TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 95 96 97 98 99 » | Laatste
NewKidInTown
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 3 augustus 2021 22:12:

Morgen weer naar de 7,15, fijne avond!
Is dat geneuzel over een paar centen koers nou nog niet afgelopen ?

Morgen 6,95 dagHOOG.
[verwijderd]
2
Barriers of entry voor HD maps nieuwkomers zijn:

- marktaandeel / toegang tot data
- SD fundament
- Timing
- Partnerships

Marktaandeel
Ookal wordt die HD maps markt miljarden euro’s groot, enkele procenten marktaandeel is niets. Dan verdien je wel geld, maar beschik je over onvoldoende data. Ik geloof dus niet in veel suppliers, maar weinig suppliers, ondanks de normale markt logica dat als ergens veel geld te verdienen is, er veel toetreders komen.

SD fundament
TomTom HD maps zijn gebouwd bovenop het de normale kaart, de SD map, die TomTom voor 2,7 miljard euro heeft gekocht van TeleAtlas en daarna diverse automatiseringsprocessen omheen heeft gebouwd en vanaf de grond af een realtime mapmaking platform. Er zijn maar weinig spelers met een basismap tot hun beschikking.

Timing
TomTom heeft HD maps van alle snelwegen in Europa, de VS, Japan en nog wat landen. Op dit moment worden deals gesloten voor 4 jaar vooruit dus een speler die in 2025 marktaandeel wil hebben moet er nú al bij zijn als gevestigde partij.

Partnerships
Partnerships zijn essentieel voor HD map makers, want deze kaarten zijn onderdeel van een compleet software en hardware pakket.
Volgende post zijn enkele van TomTom’s partnerships. Wie kan daar aan tippen? Vertel het me maar.
[verwijderd]
3
TT partnerships:

HELLA Aglaia
A look inside TomTom’s partnership with HELLA Aglaia for crowdsourced HD maps
www.tomtom.com/blog/automated-driving...

Elektrobit and TomTom partnership to accelerate safe automated driving
www.tomtom.com/blog/automated-driving...

Zie ook video: vimeo.com/357858529
Volkswagen is klant (!): ibb.co/ChDLtVw

TomTom Collaborates with DENSO to Develop End-To-End Autonomous Driving System
www.businesswire.com/news/home/201901...

TomTom Partners With Toyota Research And DENSO to Demonstrate High-Speed HD Map-Building
www.google.nl/amp/s/www.autofutures.t...

Zenuity
Volvo Cars is 50% owner of Zenuity. We partner with TomTom when it comes to mapping. We were sitting together to understand how can we build together a complete stack for vehicle automation corporate.tomtom.com/static-files/9f1...

Baidu & TomTom HD maps & Autostream
TomTom's HD Map and TomTom AutoStream, which was announced today at CES, will be pre-integrated into Baidu’s open autonomous driving platform, Apollo, enabling developers to access the latest TomTom HD Map data, to accelerate the production of autonomous driving products.
corporate.tomtom.com/static-files/b06...

Qualcomm Teams With TomTom On Maps Powering Self-Driving Cars
www.google.nl/amp/s/geomarketing.com/...

Stellantis
We also work directly with the research and development departments of OEMs, such as Groupe PSA (Peugeot Citroen) and FCA (Fiat Chrysler) for advanced use cases that include ADAS and electric vehicles.
corporate.tomtom.com/static-files/3a1...

Mitsubishi Motors and TomTom keep drivers moving smoothly and safely with new driver assistance technology
www.tomtom.com/blog/automated-driving...

Bosch
CES Las Vegas, January 2 2020 – TomTom (TOM2), Bosch and Daimler have announced their joint work on Daimler’s Predictive Powertrain Control (PPC), an advanced driver assistance system (ADAS), or smart cruise control, for commercial vehicles. www.tomtom.com/press-room/general/260...
[verwijderd]
0
Alles kwijt
1
10 cent Tom2 koerswinst staat bij mij gelijk aan een week vakantie all inclusive. Dit even in reactie op de opmerking, eerder in dit draadje ''geneuzel over een paar cent''. Woensdag verder stijgen naar 7,15 eur.? Nou heel graag !
Wereldbelegger
0
Productie autochips herstelt, maar tekorten blijven zegt NXP-topman: ‘Wereldwijde chipmarkt gewoon groter dan de productiecapaciteit’

Het bedrijf haalt normaal gezien bijna de helft van zijn omzet uit de auto-industrie. Die industrie stortte een jaar geleden zowat volledig in door corona. Vrijgekomen productiecapaciteit bij grote chipmakers werd vervolgens opgesoupeerd door andere chipproducenten van bijvoorbeeld consumentenelektronica.

Dus toen de vraag naar auto-chips aantrok, was er geen plek meer om ze te maken. Het gevolg: de auto-industrie hikt al het hele jaar tegen chiptekorten aan. Die tekorten blijven nog wel even, voorspelt Schreurs, zeker nog tot volgend jaar. ,,Maar je kunt nu toch wel zeggen dat de productie voor de auto-industrie is hersteld”, zegt hij. ,,Inmiddels is de wereldwijde chipmarkt gewoon groter geworden dan de productiecapaciteit.

bron:
www.ed.nl/eindhoven/productie-autochi...
Dutchy Ron
0
Q2 Lyftr

We will continue to invest in building the best technology as these investments can generate significant returns today and far into the future. For example, over the last few years, we've been investing in building our own in-house mapping technology, specifically for our transportation network by building maps for Lyft pilot. We are working to be able to recommend better ride to drivers, one that can promote safety, reduce our insurance risk, improve the reliability of the pickup and drop off experienced and better optimize our overall market place. Enhancements like these can bring multiple cents of additional margin to each ride, adding up to millions of dollars each year.

We are testing our own navigation experience in select markets today and have over a million and a half miles under our belt already. As we progress through this year, we'll continue iterating and working to launch the best dedicated navigation experience possible. Our goal is to pass the savings we achieved from initiatives like these to riders. The more value riders received from Lyft, the more likely they are to use Lyft more often, and the more likely we are to attract new riders. Ultimately, to a lot more of our TAM, riders should be able to spend less on transportation overall, but more on the Lyft network. And by establishing ourselves as their trusted transportation network, we believe riders will increasingly turn to Lyft to help them transition to transportation as a service

On the Argos deal, it's the third deal in a string of commercial agreements between less and major automakers and their affiliates, focused on self driving technology. So as you mentioned Motional, we're working to deploy fully autonomous cars in our network starting in 2023. Argo plus Ford is the first time with all three pieces, the cars, the AV software and the network. I think what we're really demonstrating is that the path to commercializing self driving vehicles at scale is through the Lyft network and it goes back to the point we've made about the marketplace technology. We can help drivers be more successful, Lyft to be more successful, riders have more affordable rides, and AV suppliers get a better return on their cars because of all these investments we've made under the hood that are leading to this great quarter. The other part of the Argo Ford deal is that we had an anonymized service and fleet data partnership to help them also make sure they pick the right markets and the right technology to bring to the right routes.
Wereldbelegger
0
Steeds meer wordt duidelijk hoe groot het chiptekort is voor de auto-industrie

Productieachterstand Autofabrikanten konden de bestellingen niet bijhouden door het chiptekort. Hun resultaten zijn nog goed. Maar hoelang nog?

Dinsdag waren Stellantis (Fiat, Peugeot) en BMW de volgende grote autofabrikanten die zich voegden bij het rijtje wagenbouwers dat waarschuwde voor een tekort aan halfgeleiderchips en de gevolgen daarvan in de tweede helft van het jaar. „Hoe langer de knelpunten in de bevoorrading duren, hoe gespannener de situatie zal worden”, zei BMW-topman Nicolas Peter.

bron:
www.nrc.nl/nieuws/2021/08/03/steeds-m...
Wereldbelegger
0
Steeds problematischer

De laatste weken wordt duidelijk hoe groot het chiptekort voor de auto-industrie inmiddels is. Het Verenigd Koninkrijk kende in juni de op één na slechtste wagenproductie sinds 1953: 69.000 exemplaren. Alleen in juni 2020, toen de productie zich door de coronacrisis op een dieptepunt bevond, werden nog minder auto’s geproduceerd: 56.500.

In Nederland werden in juli 26.883 personenauto’s op naam gezet. Dat was ruim 22 procent minder dan een jaar geleden. Door een goed begin van het jaar vallen de cijfers over de eerste zeven maanden nog enigszins mee. Er werden bijna 190.000 auto’s geregistreerd – 1,5 procent minder dan in dezelfde periode in 2020.

bron:
www.nrc.nl/nieuws/2021/08/03/steeds-m...
Wereldbelegger
0
'Bevoorrading chips blijft volatiel'

Bij Audi Brussel en Volvo Cars Gent genieten de werknemers nog van hun jaarlijkse vakantie. Maar nu al wordt er met een zekere angst naar de heropstart van de productie gekeken. Bij Volvo Cars kan men voorlopig nog geen uitsluitsel geven over de problemen met de chipleveringen. Bij Audi Brussel rekent men op een normale opstart van de productielijn binnen drie weken. ‘Maar de bevoorrading van chips blijft erg volatiel’, zegt woordvoerder Peter D’Hoore. ‘De evolutie volgen we dagelijks op. Het valt niet uit te sluiten dat we in het derde kwartaal de productie af en toe moeten aanpassen.’

bron:
www.tijd.be/ondernemen/auto/bevoorrad...
Dutchy Ron
0
Er zijn al productielijnen stilgelegd voor bepaalde modellen…….. dat chipstekort wordt alleen maar erger.
Wereldbelegger
0
Waar of niet waar?
‘Man tikt twee keer op beeldscherm Tesla, waarna er 12.000 euro van zijn rekening wordt gehaald’

Volgens een Tesla-eigenaar is automatisch meer dan 14.000 dollar (11.800 euro) van zijn creditcard afgeschreven, nadat iemand per ongeluk op de Autopilot had geklikt en zo rijhulpmiddelen kocht.

Onder zijn tweets is een flinke strijd ontstaan tussen mensen die pro-Tesla zijn en tegenstanders. Velen beschuldigen Preuss van leugens, anderen zien in Elon Musk een oplichter die mensen geld probeert af te troggelen

bron:
www.bd.nl/auto/man-tikt-twee-keer-op-...
Erik9400
0
Volume is top, wou 1 aandeel kopen om te zien of beurs wel open was voor tt

Chips zijn idd een probleem maar tt is een software bedrijf dus kan ook vol profiteren van succes Microsoft en andere bedrijven waarmee ze samenwerken… dat is niet de keuze die tt maakt want zij benadrukken vooral de bedreigingen en zwakken de kansen af

Tt maakte al klap door benadrukken dat chips probleem vormen maar nu lijkt het wel alsof elk bericht dat hierover in media komt de koers opnieuw drukt…. Koers is idioot laag met zoveel cash en alle boekhoudkundige trucjes waardoor tt met alle mooie producten en data waardeloos lijkt

Meryntje
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 4 augustus 2021 09:54:

Tip: Alfen aug-21 putjes 90,00
Om te schrijven?

Stukken op 85 verkocht, met opbrengst ritje van 10% in Prosus gemaakt en nu wachtende ;)

Gus

[verwijderd]
0
Chip shortage stond al hier gepost.
Er komt ook een inhaalslag aan.

Bron: IHS

cdn.ihsmarkit.com/www/images/0621/pic...

Q1 2021
1,4 miljoen minder auto’s gebouwd

Q2 2021
2,3 miljoen minder auto’s gebouwd met in zomervakantie ‘peak in plant shutdowns’

Q3 2021
nog steeds tekorten maar minder dan Q2

Q4 2021
genoeg chips voor huidige autoproductie, maar geen extra chips om onderproductie uit vorige kwartalen in te halen

Q1 2022
genoeg chips voor huidige autoproductie plus extra om een deel van onderproductie uit 2021 in te halen

Bij de term ‘chiptekort’ gaat het dus vanaf Q4 al niet meer om tekort om aan normale vraag te voldoen maar om hun extra vraag omdat er ook een inhaalfase moet komen om showrooms te bevoorraden. Die extra productie start in Q1. Ik verwacht dus voor de outlook van komend jaar eerder een piek dan een dip.
1.964 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 95 96 97 98 99 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront