Fitch zet outlook voor VS op negatief

Door AFN op 31 juli 2020 23:02 | Views: 12.494

Fitch zet outlook voor VS op negatief

NEW YORK (AFN) - Kredietbeoordelaar Fitch heeft een negatieve prognose voor de kredietwaardigheid van de Verenigde Staten. Dat kan betekenen dat de rating van het land in de toekomst naar beneden wordt bijgesteld. Nu bevestigde Fitch de kredietrating van de VS nog op AAA, het hoogste niveau.

De verlaging van de outlook van stabiel naar negatief is volgens Fitch ingegeven door de verslechtering van de overheidsfinanciën. Ook is er volgens de kredietbeoordelaar geen geloofwaardig plan voor de belastingen. Bij de vorige beoordeling gaf Fitch al aan dat er fiscale tekorten waren en dat de staatsschuld ver op dreigde te lopen. Dat was nog voor de economische schok die de coronacrisis veroorzaakte.

De VS had al de hoogste staatsschuld van alle landen met een AAA-rating voor de coronacrisis. de kredietbeoordelaar geeft echter aan dat de economische kracht van het land zorgt dat het die hogere staatschuld kan dragen. Door de crisis dreigt de staatsschuld volgend jaar echter meer dan 130 procent van het bruto binnenlands product (bbp) te gaan bedragen.

Fitch wijst er verder op dat er duidelijk fiscaal beleid moet komen. Als zowel de Democraten als de Republikeinen geen meerderheid van 60 zetels in de Senaat krijgt bij de verkiezingen in november, blijft er een politieke patstelling bestaan en zal die duidelijkheid uitblijven.

Meld u aan voor de EuroBench.com dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

55 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
Mijn Vriend
0
quote:

FlashHenk schreef op 1 augustus 2020 09:59:

[...]

Wat een absurd zwetsverhaal. Ga maar weer terug naar feesboek en het rariteitenkabinet aldaar.
Kop in het (quick-)zand is ook een techniek: www.dw.com/en/how-the-uss-cia-and-ger...

FlashHenk
0
quote:

Mijn Vriend schreef op 1 augustus 2020 13:55:

[...]

Kop in het (quick-)zand is ook een techniek: www.dw.com/en/how-the-uss-cia-and-ger...

Causaliteit zien waar het er niet is ook. Oh nee, dat is geen techniek maar een cognitieve valkuil.
Stier
0

Ben benieuwd naar de Trump Twitter Reactie, die moet toch snel gaan komen.
Men zal het allemaal wel weer verkeerd begrijpen, alleen Trump heeft het door.
Mijn Vriend
0
quote:

FlashHenk schreef op 1 augustus 2020 13:58:

[...]

Causaliteit zien waar het er niet is ook. Oh nee, dat is geen techniek maar een cognitieve valkuil.
Staat er anders met koeienletters. Ook, VS-agent Duitsland koopt niet voor niets die ouwe Boeing prak nu Boeing zwaar weer heeft : www.bloomberg.com/news/articles/2020-...
En daarvoor in de plaats is Dl erg blij dat de VS het aantal troepen in Dl gaat reduceren (not): www.npr.org/2020/07/29/896804140/defe... En ze staan erbij en kijken er naar.

Doe nog ff een lege oneliner.
Maup56
0
Vergeet ook even niet dat we vanaf 2010 in 1 streep van de 190 naar 630 zijn gesprint hè ,
Zonder een echte correctie , we weten allemaal dat de cyclus 7-9 jaar duurt , de volgende grote daling zit er echt aan te komen .
bij de eerste klap in 1929 duurde het herstel 5 maanden in 2001 duurde het herstel 6 maanden in 2008 duurde het herstel 4 maanden op dit moment zijn we in de 4e maand van het herstel in 2020, alle jaren kwam na het herstel de grote klap . Geen garantie natuurlijk maar de kans is wel heel groot
Cph-cinq
0
Normaal zou zo’n uitspraak van een van de gewaardeerde kredietbeoordelaars niet leiden tot een feeststemming op de beurs.
Maar in deze tijd zal het wel effe anders zijn zeker.?
[verwijderd]
0
quote:

zilvergekkie schreef op 1 augustus 2020 14:03:

zilveren muntjes in een sok gaan het goed doen
Herinvoeren van zilveren guldens(1 euro) , knaken(2 euro), tientjes(4 euro), ratios naar gewicht.
Er circuleren er nog heel veel, 72% puur zilver per munt, qua sloopwaarde zit je er denk ik niet ver van af.

Bij mij kan er mee afgerekend worden, echt geld met een tastbare waarde, iedereen zal zich beter voelen, morgen landelijk invoeren zonder tussenkomst van politiek of centrale bank, kan iemand op Twitters ff een #tag openen?

Het zal zeker aanslaan, zolders en kelders liggen er nog vol mee, pinnen, google pay, ali pay, contactloos, waardeloos, inhoudsloos, tikkies, appjes? zilveren munten graag!
FransK69
0
Het zal zeker aanslaan, zolders en kelders liggen er nog vol mee, pinnen, google pay, ali pay, contactloos, waardeloos, inhoudsloos, tikkies, appjes? zilveren munten graag!
[/quote]

geen gek idee! Of gouden tientjes, zijn er ook nog zat. De verzamelaarswereld zal ook zn catalogus prijzen wel aan moeten passen?
[verwijderd]
0
Alles gaat nog steeds op MW(lees: metaalwaarde) de koekenpan in, alleen de goede jaartallen worden eruit gezeefd.

Een gouden tientje doet meen ik net ff meer dan 6 gram goud, 200 euro metaalwaarde krijg je dus zeker.
Een jeans en een paar dure Nikes en de gouden munt op de desk gooien, retailers moeten overstag, al die afromers van de betaal apps en kastjes moet stoppen, alles op BTW vrij en puur ondernemersschap.
FransK69
0
Gouden tientje op tafel gooien voor de Nikes in de winkel en dan zeggen: "laat maar zitten"
Rubicon
0
quote:

zilvergekkie schreef op 1 augustus 2020 14:03:

zilveren muntjes in een sok gaan het goed doen
Ja, leuk en aardig, maar wat ga je ermee doen.

Stel, het monetaire systeem valt uit elkaar. Wat is dan het moment om je muntjes in te wisselen en waarin. Inwisselen in het volgende algemeen aanvaarde betaalmiddel? Hoe lang denk je dat het duurt voordat het vertrouwen daarin weer hersteld is?

Ja, kopen van Maple Leafs, baar goud, etc. is eenvoudig. Maar wat is de exit strategie?

Iemand?
[verwijderd]
0
Fitch kan alles in een stroomversnelling zetten, alles na Covid-19 is minder erg qua waardeverdamping, groei werkloosheid en dodelijke slachtoffers.
Ter vergelijking: elke 30 uur komt er in de VS nu een 9-11 moment voorbij qua dodelijke slachtoffers.

Now is the moment voor een monetaire vernieuwing, "Stop Viruswaanzin" kan ook "Stop Geldwaanzin" worden.
FransK69
0
Nou ja het eeuwenoude idee is dat je met goud altijd kan aankomen bij mensen die dingen willen verkopen omdat ze goud vertrouwen als zijnde waardevol. Dus niet inwisselen voor fiat, maar gewoon direct dingen mee aanschaffen
Rubicon
1
quote:

FransK69 schreef op 1 augustus 2020 15:18:

Nou ja het eeuwenoude idee is dat je met goud altijd kan aankomen bij mensen die dingen willen verkopen omdat ze goud vertrouwen als zijnde waardevol. Dus niet inwisselen voor fiat, maar gewoon direct dingen mee aanschaffen
Ja, spullen, spullen, spullen. Dat is dus niet interessant. Het gaat erom dat je vanuit een waardevaste situatie een nieuwe waardevaste situatie creëert in een sterk veranderde monetaire omgeving.
Jopie1962
0
Moet je eens kijken wat een belangstelling van het boevengilde je krijgt, zodra ze in de gaten hebben dat JIJ zilveren en gouden muntjes in bezit hebt ….
MartijnN1932
0
quote:

drooglegging schreef op 1 augustus 2020 13:45:

"De aanwijzing impliceert geen dreigende verlaging, maar een grotere kans op een verlaging in de komende jaren. Fitch en Moody's waarderen beide de VS met het equivalent van AAA"(www.Marketwatch.com)

Ver na sluiting, zo voor het weekend, mooi verpakt, maandag vergeten, nog steeds goudgerand.

Het zijn altijd onverwachte raketaanvallen, ik weet nog uit vorige crisissen dat er soms 3 raketten(-3 notches=3 stapjes=gelijk JUNK) gelijktijdig werden afgevuurd op complete EU landen of regios.

De rentes gaan toch nooit meer stijgen, de ratingburos("De Ratten") zijn eigenlijk overbodig geworden.
u geeft het goed aan, op europese landen/regio's dat zullen ze nooit doen voor de VS of regio's binnen de VS..
Dan worden ze per direct bestempeld als on-Amerikaans enz..
TA=verlies
0
quote:

drooglegging schreef op 1 augustus 2020 14:45:

Alles gaat nog steeds op MW(lees: metaalwaarde) de koekenpan in, alleen de goede jaartallen worden eruit gezeefd.

Een gouden tientje doet meen ik net ff meer dan 6 gram goud, 200 euro metaalwaarde krijg je dus zeker.
Een jeans en een paar dure Nikes en de gouden munt op de desk gooien, retailers moeten overstag, al die afromers van de betaal apps en kastjes moet stoppen, alles op BTW vrij en puur ondernemersschap.
Je zit ernaast. De waarde aan gewicht is meer dan 300 euro.
En 72% zilver is na koning willem 3. Daarvoor 97% zuiver.
Ik koop ze ook op voor het zilver. ( ze wegen 28 gram )
[verwijderd]
1
Steeds meer elektronisch geld uit het niets via het keyboard de markten in slingeren, wat maakt het immers uit slechts getallen toch......nietwaar ?
Staatsschulden nemen overal in een razend tempo toe, wat maakt het uit slechts getallen toch....nietwaar ? en dan spreken de instituten toch af dat het percentage schuld t.o.v bbp in ieder land weer flink verhoogd mag worden tot 200% wellicht want het zijn toch slechts getallen....nietwaar ?
Tja ik hoop toch dat de FED zowel als de ECB en vele speculanten en aanverwanten eens een hele grote klap oplopen want het wordt tijd dat boontje om zijn loontje komt.
TA=verlies
1
quote:

Marcel schreef op 1 augustus 2020 15:07:

[...]

Ja, leuk en aardig, maar wat ga je ermee doen.

Stel, het monetaire systeem valt uit elkaar. Wat is dan het moment om je muntjes in te wisselen en waarin. Inwisselen in het volgende algemeen aanvaarde betaalmiddel? Hoe lang denk je dat het duurt voordat het vertrouwen daarin weer hersteld is?

Ja, kopen van Maple Leafs, baar goud, etc. is eenvoudig. Maar wat is de exit strategie?

Iemand?

Jazeker: de exit zal zijn op het moment dat je het nodig hebt. Op dat moment ruil je het tegen de huidige valuta. Als de koers dan hoog is, mooi.
Dus dat argument van dat je voor zilver of goud een zak aardappelen koopt slaat helemaal nergens op natuurlijk.

P.s. Fysiek edelmetasl is mijn inziens meer sparen dan beleggen. Zie het als een verzekering.
55 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.