TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom: Het is stil in mei...

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Tomtom25 schreef op 24 mei 2018 15:28:

Hoppa, en weer gewoon verder met het spelletje....elke keer met hoger volume kopen en met laag volume terug zetten helaas.
Misschien moet je het de afm toch nog eens uitleggen.
De kracht zittem in de herhaling.
ketchup
2
quote:

Tomtom25 schreef op 24 mei 2018 15:23:

[...]

Denk je dat wies??? Of grapje....
geintje, maar Apple moet wel wat en Apple maakt nu ook een move
ze hebben de laatste jaren voor meerdere miljarden uitgegeven aan het inkopen van breinen en start-ups allemaal map-related
het project Titan (car) staat toch even on hold, in zoverre dat het idee om zelf een auto te maken nu eerder een joint-venture-verhaal gaat worden met auto fabrikanten die bereid zijn een Apple-car-model te bouwen ( VW heeft dus toegezegd) , een overname van Tesla waar veel Tesla aandeelhouders op hopen lijkt nu verder weg.
in de laatste rapporten van Morgan en UBS over de sector, noemt men toch Google die straatlengte voorsprong heeft op Apple, het is dus toch moeilijk ondanks veel geld en energie die Apple in haar maps steekt om Alphabet bij te halen.
Nu ook Intel zich steeds meer als belangrijke sector speler inkoopt moet Apple een versnelling hoger en aangezien bij Apple geen gebrek is aan Kapitaal lijkt mij een move voor TT maps logisch, Apple kan het zich niet permitteren dat een derde ermee vandoor gaat en TT's lage beurswaarde is nu eenmaal een uitnodiging voor een vijandige benadering.

mij zou het dus niet verbazen indien Apple een move maakt, gewoon risico afdekken en dat kan vandaag de dag aan een zeer schappelijke premie vanwege TT's lage notering.

PS: Morgan verhoogt koersdoel Apple van 200$ naar 214$ vanaf huidige notering 185-187 $, give or take 15% upside potential.
[verwijderd]
4
quote:

moneymaker_BX schreef op 24 mei 2018 13:56:

Slot 8.75
Ze moesten jou opsluiten met 875 sloten. Ik denk dat het merendeel van het forumvolk voor stemt
DeHardeWerker
3
quote:

moneymaker_BX schreef op 24 mei 2018 13:56:

Slot 8.75
Je komt zeker aandacht te kort ? Ik heb je een NOK gegeven. Dit soort onzinnig geroeptoeter moet maar eens ophouden.
[verwijderd]
0
quote:

VOORTS schreef op 24 mei 2018 13:59:

[...]

200 kan ook.
Voor minder doe ik ze niet weg ..
[verwijderd]
0
Valt erg op dat als de indexen verder dalen, er juist ondersteuning is bij tt....en er flink gekocht wordt....zakken de indexen dan terug, dan doet men niet veel.....iemand aan het verzamelen....succes!!!!!
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

Tomtom25 schreef op 24 mei 2018 17:05:

“ Apple’s self driving tech project, maybe be closer than it appears “
Apple loopt wel achter op alphabet dus die moeten ook wat....
Kuiken
0
bron FD Misschien is ook GM of Ford "in the pocket??"
Trump zet Amerikaanse beurzen onder druk
De belangrijkste indices op Wall Street staan donderdag in het rood. De Dow Jones-index, de S&P 500 en technologiebeurs Nasdaq daalden na nieuws over nieuwe handelsbeperkingen, dat in een versnelling kwam nadat de Amerikaanse president Donald Trump zijn ontmoeting met de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un afzegde.

Trump liet weten dat het ongepast is om bijeenkomst volgende maand te houden. Hoewel hij uitkeek naar de ontmoeting, zegde hij af vanwege de 'ongelofelijke haat' in de laatste verklaring van Kim Jong-un.
Zo'n anderhalf uur na Trump's verklaring zetten de drie hoofdindices weer een klein herstel in, maar wisten het verlies tijdens de handelssessie nog niet goed te maken. De Dow Jones-index staat halverwege de beursdag 0,5% lager, de S&P500 0,3% en de Nasdaq is bijna in de plus.
De nieuwste notulen van de beleidsvergadering van de Federal Reserve gaven beleggers wat hoop. Daaruit maakten analisten op dat de rente de komende tijd minder snel omhoog gaat dan eerder gedacht. De rente op Amerikaanse staatsobligaties met een looptijd van tien jaar, daalde tot onder de 3%.
Auto's
Voordat het nieuws over de notulen bekend werd zorgde vooral het handelsnieuws voor gefronste wenkbrauwen op Wall Street. Trump deelde mee dat hij mogelijk de Amerikaanse auto-import aan banden gaat leggen. Mogelijk komen er heffingen op buitenlandse auto's, net zoals bij aluminium en staal.
Het importnieuws deed de Amerikaanse auto-aandelen zoals General MotorsGM$38,42+1,51% en Ford F$11,64+1,70% goed. Alleen Fiat ChryslerFCAU$22,15-1,45% belandde in het rood.
De importbeperkingen treft vooral de Europese en de Japanse autosector. De Japanse yen wint donderdagmiddag 0,5% ten opzichte van de dollar. Net als de euro. Die staat op een winst van 0,1% ten opzichte van de dollar.
De aandelen in Best BuyBBY$70,38-7,33% gingen 7,5% onderuit. De grootste elektronicawinkelketen van de VS opende zijn boeken over het eerste kwartaal en daaruit bleek dat de online-omzet tegenviel. Verder bleef een verhoging van de bedrijfsprognoses uit, geheel tegen de verwachting in.

aandeeltje!
0
Als ik dat filmpje bekijk van die uberauto die die fietser dood rijdt, dan betwijcel ik toch of je wel zo ver moet gaan. Het is immers toch ook wel te verwachten dat de zoganaamd bestuurder steefs minder allert zal zijn. Die bestuurder was heg in ieder geval niet. Als je helemaal niets meer te doen hebt, dan ga je vanzelf wel je afleiding zoeken of je sukkelt in slaap. Beide zullen je niet helpen als je toch moet ingrijpen.
Oom stond de noodstop af, omdat de auto wel eens onverwacht zou kunnen reageren. Een noodstop is ovetigens op zichzelf een gevaarlijk iets wat weer andere ongelukken kan impliceren. Het zullen ingewikkelde calculaties worden ....daar was men nog nieg uit vandaar wellecht dat het systeem noodstop niet aanstond.voor de resg heeft dif niets met maps te maken, die bieden ovetigens maar weinib houvast bij zelfrijdende auto's als puntje bij paaltje komt.
Kuiken
1
bron Bloomberg.com: artikel is van vandaag.

Google Buys 20,000 SUVs, Apple Gets Two Dozen VW Vans
The tech giant has changed down a few gears on its autos ambitions.
By Alex Webb
2
24 mei 2018 12:10 CEST

Battle of the robot cars. Photographer: NBC/NBCUniversal
A few years ago, I chatted to a senior Volkswagen AG manager who’d been involved in discussions with Apple Inc. about teaming up on autonomous vehicles.

In essence, he said, Apple had asked the German autos giant to give it a stack of vehicle and driver behavior data. In return, VW would receive the self-driving system — he called it “a black box” — it could fit to its vehicles. He laughed. “No, thanks,” was the response. Former VW CEO Matthias Mueller admitted as much in a 2016 interview, hinting that the two companies had very different views on the much greater value of the carmaker’s data.

Fast forward to the present day, and the New York Times has reported that Apple is working with a VW subsidiary to transform T6 Transporter vans into electric self-driving shuttles. It’s a huge stepdown from the ambitious plans of several years ago.

Apple is adapting fewer than two dozen of the vehicles, which will be deployed for a shuttle service between office buildings at its Cupertino headquarters, Bloomberg News subsequently reported. It looks like a supplier-customer relationship, but Apple is the customer, not Volkswagen.

While VW has been slow out of the blocks on autonomous cars, it doesn’t need Apple, whose self-driving car project stalled and is lagging well behind the efforts of other companies. VW has several dedicated teams, not least a partnership with Aurora Innovation. The Audi division has a team working on the technology too.

Racing to Catch Up
California data show the lead that other autonomous car projects have gained over Apple

Source: California Department of Motor Vehicles disengagement reports 2017
Note: data only refers to miles driven in California; Apple only secured permit in 2017
The new Transporter van arrangement does make sense for Apple, though, after it laid off most of its automotive hardware engineers in 2016 to focus on autonomous driving systems rather than metal-bashing. Hubristic efforts to overturn the autos industry have been replaced by a more realistic step-by-step approach to building expertise.

With the VW deal, the iPhone-maker doesn’t need to worry about building a car. Instead, it can concentrate on elements where it can add value: the software and user experience. The tricky hardware work is being done by Italdesign, an Italian design studio owned by VW’s Lamborghini unit, according to the Times.

It emerged last month that Apple is now testing 55 autonomous cars in California: Lexus RX450h sports-utility vehicles leased from a unit of Hertz Global Holdings Inc. That might make it the second-biggest fleet in the state, but other major autonomous car programs have now moved beyond California. They have bigger fleets working in regions where the regulatory regime is more amenable, such as Arizona and Pittsburgh.

VW gets to bask in a little Silicon Valley glamour, and maybe further down the line, Apple will order more T6 Transporters. But while the world’s most valuable company adapts a few VW vans, Alphabet’s Waymo has agreed to buy 20,000 electric SUVs from Jaguar Land Rover Automotive Plc, adding to a fleet of minivans from Fiat Chrysler Automobiles NV.

Apple is driving in the slow lane.

VanillaSky
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 24 mei 2018 16:01:

[...]

geintje, maar Apple moet wel wat en Apple maakt nu ook een move
ze hebben de laatste jaren voor meerdere miljarden uitgegeven aan het inkopen van breinen en start-ups allemaal map-related
het project Titan (car) staat toch even on hold, in zoverre dat het idee om zelf een auto te maken nu eerder een joint-venture-verhaal gaat worden met auto fabrikanten die bereid zijn een Apple-car-model te bouwen ( VW heeft dus toegezegd) , een overname van Tesla waar veel Tesla aandeelhouders op hopen lijkt nu verder weg.
in de laatste rapporten van Morgan en UBS over de sector, noemt men toch Google die straatlengte voorsprong heeft op Apple, het is dus toch moeilijk ondanks veel geld en energie die Apple in haar maps steekt om Alphabet bij te halen.
Nu ook Intel zich steeds meer als belangrijke sector speler inkoopt moet Apple een versnelling hoger en aangezien bij Apple geen gebrek is aan Kapitaal lijkt mij een move voor TT maps logisch, Apple kan het zich niet permitteren dat een derde ermee vandoor gaat en TT's lage beurswaarde is nu eenmaal een uitnodiging voor een vijandige benadering.

mij zou het dus niet verbazen indien Apple een move maakt, gewoon risico afdekken en dat kan vandaag de dag aan een zeer schappelijke premie vanwege TT's lage notering.

PS: Morgan verhoogt koersdoel Apple van 200$ naar 214$ vanaf huidige notering 185-187 $, give or take 15% upside potential.
Lijkt mij voor 2018 een realistisch koersdoel. Mijn koersdoel voor 2019 is $235 daarna zien we verder.
[verwijderd]
0
quote:

DeHardeWerker schreef op 24 mei 2018 16:44:

[...]

Je komt zeker aandacht te kort ? Ik heb je een NOK gegeven. Dit soort onzinnig geroeptoeter moet maar eens ophouden.
Voor mij is het gepoeptoeter.
Honderd noks duizend noks. T blijft doorgaan.
[verwijderd]
0
It's less than a month away! Check out our talented software devs Leen Toelen & Christophe Bamelis at the @gearsghent conference talking about @TomTom’s map transformation. bit.ly/2IJINpJ

gears.gent/?utm_campaign=Gears&ut...

Leen Toelen and Christophe Bamelis

How containers and the AWS cloud helped TomTom to become a more efficient map maker
Leen Toelen and Christophe Bamelis
www.tomtom.com/nl_be/

In this talk, Leen and Christophe will explain how containers facilitated the migration of existing TomTom map transformation processes to the AWS cloud. With only minimal software changes, they succeeded in running existing processes on AWS, enabling TomTom to take advantage of scalability and flexibility. Additionally, the day-to-day software artefact build processes were optimised by replacing static infrastructure by a dynamic auto-scaling jenkins setup in AWS based entirely on container technology.

[verwijderd]
0
De titel van deze maand klopt precies vwb “ stil” .....bizar....hoop dat de ontknoping aanstaande is, want ben het echt helemaal zat, en velen met mij denk ik...succes!!!!!
[verwijderd]
0
De naam van de USA deal zal toch wel bekend worden binnenkort? Moet het bestuur niet wat opties uitoefenen binnenkort?
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 25 mei 2018 09:07:

De naam van de USA deal zal toch wel bekend worden binnenkort? Moet het bestuur niet wat opties uitoefenen binnenkort?
Dit jaar meen ik begrepen te hebben van niet. Bdb heeft hier meen ik vorige week iets over gezegd.
[verwijderd]
0
quote:

Tomtom25 schreef op 25 mei 2018 09:09:

[...]

Dit jaar meen ik geslepen te hebben van niet. Bdb heeft hier meen ik vorige week iets over gezegd.
Klopt mei 2019 weer....

files.shareholder.com/downloads/TOMTO...
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 25 mei 2018 09:30:

38% discount op TomTom dit moment zegt deze site obv DCF future cashflow simplywall.st/stocks/nl/consumer-dura...

Mooi plaatje...:)

Bij PostNL zelfs 50%
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront