TomTom « Terug naar discussie overzicht

OKTOBER - Herfst voor Madame

2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Henker
0
Er werd gevraagd naar de verkoop van de Sport maar HG ging het toen hebben over TTT. Dit was een best goed verhaal geworden tot dat Taco aangaf dat de vraag of Sports ging. Toen is HG gestopt en ging het verhaal over Sports houden.
VanillaSky
0
Heb er toch maar een 15% uitgedaan, kan best dat we nog doorstijgen maar acht de kans dat er nog nieuwe koopkansen komen de komende maanden groter.
[verwijderd]
4
quote:

groeibriljant schreef op 23 oktober 2017 15:25:

Meest logische verkalring voor de koerssprong lijkt mij een grote speculant die afgelopen vrijdag verkeerd heeft gehandeld. verwachtte na de cijfers een daling. Vergat te lezen dat ook de defrev weer fors is gegroeid. En Goddijn legde haarfijn uit dat Sports toch echt is opgelost en de groei in Automotive is niet eenmalig. Daar komt dat vanaf 2020 (Baidu verwacht 2019) ook de nieuwe omzet uit HD-maps bij. Die markt is nu nul en in 2022 al 7 miljard. In 2025 >15 miljard. Bij de 50% marktaandeel in 2020 van Goddijn gaat TomTom toch echt naar een miljardenomzet Automotive.

Zou natuurlijk ook een partij kunnen zijn die de optie-expiratie heeft gestuurd. Geld verdiend en vandaag de positie even rechttrekken.

Of zou er sprake zijn van voorkennis? De deal met Tesla die binnenkort moet worden aangekondigd omdat Tesla met versie 2 Autopilot komt? Het liefst houdt TomTom natuurlijk dergelijke info onder de pet totdat ergens eind december de aandeleninkoop is afgerond.
Mijn verwachting is dat we bij een dergelijke deal snel naar de zone van 12-15 euro gaan.
Zit nog aan een 4e mogelijk te denken: HD-maps = jaarabonnementen (recurring revenue).

Dat werd door Goddijn in de CC duidelijk uitgelegd.

En die HD-maps zijn qua fee substantial higher dan de hudige SD-maps.

In de sheetjes van de analisten is dit niet verwerkt. Die rekenen zoals we diverse malen hebben gezien nog met eenmalige licentiefees.

Mogelijk is er vandaag alvast eentje begonnen om zijn sheetje aan te passen. Schrok zich rot van het effect van het stapelen van de jaarabonnementen.

Mijn tip aan die gasten is: ga je eens inlezen in het draadje 'De algemene rekenkamer', daar zijn we al enkele jaren bezig met het uitrekenen van de effecten van die nieuwe jaarabonnementen.
Kom je toch echt op een koers van boven de 100 euro in de periode 2021-2022 (bij de 50% marktaandeel die Goddijn in 2020 verwacht; met het huidige marktaandeel van 20-25% wordt het 1-2 jaartjes later, maar ook dan gaat die grens van 100 euro er met gemak aan!)
[verwijderd]
1
quote:

cave canem schreef op 23 oktober 2017 14:48:


TOMTOM " sports to stop bleeding "

- core biz surprises positively
- transition to ALT is going faster due to PND phasing out faster

this offers significant swing factor for EBIT
this seems to be underestimated by current consensus , even taking into account less PND revenues

- operational leverage from a mix shift and def revenues is not pencilled in yet either

we expect sigificant earnings momentum ahead and highlight that on 2018 EBIT we are 63% ahead of pre-results consensus

- Automotive on track with promising pipeline

estimates for 2018 - 2019

revenues: 806 - 798
gross profit: 564 - 598
gross margin %: 70% - 75%

net income adjusted: 92 - 119
eps adjusted : 0,39 - 0,50

BUY



Ik weet niet wie deze analist was, maar een brutomarge
van 70-75%, dat is nogal wat? Is dit breed gedeeld?
DerksVisie
0
quote:

gvanmaarsum schreef op 23 oktober 2017 15:54:

Op welke tijdstip/minuut in de webcast was dit?
Volgens mij vanaf 54:00, het blijft bijzonder op het opnieuw te horen.
BravoDelft
0
quote:

Koos99 schreef op 23 oktober 2017 12:15:

[...]

Die EPS hierbove zijn volgens mij niet adj EPS.
Als ik deze inschatting snel doorreken gaat ook deze analist uit van een fors lagere OpEx, die ons volgend jaar naar een adj EPS van € 0,35 à € 0,40 moet weten te zetten.
Zou je je berekening kunnen toelichten? Ik kom er niet uit.
gvanmaarsum
1
quote:

DerksVisie schreef op 23 oktober 2017 16:03:

[...]

Volgens mij vanaf 54:00, het blijft bijzonder op het opnieuw te horen.
Inderdaad interessant stuk. Hij lijkt teruggeroepen te worden door Goddijn. Spin off van Telematics zou groot nieuws zijn!
gvanmaarsum
0
Paar keer beluisterd nu, vanaf 55:00. Het is duidelijk dat er hier over nagedacht is binnen TT. Goddijn wil heer duidelijk niet over praten omdat dit een actueel thema is?!!!

Spin off Telematics zou de koers doen exploderen!

ik zie de headlines al:

TomTom spins off Telematics
[verwijderd]
1

Justin , neen slechts één, er zijn een paar analisten die denken dat TT "onder-rapporteert " - te lezen als conservatief/behoudend

er zijn maar 3 analisten die een uitgebreide aanpassing geven voor TT bij de cijfers, er zijn er velen die koersdoelen afgeven

de 3 die rapporteren zijn allemaal bullish, er is enkel een verschil in tijdsaanname, maar alle 3 zien hogere wpa al voor 2018 en oplopend 2019 en het gaat pas echt los vanaf 2020/21, maar ze zien ook alle 3 omzetdaling voor 18 en 19 naar nivellering en pas draaien voor FY20/21

de weging-factor hebben ze het ook alle 3 over, de markt onderschat gewoon hoe modelaanpassing voor groei ( automotive) een andere weging geven dan voor krimp ( consumer)

de value voor fair assumptions assets, hebben ze ook alle 3 een andere mening over, maar allen beduidend hoger dan die 2,2 miljard waar TT thans voor aan de beurs noteert.

neem ik puur voor PT de consensus van deze 3 analisten voor 12 @ 18 maand uit kom ik aan 13,50 euro

de enige bear-analist die aan serieuze onderbouwing doet en daar kun je het mee eens zijn of niet is Barclays, maar ook die heeft het nu steeds over dat ze TT voor cijfers pricey vinden, but they are making the right moves
klinkt ook al lang niet zo negatief meer als hun koersdoel van 6,75 doet vermoeden.

[verwijderd]
0
quote:

gvanmaarsum schreef op 23 oktober 2017 16:12:

Paar keer beluisterd nu, vanaf 55:00. Het is duidelijk dat er hier over nagedacht is binnen TT. Goddijn wil heer duidelijk niet over praten omdat dit een actueel thema is?!!!

Spin off Telematics zou de koers doen exploderen!

ik zie de headlines al:

TomTom spins off Telematics
De positieve oerknal naar boven gaat eerdaags echt wel komen.
Koersdoelen van de strong buy TT aandelen:
31-12-2017: €15,00
31-12-2018: €25,00
32-12-2019: €50,00.
Moneyball
0
Een tijdje geleden was er iemand die een link had naar een mooi overzicht van de ontwikkelingen (levels) en diverse spelers rondom SDC.

Ik heb even gezocht, maar kan het niet terugvinden. Wellicht weet iemand waar ik op doel of heeft iemand een mooi overzicht (link)?
[verwijderd]
0
quote:

RickBreda schreef op 23 oktober 2017 16:21:

[...]
De positieve koers oerknal naar boven gaat eerdaags echt wel komen.
Koersdoelen van de strong buy TT aandelen:
31-12-2017: €15,00
31-12-2018: €25,00
32-12-2019: €50,00.
Die 50 euro klopt wel, maar dat moet 33 december zijn ....
boem!
1
quote:

*Justin* schreef op 23 oktober 2017 16:00:

[...]

Ik weet niet wie deze analist was, maar een brutomarge
van 70-75%, dat is nogal wat? Is dit breed gedeeld?
Zonder hardware-omzet gaat de marge oiv vrijval deferred naar 80% en meer
jadijako
0
10.10.10 brulde het stadion, allee, tussen de 9,55-9,60 zet ik weer een bingo in, want zo is de wedstrijd weer voorbij
Erg chebbi
0
Pluk eruit. Rest blijft stevig op de plank.
Komende 1 1/2 jaar genoeg kans om weer bij te kopen.
battumboy
0
quote:

DerksVisie schreef op 23 oktober 2017 16:03:

[...]

Volgens mij vanaf 54:00, het blijft bijzonder op het opnieuw te horen.
ging om pnd verkoop in usa, hg dacht de telematics sales in de usa.
Niet verkoop van de units
2.991 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... 146 147 148 149 150 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 324.527
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront