TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
vreemdvermogen
0
Sorry over de term "dead end road". Maar ja ik wil ook een beetje op het niveau van de forumbepalers mee kunnen denken.No hard feelings. Oops of oeps?
Febo85
0
quote:

Accuboor schreef op 18 oktober 2018 17:06:

HERE weigert op twitter commentaar op de vraag of zij TomTom gaan kopen zie ik.

mobile.twitter.com/robbedoes1971/stat...
Ik had ook niet verwacht dat ze "ja" zouden zeggen....
Beetje te simpele vraag op Twitter....
[verwijderd]
1
quote:

vreemd vermogen schreef op 18 oktober 2018 16:58:

Eigenlijk is het wel lachwekkend wat er gebeurt. Ik lees ellen lange teksten over hoe, wat en waarom. De freeloat is klein. De founders zijn overtuigd van hun gelijk. De grote financiële partijen hebben gewoon vrij spel. Ook Harold de bankier faalt volkomen.
TT is een dead end road. RvB en RvC zijn niet in staat om het bedrijfje TT op de wereldmarkt te zetten.. Hoop er toch wel met een +je uit te stappen.
Die leukert maakt het er ook al niet beter op.

Wat doen ze eigenlijk daar in de RVC??
[verwijderd]
1
quote:

TomTom 25 schreef op 18 oktober 2018 15:30:

[...]

Ja, als je het terug leest, zijn ze zo enthousiast , dat ze bijna willen zeggen dat ze het al verkocht hebben, maar de hantekeningen alleen nog gezet moeten worden.
Wat denk jij dat telematics gaat opleveren Justin???
Ik denk dat ze zelf verrast zijn door wat ze ervoor krijgen.

In 2016 zei Taco Titulaer nog op een event op IEX-ers te sussen: “wij kunnen niet 2,4 mrd USD vangen, zoals Verizon voor Fleetmatics betaalde. Want wij zijn Europees (daar liggen waarderingen lager) en meertalig (is wat bewerkelijker dan alleen Engels)”.

We zijn nu echter 2 jaar verder. Tomtom heeft nu 200 miljoen abonnees meer. Dat is 33% meer dan in 2016. Daarnaast is de technologie vernieuwd en de honger van Verizon in Europa is er nog steeds.

Daarnaast is er de indruk (onderdeel van de pitch) dat Telematics op eigen kracht sneller kan groeien dan als onderdeel van tomtom waarin het moet vechten voor aandacht van de board.

Mijn indruk is dat van Telematics in 3 jaar een bedrijf te maken is met 250 miljoen omzet en 100 miljoen winst. De ebitda marge is 38% en stijgt met 2% op jaarbasis vanwege de (nu nog bescheiden) abonnee groei. Als tomtom 1,3 miljard opstrijkt voor Telematics, dan betaalt de eigenaar 13x de toekomstige winst. Dat vind ik niet eens heel veel. Het is wel veel geld en bijna gelijk aan tomtom’s beurswaarde, maar het is geen extreme multiple. Alle partijen die nu in de boeken kijken (er is broad and deep interest, dus ook ‘deep’) die kunnen deze rekensom ook maken.

Nog iets anders:
Ebitda dit jaar komt uit op 230 miljoen. TomTom market cap is nu 1,4 miljard. Een verhouding van 1 op 6 (!!)
tatje
0
Consumer daalt exc sports in Q3 2018 7%.
Gaan de bridge HUB naar Daimler consumer de positieve draai geven.

Dus Q3 2018 exc sports een daling van 7%.
Gaan de bridge hub, fietsers, wandelaars, brommers, scooter, motors genoeg tegenwicht bieden in 2019 aan PND autos, dan is de daling van Consumer in 2019 voorbij.
Daarom zoeken naar ze een koper in China.

Wat hebben we zoal voor waarde dan.

1) de markt zet telematics op 1,3 miljard.
2) waze overname 1 miljard, traffic beter dus 1 miljard.
3) consumer geen daling meer 70 miljoen ebitda zeg 1 miljard.
4)cash 250 miljoen.

Blijft over:
- maps
- maps met HD en road dna en rrs en een live platform
- Smart cities.

Wordt HD enz de oplossing !!

1 tm 4 is 3,55 miljard
Rest 3,45 miljard.

Mijn mening, we moeten niet akkoord gaan met een bod onder 30.

Harold weet wel wat hij in huis heeft.
Mag niet te veel zeggen.
Maar het koersgedrag lijkt op een koper voor de rest :-)

Gewoon mijn mening en geen advies.

[verwijderd]
0
TomTom mapping peer Zenrin staat momenteel op 15,6x ebitda quotes.wsj.com/JP/9474/financials

Plak daar de ebitda van 95mln van de TomTom maps eens tegenaan heb je het over 6,40 per aandeel TomTom voor de maps!!
Febo85
0
[Modbreak IEX: Gelieve niet zonder enige onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd.]
ketchup
0
Gira, natuurlijk heeft de koers van het aandeel ( de beurswaarde) invloed voor wat men wil betalen op één onderdeel of het geheel

heb hier het rapport van ING en die zeggen dat Telematics voor hen een waarde heeft van 700k

mergermarket heeft het over 1.3
ABN heeft het over 6 euro per aandeel, maar refereert ook aan mergermarket

verzin dit niet ik lees/schrijf het als het ware voor/over.
Barclays zegt niets over Telematics, buiten dat er veel interesse is,
zowel strategische interesse als financiële interesse en dat alles loopt volgens schema.

Kepler denkt na verkoop Telematics, privatiseren ze de toko

enz... iedereen denkt wel wat, maar ik heb er nog geen ééntje gelezen die schrijft dat ze vol vertrouwen hebben wat TT dadelijk gaat doen na Telematics met enkel Maps , ja TT zegt dat ze vol vertrouwen zijn, maar geen enkele analist beaamt dit, zij zien enkel onzekerheid

FT en FD geloven er al helemaal niet in.
er is verdomme wel een reden dat we in de 6 staan, dit hielden we allemaal aan begin van dit jaar, het jaar van de grote draai helemaal voor gods onmogelijk, maar we staan er wel

dit is gewoon een pokken aandeel en het is te hopen dat het echt nog voor ONS wat gaat opleveren, rapaille is het daar bij TT
vreemdvermogen
0
Weer leuke cijfertjes en verwachtingen. TT had goud in handen, verkoopt het tafelzilver en blijft achter met een bronzen afscheidscadeau.Ze mogen hun handen dichtknijpen bij een €4 bod op TTT en de rest voor €5. Deze tent straalt helemaal niets uit, doet niets naar de buitenwereld en wil niks weten van kritiek. Kortom de ingrediënten om volkomen af te gaan.
Brouwer285
0
Interesse van veel partijen voor Telematics. Geen interesse voor het TT aandeel op 1300 M + Cash. Dit klopt gewoon niet. Barclays zit zelfs lager met z'n advies.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Dutch Fury schreef op 18 oktober 2018 10:08:

[...]
Uber mag denk ik niet in China opereren(taxi diensten). Dus die hebben ook geen baat bij Apollo. Uber werkt al samen met TomTom.
Je hoeft niet in China te opereren om toch baat te hebben bij Apollo.
tatje
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 18 oktober 2018 17:19:

Gira, natuurlijk heeft de koers van het aandeel ( de beurswaarde) invloed voor wat men wil betalen op één onderdeel of het geheel

heb hier het rapport van ING en die zeggen dat Telematics voor hen een waarde heeft van 700k

mergermarket heeft het over 1.3
ABN heeft het over 6 euro per aandeel, maar refereert ook aan mergermarket

verzin dit niet ik lees/schrijf het als het ware voor/over.
Barclays zegt niets over Telematics, buiten dat er veel interesse is,
zowel strategische interesse als financiële interesse en dat alles loopt volgens schema.

Kepler denkt na verkoop Telematics, privatiseren ze de toko

enz... iedereen denkt wel wat, maar ik heb er nog geen ééntje gelezen die schrijft dat ze vol vertrouwen hebben wat TT dadelijk gaat doen na Telematics met enkel Maps , ja TT zegt dat ze vol vertrouwen zijn, maar geen enkele analist beaamt dit, zij zien enkel onzekerheid

FT en FD geloven er al helemaal niet in.
er is verdomme wel een reden dat we in de 6 staan, dit hielden we allemaal aan begin van dit jaar, het jaar van de grote draai helemaal voor gods onmogelijk, maar we staan er wel

dit is gewoon een pokken aandeel en het is te hopen dat het echt nog voor ONS wat gaat opleveren, rapaille is het daar bij TT
Kan het er niet mee eens zijn.

De koers is in dit geval niet de waarde, zwaar gemanipuleerd.

Heb het meegemaakt bij USG.

12 toen naar 7 toen weer naar 12 toen naar 4,85 toen weer naar 12 toen naar 7 toen naar 12 en toen een bod van 17,50.

Bijna alle forumleden zagen, dat de beurshandel niet graat zuiver tot stand kwam.

Alleen maar 750.

Ik blijf van mening.

Soms krijg je iets in delen en soms krijg je alle delen aan het eind vd rit.

Krijg ik hetzelfde als Harold, ben ik tevreden.

Belasterd hij de boel, dan wil ik niet in de schoenen staan van de fam Goddijn.
[verwijderd]
0
quote:

Brouwer285 schreef op 18 oktober 2018 17:27:

Interesse van veel partijen voor Telematics. Geen interesse voor het TT aandeel op 1300 M + Cash. Dit klopt gewoon niet. Barclays zit zelfs lager met z'n advies.
Kan een reden zijn, om zelf nog wat lager te kopen. Het zijn banken ee, en die kijken niet zo nauw. Een grote corrupte boel.
Febo85
0
quote:

Brouwer285 schreef op 18 oktober 2018 17:27:

Interesse van veel partijen voor Telematics. Geen interesse voor het TT aandeel op 1300 M + Cash. Dit klopt gewoon niet. Barclays zit zelfs lager met z'n advies.
Ex bankier Harold heeft gewoon een dealtje met Barclays om de toko zelf voor een prikkie over te nemen inclusief Telematics. Deze tak verkoopt hij dan na de beursexit voor een veel betere prijs dan nu mogelijk is. Barclays mag de verkoop dan begeleiden.
[verwijderd]
1
quote:

Febo85 schreef op 18 oktober 2018 17:14:

Kan ome Harold de toko van de beurs halen nog voordat Telematics verkocht wordt ?
Al hij nu 30% bovenop de huidige koers bied is TT exit.
Kan hij daarna Telematics verkopen voor 1.5 mj.
Denk dat Barclays het spelletje samen met Harold speelt om de koers in elkaar te trappen.
Als de oprichters van tomtom te slechter trouw waren, dan hadden ze de biedingen van dit voorjaar voor zich gehouden, tomtom van de beurs gehaald en daarna Telematics verkocht. Dat doen ze dus niet en ze voelen de druk van aandeelhouders en analisten ook wel. Harold Goddijn begon zelfs zijn introductie verkeerd (al had hij daarna als je terugluistert een heel goed verhaal).

Ik ben wel met je eens dat de laatste periode hele gekke koersbewegingen waren. Ik denk dat door middel van die volatiliteit beoogd wordt om aandelen los te krijgen. Je kunt alleen maar een positie opbouwen bij hoge handelsvolumes. Nou die waren er de afgelopen tijd wel. Er is gewoon interesse in tomtom en dit wordt de komende periode alleen maar heter, als de telematics sale dichterbij komt.

Daarnaast spint Google garen bij de nieuwsflow, het positioneert hen weer als disruptor. Maar als ik Goddijn over Renault hoorde dan blijft het grote volume van Renault gewoon over als potentiele deal voor verlenging. Ik zie het eerder als pilot van Renault om per 2021 een ‘limited amount of cars’ met Google te hebben en het andere deel met TomTom. Dan kunnen ze echt appels met appels benchmarken. De klanttevredenheid en de kosten van het ene systeem versus het andere. Google is sowieso duurder qua datacommunicatie (er gaan structureel data heen en weer) en biedt minder mogelijkheden voor Renault om haar eigen brand experience in de auto te bieden. Anderzijds biedt Google de consument wel een vertrouwde interface.

Op deze manier pusht Renault haar leveranciers om met iets te komen dat qua beleving en gemak gelijk is aan Google en wua branding, privacy en businessmodel beter is dan Google. Het is niet Renault dat hier dom handelt, zij dwingen hun leveranciers tot handelen. Aan tomtom zal het niet liggen (die hebben realtime maps in de aanbieding) maar de tussenpartij die de rest van de systemen levert zal zich nog beter moeten inspannen om daar een goed systeem van te bouwen. Sowieso eentje die maps software updates over the air mogelijk maakt. Het punt dat Lanctot aanhaalde dat veel navigatiesystemen oude kaarten hebben ligt immers niet aan tomtom, maar aan fabrikanten en Tier1’s die moeten zorgen dat tomtom de maps realtime kan updaten.

Dat gebeurt ook want vrijwel alle map deals die tomtom nu heeft gesloten is in abonnementsvorm; vandaar dat er een hoger deferred revenue component in zit.
tatje
0
quote:

Brouwer285 schreef op 18 oktober 2018 17:27:

Interesse van veel partijen voor Telematics. Geen interesse voor het TT aandeel op 1300 M + Cash. Dit klopt gewoon niet. Barclays zit zelfs lager met z'n advies.
Bel aan bij TT, die lachen je uit, als je zegt, ik wil wel 2 miljard voor de hele tent geven incl Telematics.

Mijn mening en hier moet U het mee doen :-)
tatje
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 18 oktober 2018 17:32:

[...]
Je hoeft niet in China te opereren om toch baat te hebben bij Apollo.

www.rtlnieuws.nl/beurs/bedrijven/arti...

Volgens mij heeft Uber China opgegeven.

Wel een 20% aandeel in Didi.

Ik dacht Uber 17,7% en apple 2,3%.

Kan het artikel niet vinden.
ketchup
2
quote:

Brouwer285 schreef op 18 oktober 2018 17:27:

Interesse van veel partijen voor Telematics. Geen interesse voor het TT aandeel op 1300 M + Cash. Dit klopt gewoon niet. Barclays zit zelfs lager met z'n advies.
klopt ook geen ene moer van - niks bij TT maakt sense wat het aandeel betreft,
lijkt gewoon één grote scam -

maar als ik vandaag naar mijn P/L (profit and loss account) kijk voor het aandeel TomTom rekenen ze me wel af voor margin aan 6.70 en niet aan 13 euro

dus dat pie in the sky voor mooie winsten ( waar ik ook op hoop), dat moet allemaal nog gerealiseerd gaan worden, maar als je vandaag gewoon gedurende de dag een paar honderdduizend aandelen wenst te kopen kan dat gewoon onder de 7 euro, dat is de realiteit.

en als mensen denken ze drukken de koers in de vernieling om longhouders uit het aandeel te pushen

welke longhouders de handelbare free-float is amper 35% en die kunnen maar 1x verkopen ?

ik heb er heel wat en heb geen aandeel verkocht, heb zelfs tegen bijna beter weten in wat bijgenomen, omdat dit allemaal compleet krankzinnig lijkt en zo ken ik er nog.

en het is juist omdat ze nu eerst Telematics veilen, dat ze voor zichzelf met een goed geweten eventueel kunnen privatiseren, omdat de markt ze niet begrijpt en niet weet te waarderen
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront