Pharming « Terug naar discussie overzicht

Kalvista KVD900 (pil voor HAE acuut)

42 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
T. Edison
2
De HAE markt is een turbulente markt met op de profylactische tak meerdere spelers die de taart verdelen.
Op de on-demand tak neemt Ruconest een steeds groter deel voor zijn rekening. Deze tak is kleiner geworden naar mate meer patiënten over gaan naar profylaxe, echter zal deze nooit verdwijnen i.v.m. doorbraak aanvallen.

Kalvista is bezig met een KONFIDENT fase 3 studie voor seberalstat (KVD900). Een on demand middel die oraal wordt toegediend.
Of dit een bedreiging vormt voor Ruconest? Ongetwijfeld gaat het, indien goed gekeurd, een stuk taart snoepen op de HAE acuut markt, alleen al door het gebruiksgemak.

Moeten we daar bang voor zijn? Kunnen we uren over discussiëren.
Kalvista is een beursgenoteerd bedrijf met een product in de eindfase. Dit biedt voor de belegger natuurlijk ook kansen.
Vroeg ik me af: Wij, als HAE deskundigen (een schouderklopje), denken de HAE markt te kennen. Dus waarom niet profiteren van deze mogelijke kans maar blijven hangen in negativiteit of in strijdvaardigheid. Een en-en is ook een optie, spreiden schijnt zelfs aanbevolen te worden door "deskundigen". Spreiden in kansen is mijn inziens positief en risico verlagend.

Kansen met Kalvista.
- enige on demand middel in pil-vorm
- mooie resultaten fase 2 geven vertrouwen voor fase 3 en goedkeuring, is mijn mening
- zit in eind fase 3 ( Q4 2023 word de afronding verwacht)
- aanvraag goedkeuring eerste helft 2024 (dat is vlot, het is al bijna 2024).

Risico's met Kalvista.
- Cashburn Q2 ongeveer 25 miljoen dollar ( ongeveer nog 123 miljoen dollar in kas). Er zal nog geld moeten worden opgehaald
- Studie resultaten kunnen tegenvallen, goedkeurig door FDA is nooit een zekerheid
- Fase 2 resultaat 72% effectief. Voor een on demand vind ik dit persoonlijk niet voldoende. Bij een doorbraak aanval lijkt me en grotere zekerheid gewenst

Bij goede fase drie resultaten verwacht ik een koerssprong ( bij de resultaten van fase 2 ging de koerd van 15 naar 45 dollar),
Bij aanvraag goedkeuring en bij goedkeuring verwacht ik nogmaals een koerssprong.
Hoe Kalvista sebestralstat in de markt gaat zetten is mij nog een vraagreken. Gaan ze zelf een verkoopkanaal opzetten, besteden ze het uit, een uit-licensering of verkopen ze de boel? Dat moet nog blijken.

Disclaimer: Ik ga zeker een plukje Kalvista oppakken naast mijn Pharming portefeuille
A_Haddock
1
Leuke gedachte Edison
Dit zou wel eens een soort Orchard scenario kunnen worden. Markt cap $290M dus hier liggen overname mogelijkheden.
Mogelijk is Kalvista helemaal niet geïnteresseerd om zelf een heel verkoopteam op te tuigen. Bij een goed fase 3 resultaat zou Kalvista wel eens in de verkoop kunnen worden gedaan door huidige eigenaren.
AriV
2
Beste T.

Dit is de beste post welke ik in mijn drie jaar hier gelezen heb.
Een uitnodiging om met alle kennis van het forum de HAE markt te doorgronden, ik ben voor!!
Naar aanleiding van jou post ook maar ff 500 kalvistatjes gekocht

Wellicht ook een idee om verder te kijken dan de HAE markt en ons te focussen op de agenda van goedkeuringen van de FDA, die ICER en ADCOM rapporten zijn hartstikke duidelijk, en al blijft het gokken er zit zeker wel een mate van voorspelbaarheid in. Heel hoog risico natuurlijk maar dat is beide kanten op, Met de kennis op dit forum schat ik in dat we een 75% score goed gaan hebben. bovendien weet je na een aantal keer wel wie er steeds gelijk heeft en wie niet. leuk toch, heb er nu al zin in.
Orchard en Mirati zijn beiden een half jaar voor de uitspraak FDA overgenomen voor respectievelijk 3,5 en 2x de ATL een bedrag welke een schijntje is voor de vroege instappers. Ik geloof werkelijk dat een hoop small en midcap kapot getrade zijn door shortende partijen, dit komt de pharmacueten goed uit en die slaan hun slag.. gisteren heeft mirati trouwens goedkeuring gekregen dus als het goed is komt er nu nog 25% bonus op de verkoopprijs.

zelf nu positie in
orgn
pltr
blue
crsp
sls
fixx
avro
tsha
phar
thrx
tsvt
tngx
kalv
ntla

Allemaal hoog risico en volatiel dat houd t leuk en spannend
T. Edison
0
Thnx AriV.
Een interessante gedachte. Ben ik zelf niet in de gelegenheid me erg breed te verdiepen.
Wat Orchard em Mirati overkomen is zou Kalvista ook kunnen overkomen.
Mogelijk is dat ook hun bedoeling om op het hoogtepunt te cashen. Hoeven ze niet een heel verkoop orgaan op te tuigen.
Wat dat betreft zou het voor Pharming een mooi passend product zijn (verkoopteam en kennis van de markt) , vrees alleen dat dit nooit goedkeuring gaat krijgen van de mededingings autoriteiten.
AriV
0
quote:

T. Edison schreef op 4 november 2023 14:39:

Thnx AriV.
Een interessante gedachte. Ben ik zelf niet in de gelegenheid me erg breed te verdiepen.
Wat Orchard em Mirati overkomen is zou Kalvista ook kunnen overkomen.
Mogelijk is dat ook hun bedoeling om op het hoogtepunt te cashen. Hoeven ze niet een heel verkoop orgaan op te tuigen.
Wat dat betreft zou het voor Pharming een mooi passend product zijn (verkoopteam en kennis van de markt) , vrees alleen dat dit nooit goedkeuring gaat krijgen van de mededingings autoriteiten.
He T,

Zelf heb ik ook weinig tijd, bovendien is het zo dat ik ook een heel stuk van de kennis mis om goede beoordelingen te maken.
Zelf denk ik niet dat pharming Kalvista zal kopen, ze hebben natuurlijk ook de samenwerking met ORTX nog lopen dus die zie ik niet gebeuren. Behalve hun HAE medicatie heeft KALV niets meer in de pijplijn. De HAE markt is redelijk vol en de markt zal nog groeien maar het is erg lastig in te schatten. Er zullen vast rapporten te vinden zijn, je zou eigenlijk de echte experts van de maanddraad willen horen hierover.
T. Edison
0
@AriV
Zat een paar van je fondsen te kijken.
AVRO en Fixx hebben hun onderzoeken gestaakt en zinnen nu op overnames of inlicenseringen. Inderdaad zeer hoog risico. Hopelijk had je ze nog neit voor het staken van hun onderzoek.
Geeft dit goed aan wat de risico's zijn bij onderzoeken in vroege fases. Om deze reden heeft OTL-105 van Pharming/Orchard nog geen verwachtingswaarde. Een mooie kans om aan te pakken, mar nog een hele weg te gaan.
Kalvista zit met sebestralstat eind fase 3. Kan nog steeds verkeerd, maar de kans op succes is met vrij goede fase 2 resultaten best groot.
AriV
0
@T

He T, eigenlijk alles de afgelopen twee weken gekocht en sta met de twee die jij noemt een paar% in de plus. Maar dat kan maandag zo maar een minnetje worden. Afgelopen donderdag en vrijdag waren mij porto wel erg gunstig gezind, daar zal deze week wel weer een correctie op komen

Je hebt gelijk dat OTL nog jaren gaat duren, Pharming heeft inderdaad zijn toewijding aan de hae patiënten toegezegd en bij doorbraakaanvallen wordt dit een concurrent van Ruconest. Alhoewel de 72% mij ook erg laag lijkt. Maar in dat geval kan misschien alsnog ruconest nodig zijn. Er zal voor acuut sowieso een injectiemiddel achter de hand moeten zijn, dit in het geval dat de zwelling in de keel ontstaat waardoor oraal niet genomen kan worden. Aan de andere kant zet Pharming dan wel alle pijlen op HAE en is dat risico volgens mij te groot. PHVS lijkt nog ver weg maar de tijd gaat snel en je kunt je geld maar 1x uitgeven. Maar wellicht heb je gelijk en is Pharming wel geïnteresseerd. Het verkoopteam hoeft daar inderdaad niet veel extra kosten voor te maken. Ook denk ik dat PHArming een overname niet kan betalen. Als je uitgaat van 2x de waarde van nu dan kom je volgens mij buiten het bereik van pharming. Bovendien is de strategie van Pharming volgens mij om uit te breiden via spreiding van betaling en risico. Met leniolislib en OTL is er een relatief lage startuitgave en ga je pas betalen als er resultaten komen en gespreid in tijd. Bij een overname ben moet je direct betalen en komen er ook direct een hoop lasten bij. Dus wat mij betreft mogen ze op dezelfde weg verder.
AriV
0
onlangs hier mijn porto gepost, sindsdien eerst 13K in de + de laatste week weer 14k in de min en dan vandaag weer 3,5 in de plus. Zoals ik al zei. Volatiel maar wel leuk. nu hopen dat er een paar uitgekocht worden want ik blijf het lastig vinden om te verkopen. vandaag weer een mooie stijger met thrx 50% in de plus. zal morgen wel weer 30% in de min gaan.
Melkkoe APDS
0
quote:

AriV schreef op 14 november 2023 19:13:

onlangs hier mijn porto gepost, sindsdien eerst 13K in de + de laatste week weer 14k in de min en dan vandaag weer 3,5 in de plus. Zoals ik al zei. Volatiel maar wel leuk. nu hopen dat er een paar uitgekocht worden want ik blijf het lastig vinden om te verkopen. vandaag weer een mooie stijger met thrx 50% in de plus. zal morgen wel weer 30% in de min gaan.
Waarom? Correctie is denk ik nogal gebaseerd op middenoosten. Daar is de situatie enigszins binnen de controle gebleven (?)
AriV
0
quote:

Melkkoe APDS schreef op 14 november 2023 19:23:

[...] Waarom? Correctie is denk ik nogal gebaseerd op middenoosten. Daar is de situatie enigszins binnen de controle gebleven (?)
Omdat het steeds zo gaat, je hebt er 1 die 10tallen %en stijgt, een week later ben je het weer kwijt. Je ziet het ook in alle grafieken terug, je moet op de spikes naar boven verkopen en die naar beneden kopen. Maar dat verkopen blijft lastig, je denkt dan toch snel "het zal wel verder stijgen"dan zakt het en je denkt morgen herstel dan verkoop ik. Vervolgens zakt het weer en ben je weer terug bij af.
Ik ben zo'n slechte belegger, gelukkig heb ik veel geluk gehad met mijn keuzes in het verleden, wijsheid was het in ieder geval niet.
T. Edison
0
quote:

Melkkoe APDS schreef op 14 november 2023 19:23:

[...] Waarom? Correctie is denk ik nogal gebaseerd op middenoosten. Daar is de situatie enigszins binnen de controle gebleven (?)
Of was het een meevallend inflatiecijfer in de VS?
T. Edison
0
quote:

AriV schreef op 14 november 2023 19:40:

[...]

Omdat het steeds zo gaat, je hebt er 1 die 10tallen %en stijgt, een week later ben je het weer kwijt. Je ziet het ook in alle grafieken terug, je moet op de spikes naar boven kopen en die naar beneden kopen. Maar dat verkopen blijft lastig, je denkt dan toch snel "het zal wel verder stijgen"dan zakt het en je denkt morgen herstel dan verkoop ik. Vervolgens zakt het weer en ben je weer terug bij af.
Ik ben zo'n slechte belegger, gelukkig heb ik veel geluk gehad met mijn keuzes in het verleden, wijsheid was het in ieder geval niet.
Zo herkenbaar.
Mijn timing is echt bagger. Opties schrijven helpt wel, dan weet ik op voorhand mijn verkoopprijs bij koersstijging. Nadeel is weer dat daardoor de winsten worden beperkt en de verliezen onbeperkt door kunnen lopen. Maar op zich leuk om te doen en levert maandelijks een leuk zakcentje op.
Voor Kalvista heb ik niet echt een koersdoel. Ik verwacht dat ze Berestralstat niet zelf gaan vermarkten, maar voor die tijd worden opgegeten.
AriV
0
opties heb ik nog nooit gedaan, altijd gewoon aandelen gekocht. Weet ook niet precies hoe het werkt met de opties. Laatst wel de test bij de giro gedaan om etf's te kunnen kopen, in 1 x geslaagd ;) Kalvista tja, heb ze nu ook. Heb nog is verder gekeken naar aanleiding van jou voorstel om samen te kijken naar de hae markt. Ionis presenteerd ook Q1 ''24 de resultaten. In hun twee jaar durende onderzoek voorkwamen ze 95% van de aanvallen. Biocryst heeft ook weer een persbericht met nieuwe cijfers die er goed uitzien. ben benieuw of er adviesraporten komen voor donidalorsen en konfident. Als die rapporten positief advies geven ga ik er wat meer kopen. Ionis trouwens nog geen positie, maar tjonge wat een pjplijn en sterke partners hebben die zeg.
AriV
0
kalvista toch een mooie afsluiter deze week, toch weer wat prettiger het weekend.
Grote blunder gemaakt deze week met thsa Had er zo'n duizend op de plank met een GAk van 2,10. Zag na een redelijk persbericht een stijging voorbeurs en kocht er bij opening nog 1000 op een stijging van 44% zat er naar te kijken dat het doorsteeg naar +75% maar niet verkopen natuurlijk. Zakte weer helemaal terug naar +25% stijging. Maar voor mij dus een dik verlies.
Fixx waar T nog voor waarschuwde opende donderdag met een -van 40% Positie verdubbeld op het laagste punt maar helaas nog steeds dik in de min met dit fonds en heb er nu zelfs nog meer, maar kijken wat het word met de merger met een beetje geluk kan ik er break even uit.
De sikkelcel genbedrijven gaan redelijk tot goed, naast pharming en SLS ook de grootste posities. CRSP goedkeuring Uk en een mooie stijging van +50% op mijn positie. Blue na vandaag 10% in de plus maar die heb ik in drie weken tijd al drie keer heen en weer zien gaan tussen de 2,9 en 3,30 Nu is ie even door de weerstand hopen dat ie nu doorknalt.
Thrx blijft maar stijgen ook +50% nu jammer dat ik er maar weinig had 1 van mn kleinste posities.

pharming grote positie, , jammer van de extra vragen maar in ieder geval geen afkeur.

SlS grote positie beetje op en neer, paar % in de min nu en is een gok maar zou zo maar een multiplyer kunnen zijn.

Nu glyfosaat weer voor 10 jaar in de handel is ons ook maar is gaan verdiepen in de markt van Parkinson, zal veel vraag naar komen.

Waarom ik dit allemaal schrijf?

omdat ik met niemand kan praten over beleggen behalve met de mensen hier.
T. Edison
0
Biotech is een zeer interessante markt.
De mooie koersbewegingen zijn volgens mij door het vertrouwen uit het inflatie cijfers.
De sikkecel CRSPR goedkeuring is een geweldige plus voor de gentherapie.
Heb inmiddels ook een kleine positie in Blue, naast mijn grote positie in Pharming.
Kalvista liet idd een mooie correctie naar boven zien.
Is de uitkomst van de fase 3 studie en de verwachte goedkeurinsaanvraag voor Berestralstat iets opgeschoven (niet alleen Pharming heeft last van schuivende planningen), maar dat mag de pret niet drukken.
Ik verwacht nog steeds een mooie koerssprong als de resultaten komen en de aanvraag bij de FDA gedaan wordt.
ir.kalvista.com/news-releases/news-re...
AriV
0
He T.

Nou en of de Biotech een interessante markt is. Nog volatieler dan crypto's. Zit wel een bepaald patroon in de laatste weken alles gaat hard omhoog en omlaag. Het zijn diepe zakken die deze markt sturen. Alleen nu nog de discipline en het inzicht om er van mee te profiteren. Wel een stuk leuker zo, zat al tijden all inn op Pharming en Orchard dus leuk dat er nu wat gebeurd in de porto.
T. Edison
0
Ben benieuwd...zoals in de opening post van dit draadje, waarom alleen op Pharming "gokken" terwijl met omze kennis van de HAE markt ook andere spelers mooie beleggingspanden bieden.
angioedemanews.com/news/targeted-trea...
AriV
0
He die T,

Zoals je in je openingspost zei waarom de krachten niet bundelen. Maar geen respons, men houdt zich liever met elkaar bezig.
Kalv gaat de goede kant op, ff boven de 9 geweest vandaag maar had helaas het sentiment aan het einde van de handelsdag ff tegen. Vandaag een HAE trade verzilvert PHVS,

Je instap in Blue was nog net op tijd. Zit zwaar in CRSP en BLUE en dat gaat erg goed maar het risico neemt ook toe. Uitsluitsel FDA kan voor beiden ieder moment komen heb er vertrouwen in maar je weet het nooit, vooral CRSP heeft eigenlijk een vrij korte follow up voor een curatieve gentherapie ook bij de ADCOM waren er toch wel wat vragen. Wat me doet besluiten FDA besluit af te wachten voor CRSP is dat het onlangs is goedgekeurd in engeland en saoudi arabie en dat ze een hele sterke partner hebben. Blue weet ik bijna zeker dat het goed gaat komen, lange studie, goede resultaten en geen ADCOM nodig voor de FDA. Bovendien al twee goedgekeurde middelen. Anderzijds raakt het geld op dus er zit nog een emissie aan te komen, al is er ook weer een deal met novartis ivm de versnelde procedure voucher voor 100 miljoen in blue zit ook nog een hoog percentage short.

Bij blue ben ik gekomen door ORTX het aandeel werd daar vaak vergeleken en het is ook een vergelijkbaar bedrijf en een soortgelijke situatie, alleen als blue slaagt is het gelijk een blockbuster. Eigenlijk had ik verwacht dat Kiowa kyrin ook blue zou kopen en ik sluit het nog steeds niet uit.
holmes
0
AriV
0
Auw deze doet even zeer, blue 40% naar beneden op goedkeuring. stond 11K in de plus op deze en is als sneeuw voor de zon weer weg. Weer een goede les geweest ik heb genoten van de rit, nu weer van voor af aan beginnen.
42 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 0,900
Verschil +0,019 (+2,16%)
Hoog 0,903
Laag 0,883
Volume 3.641.122
Volume gemiddeld 6.805.258
Volume gisteren 4.203.859

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront