TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Februari 2018

2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
bert190
0
Prachtig koersverloop. Ik handel niet, maar als je durft heb je vandaag een paar mooie centen verdiend. Proficiat. Komt helemaal goed met TT.
[verwijderd]
0
quote:

bert190 schreef op 6 februari 2018 10:32:

Prachtig koersverloop. Ik handel niet, maar als je durft heb je vandaag een paar mooie centen verdiend. Proficiat. Komt helemaal goed met TT.
Ouderwets zweten aan de knoppen :)))))
[verwijderd]
0
quote:

jadijako schreef op 6 februari 2018 10:32:

staan zo weer in het groen
8 dubbeltjes vanaf DL. Meer dan 10%. Waar vindt je het nog?
relic
0
quote:

hangklok schreef op 6 februari 2018 10:05:

[...]Dan heb ik jou stukjes gekocht ik zit nu compleet vol met die rotzooi 8k ooit heb ik er 10k gehad maar dat werd mij te gek ik heb nu een gemiddelde prijs van 8,23 dus nog veel verlies meer dan € 5000, -- maar ik geloof vast dat ze aan het eind van het jaar uit zijn voor 10 euro het zei door een exit het zei door verkoop
Hahaha, veel plezier ermee.

Het komt vast goed met TT want ze hebben veel potentie en onderliggende waarde maar de beleggers zien dat niet en dus duurt het veel te lang imo.

Los van TT stap ik al stapsgewijs uit aandelen want het feestje duurt eigenlijk al vanaf 2009.
PentaGoNix
0
quote:

groeibriljant schreef op 6 februari 2018 10:27:

[...]

Ik denk Ford + Tesla.

Dat orderboek 2017 van 400 miljoen geeft duidelijk aan dat de groei er nu echt aan zit te komen.

TomTom heeft nu samen met Baidu de markt in handen in China (1/3 wereldmarkt) en met dat 50% marktaandeel in Europa zit het ook wel goed (Renault, Peugeot-Citroen, Fiat-Chrysler, Volvo etc.)
De USA was de missing link in het neerzetten van de nieuwe software wereldstandaard voor real-time maps+services. Dat is nu dus gerealiseerd!

Met 50% marktaandeel vanaf 2020 (verwachting Goddijn) ga je toch echt naar een miljardenomzet Automotive in 2020-2030.
En waarom worden dan niet gewoon deze namen genoemd? Als ze dat doen staat de koers geen -10% maar +10%. Wat een waardeloze shit zooi is dit toch.
relic
1
quote:

desmi schreef op 6 februari 2018 10:20:

[...]

gevoelsmatig snap ik het helemaal, maar misschien wel echt een ruk moment in 8 jaar om uit te stappen..
Valt mee hoor, winst is winst.
Heb toch al minder dan het had kunnen zijn want het heeft ook weleens op €10 + gestaan.

Je kunt toch niet precies op de top verkopen.
Ik lees gewoon de weer tegenvallende resultaten en dat is er voor mij net één teveel.
Geen zin en geduld meer om te wachten, zo simpel is het.
[verwijderd]
0
quote:

vogelspotter schreef op 6 februari 2018 10:26:

Crashende omzet duwt TomTom in het rood

06 februari 2018 09:22

Bart Haeck
GPS-specialist TomTom slikte vorig jaar een verlies van 204 miljoen euro op een dalende omzet van 903 miljoen euro. Die omzet daalt dit jaar voort, verwacht het bedrijf.
Kopen automobilisten nog speciale gps-toestellen of gebruiken ze gewoon hun smartphone om zich door het verkeer te laten gidsen? De jaarcijfers die de Nederlandse navigatiespecialist TomTom dinsdag publiceert, leren dat het dat laatste is. De omzet daalde vorig jaar met 9 procent.

Verontrustend is dat de val almaar sneller gaat. In het laatste kwartaal van 2017 ging de omzet 17 procent lager. De verkoop aan consumenten, nog altijd de belangrijkste afdeling van het bedrijf, crashte in het laatste kwartaal met veertig procent.

Daardoor gaat ook het nettoresultaat kopje onder: van een winst van 12 miljoen euro in 2016 naar een verlies van 204 miljoen euro. Op iedere honderd euro omzet boekte TomTom vorig jaar een bedrijfsverlies van 22 euro, al verbeterde die ebitmarge in het vierde kwartaal naar een verlies van 13 procent.

Voor 2018 verwacht TomTom dat de omzet met 11 procent blijft dalen tot 800 miljoen euro.

Autobedrijven

Zonder overnamekosten, waardeverminderingen, herstructureringskosten rapporteert TomTom voor 2017 wel nog een minieme winst van 18 cent per aandeel. In 2018 zal ook dat resultaat in het rood gaan, naar een verwacht verlies van 25 cent per aandeel. 25 cent WINST

Tomtom zet nu vooral in op contracten met autobedrijven. 'We worden een softwarebedrijf', zegt CEO Harold Goddijn. Die contracten moeten leiden tot snellere cashbetalingen, hogere winstmarges en een betere voorspelbaarheid van de verkoop, zegt hij. 'Meer dan 60 procent van onze omzet komt nu van data, software en diensten.'
Bron:"De Tijd"
Dit staat gewoon in DE TIJD...

Wat is dit voor klote krant dan!!!! klopt geen hout van !!!!
[verwijderd]
0
quote:

Stille vennoot schreef op 6 februari 2018 10:44:

[...]

Dit staat gewoon in DE TIJD...

Wat is dit voor klote krant dan!!!! klopt geen hout van !!!!
Zitte de zuiderburen ook in het komplot ?
Amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
Tom2HD
0
Prima cijfers.
Dat lijkt de markt nu ook meer te zien.
Alleen die media met hun navigatiekastjes en oppervlakkig eenzijdige commentaar he.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 6 februari 2018 10:31:

@vogelspotter. De auteur van dit stukje heeft wellicht alleen de lts zwakstroom afgerond.

Zomaar een paar punten.

- verlies is boekhoudkundig door afwaardering
- tomtom is niet afhankelijk van consumentenomzet (anders zou je nooit winstgevend zijn bij een 40% krimp)
- krimp consumer is deels een keuze: door staken sport activiteiten
- laatste alinea: tomtom voorspelt geen verlies van 25 cent maar een winst van 25 cent p/a
- belangrijkste aspect: >400 mio orders over het hoofd gezien?
Hoe durf je nog met dit gezwam te komen
Kijk naar de koers de markt liegt niet
Ben meer en meer benieuwd waarom jij steeds positieve sprookjes blijft vertellen
Zeg het ons allen want je praat al jaren mooie voorgeschotelde megawinsten alleen in 2018 gaan ze minder omzet genereren rara hoe kan dat
[verwijderd]
0
quote:

PentaGoNix schreef op 6 februari 2018 10:40:

[...]En waarom worden dan niet gewoon deze namen genoemd? Als ze dat doen staat de koers geen -10% maar +10%. Wat een waardeloze shit zooi is dit toch.
Als ze vanmiddag Tesla noemen staan we inderdaad in 1 klap op +10%. En dan kan het de komende periode los.

De orders uit de USA zijn het belangrijkste nieuws. Dat tilt het orderboek 2017 naar boven de 400 miljoen (was enkele jaren geleden nog 100 miljoen).
En dat is slechts een eerste beginnetje. De markt voor autonoom en veilig rijden (HAD + ADAS) staat nog in de kinderschoenen. HERE verwacht te groeien met zo'n 600%-700% in de komende 7 jaar naar 6-7 miljard omzet.

Bij 50% marktaandeel gaat TomTom daar ook heen (nu 20-25% marktaandeel).

Bij de nieuwe USA orders denk ik aan Ford + Tesla (GM erbij zou nog mooier zijn).

Dat orderboek 2017 van boven de 400 miljoen geeft duidelijk aan dat de groei er nu echt aan zit te komen.

TomTom heeft nu samen met Baidu de markt in handen in China (1/3 wereldmarkt) en met dat 50% marktaandeel in Europa zit het ook wel goed (Renault, Peugeot-Citroen, Fiat-Chrysler, Volvo etc.)
De USA was de missing link in het neerzetten van de nieuwe software wereldstandaard voor real-time maps+services. Dat is nu dus gerealiseerd!

Met 50% marktaandeel vanaf 2020 (verwachting Goddijn) ga je toch echt naar een miljardenomzet Automotive in de periode 2020-2030.
Dat wordt zelfs gerealiseerd met het huidige marktaandeel van 20-25%. Als Tesla als nieuwe klant binnen is, dan wordt de voorsprong van TomTom pas echt duidelijk voor de markt.
[verwijderd]
0
quote:

*Natte krant* schreef op 6 februari 2018 10:37:

[...]
8 dubbeltjes vanaf DL. Meer dan 10%. Waar vindt je het nog?
het diepe dal is geweest, nu op naar de hoge top

wat is het dagrecord voor verschil tussen DL en DH?
visje
1
let op!! komen advies verlagingen aan.

Duidelijk waarom flevo van de trein gesprongen is.
apieslapie
0
had ik het lef maar om bij opening op die -13% te kopen. helaas zit ik er al te diep in om nog meer bij te kopen :)
[verwijderd]
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 6 februari 2018 09:25:

Ik heb enkele weken geleden op dit forum gezet dat ik put-opties TomTom had om de volgende redenen:

1) Drie jaar op rij slechte cijfers (nauwelijks EPS, negatieve cashflow, teruglopende omzetten)
2) Onverkoopbare sports hardware divisie
3) Aandeleninkoopprogramma van € 50 miljoen om managers te belonen, terwijl geen aandeelhouderswaarde wordt gecreëerd.
4) slechte ratio's balans (current ratio inmiddels kleiner dan 1, 70% immateriële activa)

Ik ben toen iedere keer door forumdeelnemers weggezet als boekhouder, en één forumdeelnemer maakte zelfs een hele studie van mijn andere activiteiten op IEX.

Volgens mij is de daling van vandaag te wijten aan de argumenten die ik eerder gaf.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb mijn put-opties met meer dan 100% rendement verkocht in het eerste uur van de handel.

Misschien dat ik in de toekomst wel een long positie neem. Want de strategie van TomTom begrijp ik wel. Ik vind het nu echter nog te vroeg.

Veel succes allemaal.

Tordan
0
Communicatie is m.i de missing link. Zelfs de analisten weten het niet te interpreteren. Als Goddijn om 14.00 uur weer stuntelend de kaarten voor de borst houdt, gaat hij een hete AVA tegemoet.

Het kan door meer openheid vandaag zelfs nog een dikke plus worden, maar dan moeten ze wel met de billen bloot.
[verwijderd]
0
quote:

AnalytischDenker schreef op 6 februari 2018 10:59:

[...]

Voor alle duidelijkheid: Ik heb mijn put-opties met meer dan 100% rendement verkocht in het eerste uur van de handel.

Misschien dat ik in de toekomst wel een long positie neem. Want de strategie van TomTom begrijp ik wel. Ik vind het nu echter nog te vroeg.

Veel succes allemaal.

OK AD. Dank voor je adviezen. Ik heb je gevolgd.

Tot ziens en tot aan de Q1 dan maar weer.
[verwijderd]
2

Het wordt een interessante conference call vanmiddag. Dat weet ik al zeker.

Negatief:
Analisten zullen over de zeik gaan dat tomtom plompverloren de eps calculatie heeft veranderd. Door alle deferrals zowel kosten en baten er uit te slopen ontstaat er (mogelijk) een zuiverder beeld. Maar je vraagt je wel af waarom nu. Door ifrs zou nu juist minder gedeferred hoeven worden en meer vooruit gefactureerd en geboekt. Deze adj eps calculatie neutraliseert die optisch positieve ifrs 15 effecten. Met slag om de arm en zoals ik het nu (globaal en mogelijk foutief) interpreteer. Men zal ook willen weten waarom dit niet ook bekend gemaakt was bij die conference call over nieuwe rapportage manieren. Ik vermoed dat analisten hier echt jeuk van krijgen. Moeten ook weer hun spreadsheets gaan aanpassen.

Positief:
Record orderboek van 400+ miljoen liegt niet en we staan pas aan de vooravond van orders van autofabrikanten rond autonoom rijden. Dat de deals in de VS zijn gesloten betekent marktaandeel winst op HERE. Dit versterkt het idee dat Amerikanen niet zo gecharmeerd zijn van de Duitse samenklontering. Dit nieuws ook in combinatie met het irrelevant worden van Consumer. De orders versterken dat beeld alleen maar. Als volgens de outlook voor 2018 je omzet 11% krimpt en je winst 40% groeit (ok, nominaal is het slechts 56 miljoen) dan zegt dat iets over alle bewegende delen onder de motorkap, het bedrijf wordt slanker en winstgevender.
[verwijderd]
1
Waarom staat het annual report van 2017 nog niet online eigenlijk? Zou toch ook vandaag moeten komen?
2.606 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 30 apr 2024 17:37
Koers 5,620
Verschil -0,105 (-1,83%)
Hoog 5,860
Laag 5,620
Volume 419.532
Volume gemiddeld 329.304
Volume gisteren 354.448

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront