TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom oktober 2018

7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
duprogres
0
Product naam: TomTOM
Naam financiële onderneming:
Onderwerp: Ik wil een klacht indienen betreft koersgevoelige info welke niet is gemeld /opgemerkt door TT en u Instanties.

Bericht:

één simpel vraag aan AMF rond de koersinvloed van gisteren betreft fonds TT
Wanneer was het bedrijf op de hoogte van annulering order Volvo ???
Was/is dit koersgevoelige info ( ja wat de koers daalt met meer dan 15 %)
Wat/is de reden waarom dit niet vroeger werd gemeld ???

PGV
1
quote:

Brabanttrade schreef op 17 oktober 2018 10:10:

[...]

Ik heb het net gedaan. Nu jullie nog ;)

Heb het vreemde verhaal rond Barclays en koersdoel uitgelegd en ook het door HG drukken van de koers door zijn persbericht en "ontwijking" van antwoorden op vragen in de CC
Ja, dat Barclays verhaal stinkt, de bank die de verkoop van Telematics moet gaan begeleiden geeft een koersdoel van 7. Dit is vooropgezet plan van HG en consorten, die willen het goedkoop vd beurs halen, en verpatst het voor een hoop geld. We zullen er niet van profiteren. Is mijn mening.
Benjamin G.
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 17 oktober 2018 09:42:

[...]

hoop het, maar denk van niet
aandeel heeft nu zoveel klappen achter elkaar gekregen dit gaat héél véél tijd nemen om dit te repareren, daar moet echt Telematics voor verkocht worden

en dat gaat ook gebeuren want Barclays zelf zegt in hun update
Telematics on scedule for review and strong interest

probleem is wel, de beurswaarde van TT staat zoo laag, dat het bijna niet te bevatten is dat iemand 6 euro equivalent voor Telematics gaat neertellen bij een 6 euro notering voor heel TT

dus komt er nu toch een algeheel bod, of gaan de biedingen voor Telematics behoudend uitvallen en trekt wellicht HG de tender in, en komt tegelijk met een bieding tot delisting, want trekken ze de veiling in, dan gaat het aandeel zelfs vanhier eerst verder onderuit.

alles echt alles is nu mogelijk, dit aandeel kan zo terug naar 8, maar kan ook nog naar 5

En zie daar het belang om vroegtijdig en helder communiceren wat ze met de opbrengst gaan doen. De koers staat mede zo laag omdat aandeelhouders blijkbaar niet verwachten dat die opbrengsten bij hun terecht komen. De koers gaat omhoog als de verwachting van NIBC (3,80 uitkeren per aandeel) wordt gestaafd door uitspraken of hints van TomTom. Kortom DomDom?

RFK54
0
Het lijkt me genoeg stijging voor vandaag. Ik stel voor dat we weer verder gaan zakken. 5,70 zou haalbaar moeten zijn vandaag.
[verwijderd]
0
quote:

RFK54 schreef op 17 oktober 2018 10:23:

Het lijkt me genoeg stijging voor vandaag. Ik stel voor dat we weer verder gaan zakken. 5,70 zou haalbaar moeten zijn vandaag.
Waarom stel je dat voor? Ik denk dat de meeste hier graag wat geld terug zien van gisteren en liever een verdere stijging zien
ketchup
1

@ Benjamin, denk dat ze het bij TT echt zelf niet weten
lijkt wel alsof ze telkenmale overvallen worden door nieuws wat dan het aandeel nekt, maar dat kan niet zo zijn , HG is gewoon op de hoogte wat er speelt, hij wist van RN en hij wist ook van Volvo en hij weet donders goed wat dit voor het aandeel doet

de Telematics beslissing is echt 100% ingegeven vanwege de koers van het aandeel, puur damage control

HG weet niet meer wat te doen en dat voelt de markt, de markt voelt de onzekerheid
eerst een verhaal dit is een wake up call voor Car Inc en nu zijn tent in de hens staat is het ineens toch ook wel een wake up call voor hemzelf.

de man is helemaal niet "in" wat er om hem heen allemaal staat te gebeuren, het is een beetje zo van we hebben dit al eens eerder meegemaakt, toen stonden ze er ook bij en keken ernaar , hebben toen een escape gevonden in TeleAtlas en daar de markt duur voor laten betalen, maar nu is er geen reddingsboei meer om een zijsprong te maken, na de verkoop van Telematics is het all-in on maps, dat risico kan je alleen nemen als je de ontvangen gelden gaat vasthouden of uitkeren, maar zeker niet investeren., dat laat je vreemd geld doen , dus of partners met equity participatie of verkopen, of delisten en dan fuseren met HERE.
[verwijderd]
0
quote:

Brabanttrade schreef op 17 oktober 2018 10:27:

[...]

Waarom stel je dat voor? Ik denk dat de meeste hier graag wat geld terug zien van gisteren en liever een verdere stijging zien
Jij bent eruit gestapt toch?
tatje
0
outlook 2018 850 miljoen.

Tja.

Allereerst consumer.

Taco zei bij Q4 2017 dat sports in 2017 even groot was als automotive hardware in 2017 dus een 45

Verdelen is moeilijk maar doe het toch.

18 Q1 18 Q2 7 Q3 2 Q4.

Q1 2018 69,2 Q1 2017 95,6 - 28% exc 18 sports - 10,84%
Q2 2018 94,6 Q2 2017 124,6 - 24% exc 18 sports - 11,25%
Q3 2018 83 Q3 2017 96,6 - 14% exc 7 sports - 7,36%

Q4 2017 91 min 2 sports is 89 - 7,36% is 82,5.

Nu neem ik de omzetten van Q4 2017 en de groei of daling van Q3 2018

Automotive 53,9 groei 25% 67
Enterprise 32,8 groei 1% 33,1
Telematics 42 groei 6% 44,5
Consumer 91 min 2 daling 7,36% 82,5

Totaal Q4 2018 227,6

Totaal tm Q3 2018 642,9
Q4 2018 227,6

Omzet 2018 870,5

Je zie ook bij consumer dat de daling steeds kleiner wordt.

Ik denk zelfs in 2019 een omslag naar stijging, want daling in Q3 2018 exl sports was nog maar 7,36%

Dadelijk met het groter worden van de motors brommers scooters fietsers wandelaars en de Hub bridge eerst Daimler maar er zullen meer volgen, is consumer een blijver en weer een groeier.

Wat zouden de founders het leuk vinden om dan gewoon vd beurs met alleen consumer ( hun oude business ) weer te werken.

Misschien dat ze dan zelfs sports nieuw leven inblazen, patenten zijn er en op kleine schaal laten groeien.

Laten we eerlijk zijn, kun je de rest verkopen, doen, je gaat toch zelf niet als mini proberen de SDC wereld te veroveren t.o de BIG TECH.

Consumer einde daling in 2019 lijkt me mogelijk.

Ebitda van 70 is dan een blijver.

TJA !

Haroldje Haroldje toch :-)
[verwijderd]
0
quote:

Henk-DJ schreef op 17 oktober 2018 10:32:

[...]

Jij bent eruit gestapt toch?
Had ik gedaan ja, maar toch weer ingekocht omdat ik hoopte dat er enig herstel zou komen. Gelukkig wel terug gekocht
PGV
0
quote:

Brabanttrade schreef op 17 oktober 2018 10:37:

[...]

Had ik gedaan ja, maar toch weer ingekocht omdat ik hoopte dat er enig herstel zou komen. Gelukkig wel terug gekocht
Heel verstandig, ik denk dat we wel weer snel de 7 terugzien. Ik hoop dat HG er nog 8 uit weet te persen. Dat is voor mij voldoende.
[verwijderd]
0
quote:

Brabanttrade schreef op 17 oktober 2018 10:37:

[...]

Had ik gedaan ja, maar toch weer ingekocht omdat ik hoopte dat er enig herstel zou komen. Gelukkig wel terug gekocht
Klonk als een paniekverkoop.
Wel lager in kunnen slaan dan?
andrejes
0
quote:

RFK54 schreef op 17 oktober 2018 10:23:

Het lijkt me genoeg stijging voor vandaag. Ik stel voor dat we weer verder gaan zakken. 5,70 zou haalbaar moeten zijn vandaag.
haahhaha denk het niet
nog 12,5% tegaan :(
steelfighter72
0
Jantje lacht jantje huilt bij dit aandeel. Frappant is wie er dumpt bij supergoede cijfers. afm onderzoek aub
Pieterbell
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 17 oktober 2018 10:32:

@ Benjamin, denk dat ze het bij TT echt zelf niet weten
lijkt wel alsof ze telkenmale overvallen worden door nieuws wat dan het aandeel nekt, maar dat kan niet zo zijn , HG is gewoon op de hoogte wat er speelt, hij wist van RN en hij wist ook van Volvo en hij weet donders goed wat dit voor het aandeel doet

de Telematics beslissing is echt 100% ingegeven vanwege de koers van het aandeel, puur damage control ingegeven

HG weet niet meer wat te doen en dat voelt de markt, de markt voelt de onzekerheid
eerst een verhaal dit is een wake up call voor Car Inc en nu zijn tent in de hens staat is het ineens toch ook wel een wake up call voor hemzelf.

de man is helemaal niet "in" wat er om hem heen allemaal staat te gebeuren, het is een beetje zo van we hebben dit al eens eerder meegemaakt, toen stonden ze er ook bij en keken ernaar , hebben toen een escape gevonden in TeleAtlas en daar de markt duur voor laten betalen, maar nu is er geen reddingsboei meer om een zijsprong te maken, na de verkoop van Telematics is het all-in on maps, dat risico kan je alleen nemen als je de ontvangen gelden gaat vasthouden of uitkeren, maar zeker niet investeren., dat laat je vreemd geld doen , dus of partners met equity participatie of verkopen, of delisten en dan fuseren met HERE.
@TT wordt weliswaar niet bestuurd als een beursgenoteerd bedrijf maar ik kan me niet voorstellen dat het onwetendheid is bij Harold!

Blijft over een berekende Harold die met z'n handelingen het aandeel vakkundig in elkaar heeft getrapt om het uiteindelijk voor een habbekrats van de beurs te halen.
Is wel het meest risicovolle scenario vanwege dat er ook piraten op de loer kunnen liggen en er met de buit vandoor willen gaan.
[verwijderd]
0
Zonder Volvo berichtje hadden we gisteren 10% gestegen en boven de €8,00 gestaan ipv €6,00 te sluiten!
Te absurd voor woorden, €2,00 lager op flut bericht!!!
AFM, duidelijker kunnen we het niet maken!

[verwijderd]
0
Was zeker een paniekverkoop. Op 6,30 terug gekocht. Dus pak nog maar weinig terug vandaag.

Ik hoop niet dat vanmiddag de shorters weer actief worden en de opbouw van de kleinere belegger teniet doen. Daar ben ik helaas wel bang voor
ketchup
0

@sniklaas enkel als HG 100% weet dat hij na het delisten het kan onderbrengen, ik geloof never nooit niet dat de man het echt allemaal zelf voor risico gaat nemen.

denk dat HG juist nu risico wil afbouwen, hij is er wel klaar mee
hij wil zeilen en Madame wil jampotten verkopen in de provence
steelfighter72
0
Dit alles gebeurt om de werkelijke waarde te verdoezelen... je ziet al van die reacties ik doe allea voor 8,9 euro weg, terwijl de werkelijke waarde min 30 euro is. Maar goed je moet zelf weten, al staat ie op 1 euro ik kan het missen is slechts papieren verlies.
andrejes
0
De AFM kenmerkt naast deze voorbeelden onder andere – maar niet uitsluitend –
de volgende voorbeelden van informatie als mogelijk koersgevoelig:
Belangrijke feiten over de financiële positie en/of resultaten:
• bekendmaking periodieke financiële resultaten;
• significante afwijking van eerdere prognoses;
• ontwikkeling van belangrijke nieuwe producten;
• substantiële wijzigingen van kredieten en onder kredieten verstrekte
zekerheden, inclusief doorbreken convenanten;
• het opzeggen van belangrijke kredietfaciliteiten door één of meer banken;
• substantiële stelselwijziging van verslaglegging;
• negatief eigen vermogen;
• mutatie accountant (anders dan regulier);
• belangrijke rechtszaken/claims/productaansprakelijkheid/milieuschade/etc.
Belangrijke feiten over de strategie van de onderneming:
• aan- of verkoop van belangrijke deelnemingen/bedrijfsonderdelen;
• aangaan/verbreken van belangrijke samenwerkingsverbanden;
• omvangrijke reorganisatie;
• strategische koerswijzigingen; ingrijpende wijziging in de activiteiten van
de onderneming;
• ontbinding van de onderneming;
• aanvragen surséance of faillissement.
Belangrijke feiten over kapitaal/zeggenschap:
• het (reverse) splitsen van aandelen;
• wijziging in de aan de verschillende categorieën financiële instrumenten
verbonden rechten;
• dividendaankondigingen, inclusief de (wijziging van de) ex-dividend datum en
wijzigingen in dividendbeleid;
• belangrijke wijziging in spreiding aandelenbezit en/of free float;
• het treffen of uitvoeren van beschermingsmaatregelen.
Xynix
1
Ik vraag me voortdurend af wat die commissarissen nu in vredesnaam doen voor hun geld. Die zouden onderhand toch eens moeten ingrijpen. Kan hun zelf toch ook op fikse reputatieschade komen te staan, lijkt mij. Een CEO zo zijn gang laten gaan bij blunder na blunder getuigt niet van veel bestuurskracht bij die RvC!
7.416 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 ... 367 368 369 370 371 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 5,605
Verschil -0,015 (-0,27%)
Hoog 5,740
Laag 5,580
Volume 375.660
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 291.496

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront