China kondigt sancties tegen Lockheed aan

Door AFN op 14 juli 2020 10:13 | Views: 7.333

China kondigt sancties tegen Lockheed aan

PEKING (AFN/BLOOMBERG) - China is van plan sancties in te voeren tegen het Amerikaanse defensieconcern Lockheed Martin, kondigde een regeringswoordvoerder aan. De maatregel volgt op het groene licht dat de Amerikaanse regering gaf voor een grote wapendeal met Taiwan. Dat land wordt door Peking als Chinees territorium gezien en niet als onafhankelijke staat.

Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken keurde vorige week een voorstel goed om Taiwan een verbeteringspakket voor zijn Patriot-luchtverdedigingssystemen ter waarde van honderden miljoenen dollars te verkopen.

Alom werd al verwacht dat deze beslissing kwaad bloed zou zetten in China. Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken gaf aan dat de wapendeal gelijkstaat aan buitenlandse inmenging in binnenlandse aangelegenheden. De Verenigde Staten zouden daarom alle militaire banden met Taiwan moeten verbreken, verklaarde een zegsman voor het ministerie.

Meld u aan voor de EuroBench.com dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

41 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
erjee-ff
0
quote:

FortDetrickLeak schreef op 14 juli 2020 12:28:

[...]

blabla, zegt een #whiteprivileged zeikerd die nog steeds de slachtoffer wil spelen terwijl het t Westen was die de de mensenrechten schonden en de wereld leeg roofden en allerlei morele codes aan de laars lappen om eigen industrialisatie te financieren. ik zie Chinese Huawei niet massamoorden plegen zoals Nederlandse staatsbedrijf VOC met genocide drugsdealen en slavenarbeid. Het feit dat jij dat onder de tapijt te schuiven en met je Godwin ''china rusland iran'' de aandacht af te leiden, zegt heel veel over je morele standards.

Adem eens rustig in en uit.

Als jij denkt dat "het westen" (wat er dan ook onder die vage definitie mag vallen) het alleenrecht heeft op gruwelijkheden dan is je kennis van de wereldgeschiedenis wel heel erg beperkt.

Er wordt niets onder het tapijt geschoven. Er is in het verleden onvoorstelbaar wreed opgetreden, mensen hebben dingen gedaan die absoluut niet door de beugel kunnen. Jij denk dat je wentelen in slachtofferschap die historische gebeurtenissen ongedaan kan maken, dat nu roepen dat dat gruwelijk was iets aan het verleden gaat veranderen. Uiteindelijk gaat het nog steeds om macht en geld, en als je de mensen achter #BLM onderzoekt (wat jij niet gedaan schijnt te hebben) dan zul je zien dat het uiteindelijk gewoon gaat om herverdeling van geld.
FortDetrickLeak
0
Meer landen zouden de criminele politiek-industriële kliek van VS moeten boycotten. gezien hun misdaden tegen de mensheid in iedere hoek van de wereld. Dictatuur van VS gaat zover dat iedere willekeurig wereldburger vervolgd, gearresteerd, financieel afgesloten kan worden als uncle sam dat dicteert. Als dat geen dictatuur is... VS arresteert constant burgers van andere landen buiten de VS, terwijl VS ontelbare illegale gevangenissen heeft van Africa tot Oost-europa. Maar waar ging de door CIA-NED gesponsord rellen in Hongkong ook weer over? oh ja, dat criminelen in Chinese Hongkong naar andere plekken in China overgeplaatst mogen worden, en dat terwijl rechtse Hongkong paar jaar terug klaar stond om Snowden te arresteren en naar VS te sturen was het niet dat de Chinese overheid daar een stokje voor heeft gestoken.
FortDetrickLeak
0
quote:

erjee-ff schreef op 14 juli 2020 12:42:

[...]
Adem eens rustig in en uit.

Als jij denkt dat "het westen" (wat er dan ook onder die vage definitie mag vallen) het alleenrecht heeft op gruwelijkheden dan is je kennis van de wereldgeschiedenis wel heel erg beperkt.

Er wordt niets onder het tapijt geschoven. Er is in het verleden onvoorstelbaar wreed opgetreden, mensen hebben dingen gedaan die absoluut niet door de beugel kunnen. Jij denk dat je wentelen in slachtofferschap die historische gebeurtenissen ongedaan kan maken, dat nu roepen dat dat gruwelijk was iets aan het verleden gaat veranderen. Uiteindelijk gaat het nog steeds om macht en geld, en als je de mensen achter #BLM onderzoekt (wat jij niet gedaan schijnt te hebben) dan zul je zien dat het uiteindelijk gewoon gaat om herverdeling van geld.
Gaap. je eentonig herhaling van whataboutism is niet eens waard meer om gelezen te worden. jij typt telkens een persiflage op je eigen retoriek met alleen maar de intentie om van onderwerp te veranderen en de aandacht van anderen af te leiden.

Dus bij #BLM gaat om macht en geld maar de CIA-NED Hongkong hooligans zijn wel je helden. Tuurlijk kind. probeer ons maar nog eens wijs te maken dat China de boosdoener is terwijl die nog geen 1% van de wandaden van het westen tot zover weet in te halen. Blijf jij draaien in je west-centrisch slachtofferschap?
FortDetrickLeak
0
quote:

erjee-ff schreef op 14 juli 2020 12:49:

Dit zegt voldoende... verbale diarree heet dit ook wel.
goed zo dat jij je eigen gekakel eindelijk eens correct gedefinieerd hebt
[verwijderd]
0
quote:

Ivo Fl schreef op 14 juli 2020 12:41:

Zullen we het gezellig houden?

En over de beurs ontwikkelingen blijven schrijven?
Ja, dat is een goed idee.
Maar de onderliggende polarisatie van de "samenleving" en dus de consumenten gaan denk ik wel invloed hebben op de beurzen, en in combinatie met de covid crisis, maakt het de onzekerheid groter. Homogene maatschappijen zijn stabieler en zijn daar door economisch stabiel, de eutopie dat het mengen van culturen iets moois voorbrengt is een niet-bewezen droom. Globalisatie is goed voor goederenhandel en verspreiding van diensten, maar daarbij het ook culturen mixen vind ik een slecht idee.
erjee-ff
0
quote:

FortDetrickLeak schreef op 14 juli 2020 12:51:

[...]

...

Je kunt de aarde grofweg opdelen in gematigde klimaatzones, waar het voor mensen goed toeven is, en wat minder prettige klimaatzones, waar het voor mensen minder aangenaam is. Ga je nu de planeet aanklagen omdat de natuur er voor gezorgd heeft dat er een scheiding tussen mensen bestaat? ;-)
verdi29
0
quote:

FortDetrickLeak schreef op 14 juli 2020 12:31:

[...]

precies. Irak, Syrie, Afghanistan, Libie, Joegoslavie, allemaal mooie landen die op de meeste barbaarse wijze vernietigd zijn door het criminele Amerika en co. Maar de Amerika-begrijpers blijven natuurlijk hun baas verheerlijken en steunen vanwege financiële belangen ongeacht de ontelbare misdaden tegen mensheid door de evil empire.
Ons grootste probleem is dat die eu een onderdeel is van de usa..we zijn nog een kolonie..
Hoe is dat ontstaan:

Waarom aandacht voor en van wie de eu is en wie hem heeft opgericht…

The European Union always was a CIA project, as Brexiteers discover

Zie Abrose www.telegraph.co.uk/business/2016/04/... of alternatieve site …..\

eu is een goed idee...wiens idee....
500 miljoen europeanen zijn er ingeluisd...erin geluisd......het ontstaan vanuit de cia was al een veeg teken..cia is door rockefeller opgericht en dagelijks geleid....nu....het begin was fraude en niet vermelden...stilzwijgen omtrent.....

Als je enig idee/project uitvoert en 500 miljoen mensen mogen niet weten wat je uitspookt - terwijl het wel over hun welzijn en toekomst gaat ....dan......

Fraude en misleiding was het ontstaan en de start eu...fraude en misleiding zijn en blijven de rode draad van je eu...dit zal niet kunnen veranderen...
Begin een project met instemming van beiden involved ..niet in en door een secret service
Cia is niet meer romantische spionnetjes gebeuren uit de boekjes...

Fraude en misleiding zijn je toekomst..... en komen dagdagelijks op je bord......

Zo daar... zo hier..neem waar over enkele jaren .......
De rode draad: Fraude en Misleiding..doch als je wil weten hoe je misleid en befraudeerd wordt dan ....rest in illusies

Ned is een kolonie usa en zo is trump ook mijn president ………gemaakt …opgelegd …..forced
ECB een marionet …en vele andere… die je op tv ziet……een trekpop van usa

Verspreid dit bericht ..maak wakker
ljjls
0
[quote alias=WijHetVolk id=12569314 date=202007141058]
@Icebear
@mvliex

Dus als China nu zijn militaire capaciteiten zou verhonderdvoudigen zou op geen bezwaar stuiten van jullie kant? Want China heeft geen plannen, toch?

De koude oorlog heeft al bewezen dat een wapenwedloop geen winnaars kent.
Nu willen jullie een land, dat zomaar 100 miljoen mensen kan gaan inzetten (en ook al heeft bewezen dat doelen voor mensen gaan > Korea), een nucleaire mogendheid gaan provoceren door een Trump nota bene. Een figuur dat recentelijk al een omstreden wapendeal heeft gesloten met Saudi Arabië!

Naief, dom, wat?
Wat een wartaal
ljjls
0
Het probleem is dat de VS te terughoudend zijn geweest met hun macht. Ze hadden Rusland moeten vernietigen toen ze als eerste een kernwapen hadden, Saudie en Irak moeten innemen ipv wapens leveren, China isoleren en vernietigen ipv kennis en geld er naar toe te brengen, Machiavelli volgen dus.
WijHetVolk
0
quote:

mvliex 1 schreef op 14 juli 2020 11:08:

[...]Kwestie van goed lezen en niet het onderwerp wijzigen.
A. Als iemand zich wilt verdedigen en een ander daarmee met rust laat, prima.
B. Als China zijn capaciteiten vergroot met aanvalswapens is dat iets heel anders.
@mvliex 1

Denk dat je beter zelf je leesbril op moet zetten. En dat toontje zegt genoeg over jouw koloniale instelling.

Taiwan koopt wapens die zowel offensief als defensief in gezet kunnen worden.
Het is trouwens kolder om in enkel offensieve en/of defensieve wapens te denken. Dat is pure propaganda. Een "pre emptive strike" is ook gewoon een oorlogshandeling en een middel om de zogenaamde "developed western society" (=lees politieke en economische belangen) te beschermen.

- De geplande wapendeal van 2020 is 8 miljard dollar (ruim 7,2 miljard euro) waard.
Het gaat om 66 eenheden nieuwste variant F-16, en een verbeteringspakket voor zijn patriot-luchtverdedigingssystemen. Ook worden 18 torpedo's van het type MK-48 geleverd.

- Juli 2019 - Goedkeuring levering antitankraketten en 108 Abrahams tanks.

Sinds 2010 is er al meer dan voor 15 miljard aan wapens aan Taiwan verkocht.

Note: Wapens worden hoofdzakelijk geleverd door het Amerikaanse DEFENSIE concern Lockheed Martin (Met dank aan IEX voor deze alles goed makende vorm).
Dat klinkt goed maar het is en blijft een gewoon een ordinaire wapenproducent. (Met in behoorlijke lobby in Washington!!) die baat heeft bij een gewapend treffen.

WijHetVolk
0
quote:

IceBear1 schreef op 14 juli 2020 11:36:

[...]

Ik ben het met mvliex eens.
Een gewapend conflict is zeker niet goed, maar jij klinkt alsof pasifisme de oplossing is. Met Hongkong gaat het zeker de verkeerde kant op. De Kantonezen hoopte met pasifisme dat Hongkong, en ook China, naar iets zoals Singapore zou transformeren. Pasifisme van Hongkong is bedrogen uit gekomen. Nederland probeerde ook neutraal te blijven in WW2, in navolging daarvan leverde de joodse raad af en toe wat onbelangrijke joodse gezinnen uit aan de nazi's in de hoop de nazi's te vriend te houden. Iedereen weet waar dit toe geleid heeft. Pasifisme is heel nobel, net zoals communisme op papier, alleen is corruptie, geweld en oorlog iets wat bij de mensheid hoort. Oorlog en noodzakelijk geweld, door bijv. politie, heeft ons ook vrijheid en veiligheid gegeven, hoe erg het leed van de slachtoffers ook was.
Ik heb de term pacifisme niet gebruikt. Voor pacifisme is de mensheid niet geschikt. Maar een wapenwedloop helpt de mensheid ook niet. Ik geloof ook niet dat deze verkoop enkel een gevolg van de situatie in Hong Kong is.

In de "National Security Strategy" (2017) en in het "National Defense Strategy"(2018) wordt China (+ Rusland) door de VS gezien als de strategische tegenstander(s) van de eerste orde.

Nu hebben we kort achter elkaar een economisch "treffen" tussen de VS en China kunnen waarnemen. "Grensgebied Incidenten" tussen India en China. Gebeurtenissen in Hong Kong waar de VS negatief commentaar heeft geleverd. Vorige week Huawei en nu weer Taiwan.

Taiwan word trouwens door maar 14 van de 193 VN leden erkent en is geen lid van de VN. Zelfs de VS erkent Taiwan niet als onafhankelijke staat!

Het ontstaan van Nazi duitsland is waar veel mensen niet of voldoende inlevingsvermogen voor kunnen opbrengen.

In de 20 jaar na de allesvernietigende WW1:
-Worden de Duitsers door het verdrag van Versailles veroordeeld tot het betalen van 1000 miljard goudmark Over dit wurgcontract zegt de Amerikaanse President Wilson: "Als ik Duitser was zou ik dit nooit ondertekenen"
-Eist de Spaanse Griep 20 tot 100 miljoen levens wereldwijd. Saillant detail over de oorsprong (H1N1 variant), meest getroffen groep (20 - 40 jaar) en per natie meeste slachtoffers (VS 675.000) volgens Wiki: "Een van de theorieën situeert het begin van de Spaanse griep in Haskell County (Kansas)"
-Is de Europese zone als handelszone, monetair, werkloosheid, sociaal etc. een rampgebied in het kwadraat.

Toch weten de Duitsers op 1 september 1939 Polen binnen te vallen met een leger dat qua training, uitrusting geen gelijke kent in de wereld. Het excuus voor deze inval ligt in Operatie Himmler. Het doel van deze operatie was de wereld wijs te maken dat Polen Duitsland had aangevallen.
Klinkt die werkwijze niet bekend?
-J.P. Morgan, T.W. Lamont, the Rockefeller interests, General Electric Company, Standard Oil, National City Bank, Chase and Manhattan banks, Kuhn, Loeb and Company, General Motors, Ford Motor Company zijn allemaal namen van Amerikaanse bedrijven die beschuldigd worden Hitler te hebben gefinancierd in de aanloop naar WW2.

WW1 heeft van de VS een rijke natie gemaakt, WW2 heeft de VS tot een supernatie verheven.
Volgens Einstein: ""I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."

Daar ligt mijn angst. De propaganda werkt. Velen, ook hier zien de Russen en de Chinezen als veroorzakers van alle leed op deze planeet. Maar de eigenlijke schurkenstaat ligt aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. En als zij hun zin krijgen is de kans groot dat wij weer een: "You either with us or against us" keuze mogelijkheid voor onze kiezen krijgen. En al die pro VS gasten hier staan dan niet vooraan als de wapens worden uitgedeeld.

Ik ben geen pro Rusland en/of China persoon maar ook zeker geen voorstander van een wereldleider zoals de VS. Misschien word het tijd dat we een ander soort bestaan gaan zoeken. Misschien meer gericht op samenwerking, onderzoek, ontwikkeling, bewustwording etc als individuen en niet als machtsgeile incompetente politici.

Bron:
historiek.net/het-verdrag-van-versail...
nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep
Wall Street and the Rise of Hitler: The Astonishing True Story of the American Financiers Who Bankrolled the Nazis
WijHetVolk
0
quote:

ljjls schreef op 14 juli 2020 14:12:

[quote alias=WijHetVolk id=12569314 date=202007141058]
@Icebear
@mvliex

Dus als China nu zijn militaire capaciteiten zou verhonderdvoudigen zou op geen bezwaar stuiten van jullie kant? Want China heeft geen plannen, toch?

De koude oorlog heeft al bewezen dat een wapenwedloop geen winnaars kent.
Nu willen jullie een land, dat zomaar 100 miljoen mensen kan gaan inzetten (en ook al heeft bewezen dat doelen voor mensen gaan > Korea), een nucleaire mogendheid gaan provoceren door een Trump nota bene. Een figuur dat recentelijk al een omstreden wapendeal heeft gesloten met Saudi Arabië!

Naief, dom, wat?
Wat een wartaal
Antwoord is gericht aan Icebear en mvliex. Niet voor ijlende types bedoeld. En een kleine tip: Commentaren horen na de (/quote)
[verwijderd]
0
@wijhetvolk.

Mooi betoog.

Zolang media en 3 miljard burgers achter de Amerikanen blijven rennen zal de wereld niet veranderen.

Wij vergeten snel de gebeurtenissen.

Wiki leak
Koude oorlog
Saddam witch hunt
Kennedy moord

Als je de geschiedenis in acht zou nemen, dan is het zeker onvoorstelbaar dat ze nog steeds denken dat Amerika vredelievend is.

Amerika zorgt voor oorlogen en Europa mag de rotzooi opruimen.
NL is gegroeit naar 17.2 miljoen inwoners door vluchtelingen, immigratie.

Heeft Amerika ooit schepen gestuurd naar M-O om de vluchtelingen op te vangen en naar Amerika te brengen ?.

Dacht het niet.

Hadden wij maar een sterke leider in Europa, want met 700 miljoen inwoners zouden wij veel RIJKER moeten zijn dan Amerika.

De mensen in Europa moeten dit een keer beseffen, dat Amerika groot is geworden door corruptie, spionage, verdeel en heers strategie.

Europa moet samen met China de 2 grootste handels continenten worden voor 21e eeuw.

Maar met corrupte bende in Italie, Spanje gaat het niet worden.

erjee-ff
0
De wereld, internationale samenwerking, relaties tussen landen, diplomatie en politiek, het is allemaal een rommelige bedoeling. Veel is terug te voeren op geld en macht. Of dat goed of slecht is, dat is een mening, en totaal afhankelijk van het referentiekader van waaruit je zaken beschouwt.

Er zitten hier echt te veel azijnpissers die vinden dat de wereld anders zou moeten zijn dan de wereld nu eenmaal is. Dat soort onzinnig maakbaarheidsdenken leidt tot helemaal niets. Het is bijzonder om te zien dat 500 jaar na dato Machiavelli nog steeds verketterd wordt, ook al lijkt het me evident dat hij al 500 jaar het gelijk aan zijn kant heeft.

Voorlopig is de VS het machtigste land van de wereld. Of dat zo blijft zal de toekomst leren. De VS zal er veel, zo niet alles aan doen die macht te behouden.

China is een opkomende macht. Of China de wereldheerschappij zal overnemen is een vraag, daar kun je over debatteren. Er zijn argumenten vóór die stellingname, er zijn argumenten tegen die stellingname. Je kunt je een mening vormen over de wenselijkheid van Chinese wereldheerschappij. Maar ook China zal er alles aan doen macht te verkrijgen, dat is meer dan evident.

Europa heeft z'n zaakjes niet voor elkaar. Economisch een steenrijk werelddeel, maar nauwelijks echte macht. Moralistisch gebral, vingertje wijzen en roepen dat zaken op een bepaalde manier moeten, daar zijn Europeanen goed in.
Krentenmenten
0
De Romeinen wisten het al: Je kunt de vrede alleen bewaren, als je op oorlog bent voorbereidt. In die zin geef ik toch wel voorkeur aan dat een zelfstandige dan wel een autonome staat, het recht heeft om defensieapparatuur te kopen, die tot doel heeft de vrijheid te beschermen en te koesteren. Elk ander geleuter van aggressor Amerika dit of dat, is supernaief in de wetenschap dat vrijheid in landen zoals China geheel niet bestaat. Lees het artikel over Rheinmetall in de VEB (nummer 7/8)
Windmee
0
goed gedaan China, laat nu Amerika ook eens zien dat je niet de grootste en machtigste land bent, het lijk alsof Amerika alleen recht hebt om sancties uit te delen, ik hoop dat Europa nu volgen.
ook wat nu afspeelt in frankenrijk met digitale taks, Europa moet voor elkaar opkomen.
Krentenmenten
0
quote:

Windmee schreef op 14 juli 2020 16:17:

goed gedaan China, laat nu Amerika ook eens zien dat je niet de grootste en machtigste land bent, het lijk alsof Amerika alleen recht hebt om sancties uit te delen, ik hoop dat Europa nu volgen.
ook wat nu afspeelt in frankenrijk met digitale taks, Europa moet voor elkaar opkomen.


Hé Windmee..... mee waaien met ....
[verwijderd]
0
Sancties tegen een Amerikaans bedrijf? Gaat China dan Chinese leveranciers verbieden onderdelen te leveren? Grondstoffen misschien wel mogelijk? REMs?
Sukh Baatar
2
china heft de lange adem en zal met Taiwan willen doen wat ze met hong kong doen

alle geitenwollensokken types hier moeten echt hun mond houden met hun naiviteit en zich maar richten op het aflikken van hun femke halsema poster thuis
41 Posts, Pagina: « 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.