Eerdere winsten op Wall Street volledig verdampt

Door AFN op 7 april 2020 22:21 | Views: 13.032

Eerdere winsten op Wall Street volledig verdampt

NEW YORK (AFN) - De aandelenbeurzen in New York zijn dinsdag met kleine verliezen de handel uitgegaan, na eerder duidelijk op winst te hebben gestaan. Met name de prijsval van olie drukte het sentiment. Nog altijd hangt de vraag boven de markt of grote olieproducenten Rusland en Saudi-Arabië hun geschil over productiebeperkingen de wereld uit kunnen helpen. De landen startten eerder een prijzenoorlog, die de waarde van olie torpedeerde. Op dinsdag kreeg pessimisme onder beleggers over het al dan niet komen tot een deal de overhand.

De Dow-Jonesindex sloot met een verlies van 0,1 procent op 22.653,86 punten. De brede S&P 500 leverde 0,2 procent in tot 2659,41 punten en techbeurs Nasdaq verloor 0,3 procent tot 7887,26 punten.

De olieprijzen liepen de voorbije dagen op in de hoop dat de strijdende partijen een wapenstilstand sluiten en de productie verlagen. Voor donderdag staat een vergadering van oliekartel OPEC en bondgenoten gepland. Daar moeten de productiebeperkingen vorm krijgen. Een dag later komen de ministers van de G20 bijeen. Ligt het aan Rusland dan schroeft ook de VS zijn productie terug.

Olie

Een vat Amerikaanse olie daalde, als gevolg van de twijfels bij beleggers, 7,6 procent in prijs tot 24,10 dollar. Brentolie werd 2,7 procent goedkoper op 32,16 dollar per vat. Olie- en gasconcern ExxonMobil gaf eerder aan het mes te zetten in zijn investeringen door de sterke prijsval van olie de laatste weken. Het aandeel won 1,9 procent. Oliedienstverlener Halliburton (plus 1,6 procent) liet weten dat het salaris van het topmanagement wordt verlaagd en dat banen worden geschrapt.

Levensmiddelenproducent Kraft Heinz won 2,7 procent. Het concern heeft zijn verkopen de laatste tijd stevig opgevoerd dankzij de coronacrisis. Kraft Heinz denkt flink te profiteren van het massale gehamster vanwege de coranapandemie. Chipmaker NXP Semiconductor verloor dik 3 procent. Het Eindhovense bedrijf verlaagde zijn prognoses.

Verizon

Telecomgigant Verizon (plus 0,5 procent) maakte bekend voorlopig vrijwel geen internet meer aan te leggen. Het gaat dan om installaties waarbij een medewerker ter plaatse moet komen. Door de coronapandemie worden ook reparaties bij klanten tot een minimum beperkt.

Verder bleek het vertrouwen van kleine Amerikaanse ondernemers door de coronacrisis is gekelderd. Ook nam het aantal vacatures af. Door de crisis zijn veel bedrijven gesloten en is er minder vraag naar nieuw personeel.

De euro was 1,0898 dollar waard, tegen 1,0907 dollar eerder op de dag.

Meld u aan voor de EuroBench.com dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

37 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Go Go Go !
0
quote:

Weert=No.1 schreef op 8 april 2020 00:13:

[...]

Ik zit altijd na te denken over zoiets ala: WINSTEN VERDAMPEN. Evaporer. Vanishing into thin Air. Na klar jawohl. Maar hoe noem je nou het omgekeerde: als de winsten uitbreiden. Winsten worden weer vloeibaar of verworden tot vaste stof ??? De beurs "Stijgt zo hard", het wordt weer een zwart gat.
Ineteressante vraagstelling, die een niet-wetenschappelijk antwoord verdient.

Het tegenovergestelde van verdampen = condenseren.

Wanneer je je op het standpunt stelt dat winsten verdampen en de beurs gebakken lucht is, gelden er wetten uit de natuurkunde, namelijk

1. Bij condensatie van vocht uit gebakken beurslucht komt warmte vrij, die gelijk is aan het omgekeerde van de verdampingswaarde.

2. Waarbij warmte de hoeveelheid overgedragen energie is van een aandeel met hoge temperatuur naar een aandeel met lage temperatuur.

Met als gevolg dat aandelen, die laag staan zullen stijgen. Immers, warme beurslucht stijgt. Dus wanneer aandelen stijgen wordt de winst voor iedereen uitgebreid.

Winsten moeten dus condenseren !

Zie hier het antwoord op je vraag en met een knipoog :-)

Welterusten iedereen !

[verwijderd]
0
quote:

webama schreef op 7 april 2020 22:42:

Laat dit het begin zijn van de tweede forse daling... Niet omdat ik short zit (heel eerlijk, dat durf ik niet), maar omdat ik een paar weken geleden veel te voorzichtig was. Ik had bij moeten kopen. NVIDIA, ASML, ASMI, Galapagos, Alphabet, Prosus. Ik wilde ze allemaal hebben, maar ik had nog een verdere daling verwacht en heb dus niet bijgekocht. Nu sta ik met een grote som geld naast de zijlijn. Weer alles -20 tot -30% en dan weet ik wat me te doen staat.
Hmm, Elliot, je wil gewoon iedereen de kelder in jagen, ik hoop dat het je zelf is, wat een onzin, je ziet toch wel in TA dat het plaatje anders is.
Henk verwijder dit maar weer.
balance84738
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 8 april 2020 01:09:

[...]

Winsten moeten dus condenseren !

Als de beurzen voldoende afkoelen, kan een dergelijke condensatie plaatsvinden, ja. Met de huidige verhitte beurzen verdampt er veel.
Go Go Go !
0
quote:

Balance8477 schreef op 8 april 2020 01:33:

[...]

Als de beurzen voldoende afkoelen, kan een dergelijke condensatie plaatsvinden, ja. Met de huidige verhitte beurzen verdampt er veel.
Waarbij er wel eens spraakverwarring is over condenseren en consolideren :-)

boomer92
1
quote:

webama schreef op 7 april 2020 22:42:

Laat dit het begin zijn van de tweede forse daling... Niet omdat ik short zit (heel eerlijk, dat durf ik niet), maar omdat ik een paar weken geleden veel te voorzichtig was. Ik had bij moeten kopen. NVIDIA, ASML, ASMI, Galapagos, Alphabet, Prosus. Ik wilde ze allemaal hebben, maar ik had nog een verdere daling verwacht en heb dus niet bijgekocht. Nu sta ik met een grote som geld naast de zijlijn. Weer alles -20 tot -30% en dan weet ik wat me te doen staat.
tja en wat als die kans er nooit meer komt ? je had rd voor 10,50 enz kunnen hebben !! en als je zou willen 17+ weer kunen verk. . short gaan is idd meestal geld verliezen ! koop laag , verk.hoog zo simpel is beleggen (:
boomer92
0
quote:

Red_ schreef op 7 april 2020 23:26:

[...]

Goed onderbouwd!
Corona is over, niemand heeft financieel nadeel en over weekje is alles weer terug naar normaal toch?!
beurzen kijken een jaar vooruit, zo lang lid en toch snap je het nog steeds niet !
LEEF!
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 8 april 2020 01:09:

[...]

Ineteressante vraagstelling, die een niet-wetenschappelijk antwoord verdient.

Het tegenovergestelde van verdampen = condenseren.

Wanneer je je op het standpunt stelt dat winsten verdampen en de beurs gebakken lucht is, gelden er wetten uit de natuurkunde, namelijk

1. Bij condensatie van vocht uit gebakken beurslucht komt warmte vrij, die gelijk is aan het omgekeerde van de verdampingswaarde.

2. Waarbij warmte de hoeveelheid overgedragen energie is van een aandeel met hoge temperatuur naar een aandeel met lage temperatuur.

Met als gevolg dat aandelen, die laag staan zullen stijgen. Immers, warme beurslucht stijgt. Dus wanneer aandelen stijgen wordt de winst voor iedereen uitgebreid.

Winsten moeten dus condenseren !

Zie hier het antwoord op je vraag en met een knipoog :-)

Welterusten iedereen !

LEEF!
0
[verwijderd]
0
quote:

boomer92 schreef op 8 april 2020 02:08:

[...]beurzen kijken een jaar vooruit, zo lang lid en toch snap je het nog steeds niet !
Klopt helemaal, maar wie zegt dat we er binnen een jaar vanaf zijn? De eerste 2 kwartalen gaan al zeer hard tegenvallen. Iedereen gaat er maar van uit dat we in september bussines as usal gaan hebben. Ik denk het eerlijk gezegd niet, corona gaat nog heel lang op het dagelijks leven en bedrijfsleven wegen.

Juist daarom denk ik ook dat de stijging iets te voorbarig is en gestuurd door fomos en bodemvisser die absoluut de boot niet willen missen, doe daar nog eens de lage rente bij, geen alternatief voor spaargeld, de brave beleggende huisvader dat thuis zit met jeukende vingers omdat veel beursgoeroes liggen te roeptoeteren dat je de huidige stijging niet mag missen. En alle steunmaatregelen van imf,ecb,fed en regeringen.

Ik kan natuurlijk volledig mis zijn en ook de boot gemist hebben, wie zal het zeggen :)
Wiebel
0
quote:

Weert=No.1 schreef op 8 april 2020 00:13:

[...]

Ik zit altijd na te denken over zoiets ala: WINSTEN VERDAMPEN. Evaporer. Vanishing into thin Air. Na klar jawohl. Maar hoe noem je nou het omgekeerde: als de winsten uitbreiden. Winsten worden weer vloeibaar of verworden tot vaste stof ??? De beurs "Stijgt zo hard", het wordt weer een zwart gat.
Als winsten verdampen, dan zal het ook weer winsten regenen
Patience
1
Wat een berichtgeving weer. de eerdere winst van maandag van 6% is nog niet verdampt dinsdag noem ik meer beleggers pakken winst ipv volledig verdampt.
€URO-Trader
0
Wat als de olieprijs nu op €60 stond met alle onkosten van dien en thuiswerkers e.d..? Dan stond de AEX 100 punten lager. Eerst vliegen en dan de prijs omhoog.
[verwijderd]
0
@who dates
Idd heb je deze pont gemist.
Of er nog een komt staat helaas niet in de dienstregeling. En zoals al gezegd. Olies,unibail, dsm, asml zijn al weer vele €€€duurder. Luistert toch naar de paar mensen hier die dit heel droog opmerken:
Kopen als het substantieel lager geprijsd is. Wel de grote betrouwbare en waarschijnlijke overlevers kiezen.
H. Berkhof
0
quote:

Foxred schreef op 8 april 2020 01:32:

[...]Hmm, Elliot, je wil gewoon iedereen de kelder in jagen, ik hoop dat het je zelf is, wat een onzin, je ziet toch wel in TA dat het plaatje anders is.
Henk verwijder dit maar weer.
TA werkt zolang het werkt. Denk daar maar eens over na.
H. Berkhof
0
quote:

LEEF! schreef op 8 april 2020 06:35:

We zitten inmiddels in het transkritische gebied van het Mollier diagram ;-)
Ja, het kan vriezen, het kan dooien.
H. Berkhof
0
quote:

boomer92 schreef op 8 april 2020 01:57:

[...] tja en wat als die kans er nooit meer komt ? je had rd voor 10,50 enz kunnen hebben !! en als je zou willen 17+ weer kunen verk. . short gaan is idd meestal geld verliezen ! koop laag , verk.hoog zo simpel is beleggen (:
Het is net zo simpel als het casino, groen of rood.
De Buurman
0
quote:

FairValue schreef op 8 april 2020 00:14:

[...]

Over 2021 is lastig te zeggen maar dit is HUGE zo lang er geen oplossing is. Daarbij stond de VS al erg hoog (kw). Dan is -20% van ATH echt veel te hoog! Maar goed, jij mag anders van mening zijn. We zullen zien.
Maar waar baseer je dat op dan? 'Dit is HUGE'... Hoe huge? Als we na 20% daling nog steeds 'te hoog' staan wat is dan (volgens jou) wel een juist niveau?

Ik heb het antwoord hierop ook niet, hoor. Ik ben er niet van overtuigd dat alle schade ingeprijsd is. Maar tegelijkertijd ben ik er ook niet van overtuigd dat aandelen in het algemeen nu nog te duur zijn. Alle uitspraken over de stand van de beurs zijn op dit moment volledig uit de lucht gegrepen. Dat zie je ook terug in alle updates van verschillende fondsen - de strekking is bijna altijd dat de prognose voor 2020 losgelaten wordt, omdat dat simpelweg niet meer in te schatten is. Ik durf dan vanaf mijn zolderkamer zeker niet te zeggen dat ik dat wel kan.
37 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.