TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
[verwijderd]
0

@ Martin, maar dat gaat dan niet op voor andere aandelen in deze gevraagde sector

denk nou niet dat HERE zoveel geld maakt, Nokia was toch ook een very willing seller, die vonden dat er te veel investeringen in moesten voor een wat hen betreft non-core unit, maar dat was wel een beetje het excuus

HERE moet daarbij nog veel investeren en toch vinden ze nieuw kapitaal en dat op een verhoogde waardering , basis 3,5 miljard waar de Duitsers het voor 2,8 kochten, nu zullen de Duitsers met hun inbreng best wat die cijfers weten op te poetsen , maar toch ? en ook start-ups die 100-en mio mogen kosten, zonder enige vorm van garantie voor succes ?

Neen, het is bij TT niet enkel een wpa verhaal, de sector is hot genoeg en de overname prijs van HERE en Fleetmatics zou meer dan genoeg comfort moeten geven voor kopers, het ligt aan het Bestuur, men vertrouwt de Founders niet met hun enorme belang versus de reguliere aandeelhouder, men vreest gewoon een geheime Agenda en dat is een te grote onzekerheid met 45% belang in handen voor hen die de Toko sturen om verse beleggingsfondsen naar het aandeel te trekken, daarom zou je juist denken waarom nemen dan geen strategische spelers een belang en bouwen een paar % op ?

verder iedereen weet nu wel van het inkoopprogramma dat komt en iedereen weet dat Sports eraan gaat, maar dat inkoopprogramma is voor bonusdoeleinden en ik weet niet of die koopkracht straks gematched gaat worden op de weg omhoog met verkopers van de begunstigden , want nogmaals deze aandelen worden niet versnippert, ze komen gewoon terug in het systeem, ze staan geparkeerd.

daarom ben ik ook voorstander van al die analisten die de break-up value van TT, als een optie zien voor " als je het niet met deze assets kan verdienen, sell -out ", maar dit eindeloze gepiel rond de 8/9/10 euro is zinloos als de som der delen 17/20 euro plus kan opbrengen.

@ Visje, AND heeft een beurswaarde van 30 miljoen min, om zo iets überhaupt met TT te vergelijken is helemaal niet aan de orde
visje
0
@Wies klopt, bedoelde ik ook niet, maar het toont wel aan dat het erg moeilijk is om omzet te genereren met digitale maps.
DerksVisie
0
quote:

visje schreef op 17 augustus 2017 12:08:

Wat mij opvalt dat bijna iedereen het over SDC (maps) heeft terwijl in mijn optiek de klassieke OEM leveringen veel belangrijker zijn. In de klassieke markt kan je grootschalig factureren en omzet genereren terwijl je nog maar moet afwachten of de HD map tbv SDC zijn doorbraak gaat meemaken. En als die doorbraak er wel komt dat is dat mooi maar dat gaat niet per direct veel omzet opleveren. De werkelijk gefactureerde omzet is tijdens de kwartaal rapportages zo enorm belangrijk. Daar kijkt iedereen naar. (ik ook) Kijk maar eens naar AND die rapporteren in 900K omzet in 6 maanden. Duimen omhoog voor HG en zijn team dat ze zoveel omzet uit de markt weten te halen!

Omdat de klassieke markt verpest kan worden door bedrijven als Google en Apple met hun eigen besturingssysteem waarbij standaard navigatie zit. SDC is zeer belangrijk voor TomTom, want die zou hier in feite het kunnen win van deze bedrijven waardoor de autofabrikanten niet zonder TomTom kunnen. En wanneer dat gebeurt dan ligt het doel open.
[verwijderd]
0
quote:

visje schreef op 17 augustus 2017 12:08:

Wat mij opvalt dat bijna iedereen het over SDC (maps) heeft terwijl in mijn optiek de klassieke OEM leveringen veel belangrijker zijn. In de klassieke markt kan je grootschalig factureren en omzet genereren terwijl je nog maar moet afwachten of de HD map tbv SDC zijn doorbraak gaat meemaken. En als die doorbraak er wel komt dat is dat mooi maar dat gaat niet per direct veel omzet opleveren. De werkelijk gefactureerde omzet is tijdens de kwartaal rapportages zo enorm belangrijk. Daar kijkt iedereen naar. (ik ook) Kijk maar eens naar AND die rapporteren in 900K omzet in 6 maanden. Duimen omhoog voor HG en zijn team dat ze zoveel omzet uit de markt weten te halen!

De klassieke omzet die je ziet in de stijgende orderboeken is voor de komende jaren idd de groeimotor. De omzet klassiek is bij TomTom gebaseerd op een take-rate van 28%.

De SDC en de HD-maps komen er echter veel sneller bij dan je denkt. Ook in de levels 1-4 is een grotere veiligheid key. HD-maps en een veilige op lasertechnologie gebaseerde positioneringslaag a la roadDNA zijn straks net zo gewoon als nu de veiligheidskooi, ABS en de Airbag. En ook nu is Volvo weer koploper qua veiligheid. Vanaf 2019 komt TomTom in alle nieuwe Volvo's.

De take-rate zal in die SDC's met level 1-4 ook al op 100% liggen. Veiligheid in ALLE nieuwe auto's.

Het verdienmodel gaat naar jaarabonnementen en wordt een stuk interessanter.
NewKidInTown
1
quote:

DerksVisie schreef op 17 augustus 2017 12:57:

......waardoor de autofabrikanten niet zonder TomTom kunnen. En wanneer dat gebeurt dan ligt het doel open.
En autofabrikanten laten zich in zo'n positie manouvreren, sure.
[verwijderd]
2
Autoriteiten en verzekeringsmaatschappijen zullen die jaarabonnementen afdwingen.

Er rijdt straks geen SDC 1, 2, 3, 4 of 5 meer rond zonder real-time Maps, roadDNA op basis van radar/laser en real-time Services.

Een klassiek jaarabonnement op de services is 40-60 euro en op de maps ook 40-60 euro.
De jaarabonnementen op de hoogwaardigere HD-oplossingen zullen eerder hoger liggen dan lager.
NewKidInTown
0
quote:

holenbeer schreef op 17 augustus 2017 10:39:

Laat gaan, laat gaan, KID kijkt alleen naar de huidige wpa en rijdt Ford. Nuf said.
www.autoweek.nl/nieuws/ford-everest-g...

Dacht dat ie in NL niet leverbaar was, dus kun jij het verder ook niet weten. Niettemin is het voor mij een zeer prima auto, maar wie weet "is ie van jou groter", then u win :-)
visje
0
Nou we gaan het meemaken (hopelijk) ik heb een beste forse long positie in TOM2 . Heb ook wel eens op het punt gestaan om ze te verkopen echter iets houdt me tegen.
Edhvvvvv
0
DerksVisie
0
quote:

NewKidInTown schreef op 17 augustus 2017 13:09:

[...]

En autofabrikanten laten zich in zo'n positie manouvreren, sure.
Als je zelf niet beschikt tot de nodige technologie. Wat ga je er tegen doen?

Kazoo
0
Gisteren een mailtje van TT dat alle account logins geconsolideerd worden. Had blijkbaar een verschillende login/user account bij Sports en bij Mydrive. Logisch dat dit soort Masterdata projecten lopen, minder logisch dat je hier nog moeite voor doet als je het gaat verkopen.

Gaat het dus wel verkocht worden??
holenbeer
0
quote:

NewKidInTown schreef op 17 augustus 2017 13:20:

[...]

www.autoweek.nl/nieuws/ford-everest-g...

Dacht dat ie in NL niet leverbaar was, dus kun jij het verder ook niet weten. Niettemin is het voor mij een zeer prima auto, maar wie weet "is ie van jou groter", then u win :-)
Leuke wagen! Ik wist inderdaad niet dat ze die maken. Ik vind persoonlijk Ford alleen een nogal identiteitsloos merk. Gaat me dus niet om de grootte, maar meer om het smoel. Waarbij ik de Ford Mustang meer een Mustang dan een Ford vind, die kan ik niet echt als Ford zien.
Maar goed, ik rij zelf Volvo, zat mensen die dat een saai en degelijk merk vinden, en dat is het ook wel. AL is het er sinds ze Italianen bij het design hebben betrokken veel beter geworden.
Smaak verschilt, laten we het daarop houden.

Net als bij aandelen. Heb afgelopen weken mijn korte termijn positie in MT geliquideerd, zodra deze op winst stond. Nu alleen nog calls en geschreven puts 2021, daar ga ik nog wel wat meer op verdienen als die 30 er staat (waar ik ook in geloof, alleen ik ga er niet op wachten).
En zodra TT zover is doe ik het daar ook mee. ALleen de lange dingen overhouden en op dips opbouwen, op korte termijn is elders veel meer te halen.
eduardo3105
1
TomTom?Geverifieerd account @TomTom 20 minuten geleden

Calling all researchers in the #transportation and #mobility fields: join us at #ATRANS conference in #BKK to discuss intelligent mapmaking!
18 aug 15:30uur
[verwijderd]
1
quote:

visje schreef op 17 augustus 2017 16:25:

wel saai zo, zitten we in de 9.00 - 9.10 pendel :-)
Beter als op zulke dagen 3/4% dalen, wat in het verleden vaak genoeg gebeurd is....
Gerome77
0
Juist bij verkoop wil je de Sports accounts behouden of op zijn minst de contactdata
DerksVisie
0
quote:

Kazoo schreef op 17 augustus 2017 14:28:

Gisteren een mailtje van TT dat alle account logins geconsolideerd worden. Had blijkbaar een verschillende login/user account bij Sports en bij Mydrive. Logisch dat dit soort Masterdata projecten lopen, minder logisch dat je hier nog moeite voor doet als je het gaat verkopen.

Gaat het dus wel verkocht worden??
Kan natuurlijk ook al een lopend project geweest zijn, waar toevallig ook Sports onder valt.
[verwijderd]
1
quote:

Tomtom25 schreef op 17 augustus 2017 10:04:

[...]

Wordt straks weer terug gekocht denk ik. Ze laten hem bijna bewust veren, om daarna weer langzaam terug te kopen....zie je de laatste weken bijna elke dag....
Tja, das al vaker gebeurd de laatste weken....succes!! Hij kan zomaar vallen.....:)

Alle dumpjes van 5000 worden elke keer mooi opgevangen....ze willen ze heel graag hebben.....zeker op deze belachelijke koers natuurlijk....
[verwijderd]
1
Men wil ze wel graag hebben nu....er lijkt iets te spelen of is de aandeleninkoop al begonnen....
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 5,780
Verschil +0,205 (+3,68%)
Hoog 5,820
Laag 5,600
Volume 475.734
Volume gemiddeld 327.601
Volume gisteren 419.134

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront