TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
loesje62
0
quote:

TromDom schreef op 27 augustus 2017 22:20:

[...]

A.s donderdag/vrijdag al de press days van de IFA in Berlijn.
De press days van de IAA zijn trouwens ook eerder, nl 10/11 september meen ik.
Ik heb al een aantal jaren van allerlei autoshows voorbij zien komen met bijbehorende hoge verwachtingen.
Het moet gezegd worden; het doet me niks meer.
Mijn belegging in TomTom is voor de lange termijn."tussendoor bakken ze er toch niks van"
Nu maar hopen dat ze er aan het eind nog wat van weten te maken.en dan liefst voor we met z n allen met onze oortjes gestrekt liggen.(dat lig ik nu al van verveling)

Loesje
NewKidInTown
0
Net als afgelopen vrijdag, verwacht ik ook vandaag weer een vlakke tot iets lagere dag, saai hoor. Wanneer gebeurt er weer eens iets ?
[verwijderd]
0
*Altice kondigt aandeleninkoop aan
*Inkoopprogramma Altice tot maximaal 1 miljard euro
*Inkoopprogramma Altice loopt tot uiterlijk 31 augustus


1 miljard in een paar dagen klinkt verrekte ruig in mijn oren. Ben benieuwd wat dat doet met de koers van Altice.

Hoewel het voor de hand ligt dat dit gaat om een -onduidelijk aangekondigde-eerste tranche van die 1 miljard.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 28 augustus 2017 08:15:

*Altice kondigt aandeleninkoop aan
*Inkoopprogramma Altice tot maximaal 1 miljard euro
*Inkoopprogramma Altice loopt tot uiterlijk 31 augustus
2018

1 miljard in een paar dagen klinkt verrekte ruig in mijn oren. Ben benieuwd wat dat doet met de koers van Altice.
[verwijderd]
1
quote:

NewKidInTown schreef op 28 augustus 2017 08:01:

Net als afgelopen vrijdag, verwacht ik ook vandaag weer een vlakke tot iets lagere dag, saai hoor. Wanneer gebeurt er weer eens iets ?
kidje wat jij verwacht is nooit belangrijk, tis alleen maar telkens wat jij hoopt !
NewKidInTown
0
quote:

AND fan schreef op 28 augustus 2017 08:21:

[...] kidje wat jij verwacht is nooit belangrijk, tis alleen maar telkens wat jij hoopt !
Je kunt er je voordeel mee doen, of contrair gaan, het kan en mag allemaal, wat je maar wilt.
tatje
0
Uitspraak van Harold Goddijn op 21 juli 2015.

Hoe lang is TomTom nog zelfstandig? „We zijn erop gericht om zelfstandig een slag te maken, en dat kan ook. Maar sommige marktbewegingen hou je simpelweg niet tegen.”

Uitspraak Harold Goddijn 21 juli 2017.

Of ook TomTom een prooi is voor de koopzuchtige reuzen uit Silicon Valley laat hij in het midden. ‘Als ik er iets van zou merken, zou ik het niet zeggen: we zitten natuurlijk in een hot segment. Maar onze strategie is erop gericht dat wij zelfstandig onze bijdrage aan de zelfrijdende auto leveren.’

We hebben iets gecreëerd dat sterk genoeg is om ons te overleven. Ik zou het jammer vinden als het niet lukt om het te laten bloeien over een lange periode. Want succes is geen gegeven meer. Techbedrijven komen en gaan. Je moet het elke dag weer opnieuw verdienen.’

Zowel in 2015 als 2017 gebruikt Harold Goddijn de woorden ONZE STRATEGIE.

Nou, bij ONZE STRATEGIE hoort geen hogere koers, want een echt hoge koers wekt belangstelling en lokt kopers aan.

Mijn STRATEGIE is gebaseerd op die woorden van Harold, die heel vaak de woorden ONZE STRATEGIE gebruiken.

En als dan voor mij, ook af en toe wat bevestigingen komen.

- Bosch test met Tesla in Melbourne en ook Tom Tom
- Tesla, ligt commercieel gevoelig.
- RRS
- Microsoft
- Baidu.

Crème de la Crème zullen we maar zeggen.

Ondanks alles, is niets zeker op deze aardkloot.

Maar ja, iedereen moet toch zijn eigen risicos inschatten :-)

De STRATEGIE van Tom Tom, is gebaseerd op een lage koers, niet zeggen, geheimhouding en hard werken.

Zelfs dit forum verandert dat niet.

Er was iemand ( jelle ) die gooide ook de handdoek in de Tom Tom Forum ring.

Gewoon weggepest bij een koersdaling.

Heb je vertrouwen in de afloop, afwachten en blijven, heb je geen vertrouwen, gewoon moven.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 28 augustus 2017 08:50:

[...]

Je kunt er je voordeel mee doen, of contrair gaan, het kan en mag allemaal, wat je maar wilt.
hecht totaal geen waarde aan jou, info betreffende eigen belang. Zou een eigendraadje openen kidje. Haal je nog meer bevrediging uit.
Agatan
0
Goedemorgen. Daar gaan we weer. Helaas de hoop op een stormachtige ontwikkeling neemt bij mij af. Dus maar van de zon genieten. Fijne dag.
NewKidInTown
0
quote:

AND fan schreef op 28 augustus 2017 09:05:

.....info betreffende eigen belang.
Klopt helemaal, 100%. Dit in tegenstelling tot bijna iedereen hier die altijd tegen hun eigen belangen in posten ;-)

TT -0,76% ik kan er niets anders van maken, wel conform mijn verwachting voorbeurs al.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 28 augustus 2017 09:13:

[...]

Klopt helemaal, 100%. Dit in tegenstelling tot bijna iedereen hier die altijd tegen hun eigen belangen in posten ;-)

TT -0,76% ik kan er niets anders van maken, wel conform mijn verwachting voorbeurs al.
Voor tt begrippen niet eens zo slecht, met een aex van min 0.92%.
Edhvvvvv
1
Niemand pakt de aandelen op. Het gaat van de ene short hand in de andere met wat samenwerking van personen die een groot deel (34% is een mooi getal) van de aandelen in bezig hebben.
En zeg nu zelf hoe fijn het uitkomt (geheel toevallig natuurlijk) dat de koers wat lager komt de staan als je net van plan bent een 50 mil stuk te slaan aan T2 aandelen.
harrysnel
9
quote:

Stille vennoot schreef op 27 augustus 2017 17:52:

key points is that Harold the owner has come such a long way, even this season, we have made steps." Bekking explains, "Everybody has their responsibilities, their own jobs to do and there are no rock stars, no prima donnas.

Harold has come a long way !!! O Hoezo ? WtF ? Oftewel hij kan niet zeilen en moest heel veel leren ? op onze kosten ? Oftewel er heeft veel tegengezeten ...prive? Zakelijk ? Wat ???

Ik ben er faliekant klaar mee als ze binnenkort niet performen. Dit kan toch niet zo nog maanden doorgaan? bah
Ik had dezelfde reactie. Zal het nu wat "netter" formuleren dan ik eerder deed en hoor dan graag wat de beleggers die Harold een fijn zeilavontuur wensen, omdat ook hij als CEO recht heeft op vakantie, ervan vinden.

De volgende quote past goed bij het stukje tekst dat Stille Vennoot hierboven citeert.

"Particular credit is also due to the Lionheart owner who has worked hard to ensure that his helming has improved as the intensity and level has risen over the last two years especially..."

www.jclassyachts.com/news/big-hearted...

Dus: Goddijn heeft de afgelopen twee jaar veel moeite gestopt in zijn zeilkunsten zodat hij mee kan draaien als roerganger op een boot met professionals. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen en hij wint het WK. Dit is niet zomaar een weekje varen maar er moet voor getraind worden. Meegedaan aan andere wedstrijden zoals op Bermuda. Agenda's moeten aangepast/afgestemd worden, ook die van onze CEO, het zeilcircuit houdt geen rekening met autoshows, ontevreden beleggers, ontwikkelingen in de sector....

Als ik dan bv zie dat:

- De koers van TomTom hopeloos achterblijft bij sectorgenoten gedurende de 2 jaar dat Goddijn zo vooruit gegaan is met zeilen en gehalveerd is van E12 naar E6....dan had ik liever dat hij zich net zo voor het aandeel had ingezet als voor het beter worden met zeilen.

- Als ik Goddijn belofte hoor doen op AVA om beter te communiceren maar ik hoor hem op webcast Nissan zeggen waar hij Subaru bedoelt, ik hoor hem zeggen tijdens de laatste webcast dat hij denkt dat de update van het orderboek in Q3 komt.......dan zou ik willen dat hij zich net zo stort op zijn goede voornemens tov overige aandeelhouders als tov teamgenoten met zeilen.

- Als ik zie dat de assetwaarde van TomTom niet in de koers tot uiting komt en ik daarbij het gevoel heb dat in de VS niemand "weet heeft van de capaciteiten van TT op gebied van MapMaking/SDC" en ik dan een artikel lees over dit onderwerp waarbij TomTom niet eens genoemd wordt......dan steekt het mij als belegger in TomTom dat ik meer artikelen vind over het zeilavontuur van onze CEO dan over het bedrijf TomTom.

- Als ik constateer dat Goddijn meerdere keren volledig mis zat met zijn communicatie naar de markt over de gang van zaken binnen Consumer (en Sport) dan zou ik het fijn vinden als hij als CEO dichter op zijn bedrijf zat en meer overzicht heeft op het functioneren van zijn bedrijf.

- Als ik Goddijn zie optreden in de media dan moet dat een stuk enthousiaster en met een andere ondertoon. Ook zijn Engels moet veel beter en zijn hele uitstraling moet aan gewerkt worden. Ik heb liever dat Goddijn hier tijd aan besteedt dan aan de verbetering van zijn zeilcapaciteiten.

- Als ik kijk naar TomTom dan moet de IR stuk beter en Goddijn zou als CEO zich daar op moeten storten ipv het zeilen.

....

Waar het op neer komt is dat er zoveel te verbeteren valt bij TomTom door Goddijn, zowel bij het bedrijf TomTom als op het gebied van zijn persoonlijke kwaliteiten als CEO, maar dat hij zich intensief op de zeilsport heeft gestort de afgelopen 2 jaar in plaats van die tijd aan TomTom te besteden. En dat terwijl het aandeel underperformance laat zien, de sector dynamisch is en met de dag verandert, Consumer aandacht vereist en niet langer zo door kan gaan..... Daarbij geven beleggers aan dat ze ontevreden zijn en heeft de CEO beterschap beloofd.

Daarom word ik,"boos" als ik dan een artikel lees over zeilsucces van Goddijn. Als de man presteert tov zijn aandeelhouders......geen probleem. Als zeilen en presteren als CEO echter niet samengaan (dat is gebleken) dan moet je kiezen voor je boot of voor je bedrijf. Normaal zou deze keuze al gemaakt zijn voor Goddijn door de aandeelhouders maar net als bij zijn boot (roerganger/eigenaar) heeft hij bij het bedrijf TomTom meerdere petten op (CEO/eigenaar).... Het frustreert mij dat hij niet juist vanwege deze bijzondere positie als "CEO die ook grootaandeelhouder is" kritisch op zichzelf is. Dat zou hij wel moeten zijn aangezien de overige aandeelhouders er voor gezorgd hebben dat hij nu eigenaar is van zo'n grote boot.

Wat ik zie bij dit zeilavontuur past bij "iemand die geld wil verdienen om onafhankelijk te zijn en dan kan gaan doen waar hij zin in heeft" (woorden van Goddijn zelf en hij deed dit al voor zijn 40e een jaar lang).. Maar: dat past alleen niet bij iemand die nog actief is als CEO en daar zijn prioriteiten zou moeten hebben liggen. Goddijn doet wat hij wil maar is nog steeds CEO. Dat kan wat mij betreft niet.
[verwijderd]
2
Harry, vooral dat laatste daar gaat het om. Hij is CEO van een bedrijf wat beursgenoteerd staat. Ik heb mijn geld er in zitten omdat ik verwacht dat er mee gewerkt wordt om meerwaarde te creëren oftewel een hogere koers van het aandeel.
Dat HG graag gaat doen wat hij wil prima is hem gegund maar neem afscheid als CEO. Hoogstens nog een functie in de RvB. AB .
tatje
1
Beste harrysnel.

Ik geef je voor 100% gelijk.

Maar lang geleden is deze STRATEGIE al bepaald en als je minimaal 46%, misschien wel 60% van de aandeelhouders achter je hebt staan, dan ga je en hoef je je STRATEGIE niet aan te passen, als je het niet nodig acht.

Als je als founder weet dat je op je eindpunt 100 euro per aandeel krijgt, waarom zou de koers dan tussendoor hoger moeten.

Je hebt gewoon veel minder centen om R en D te voeden.

Want een andere strategie houdt volgens mij in:
- wel activeren
- meer winst
- meer dividend
- meer belasting
- veel hogere koers, niet gunstig voor het optieplan en aandelen inkoop, maar wel blije kleine aandeelhouders.
- veel meer schuld om R en D te voeden en naar nu blijkt ook sports :-)

En dat willen ze niet.

Zeilen, zeilen.

Ik denk dat Tom Tom KLAAR is voor the end game, vissen ga nu bijten en hopelijk heeft Tom Tom zijn positie in de SDC markt heel goed ingeschat.
Puntjes gaan op de i.

Ben het met je eens, maar misschien 60% vd aandelen bepaalt !

Daar veranderen die paar procent van ons niets aan.

Het is nu 1 maal een feit, een ceo die samen met zijn vrouw al 23% bezit en ook nog eens rugdekking heeft van, nog eens 37%, dus totaal 60%, is gewoon onaantastbaar.

Ik begrijp jouw frustratie, had ik ook, maar ik heb er mee leren leven, door het te proberen te begrijpen.

Als jij zeker wist, dat je binnen 3 jaar 100 euro per aandeel krijgt, zou je waarschijnlijk niet zo boos zijn.

De frustratie is, straks loopt Tom Tom niet meer vooraan en dus kun je beter nu al wat cashen.

De founders denken dat dus niet !

Zo straks maar tuffen in het Heuvelland en morgen golfen .

De hele dag naar de koers kijken, daar wordt zelfs ik niet vrolijk van :-)
[verwijderd]
0
in het verleden daalden we op deze dagen makkelijk factor 3/4. Nu niet, dat is op zich wel positief te noemen.
tatje
0
Omturnen van hardware naar software met de Tom Tom strategie kost engelen geduld :-)

GROSS MARGIN

2010 49%
2011 50%
2012 52%
2013 54%
2014 55%
2015 52%
2016 57%
2017 1e halfjaar 63% zonder sports denk ik 2e hj 70% 2017 dus 67%
2018 ik denk 71 a 72%

Als we in jan 2018 over 2017 een automotive intake krijgen van 300 of minder, is de markt zwaar teleurgesteld.

Ik denk minimaal, minimaal 400 miljoen en dan gaat het hek van de dam.

Dasss volgens mij ook de reden, dat er geen up date automotive order intake wordt gegeven bij de cijfers Q3 2017.

Tom Tom koopt tijd tot jan of feb 2018, dan moet de order intake automotive over 2017, zo wie zo bekend worden gemaakt.

Gaan ze met de order intake automotive 2017, ( meer contracten voor het grijpen ), niet naar die 400 miljoen dan hebben we wat mij betreft een probleem.

4 jan 2017 gingen of waren 82% vd oems op de CES testen met HD maps en road dna en ik denk RRS.

Ik denk dat Tom Tom nu al duidelijk kan zien, hoe de order intake automotive 2017 er bij hangt.

Je kunt niet zoveel arrogantie uitstralen, als je het winnende lootje niet hebt :-)

verwaand (bn) : aanmatigend, arrogant, dikdoend, gewichtig, hautain, hooghartig, hoogmoedig, ijdel, ingebeeld, laatdunkend, minachtend, opgeblazen, opschepperig, pedant, pretentieus, snobistisch, trots, verwaten, zelfgenoegzaam, zelfingenomen.
harrysnel
0
@tatje

Als de koers over 3 jaar E100 zou staan dan was de huidige koers niet E8,70. De markt zou namelijk bij het inprijzen van "een hele kleine kans op E100 over 3 jaar" al naar een hoger huidig koersniveau gaan. Dat dit niet gebeurt geeft aan dat jij wellicht de enige bent die dit scenario haalbaar acht. Dat maakt het niet realistisch.

Een CEO moet dicht op het bedrijf zitten. Zeker ook vwb de gang van zaken op dagelijks niveau. Een lange termijn strategie uitstippelen........dat is meer iets voor een commissaris. Aan het vervullen van de CEO rol zijn taken verbonden waar Goddijn tekort schiet (lak aan heeft).

Belangrijkste voor mij is iets waar jij volledig aan voorbij gaat. Er wordt volop gedacht over de nieuwe posities van bedrijven binnen deze bedrijfstak die in een stroomversnelling is geraakt door SDC, Connected Car, IOT. Er zijn nieuwe toetreders als chipbedrijven (QualComm, Intel), AI specialisten (Baidu, Google), software reuzen (IBM, Microsoft), new Tech (Uber, Lyft), NVIDIA dat prominent naar voren schuift in voor hun nieuwe richting, traditionele toeleveranciers die belangrijk willen blijven en zoeken naar nieuwe wegen als Bosch, Harman etc, autobouwers die hun dienstverlening willen uitbreiden en zelf meer uit data willen.....

Vraag is dan cruciaal voor TomTom: wat kan een leverancier van HAD Maps/RoadDNA vragen voor haar dienstverlening als het ook afhankelijk is van data waarvan de autobouwers eigenaar zijn? Welk stuk van de SDC taart is weggelegd voor TT? Wie betaalt de vereiste investeringen om naar Level 4/5 van autonoom rijden te gaan. Hoe gaat het verdienmodel van TomTom eruit zien? Dat is voor de toekomstige inkomsten/winstgevendheid bepalend en dus ook voor het voorbestaan van het bedrijf TomTom.

Goddijn geeft op webcast aan dat er onderhandeld wordt over dit soort fundamentele zaken. Maar: dan maakt het wel uit of jij aanschuift als "achterhaald Consumer bedrijf met een marktwaarde van nog geen E2 miljard" of als "technologisch het meest vooruitlopende bedrijf op het gebied van de zelfrijdende auto dat net door Intel is gekocht voor $15 miljard". MobilEye heb ik het natuurlijk over. Zelfs als TomTom meer toegevoegde waarde zou hebben voor de sector en de overnamesom van MobilEye resultaat is van ongefundeerde uitspraken over capaciteiten die het bedrijf uiteindelijk niet blijkt te bezitten.......dan nog maakt het verschil in waardering voor het bedrijf uit op het resultaat van de onderhandelingen.

TomTom? Dat is toch het bedrijf dat deed in Consumer en bijna ten onder ging aan het instorten van de PND markt? Als dat het beeld is ipv een technologisch leidend bedrijf op het gebied van Mapping, met een marketcap van > E10 miljard bij een koers die nu al halverwege is op weg naar de door jou genoemde E100, dan helpt dat zeker bij het veroveren van een betere positie binnen het nieuwe speelveld. Marketcap is van belang bij onderhandelingen.
tatje
0
@ harrysnel.

Je kunt ook 50 lezen ipv 100.

Uiteindelijk bepaalt de markt je verdienmodel :-)

Het volgende zei Harold Goddijn op 21 juli 2017.

We hebben iets gecreëerd dat sterk genoeg is om ons te overleven. Ik zou het jammer vinden als het niet lukt om het te laten bloeien over een lange periode. Want succes is geen gegeven meer. Techbedrijven komen en gaan. Je moet het elke dag weer opnieuw verdienen.’

Hij zegt dus : we hebben iets gecreëerd, dus het is grotendeels klaar, lijkt me.

Wat hebben ze gecreëerd, ik denk HD maps met road dna en RRS en het Platform.

Hebben gecreëerd, is dus klaar.
Onderhouden en puntjes op de i.

Of en hoe lang het winnend blijft, dat weet niemand.

De sector is gewoon hot.

Als je heel Noord Amerika, West Europa en ik denk via Baidu heel China in HD maps en road dna en RRS hebt, dan kun je alle veranderingen via data van de autos op de weg en via het platform van Tom Tom updaten.

Ik hoop en denk, dat Tom Tom hun toekomstige verdienmodel heel goed gaat bewaken.

Maar eerlijk is eerlijk, niets is zeker en pik binnen het wordt winter kan gelijk krijgen.
[verwijderd]
0
Wat zijn sommige hier toch makkelijk te lijmen als het om de geloofwaardigheid van HG gaat.
Een grotere fantast bestaat er niet zie laatste BNR interview.
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront