Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

SEVA_
0
quote:

RobS schreef op 23 september 2022 13:16:

Alleen maar emoties
Wie is je Grub bron? Voor hoeveel is het gekocht?
Mokthalan
0
quote:

VeelGeduld schreef op 23 september 2022 12:00:

[...]

Dat is waar maar zit hier zelf ook nog met een gak van €44 ;)
Ik kan u de hand schudden, ik had hetzelfde "heldere" moment op 42. Gegokt en verloren.
Trx7
0
quote:

RobS schreef op 23 september 2022 13:16:

Alleen maar emoties
Hehe, niet zo gek toch. PIK zou hier anders op hebben gereageerd, maar is dat dan normaal?
Leval
7
quote:

SEVA_ schreef op 21 september 2022 19:58:

[...]

Denk dat je meer relevante info uit het H1-22 verslag haalt. Heb deze vorige week weer eens in detail doorgespit.
s3.eu-central-1.amazonaws.com/takeawa...
De dalingen van het aandeel zijn natuurlijk ook voor een deel toe te schrijven aan geopolitieke ontwikkelingen, macro economische ontwikkelingen etc.

Toch nog eens de jaarcijfers 2020, 2021 en de halfjaarcijfers bekeken. Ook jouw punten bekeken n.a.v. de halfjaarcijfers.

Er vallen toch wel wat dingen op:

Revolving Credit Facility in 2020 totaal 576 miljoen en mag na akkoord bank comité verhoogd worden met 200 miljoen (eind 2020 niets van opgenomen)
Revolving Credit Facility in 2021 verlaagd naar 371 miljoen, met in juni de afspraak dat de faciliteit niet aan het convenant getest wordt met daarbij de belofte van JET dat er tot eind 2022 geen geld van de RCF opgenomen wordt. (eind 2021 niets opgenomen) Jet kon deze afspraak maken omdat men convertibles had uitgegeven.

Liquiditeitsrisico:

In het jaarverslag (pagina 230) staat:

Binnen 1 jaar moet er voor 1,2 miljard afgelost worden, waarbij de post Trade en Other Liabilties van 1 miljard opvalt.
Tussen 1 en 5 jaar 932 miljoen afgelost worden(waaronder banklening van 300 miljoen, 2023)
Meer dan 5 jaar 1,7 miljard, waaronder naast enkele convertibles ook de Senior Notes van 500 miljoen tegen 5,5% rente

Totaal: afgerond 3,8 miljard.

Aan cash was er per 30 juni j.l 882 miljoen( december 2021: 1,3 miljard)

De deal met Ifood 1,5 miljard-1,8 miljard

Totaal 2,3 miljard.

Zoals ik het nu zie, zat en zit JET met een behoorlijk liquiditeitsrisico. De reden waarom Ifood verkocht is. Voorzover dat overigens nog voor einde jaar goedgekeurd wordt.

Als Jet in het tweede halfjaar niet echt winstgevend wordt, blijft het liquiditeitsrisico bestaan en zal er iets moeten gebeuren. De kredietfaciliteit gaan gebruiken begin 2023, als de banken dat nog toestaan? Dat zal lastig worden als JET niet kan aantonen binnen no-time echt winstgevend te worden? Aandelenuitgifte?

Ik vermoed dat hier de pijn zit en dit de reden is (naast algemene marktomstandigheden etc.) dat de shorters hun posities hebben ingenomen en vooralsnog blijven zitten.
HenriBerg
1
ik heb verkocht 14.50 kijk wel of het goed gedaan is heb denk gelijk gespeeld of nog wat winst deel verkocht toen ifood werd verkocht dus kijk nu van zijlijn
Anna91
0
M'n positie in Onward Medical uitgebreid. Die presenteren komende dinsdag (27 sept) hun halfjaarresultaten en operationele hoogtepunten. Als ik daar met mooie winst uit kan na dinsdag daarmee zsm weer JET's bijkopen om hopelijk GAK weer te verlagen.

Wel echt alarmerend en kl*te deze afgelopen week met vandaag als zwarte kers op de taart.
Bromsnor
0
quote:

Anna91 schreef op 23 september 2022 13:21:

WOWOW
Ff lunchen en terugkomen bij nog meer drama
Je kunt natuurlijk wel weer je gak verlagen...
SHI
0
www.semrush.com/website/grubhub.com/o... behoorlijke bump in traffic op grubhub.com in juli, waarvan een aanzienlijk deel van amazon.com kwam. Ben benieuwd of we er wat van terugzien bij de volgende kwartaalcijfers.
Gotta
0
Shorters blijven net zo lang aan de boom schudden totdat alle paniekverkopen eruit zijn. Maken dankbaar gebruik van alle angst in de markt.....
Lapswans
0
En toch vind ik het volume nog alles meevallen. Kortom, kleine(re) kopers kunnen nu het verschil al maken. Laat staan als de groter shorters besluiten terug te gaan kopen
Anna91
0
quote:

Pro Memorie schreef op 23 september 2022 13:41:

[...]
Je kunt natuurlijk wel weer je gak verlagen...
Had dit niet verwacht.

Gister op 15,83 weer ingestapt en zit sindsdien stil. Helaas.
KCNIB
1
quote:

Leval schreef op 23 september 2022 13:24:

[...]

De dalingen van het aandeel zijn natuurlijk ook voor een deel toe te schrijven aan geopolitieke ontwikkelingen, macro economische ontwikkelingen etc.

Toch nog eens de jaarcijfers 2020, 2021 en de halfjaarcijfers bekeken. Ook jouw punten bekeken n.a.v. de halfjaarcijfers.

Er vallen toch wel wat dingen op:

Revolving Credit Facility in 2020 totaal 576 miljoen en mag na akkoord bank comité verhoogd worden met 200 miljoen (eind 2020 niets van opgenomen)
Revolving Credit Facility in 2021 verlaagd naar 371 miljoen, met in juni de afspraak dat de faciliteit niet aan het convenant getest wordt met daarbij de belofte van JET dat er tot eind 2022 geen geld van de RCF opgenomen wordt. (eind 2021 niets opgenomen) Jet kon deze afspraak maken omdat men convertibles had uitgegeven.

Liquiditeitsrisico:

In het jaarverslag (pagina 230) staat:

Binnen 1 jaar moet er voor 1,2 miljard afgelost worden, waarbij de post Trade en Other Liabilties van 1 miljard opvalt.
Tussen 1 en 5 jaar 932 miljoen afgelost worden(waaronder banklening van 300 miljoen, 2023)
Meer dan 5 jaar 1,7 miljard, waaronder naast enkele convertibles ook de Senior Notes van 500 miljoen tegen 5,5% rente

Totaal: afgerond 3,8 miljard.

Aan cash was er per 30 juni j.l 882 miljoen( december 2021: 1,3 miljard)

De deal met Ifood 1,5 miljard-1,8 miljard

Totaal 2,3 miljard.

Zoals ik het nu zie, zat en zit JET met een behoorlijk liquiditeitsrisico. De reden waarom Ifood verkocht is. Voorzover dat overigens nog voor einde jaar goedgekeurd wordt.

Als Jet in het tweede halfjaar niet echt winstgevend wordt, blijft het liquiditeitsrisico bestaan en zal er iets moeten gebeuren. De kredietfaciliteit gaan gebruiken begin 2023, als de banken dat nog toestaan? Dat zal lastig worden als JET niet kan aantonen binnen no-time echt winstgevend te worden? Aandelenuitgifte?

Ik vermoed dat hier de pijn zit en dit de reden is (naast algemene marktomstandigheden etc.) dat de shorters hun posities hebben ingenomen en vooralsnog blijven zitten.
Wil jij je bevindingen eens vergelijken met onderstaande artikel

www.veb.net/artikel/08741/jet-mogelij...
Bromsnor
0
quote:

Anna91 schreef op 23 september 2022 13:50:

[...]
Had dit niet verwacht.

Gister op 15,83 weer ingestapt en zit sindsdien stil. Helaas.
Dit is wat ik al eerder aangaf, je totale verlies wordt zo ook steeds groter.
Voordat je aan je break-even point komt moet er nog heel wat gebeuren.
Anna91
2
Heb thuis altijd geleerd dat een auto de slechtste investering is die je kan doen maar zou nu best wel graag m'n JET geld terug willen en 'n Mercedes CLA kopen. HAHA!

Beter 'n snelle auto dan 'n zinkend schip.

(Komt wel weer goed, nu even gedesillusioneerd door deze dag)
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 2882 2883 2884 2885 2886 2887 2888 2889 2890 2891 2892 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 13,800
Verschil +0,120 (+0,88%)
Hoog 14,245
Laag 13,715
Volume 1.555.052
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 1.253.430

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront