080
Verschil -0,980 (-2,57%)
Hoog 37,360
Laag 36,440
Volume 328.206
Volume gemiddeld 186.435
Volume gisteren 235.646

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront