TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom september 2018

4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
[verwijderd]
0
De Amerikaanse deal bekend maken, kan nu verstandig zijn...alleen mogen ze dat....of iets anders, waarmee ze de concurrent kunnen laten zien, we doen nog steeds mee...
Xynix
1
Taco had nog beter zijn best kunnen doen: "We also expect implications for the tenders in which we are involved. And we don't have a clue how we should go on as a company. Although we are contemplating a new sportswatch."

Met Harold op de achtergrond applaudisserend voor zoveel PR-talent.
Xynix
0
quote:

Tomtom10 schreef op 19 september 2018 12:04:

De Amerikaanse deal bekend maken, kan nu verstandig zijn...alleen mogen ze dat....of iets anders, waarmee ze de concurrent kunnen laten zien, we doen nog steeds mee...
Zelf significant aandelen bijkopen uit eigen zak is op korte termijn het enige dat nu een 20% effect kan hebben.

Laat Harold zijn eigen redding nu maar eens een keer zelf kopen!
ketchup
0
quote:

bekeken schreef op 19 september 2018 11:53:

[...]

Nee, bij lange na niet. In H1 was de EBITDA in Automotive € 36.0 mln op een totaal van € 107.6 mln. Dus TOTAAL Automotive EBITDA is 1/3 van totaal. Renault is een (groot) deel van de EBITDA, maar duidelijk minder dan 1/3.
Op EBIT niveau maakt Automotive nog verlies (€ 8.6 mln) op totaal van € 31.8 mln.
In de komende jaren zal EBITDA en EBIT sterk verbeteren door de groei op basis van het order book en door deferred revenue.
Renault directe impact is nog geen 5% van de revenues.
TT supplies RN voornamelijk in Europa

dit is geen RN collapse, dit is een Google collapse voor TT
het speelveld ligt er nu compleet anders bij en dat is het gevaar
TT moet de toko openbreken en uitverkopen, of in ieder geval strategische equity partners binnen halen.

dit eist actie, niets doen en zelf verder gaan is geen optie meer.
Agatan
0
Dan zal dat excitement bericht om 14,55 uur (zoals eerder gemeld) ook weinig voeten in de aarde hebben.

Zou de boel op z’n kop zetten als het een overname bericht is.

Maar wie wil de toko nog met zulke bewindvoerders.

Misschien moeten we een andere weg volgen. Prijs de leiding van TT de hemel in. Misschien ondernemen ze dan stappen.
harrysnel
0
quote:

Xynix schreef op 19 september 2018 11:50:

NU is zo'n moment dat een RvC moet ingrijpen en de opsplitsing in gang zetten! Lezen jullie mee, Peter Wakkie, c.s.? Harold heeft lang genoeg de kans gehad om wat te laten zien. Hij kan het niet! Maar misschien kan Wakkie eigenlijk ook gewoon niets als het er op aan komt.
Volgende week is de BVA en dan wordt Haank voorgedragen als lid van de RvC met onmiddellijke ingang. Als Wakkie terugtreedt bij AVA 2019 zal Haank hem opvolgen als voorzitter van de RvC bij TT.

Artikel uit 2014:

Derk Haank: 'Private equity gaat groeien'

De ceo van Springer heeft in tien jaar tijd veel ervaring opgedaan met private equity. ‘Het is een mooi en efficiënt model, financieel aantrekkelijker dan een beursnotering....


managementscope.nl/magazine/artikel/8...

Mijn mening: opnieuw een man aan het roer van de RvC die niets heeft met aandeelhouders en beurs ziet als een middel om geld te verplaatsen van de aandeelhouder naar Private Equity/Privé personen. Zelfde slag als Goddijn.
[verwijderd]
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 19 september 2018 12:06:

[...]

Renault directe impact is nog geen 5% van de revenues.
TT supplies RN voornamelijk in Europa

dit is geen RN collapse, dit is een Google collapse voor TT
het speelveld ligt er nu compleet anders bij en dat is het gevaar
TT moet de toko openbreken en uitverkopen, of in ieder geval strategische equity partners binnen halen.

dit eist actie, niets doen is en zelf verder gaan is geen optie meer.
je weet vanuit de sports ervaring hoe dit gaat bij TT; eerst ontkennen (en niets doen), na 6 maanden aangeven dat het moet verbeteren, weer 3 maanden later melden dat je een strategische review gaat doen en 6 maanden later (nadat je thuis de boel hebt geregeld met je vrouw) besluit nemen. Voordeel bij sports was dat HG thuis zijn vrouw kon overtuigen om terug te stappen, maar wie gaat nu HG overtuigen om terug te stappen (de opvolger van WakkieWakkie in zijn eerste 100 dagen?)
[verwijderd]
0
www.iex.nl/Nieuws/ANP-190918-150/TomT...

AMSTERDAM (AFN) - De deal die klanten van TomTom hebben gesloten met concurrent Google kost het Amsterdamse navigatiebedrijf niet direct omzet. Wel heeft de samenwerking gevolgen voor de orderinstroom. Dat zegt financieel topman Taco Titulaer in een reactie tegen het ANP.

Volgens Titulaer worden in de automobielsector deals gesloten voor nieuwe modellen die pas over twee, drie of vier jaar verschijnen. Die orders vertalen zich pas later door in gevolgen voor de omzet. ,,Onze orderinstroom voor automotive was vorig jaar 400 miljoen euro. Dit jaar is de omzet van automotive iets meer dan de helft van dat bedrag."

#AD
Learn more
TomTom kreeg dinsdag een enorme dreun op de beurs door het nieuws dat een samenwerkingsverband van Renault, Nissan en Mitsubishi kiest voor Google in nieuwe auto's. TomTom speelde bijna een kwart van zijn waarde kwijt en stond woensdag opnieuw op een stevig verlies.

Effect op aandelen

Titulaer wilde niet ingaan op eventuele gevolgen voor de winstgevendheid van TomTom. ,,Wij gaan nooit in op de winstgevendheid voor een periode langer dan het lopende jaar."

De bestuurder voegt toe dat TomTom wel vaker een knauw krijgt door nieuws rondom Google. ,,Dit is niet de eerste keer. In 2009 zei Google dat ze Android naar de mobiele telefoon brachten. Dat had toen ook effect op ons aandeel."

TomTom werd bekend met zijn navigatiekastjes, maar die markt zakte in door de opkomst van navigatie-apps op smartphones. Tegenwoordig zet het bedrijf zwaar in op onder meer ingebouwde navigatiesystemen in auto's. Het biedt geen complete besturingssystemen aan, zoals Android Auto van Google. Fabrikanten kunnen naast Android Auto kiezen voor apps van derden, maar volgens Titulaer is dat in dit geval niet gebeurd.
trend follower
0
quote:

Tomtom10 schreef op 19 september 2018 11:41:

De orderport is tot nog toe al meer dan de helft, dus minimaal meer dan 200 miljoen...

Ze lijken zich geen zorgen te maken....tja zij weten hoe het ervoor staat....dus ja....
Hij heeft het over omzet niet over orderinstroom
harrysnel
0
quote:

VanillaSky schreef op 19 september 2018 12:02:

[...]

OK hier dus het definitieve heldere bericht na 2020 verliest TT deze klanten.
Is gewoon een herhaling van het eerder Google debacle jaren geleden. Toen was het de PND categorie nu is Automotive aan de beurt.

Waar moeten we onze pijlen voor groei op richten? Licensing, Telematics of terug naar Consumer?

Ik denk dat het een moeilijk verhaal gaat worden om de omzet hoger als 750-800mio te krijgen NA 2020.

Ik mag hopen dat ze de Toko in de Sale zetten nu en zeer snel stappen gaan zetten nu ze nog gedekt zijn door orders van voorgaande jaren. Als begin volgend jaar het nieuwe order boek op 200-300mio komt dan heb je de poppen opnieuw aan het dansen.
O ja?

Hoe doen ze dat in China dan navigeren in een Renault? Google Maps is geen optie daar.

Artikel van klein jaartje geleden:

Renault laat weten dat het omstreeks 2022 400.000 auto's per jaar wil verkopen in China. Een ambitieus plan....

www.autoweek.nl/nieuws/renault-gaat-v...
closer
0
quote:

Agatan schreef op 19 september 2018 12:10:

Dan zal dat excitement bericht om 14,55 uur (zoals eerder gemeld) ook weinig voeten in de aarde hebben.
Zeker weer een “innovation award”...
VanillaSky
0
quote:

GLMF schreef op 19 september 2018 12:13:

[...]
je weet vanuit de sports ervaring hoe dit gaat bij TT; eerst ontkennen (en niets doen), na 6 maanden aangeven dat het moet verbeteren, weer 3 maanden later melden dat je een strategische review gaat doen en 6 maanden later (nadat je thuis de boel hebt geregeld met je vrouw) besluit nemen. Voordeel bij sports was dat HG thuis zijn vrouw kon overtuigen om terug te stappen, maar wie gaat nu HG overtuigen om terug te stappen (de opvolger van WakkieWakkie in zijn eerste 100 dagen?)

Spijtig maar waar dit gaat hetzelfde verlopen als eerst PND (door google) daarna de Sportsafdeling. Eerst nog even de kop in het zand een jaartje en dan komt Automotive 'under review' en zal de reorganisatie wel volgen.
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 19 september 2018 12:18:

[...]

O ja?

Hoe doen ze dat in China dan navigeren in een Renault? Google Maps is geen optie daar.

Artikel van klein jaartje geleden:

Renault laat weten dat het omstreeks 2022 400.000 auto's per jaar wil verkopen in China. Een ambitieus plan....

www.autoweek.nl/nieuws/renault-gaat-v...

Baidu is de redding voor tomtom! Rond 2020 gaan de eerste HD maps uitgerold worden. Met in China tot nu toe alleen baidu als provider op het TomTom platform
[verwijderd]
0
Je moet wel blind zijn of verliefd op het TomTom aandeel om haar geleidelijke ondergang niet te zien aankomen.
Jaren geleden heeft een analist aangegeven dat TomTom nog korte tijd heeft/had om haar bedrijf in de etalage te zetten, die kans is al een tijdje voorbij.
De witte haai (Google) verscheurt TomTom en de eerste met haar balen vol met geld gaat zij uiteindelijk de gehele automarkt veroveren.
Weinig kennis nodig dat TomTom een definitieve nederlaag heeft geleden die zij niet meer te boven zal komen.
closer
0
Ook onduidelijk: “niet direct”. Dat kan van alles betekenen tegenwoordig. “Niet in 2018” of “Niet persé”?
aandeeltje!
1
Orderinstroom is natuurlijk niets anders dan toekomstige omzet. Outlook wordt behoorlijk slechter en vooral de onzekerheid daaromheen. Google en apple zijn niet partijen waar je mee samenwerkt. Die partijen pakken uiteindelijk de boel af.
Amazon gaat ook nog iets doen, stuk vpor stuk partijen waar TT noet tegenop gewassen is.
[verwijderd]
0
De omzet die tomtom nu uit automotive haalt is 200 miljoen

De boekingen die tomtom haalde vorig jaar was 400 miljoen

Laten we nou eens een heel extreem negatief scenario nemen. Dat tomtom niet meer dan 200 miljoen orders weet binnen te halen. Dat zou dus een HALVERING zijn van hun huidige intake ONDANKS de marktgroei en ONDANKS de toekomst rond HD maps.

In dat extreem negatieve scenario blijft de omzet tomtom automotive gelijk aan nu. Is een extreem negatief scenario want google komt geleidelijk en non-exclusive binnen...
[verwijderd]
0
quote:

closer schreef op 19 september 2018 12:23:

Ook onduidelijk: “niet direct”. Dat kan van alles betekenen tegenwoordig. “Niet in 2018” of “Niet persé”?
Niet binnen nu en ultimo 2020 waarvoor een 12,5% jaarlijkse groei is afgegeven..
Xynix
0
quote:

Penge_miner schreef op 19 september 2018 12:23:

Je moet wel blind zijn of verliefd op het TomTom aandeel om haar geleidelijke ondergang niet te zien aankomen.
Jaren geleden heeft een analist aangegeven dat TomTom nog korte tijd heeft/had om haar bedrijf in de etalage te zetten, die kans is al een tijdje voorbij.
De witte haai (Google) verscheurt TomTom en de eerste met haar balen vol met geld gaat zij uiteindelijk de gehele automarkt veroveren.
Weinig kennis nodig dat TomTom een definitieve nederlaag heeft geleden die zij niet meer te boven zal komen.
Als het zou gaan om de operationele bedrijfsvoering geef ik je direct gelijk. Een drama to the max! Nul competenties. Met uitzondering van Telematics dat een stabiele business heeft opgebouwd.

Maar... de assets. Dat is andere koek. Die zijn wel degelijk veel waard voor de concurrenten van Google. En het is in ieders belang om die assets als de donder uit de handen van die amateurs te trekken. Anders lacht Google zich helemaal suf.

TomTom nu is het HERE aan het worden van 3-4 jaar terug.
mjmj
0
Even een andere invalshoek. Wat gebeurt er in de boardrooms van:
- apple
- bosch
- harman
- here
- BAD
- Volvo
als reactie op deze google-entry in de autosector?

En zou je ook niet kunnen stellen dat renault c.s. een enorm risico aangaat als de stap niet gevolgd wordt? Dan zitten ze immers in een vervelende lock-in situatie. Als dat speelt dan kan het niet anders dat google zich heeft ingekocht bij renault c.s. voor een aanzienlijk bedrag....
4.157 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 204 205 206 207 208 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 6 mei 2024 17:35
Koers 5,580
Verschil -0,025 (-0,45%)
Hoog 5,640
Laag 5,560
Volume 194.814
Volume gemiddeld 296.450
Volume gisteren 375.660

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront