BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM april 2024

838 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 » | Laatste
innicksname
2
Een nieuwe maand, nieuwe kansen op hogere koersen. Laten we het met de lente in het achterhoofd maar zonnig inzien.
HenkdeV
0
quote:

Marinus-86 schreef op 29 maart 2024 10:11:

Van harte GEFELICITEERD..
Jij bent wel heel blij met de opening van het april forum. Is jou een dubbele felicitatie waard.
innicksname
0
innicksname
1
quote:

JVDP schreef op 29 maart 2024 13:32:

Altijd gezellig op het BAM forum!!
Als het aan mij ligt wel :-)
master64nl
0
Ik zit al lange tijd in Bam en ben steeds bij blijven kopen. Wat verwachten de guru`s op het forum van Bam? Gaan we de 4,-slechten in April?
Rob
0
quote:

master64nl schreef op 29 maart 2024 15:05:

Ik zit al lange tijd in Bam en ben steeds bij blijven kopen. Wat verwachten de guru`s op het forum van Bam? Gaan we de 4,-slechten in April?
Ik denk het toch niet. Wel dit jaar.

Op naar de volgende Guru...

:)
IQ
0
quote:

master64nl schreef op 29 maart 2024 15:05:

Ik zit al lange tijd in Bam en ben steeds bij blijven kopen. Wat verwachten de guru`s op het forum van Bam? Gaan we de 4,-slechten in April?
Hoop Juni.
HenkdeV
1
quote:

Rob schreef op 29 maart 2024 16:06:

[...]

Ik denk het toch niet. Wel dit jaar.

Op naar de volgende Guru...

:)
Ook wanneer je geen guru bent, kun je daar toch wel een mening over hebben.

BAM gaat in april ex dividend.
Dit dividend bedraagt 0,20 euro.
Om op 4 euro te komen zou BAM bijna 0,70 euro moeten stijgen de komende maand (20%) en dat lijkt mij echt wel te veel van het goede.
Eerst maar eens de eerste kwartaal berichten afwachten, die kunnen voor een nieuwe impuls zorgen.

Hopelijk de goede kant op.
Incognito
1
Update posting vorige week ( technische analyse Nico Bakker)

Nico Bakker (Nederlandse technisch analist bij BNP Paribas) schrijft wekelijks een nieuwsbrief ‘chart navigator’ waar je overigens gratis kan op inschrijven. Op basis van weekgrafieken worden wekelijks de bekendste beursindices en alle aex aandelen technisch besproken. Daarnaast worden kleinere aandelen besproken als er zich belangrijke bewegingen voordoen.
In de laatste 3 uitgiftes werd telkens BAM besproken (uitzonderlijk hoge frekwentie voor een asc fonds)

Nico Bakker geeft al 3 weken aan dat het aandeel klaar staat voor een correctie. Deze week wordt een duidelijk zwarte candle gevormd die een voorbode zou kunnen zijn voor een mogelijke daling naar de zone 3,09 - 2,84 fibo grid ( fibonaccio retracement zones)

Het aandeel is de afgelopen periode te sterk opgelopen waardoor de afwijkingtov het 200 daags gemiddelde te hoog is opgelopen. Bovendien wijst de rsi indicator over een duidelijk overgekocht aandeel en begon de rsi te dalen de afgelopen weken te dalen terwijl de koers nog lichtjes bleef oplopen. Wanneer rsi en de beurskoers een tegengesteld verloop kennen is ( negatieve divergentie) dit een waarschuwingssignaal.

Let wel dat technische analyse steeds spreekt over waarschijnlijkheden of het meest waarschijlijke scenario (uiteraard geen zekerheden).
Maar algoritmes / traders lezen geen persberichten of jaarverslagen maar handelen op signalen die uit de grafieken kunnen berekend worden, dus je kan die informatie niet volledig negeren.

We zijn ondertussen een week verder en er is 1 meetpunt bijgekomen in de weekgrafiek van BAM. En opnieuw heeft Nico Bakker Bam opgenomen in zijn weekbrief. In bijlage kunnen jullie zijn geactualiseerde mening lezen.

Waar vorige week nog het voorkeurscenario was dat er een correctie in de uptrend zou plaatsvinden is de toon deze week toch duidelijk anders. Meer nog, er werd tegen de verwachting in een hogere top gevormd terwijl Bakker vorige week nog op 3,486€ net een sterke weerstand verwachtte.
Technisch wordt nu 3,486 een nieuwe steun . Indien de koers op weekslotbasis boven deze steun blijft is het technisch beeld opwaarts gericht.
Verder is BAM de voorbije week sterker gestegen dan de markt in het algemeen en bijgevolg stijgt de RelatieveSterkteIndicator (rsi) weer (overbought bij een waarde >0,75)

Zo zie je maar weer dat TA een dynamisch gegeven is en - als je er op posities op baseert - je de posities kort moet opvolgen.

TA heeft zeker een toegevoegde waarde, dus gooi op basis van 1 meetpunt niet het kind met het badwater weg. Voorral rond de steun- en weerstandsniveau’s is het boeiend om de koersschommelingen op te volgen en te evalueren.

En bovendien, de beurs stijgt bijna dagelijks marktbreed. Het zou me meer verwonderen dat in deze context een aandeel sterk zou dalen zonder dat er nieuwe informatie bekend wordt.

Vrgr
Bijlage:
HenkdeV
0
quote:

HenkdeV schreef op 29 maart 2024 21:22:

Het kan vriezen, het kan dooien.
Die recente 3,25 euro en een beetje was (achteraf) een mooi instapmoment.
OnoMatopee
3
Enexis en bouwbedrijf BAM Infra Nederland zijn een samenwerking aangegaan voor de bouw en uitbreiding van tien hoogspanningsstations met de inzet van emissieloos of -arm materieel. Bij dergelijke werkzaamheden zijn zware machines en veel transportbewegingen nodig – die doorgaans voor stikstofuitstoot zorgen. BAM gaat tijdens de samenwerking werkzaamheden uitvoeren met de inzet van elektrisch materieel. Op die manier kan de bouw van de stations ook nabij Natura 2000-gebieden gewoon doorgaan, zonder dat stikstofregels voor vertraging zorgen.

Deze samenwerking is tot stand gekomen na het doorlopen van een aanbesteding onder de erkenningsregeling van Enexis. BAM start medio 2024 met de bouwwerkzaamheden voor de eerste stations en verwacht in 2026 alle stations op te leveren....etc

www.energienieuws.info/2024/03/enexis...
OnoMatopee
2
Rotterdam - Havenbedrijf Rotterdam is begonnen met de voorbereiding van de aanleg van een nieuw spooremplacement Maasvlakte Zuid. Tevens garandeert het havenbedrijf de voortgang van energietransitie tijdens de aanleg van Emplacement Maasvlakte Zuid.

Op 28 maart ondertekenden daartoe Havenbedrijf Rotterdam en BAM Infra de overeenkomst voor de aanleg van de ondergrondse leidingkokers. Die zorgen ervoor dat de leidingen die nodig zijn voor nieuwe projecten van de energietransitie op eenvoudige wijze onder het nog te bouwen spooremplacement kunnen worden aangelegd. Het nieuwe spoorknooppunt zal op meerdere plaatsen deze leidingstrook kruisen.....etc

www.dehavenloods.nl/nieuws/algemeen/5...
OnoMatopee
0
Former Laing and Lendlease chief takes reins at Bam

28 Mar 2024 By Greg Pitcher
Royal Bam Group has named former Lendlease finance chief Kim Sides as its new head of UK building. She will formally become executive director of construction for UK and Ireland at the Dutch parent company on Tuesday 2 April. Sides replaces James Wimpenny, who retired
OnoMatopee
0
DWS Investment GmbH - Koninklijke BAM Groep N.V. - Bunnik

Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Datum meldingsplicht 27 mrt 2024
Meldingsplichtige DWS Investment GmbH
Uitgevende instelling Koninklijke BAM Groep N.V.
Inschrijving handelsregister 30058019
Plaats Bunnik
Vorige register resultaat
Volgende register resultaat
Verdeling in aantallen (longpositie)
Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Afwikkeling
Gewoon aandeel 6.030.726,00 17.935.608,00 Reëel Reëel Middellijk
(DWS Investment GmbH)
Procentuele verdeling (longpositie)
Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reëel Rechtstreeks potentieel Middellijk reëel Middellijk potentieel
Kapitaalbelang 2,12 % 0,00 % 0,00 % 2,12 % 0,00 %
Stemrecht 6,31 % 0,00 % 0,00 % 6,31 % 0,00 %

Datum laatste update: 01 april 2024

was 3,29% 6,29%
bartbas
1
quote:

master64nl schreef op 29 maart 2024 15:05:

Ik zit al lange tijd in Bam en ben steeds bij blijven kopen. Wat verwachten de guru`s op het forum van Bam? Gaan we de 4,-slechten in April?
Ik verwacht cent dat je tot de eerste kwartaalcijfers in mei moet wachten. En dan wordt het na het ex-dividend gaan half april nog een hele tour. Goed nieuws over het kinderziekenhuis en / of het fiod-onderzoek zal de vier wellicht wel snel bereikbaar maken. eer ik alle verwachtingen op een rijtje zet, sluit ik een kleine koersdaling niet uit. We konden wel eens voordat we verder stijgen een algemene koersdaling krijgen en dan doet Bam wellicht ook een kleiner stapje terug. Los daarvan blijft er de geopolitieke onrust.
Bb
OnoMatopee
0
wat behoeft er dringend renovatie:
de Haringvlietbrug, de Van Brienenoordbrug, de Vollenhoventunnel bij Zeist, de brug Kootstertille en de Prinses Margriettunnel in Friesland, het Julianakanaal, de Galecopperbrug bij Utrecht en de Nelson Mandela voetgangersbrug over de A12 in Zoetermeer.
Napi
0
quote:

bartbas schreef op 1 april 2024 08:34:

[...]
Ik verwacht cent dat je tot de eerste kwartaalcijfers in mei moet wachten. En dan wordt het na het ex-dividend gaan half april nog een hele tour. Goed nieuws over het kinderziekenhuis en / of het fiod-onderzoek zal de vier wellicht wel snel bereikbaar maken. eer ik alle verwachtingen op een rijtje zet, sluit ik een kleine koersdaling niet uit. We konden wel eens voordat we verder stijgen een algemene koersdaling krijgen en dan doet Bam wellicht ook een kleiner stapje terug. Los daarvan blijft er de geopolitieke onrust.
Bb
Wat bedoel je meteen algemene koersdaling? De gehele beurs waarschijnlijk?

En hoe zit het dan met de zogenaamde ondergewaardeerde ASCX aandelen? Gaan deze niet gelijkmatig omhoog maar wel omlaag?
838 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 38 39 40 41 42 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 3,896
Verschil -0,004 (-0,10%)
Hoog 3,932
Laag 3,860
Volume 525.331
Volume gemiddeld 1.429.485
Volume gisteren 691.847

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront