TomTom « Terug naar discussie overzicht

augustus afwachtingsmaand

877 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
boem!
0
quote:

boem! schreef op 30 juli 2022 08:14:

omdat de koers in mijn stellige overtuiging wordt bepaald door het toekomstig rendement verwacht ik GEEN grote uitslagen voor de koers in augustus.

de markt heeft de koers de afgelopen maand opgekrikt van 7,50 naar 8,50 euro.

Deze bijstelling heeft plaatsgevonden door de info verstrekt door TT bij de Q2 cijfers.

Op basis van wat men volgens TT mag verwachten aan FCF in 2023 is de nieuwe koers rationeel bepaald door de markt.

omdat er geen nieuwe input wordt verwacht is het wachten op Q3 cijfers dan wel de CMD om de markt opnieuw te laten bepalen wat zij aan toekomtige rendementen redelijk acht.

de koers zal daarom slechts bepaald worden door het algemeen sentiment en bewegen tussen 7 en 10 euro.
ondanks 500 negatieve posten staat de afwachtingskoers van 8,5 euro nog steeds als een huis.

omdat die waardering is gestoeld op de potentiele houdbare verdiencapaciteit hoop ik op een nieuwe impuls in september middels een CMD.

met een CMD kan de markt haar wan/vertrouwen kenbaar maken in de verdiencapaciteit door TT in 2024.
Wereldbelegger
1
Er is TT Turbo handelaar die met de kinderen naar de kermis kan. Een keurige 5% gepakt zonder al te veel risico lopen.
En de centjes weer terug in de pocket.

25-8-2022
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
BEST Turbo Long Societe Generale 6,4 4,17 0,995 1,006 0,01 0,967 +4,54% 5.000 9:14

24-8-2022
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
BEST Turbo Long Societe Generale 6,4 4,37 0,937 0,954 0,02 0,925 -0,86% 3.000 13:52

23-8-2022
nstrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
BEST Turbo Long Societe Generale 6,4 4,51 0,876 0,886 0,01 0,933 +3,55% 2.000 9:13
Wereldbelegger
0
quote:

boem! schreef op 25 augustus 2022 10:42:

[...]

ondanks 500 negatieve posten staat de afwachtingskoers van 8,5 euro nog steeds als een huis.

omdat die waardering is gestoeld op de potentiele houdbare verdiencapaciteit hoop ik op een nieuwe impuls in september middels een CMD.

met een CMD kan de markt haar wan/vertrouwen kenbaar maken in de verdiencapaciteit door TT in 2024.
TTbeleggers kijken al niet meer naar 2023?
Maar nu al 16 maanden verder?
Wereldbelegger
0
Ondanks duizenden positieve posten staat de koers van 8,28 euro nog 37,60% onder de koers van 14 jaar geleden op 25-8-2008

08/25/2008 13,27
08/25/2022 8,28
verschil -4,99
in % -37,60%

omdat die waardering is gestoeld op de potentiële houdbare verdiencapaciteit hoop ik op een nieuwe impuls in september middels een CMD.

met een CMD kan de markt haar wan/vertrouwen kenbaar maken in de verdiencapaciteit door TT de komende 14 jaar in 2023 t/m 2036.

De markt kijkt ook of er vertrouwen is in de 'houdbare' dividendcapaciteit.....
Gvv2024
0
quote:

boem! schreef op 25 augustus 2022 10:42:

[...]

ondanks 500 negatieve posten staat de afwachtingskoers van 8,5 euro nog steeds als een huis.

omdat die waardering is gestoeld op de potentiele houdbare verdiencapaciteit hoop ik op een nieuwe impuls in september middels een CMD.

met een CMD kan de markt haar wan/vertrouwen kenbaar maken in de verdiencapaciteit door TT in 2024.
8,50 is eerste overnamebod met 9 euro als overnameprijs, en dat is een fraaie prijs voor een bedrijf dat nooit dividend heeft uitgekeerd en de laatste 15 jaar alleen maar is afgebrokkeld !
Wereldbelegger
0
Chiptekort lijkt minder invloed te hebben op de productie, blijkt uit eerdere positieve berichten.

Stellantis Plant in Sochaux Halted Over Chip Shortage

PARIS (Reuters) - Car production at Stellantis' Sochaux car plant in France will be suspended until Saturday, the company confirmed to Reuters, after a union official cited semiconductor shortages as the reason for the interruption.

Earlier this summer, chip shortages affecting one of its main suppliers led to forced production stoppages at the historic Peugeot site in eastern France

bron:
money.usnews.com/investing/news/artic...
Biofoed
2
quote:

Odessadream schreef op 25 augustus 2022 11:49:

[...]

8,50 is eerste overnamebod met 9 euro als overnameprijs, en dat is een fraaie prijs voor een bedrijf dat nooit dividend heeft uitgekeerd en de laatste 15 jaar alleen maar is afgebrokkeld !
Nu doet u het weer. U laat al een heel jaar zien dat uw voorspellingen niets toevoegen en zelfs volledig tegenstrijdig aan de markt kunnen zijn, ik citeer uit uw oeuvre van juni dit jaar met daaronder de WERKELIJKHEID IN HOOFDLETTERS:

[...] Yep de 8+ gaan we dit jaar niet meer zien, hopelijk volgend jaar mits er niets negatief meer gebeurt in de wereld. Ben niet te optimistisch door een spike in de koers !
TER INFO: KOERS VANAF 15 JULI JL. NIET MEER ONDER DE 8 EURO GESLOTEN.

Boven de 8,50 gaat TT zelfstandig nooit meer komen, daar kun je gif op innemen. Misschien nog een overname voor 9 euro maar dan heb je het ook wel gehad. En dan HG en consorten met pensioen.
TER INFO: KOERS VAN 17 JULI JL. T/M 17 AUGUSTUS JL. NIET ONDER DE 8,50 EURO GEWEEST.

Ik hoop daarom dat het mogelijk is om een disclaimer toe te voegen bij sommige posters (@Henk?) bij voorkeur vanuit IEX voor iedereen maar het zou ook een optie kunnen zijn om deelnemers de mogelijkheid te geven zelf een disclaimer toe te voegen bij andere posters. Bij posts van Odessadream stel ik dan de volgende disclaimer voor, dat leest dan wat makkelijker:

LET OP:
Dit is een post van Odessadream. Posts van Odessadream hebben bewezen geen of of onjuiste informatie over de toekomst te geven.
Meryntje
0
quote:

Biofoed schreef op 25 augustus 2022 13:28:

[...]

Nu doet u het weer. U laat al een heel jaar zien dat uw voorspellingen niets toevoegen en zelfs volledig tegenstrijdig aan de markt kunnen zijn, ik citeer uit uw oeuvre van juni dit jaar met daaronder de WERKELIJKHEID IN HOOFDLETTERS:

[...] Yep de 8+ gaan we dit jaar niet meer zien, hopelijk volgend jaar mits er niets negatief meer gebeurt in de wereld. Ben niet te optimistisch door een spike in de koers !
TER INFO: KOERS VANAF 15 JULI JL. NIET MEER ONDER DE 8 EURO GESLOTEN.

Boven de 8,50 gaat TT zelfstandig nooit meer komen, daar kun je gif op innemen. Misschien nog een overname voor 9 euro maar dan heb je het ook wel gehad. En dan HG en consorten met pensioen.
TER INFO: KOERS VAN 17 JULI JL. T/M 17 AUGUSTUS JL. NIET ONDER DE 8,50 EURO GEWEEST.

Ik hoop daarom dat het mogelijk is om een disclaimer toe te voegen bij sommige posters (@Henk?) bij voorkeur vanuit IEX voor iedereen maar het zou ook een optie kunnen zijn om deelnemers de mogelijkheid te geven zelf een disclaimer toe te voegen bij andere posters. Bij posts van Odessadream stel ik dan de volgende disclaimer voor, dat leest dan wat makkelijker:

LET OP:
Dit is een post van Odessadream. Posts van Odessadream hebben bewezen geen of of onjuiste informatie over de toekomst te geven.
Je hebt helemaal gelijk maar; DON’T FEED THE TROLLS.

GuS
Gvv2024
2
quote:

Biofoed schreef op 25 augustus 2022 13:28:

[...]

Nu doet u het weer. U laat al een heel jaar zien dat uw voorspellingen niets toevoegen en zelfs volledig tegenstrijdig aan de markt kunnen zijn, ik citeer uit uw oeuvre van juni dit jaar met daaronder de WERKELIJKHEID IN HOOFDLETTERS:

[...] Yep de 8+ gaan we dit jaar niet meer zien, hopelijk volgend jaar mits er niets negatief meer gebeurt in de wereld. Ben niet te optimistisch door een spike in de koers !
TER INFO: KOERS VANAF 15 JULI JL. NIET MEER ONDER DE 8 EURO GESLOTEN.

Boven de 8,50 gaat TT zelfstandig nooit meer komen, daar kun je gif op innemen. Misschien nog een overname voor 9 euro maar dan heb je het ook wel gehad. En dan HG en consorten met pensioen.
TER INFO: KOERS VAN 17 JULI JL. T/M 17 AUGUSTUS JL. NIET ONDER DE 8,50 EURO GEWEEST.

Ik hoop daarom dat het mogelijk is om een disclaimer toe te voegen bij sommige posters (@Henk?) bij voorkeur vanuit IEX voor iedereen maar het zou ook een optie kunnen zijn om deelnemers de mogelijkheid te geven zelf een disclaimer toe te voegen bij andere posters. Bij posts van Odessadream stel ik dan de volgende disclaimer voor, dat leest dan wat makkelijker:

LET OP:
Dit is een post van Odessadream. Posts van Odessadream hebben bewezen geen of of onjuiste informatie over de toekomst te geven.
Sommige kunnen niet accepteren maar sinds 2007 is het aandeel van ca. 60 euro gezakt naar de huidige 8,2x euro met een diepte punt ergens rond de 2 euro en nooit dividend uitgekeerd. Dat zijn de harde feiten, kan er niets anders van maken. Intussen heeft HG zichzelf wel tot multimilj. gemaakt ten koste van de aandeelhouder. Zijn hoogtepunt wordt een beursexit en daarna zelf nog meer gaan cashen.
[verwijderd]
3
quote:

Odessadream schreef op 25 augustus 2022 14:01:

[...]

Sommige kunnen niet accepteren maar sinds 2007 is het aandeel van ca. 60 euro gezakt naar de huidige 8,2x euro met een diepte punt ergens rond de 2 euro en nooit dividend uitgekeerd. Dat zijn de harde feiten, kan er niets anders van maken. Intussen heeft HG zichzelf wel tot multimilj. gemaakt ten koste van de aandeelhouder. Zijn hoogtepunt wordt een beursexit en daarna zelf nog meer gaan cashen.
En via Rinkelberg worden de zakken ook goed gevuld met investeringen in serieuze bedrijven zoals Van Oord. Niemand hoeft dit heerschap te leren hoe je goed voor jezelf zorgt.
Wereldbelegger
0
datum eind-start prijs volume
24-aug eindveiling 8,19 48,16k
25-aug opening 8,24 48,18k

Leuk om te zien dat de mythische 'grote koper' de volgende dag verkoper is.
Of is het bijkopen?

*Volgens onze Amerikaanse vrienden zijn in de vorige drie weken ruim 700.000 aandelen uit de publieke Freefloat opgekocht.
marathon 11
4
quote:

Odessadream schreef op 25 augustus 2022 11:49:

[...]

8,50 is eerste overnamebod met 9 euro als overnameprijs, en dat is een fraaie prijs voor een bedrijf dat nooit dividend heeft uitgekeerd en de laatste 15 jaar alleen maar is afgebrokkeld !
Oh God. Ons brokkel brokkel orakel heeft weer voor de honderdste + keer gekakeld !!
Overnamebod op €8,50 en aftikken op €9 Pfff of je bedoeld na een 1op 4 split misschien.
Man man man hou toch aub op met deze onzin en ga iets nuttigs doen.
Wereldbelegger
0
Op hun eigen draadje waren ze er na een dag achter dat ze geen publiek trekken.
Dus zijn de Pruiltrollies weer terug met hun positieve bijdragen in de hoop nieuw publiek te vinden voor hun sprankelende en inspirerende op TomTom gerichte bijdragen.

1-8-2022 8,73
25-8-2022 8,32

Jammer!
Bijna een Euro onder de 9,27 van 4 augustus.

Nog steeds geen CMD datum.
Dus weinig houvast voor de TT belegger.
Zie het gemiddelde volume met rasse schreden zakken.
Wereldbelegger
0
TT zet vol in op EV's. Maar de EV's worden steeds duurder dus voor minder mensen aantrekkelijk en onderstaande heeft wellicht ook een weerslag op de omzet.

Amerikaanse subsidies voor elektrische auto’s doen Europa steigeren

Tot 7.500 dollar
Het belastingvoordeel voor de aankoop van een elektrische auto in de Verenigde Staten kan oplopen tot 7.500 dollar. Precies dat valt niet in goede aarde bij Europa, dat deze steun als een discriminerende maatregel ziet. “Dit wetsvoorstel beïnvloedt de trans-Atlantische handelsrelaties en is discriminerend voor buitenlandse constructeurs tegenover Amerikaanse constructeurs”, benadrukte Miriam Garcia Ferrer, woordvoerster van de Europese Commissie.

In eigen boezem kijken
De Europese reactie lijkt opmerkelijk, maar valt te verklaren. Europa wil de elektrische auto wel pushen, maar is niet van plan om de transitie te financieren, wat vanuit het standpunt van de consument ook discriminerend kan overkomen. Vooral omdat er op dit vlak veel verschillen bestaan tussen de Europese lidstaten.

Frankrijk biedt nog altijd een ecobonus bij aankoop van een elektrische auto, terwijl in Duitsland de aankoop van een puur elektrische auto in 2022 nog altijd gesubsidieerd wordt tot maximaal 9.000 euro. Voor plug-inhybrides kan de steun oplopen tot 6.750 euro.

bron:
gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie...
[verwijderd]
1
quote:

Wereldbelegger schreef op 25 augustus 2022 17:42:

Op hun eigen draadje waren ze er na een dag achter dat ze geen publiek trekken.
Dus zijn de Pruiltrollies weer terug met hun positieve bijdragen in de hoop nieuw publiek te vinden voor hun sprankelende en inspirerende op TomTom gerichte bijdragen.

1-8-2022 8,73
25-8-2022 8,32

Jammer!
Bijna een Euro onder de 9,27 van 4 augustus.

Nog steeds geen CMD datum.
Dus weinig houvast voor de TT belegger.
Zie het gemiddelde volume met rasse schreden zakken.
Zolang TT de hemel wordt ingeprezen door tatjes, Meryntjes, GLMF’s, marathon11’s en boems wacht ik nog even om mijn duur verdiende geld in Pharming en Avantium in dit verlieslatende familiebedrijfje te steken.
SimonCA
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 25 augustus 2022 17:50:

TT zet vol in op EV's. Maar de EV's worden steeds duurder dus voor minder mensen aantrekkelijk en onderstaande heeft wellicht ook een weerslag op de omzet.

Amerikaanse subsidies voor elektrische auto’s doen Europa steigeren

The tax credit is complicated.

$7,500 tax credit if you buy a new electric-vehicle, or $4,000 if you get a used one.
Only singles with incomes up to $150,000 a year and couples who file taxes jointly who earn up to $300,000 will qualify.
There are some major requirements, both on how the car and its battery are produced and the overall price of the vehicle.
To start with, to get the full tax credit, the car has to be assembled in North America. Sedans have to be under $55,000 to qualify, and the cost of trucks, vans, and sports utility vehicles can't exceed $80,000.
The price caps for used electric vehicles is $25,000, but the cars won't have to comply with the made-in-America requirements.

A certain percentage of minerals in the EV battery must come from North America or a country that has a free trade agreement with the U.S.
Much of the battery components must also be manufactured or assembled in North America. That's expected to complicate things for auto companies.

"That's going to be a huge burden and hurdle to overcome," says Carla Bailo, CEO of the Center for Automotive Research. "We don't have the mining, we don't have the critical minerals that are needed in North America or from our free trade partners, and almost 90% of the refining is done in China".

Currently, no electric vehicle on the market will qualify for the full tax credit when battery requirements take effect in 2023

www.kqed.org/news/11923224/you-can-ge...
boem!
0
na het tussentijdse sprintje vwb de koers nav de Q2 cijfers is het nu wachten op de vogende impuls.

die impuls moet komen van een hogere prodomzet icm zicht op beheersbaarheid van opex

de veranderde macro-economische effecten zoals versnelling van ICE naar EV, valuta- en rente-ontwikkelingen zullen hieraan zeker een positieve bijdrage leveren.
pwijsneus
0
quote:

boem! schreef op 26 augustus 2022 06:02:

na het tussentijdse sprintje vwb de koers nav de Q2 cijfers is het nu wachten op de vogende impuls.

die impuls moet komen van een hogere prodomzet icm zicht op beheersbaarheid van opex

de veranderde macro-economische effecten zoals versnelling van ICE naar EV, valuta- en rente-ontwikkelingen zullen hieraan zeker een positieve bijdrage leveren.
Fundamenteel is er niet veel veranderd voor TomTom, het krimt, en ze maken verlies.

Liften ze niet gewoon mee op tussentijdse sprint van de indexen? Denk dat je daar naar moet kijken, TomTom dobbert mee met algemene sentiment. Is er al een datum voor de CMD?
Wereldbelegger
1
quote:

SimonCA schreef op 26 augustus 2022 04:50:

[...]

The tax credit is complicated.

$7,500 tax credit if you buy a new electric-vehicle, or $4,000 if you get a used one.
Only singles with incomes up to $150,000 a year and couples who file taxes jointly who earn up to $300,000 will qualify.
There are some major requirements, both on how the car and its battery are produced and the overall price of the vehicle.
To start with, to get the full tax credit, the car has to be assembled in North America. Sedans have to be under $55,000 to qualify, and the cost of trucks, vans, and sports utility vehicles can't exceed $80,000.
The price caps for used electric vehicles is $25,000, but the cars won't have to comply with the made-in-America requirements.

A certain percentage of minerals in the EV battery must come from North America or a country that has a free trade agreement with the U.S.
Much of the battery components must also be manufactured or assembled in North America. That's expected to complicate things for auto companies.

"That's going to be a huge burden and hurdle to overcome," says Carla Bailo, CEO of the Center for Automotive Research. "We don't have the mining, we don't have the critical minerals that are needed in North America or from our free trade partners, and almost 90% of the refining is done in China".

Currently, no electric vehicle on the market will qualify for the full tax credit when battery requirements take effect in 2023

www.kqed.org/news/11923224/you-can-ge...
Dank voor deze aanvulling!
Werpt ander licht op de discussie die Europa en Amerika hierover hebben.
boem!
0
quote:

pwijsneus schreef op 26 augustus 2022 06:38:

[...]

Fundamenteel is er niet veel veranderd voor TomTom, het krimt, en ze maken verlies.

Liften ze niet gewoon mee op tussentijdse sprint van de indexen? Denk dat je daar naar moet kijken, TomTom dobbert mee met algemene sentiment. Is er al een datum voor de CMD?
fundamenteel staat er juist veel te veranderen.

indien TT haar uitspraken waarmaakt zit TT op een draaipunt.

de krimpende omzet wordt omgezet in een stijgende miv 2022 en vanaf 2023 wordt er ook weer "winst" geboekt.
877 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 40 41 42 43 44 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront