'Trump wil uit handelsverbond WTO'

Door AFN op 29 juni 2018 12:56 | Views: 7.572

'Trump wil uit handelsverbond WTO'

WASHINGTON (AFN) - De Amerikaanse president Donald Trump wil de Verenigde Staten terugtrekken uit wereldhandelsorganisatie (WTO). Dat schrijft de Amerikaanse nieuwswebsite Axios op basis van bronnen binnen het Witte Huis.

,,Hij heeft wel honderd keer gedreigd uit de WTO te stappen'', zei een van de bronnen die het onderwerp zelf met Trump besprak. De Amerikaanse president zou zijn adviseurs meermalen hebben verteld dat de VS ,,altijd genaaid wordt'' door de WTO. Volgens Trump is het handelsorgaan door de rest van de wereld ontworpen om de Verenigde Staten dwars te zitten.

Trumps adviseurs zouden Trump proberen uit te leggen dat de VS succesvoller is bij de WTO dan andere landen. Daar lijkt de president, die zich tijdens zijn campagne al laatdunkend uitliet over de WTO, zich echter niet door overtuigen.

Overdrijving

Minister van Financiën Steve Mnuchin weersprak het bericht van Axios tegenover Fox News. Dat Trump uit de WTO zou willen stappen, noemt hij een overdrijving. ,,De president is duidelijk geweest dat hij zorgen heeft over de WTO en hij denkt dat er aspecten zijn die oneerlijk zijn.'' Volgens Mnuchin is de regering Trump echter gericht op vrije handel en het afbreken van barrières.

Overigens kan Trump niet op eigen houtje besluiten uit de WTO te stappen. Hij kan dat wel aankondigen, maar voor een daadwerkelijk vertrek moet het Congres een wetswijziging doorvoeren.

Meld u aan voor de EuroBench.com dagelijkse nieuwsbrief

en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!

 

Reacties

35 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
DeZwarteRidder
0
quote:

japio,o schreef op 30 juni 2018 12:25:

[...][Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
Je denkt toch niet serieus dat Trump nog iets doet met andere vrouwen (of met z'n eigen vrouw) sinds hij president is geworden...???

Hij is dag en nacht aan het twitteren en heeft dus geen tijd meer voor sex.
objectief
0
Ego...gebrek aan aandacht...elke dag twittert hij wel iets onzinnigs.(Vandaag verhoging productie in Soedi Arabie (elke kenner weet dat dit onmogelijk is op k.t...daarom stijgt de olieprijs)

[verwijderd]
0
quote:

fred12345 schreef op 30 juni 2018 11:18:

[...]

Bovenstaande slaat nergens op...visie van een blind paard.
Of je hebt het hele gebeuren niet gevolgd dat kan ook en dat je niet door hebt dat je dingen koopt op basis van WTO afspraken.

Dan begrijp ik je visie...

Er zijn genoeg mensen op deze wereld die als kip zonder kop rondrennen of kop in zand steken.

700 miljard mensen op de wereld worden bedient door afspraken en 1 man gilt omdat hij geen economie gestudeerd heeft en vervolgens denken velen dat hij gelijk heeft omdat ze niet verder nadenken.

[verwijderd]
0
quote:

Peter Olie schreef op 30 juni 2018 09:28:

Trump heeft 100% gelijk, ik heb nog niemand gehoord die ook maar 1 stelling van hem kan verwerpen. Import naar de VS uit China is 375 miljard hoger, uit Japan 55 miljard hoger, uit Korea 30 miljard hoger. De E.U. exporteert alleen al aan auto's 1 miljoen stuks meer, dan de import. Ieder jaar voert de VS 800 miljard meer in dat het uitvoert, dat moet toch eens stuk lopen. Europa is vol van beschermende import tax, en zou het verstand moeten gebruiken
Zou je elke stelling van hem moeten verwerpen dan moet ik 10.000 tweets gaan maken.

Je roept dingen en getallen, net als Trump, maar niet weet hoe handel en economie werkt.
Dat is mijn indruk en kan het fout hebben.

Het zijn meer dan cijfers en niet alleen de balans opmaken wie meer exporteerd of minder.

Ook Amerika hanteert tarieven, net als elke land. Dat hij een tekort heeft is omdat hij tot op heden geen plannen heeft.

Groei en welvaart is ontstaan door (financiele) economie en vrije handel.
Iedereen verdiend hieraan en je kunt niet discussieren met iemand die het mechanisme niet weet. Dat is praten tegen een muur.

Makkelijk gezegd om te zeggen dat het onzin is, maar ondertussen geen afstand willen doen van onze verworvenheden en rechten.
Mensen vergeten om hun situatue waarin zij verkeren af te zetten tegen de opmerkingen waar Trump zich mee bedient.

Mede dankzij WTO, tarieven, belastingen, NATO, wetten en afspraken is er groei, zorg, werkgelegenheid, vrije tijd, welvaart ontstaan.

Amerika heeft een tekort en niet omdat er plotseling import tarieven zijn die landen hanteren. Als je dit gelooft dan zou ik mij verdiepen in wapen handel (600 billion) en hoe amerikanen leven op de pof.

Ons welvaart is ontstaan door WTO afspraken, kennis en mensen met visie.
Dat 1 roept door gebrek aan visie en kennis, betekent niet dat hij gelijk heeft.

Als je denkt dat jouw welvaart en groei kunt bepalen door alleen meer te exporteren en minder te importeren, dan zou ik zeggen....

Fijne avond.

DNFTT
0
quote:

Peter Olie schreef op 30 juni 2018 09:28:

Trump heeft 100% gelijk, ik heb nog niemand gehoord die ook maar 1 stelling van hem kan verwerpen. Import naar de VS uit China is 375 miljard hoger, uit Japan 55 miljard hoger, uit Korea 30 miljard hoger. De E.U. exporteert alleen al aan auto's 1 miljoen stuks meer, dan de import. Ieder jaar voert de VS 800 miljard meer in dat het uitvoert, dat moet toch eens stuk lopen. Europa is vol van beschermende import tax, en zou het verstand moeten gebruiken
Uiteindelijk draait Trump alles wat hij begint zo dat hij bij het afronden het gevoel heeft dat hij de winnaar is. Het gaat hem overigens alleen maar om het aangaan van de confrontatie en het gevoel van 'winnen' en niet om het resultaat.
De beste man komt zelf uit een immigrantenfamilie van Duitse gelukszoekers, maar helaas gunt hij het geluk wat zijn familie heeft gehad niet aan een ander.
Tradingmate
0
DNFTT
0
Trump was vandaag vast een dagje kleding shoppen voor Independence day, maar wat een verademing als de man een dag geen vliegen hoeft te vangen.
Wadloper
1
Geweldig al deze reacties op alfa-mannetje Trump die doet wat die de kiezer heeft belooft. Daar doen wij in Europa gelukkig niet aan mee. Wij stemmen op de partijen die liever Europa ontwrichten. Hoezo ? Dat ga ik niet uitleggen, dat kunt u zelf elke dag opnieuw volgen via social media. Lang leve de Ruttes de Pechtolds de Merkels de Macrons. U mag het uw (klein)kinderen later uitleggen.
DNFTT
0
[verwijderd]
0
quote:

Wadloper schreef op 3 juli 2018 19:43:

Geweldig al deze reacties op alfa-mannetje Trump die doet wat die de kiezer heeft belooft. Daar doen wij in Europa gelukkig niet aan mee. Wij stemmen op de partijen die liever Europa ontwrichten. Hoezo ? Dat ga ik niet uitleggen, dat kunt u zelf elke dag opnieuw volgen via social media. Lang leve de Ruttes de Pechtolds de Merkels de Macrons. U mag het uw (klein)kinderen later uitleggen.
100 procent mee eens.
En daarnaast zegt Trump eigen volk eerst, hierna de rest. Zo moet het en waar het kan samenwerken. Ook hoe Trump over Israël denkt en er naar handelt waardeer ik zeer in Trump.
[verwijderd]
0
quote:

japio,o schreef op 1 juli 2018 10:48:

[...]

Uiteindelijk draait Trump alles wat hij begint zo dat hij bij het afronden het gevoel heeft dat hij de winnaar is. Het gaat hem overigens alleen maar om het aangaan van de confrontatie en het gevoel van 'winnen' en niet om het resultaat.
De beste man komt zelf uit een immigrantenfamilie van Duitse gelukszoekers, maar helaas gunt hij het geluk wat zijn familie heeft gehad niet aan een ander.
Trump heeft altijd gezegd: ik ben er voor de Amerikanen en voor Amerika. Dus hij denkt wel aan de ander. Welk geluk moet hij de ander gunnen? Dat kan hij niet, je moet er zelf voor werken. Dat deed Trump ook. Trump wil de politieke elite dwingen anders te gaan denken.
Föhn
0
Trump is net als vele Amerikaanse politici aanhanger van Ayn Rand. Wat zij vertegenwoordigt is puur egoïsme. Zorg voor jezelf en niet voor een ander. Als ik dit soort zaken lees bekruipt mij altijd een akelig gevoel.
[verwijderd]
0
quote:

fred12345 schreef op 30 juni 2018 11:18:

[...]

Bovenstaande slaat nergens op...visie van een blind paard.
Helemaal mee eens maar waarom wordt mijn naam hier gebruikt ?
[verwijderd]
1
quote:

licets schreef op 6 juli 2018 20:54:

[...]

Trump heeft altijd gezegd: ik ben er voor de Amerikanen en voor Amerika. Dus hij denkt wel aan de ander. Welk geluk moet hij de ander gunnen? Dat kan hij niet, je moet er zelf voor werken. Dat deed Trump ook. Trump wil de politieke elite dwingen anders te gaan denken.
Zou Rutte ook zo denken, ik ben hier voor de Nederlanders ?
Of slijmt hij net zolang bij de EU, tot hij daar een leuk baantje krijgt
35 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.