TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Regenboog33
3
quote:

Accuboor schreef op 25 oktober 2018 08:53:

Amazon is dus ook klant!

Dus de 2 grootste cloudbedrijven Microsoft en Amazon gebruiken TomTom maps.
Fantastisch al die goed nieuws berichten en al helemaal fantastisch dat je dat ook in de koers terug vind (NOT dus!!). Er spelen heel andere zaken en het enige dat wij mogen hopen is dat we nog een heel klein beetje mogen mee profiteren bij een bevrijdend PB over de verkoop van TTT en/of verkoop TT in zijn geheel.
[verwijderd]
0
quote:

Turquoisine schreef op 25 oktober 2018 09:03:

[...]Fantastisch al die goed nieuws berichten en al helemaal fantastisch dat je dat ook in de koers terug vind (NOT dus!!). Er spelen heel andere zaken en het enige dat wij mogen hopen is dat we nog een heel klein beetje mogen mee profiteren bij een bevrijdend PB over de verkoop van TTT en/of verkoop TT in zijn geheel.
Geen PB is verder door de plee hij is flauw maar wel waar.
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 25 oktober 2018 08:53:

Amazon is dus ook klant!

Dus de 2 grootste cloudbedrijven Microsoft en Amazon gebruiken TomTom maps.
Analisten, zijn we wakker?!
Geweldig nieuws, positief, TomTom waarom schreeuwen jullie dit niet van de daken?!!

AFM, VEB, aandeelhouderswaarde?!
Benjamin G.
0
quote:

Accuboor schreef op 25 oktober 2018 08:53:

Amazon is dus ook klant!

Dus de 2 grootste cloudbedrijven Microsoft en Amazon gebruiken TomTom maps.
Er staat PROHIBITED PARTIES
Brouwer285
0
Dat ligt gecompliceerder Accuboor. Amazon is grotendeels uitgesloten voor onafhankelijke developers.

ketchup
0

koersdoel Barclays van 6.30 is zo goed als bereikt, thans zit er nog eentje @ 5.50 euro en dat is Haitong ( eigenaar van MW) en die houden dit koersdoel nu al 3 jaar aan.

goed, gelukkig heeft de waarde van het bedrijf TT niets te maken met de koers van het aandeel volgens meerderen hier op het forum, wel vervelend dat als je de aandelen hebt ze bij de bank voor je porto de margin calls afrekenen op de koers die dagelijks op het scherm staat en niet de reële waarde van het bedrijf, alhoewel de intrinsieke waarde van het aandeel TT staat in de boeken aan wat 4 euro ?, dus wat dat betreft geeft de beurs nog een premie.

briljant bedrijf en groei aandeel, een echte groeibriljant enkel niet aan de beurs.
[verwijderd]
1
Men lijkt de koers ook expres weg te laten zakken. Zonder enige verkoop zakken we 5 cent, van 6,35 naar 6,30
[verwijderd]
1
En weer miljoenen verdampt met 50k
Hou maar lekker vol jochie de markt dwingt je verder op de knieën.
[verwijderd]
0
Op een gegeven moment is het in een keer klaar, en komt de draai. De vraag is wanneer?
rjohnson
0
quote:

RickBreda schreef op 25 oktober 2018 09:08:

[...]

Analisten, zijn we wakker?!
Geweldig nieuws, positief, TomTom waarom schreeuwen jullie dit niet van de daken?!!

AFM, VEB, aandeelhouderswaarde?!
Dat contractje van Volvo is dan peanuts. Deze 2 partijen bezitten inmiddels zo veel data verkeer en developers dat hier echt veel meer uit moet gaan komen.
Brouwer285
0
Mijn inschatting is dat Uber, Baidu, en waarschijnlijk MS Azure, zich sterk bewegen binnen TT. Verklaart voor mij ook de strategische moves van Apple en bepaalde OEM's. (Voor de laatste misschien een keuze tussen Google en Uber/Baidu). Verkoop TTT voor 4e kwartaal 2018, 1e kwartaal 2019. Uber IPO eerste helft van 2019..
Puur speculatie overigens.
mjmj
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 25 oktober 2018 09:08:

koersdoel Barclays van 6.30 is zo goed als bereikt, thans zit er nog eentje @ 5.50 euro en dat is Haitong ( eigenaar van MW) en die houden dit koersdoel nu al 3 jaar aan.

goed, gelukkig heeft de waarde van het bedrijf TT niets te maken met de koers van het aandeel volgens meerderen hier op het forum, wel vervelend dat als je de aandelen hebt ze bij de bank voor je porto de margin calls afrekenen op de koers die dagelijks op het scherm staat en niet de reële waarde van het bedrijf, alhoewel de intrinsieke waarde van het aandeel TT staat in de boeken aan wat 4 euro ?, dus wat dat betreft geeft de beurs nog een premie.

briljant bedrijf en groei aandeel, een echte groeibriljant enkel niet aan de beurs.
Bij verkoop van TTT voor zeg 1 miljard+ blijft het vreemd dat de achterblijvende onderdelen zo laag gewaardeerd worden. Jij hebt daar meermalen over geschreven en als ik het goed onthouden heb noem je daarvoor een paar redenen:
- "het vertrouwen" van financiele spelers in het aandeel van TT is heel klein vanwege hun trackrecord
- de verkoop kan mogelijk worden af geblazen vanwege een te lage biedprijs
- controle van de koers.

Zou je eens willen speculeren over welke partijen er welk belang hebben bij de derde reden? En welke risico's lopen deze partijen? En hoe denk je dat ze deze risico's trachten te beheersen? Is daar iets van zichtbaar?
[verwijderd]
0
quote:

rjohnson schreef op 25 oktober 2018 09:18:

[...]

Dat contractje van Volvo is dan peanuts. Deze 2 partijen bezitten inmiddels zo veel data verkeer en developers dat hier echt veel meer uit moet gaan komen.
Na een exit wel te verstaan.
[verwijderd]
0
quote:

rjohnson schreef op 25 oktober 2018 09:18:

[...]

Dat contractje van Volvo is dan peanuts. Deze 2 partijen bezitten inmiddels zo veel data verkeer en developers dat hier echt veel meer uit moet gaan komen.
Bijna niemand verdiept zich helemaal in de wereld van TomTom. Dan zou men er misschien heel anders tegenaan kijken.d
ketchup
0
quote:

mjmj schreef op 25 oktober 2018 09:19:

[...]

Bij verkoop van TTT voor zeg 1 miljard+ blijft het vreemd dat de achterblijvende onderdelen zo laag gewaardeerd worden. Jij hebt daar meermalen over geschreven en als ik het goed onthouden heb noem je daarvoor een paar redenen:
- "het vertrouwen" van financiele spelers in het aandeel van TT is heel klein vanwege hun trackrecord
- de verkoop kan mogelijk worden af geblazen vanwege een te lage biedprijs
- controle van de koers.

Zou je eens willen speculeren over welke partijen er welk belang hebben bij de derde reden? En welke risico's lopen deze partijen? En hoe denk je dat ze deze risico's trachten te beheersen? Is daar iets van zichtbaar?
Neen, denk dat dit gewoon is dat TT al 3 jaar in een downtrend zit en dat ondanks dat ABN en ING de hoogste koersdoelen hebben gezet voor TT, ze het beide voor nu althans niet in hun favorietenlijst voor beleggingen hebben staan
verder zijn er analisten/Banken afgehaakt zoals BNP en Morgan Stanley

Ook is gebleken dat Barclays die volgers hebben in the City dit aandeel goed hebben gelezen de laatste jaren, Haitong geef ik minder weging als Bankanalist, want deze zijn er enkel voor hedge fondsen.

Indien Telematics 1 miljard opbrengt is dit te kort , zeker gezien dat Telematics Europees marktleider is en ook zeker omdat de benadering is geweest vanuit gegadigden naar TT en niet andersom.

de enige reden dat het afgeblazen zou kunnen worden is omdat het huidige beursklimaat of de beursnotering van TT sommige mogelijke Kopers doet switchen van koper voor Telematics naar Koper voor héél TT

dit kan enkel als er een breuk is in de FFF en als bvb een JdM en 2 Founders contact zoeken buiten TT om hun belang beschikbaar te stellen indien een Koper een bieding doet voor de hele tent
Indien zo kan dit wel eens een buitensporige premie geven en dan is de huidige koers van het aandeel compleet ondergeschikt, want dan praat je over andere multiples en kan het zomaar voor 15 euro gaan.
Een Koper die de zekerheid krijgt van een paar insiders dat ze hun pakket zullen aandienen, zal een Koper fors doen opbetalen en dat kan zomaar aan 2 of 2.5x de beursnotering
deze Koper zal dan wel opdracht geven aan market-makers TT te gaan inslaan en dat doen ze in darkpools ( off - exchange/ buiten de beurs om ) , want ze willen volume en geen oplopende prijs

maar dit is alles guesswork, we weten dat HG de regie heeft en met de veiling van Telematics sluit hij in feite elke benadering voor heel TT uit, zolang dit speelt en zolang hij het vertrouwen binnen de FFF weet te behouden.
Grey01
2

@gesloopt vriendelijk verzoek, zou het iets minder kunnen? Bijna ieder bericht wordt inmiddels door uw commentaar gevolgd. Geef anderen ook een kans svp.

boem!
0
Tomtom wordt gewaardeerd op verdienmodel met als achtervang de eksecutiewaarde van Maps.

EPS 018 vijfentwintig cent
TTT twintig cent , Consumer twintig cent en Automotive/Enterprise een verlies van 15 cent.
TTT in een sterk ekspanderende markt kw van vijfentwintig
Consumer in een stagnerende/krimpende marke kw van vijf
Automotive/Enterprise prachtige marktvooruitzichten maar tot op heden verlieslatend derhalve toekenning van eksecutiewaarde ter grootte van
Beurswaarde 1,4 miljard - kas tweehonderd mio - TTT 500 mio - Consumer 100 mio=
zeshonderde mio.

Buiten de kas zijn alle overige variabelen bewegende doelen, waarvan de waarde van TTT binnen een kwartaal zal worden gewijzigd.
Consumer en Automotive/Licensing wijzigen al naar gelang de EPS wijzigt dan wel dat er meer zicht komt op verkoop van deze BU'S.

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 apr 2024 17:35
Koers 5,725
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,925
Laag 5,725
Volume 354.448
Volume gemiddeld 327.850
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront