Wereldhave Belgium « Terug naar discussie overzicht

Forum Wereldhave Belgium geopend

491 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 | Laatste
Eljee66
0
Eljee66
0
Onze Paul heeft gisteren wel een artikel geschreven

“Dit aandeel wordt verkocht met bijna 42% korting op zijn werkelijke waarde”: Paul D’Hoore geeft advies om te beleggen in ‘papieren vastgoed’

www.hln.be/geld/dit-aandeel-wordt-ver...
Eljee66
0
Wereldhave Belgium bezit vooral winkelcentra, maar ook een beperkt aantal kantoorgebouwen. De winkels zijn voor ruim 98 procent verhuurd, maar in de kantoorgebouwen is er een beperkte leegstand van 15 procent. Het aandeel wordt momenteel verhandeld met een korting van ruim 42 procent op zijn werkelijke waarde. Bij de huidige beurskoers bedraagt het dividendrendement ruim 9 procent bruto.
Eljee66
1
Denk dat Paul wat aandeeltjes heeft gekocht voor publicatie artikel om dan daarna te cashen ;-)
Tenko
0
Wat zijn juist de regels om tot een succesvolle overname te komen van WHB door WH?

Momenteel bezit het moederbedrijf dacht ik 66% van de aandelen, wat zijn de vereisten om tot een geslaagde overname te komen? Moeten zij een bepaald percentage behalen door middel van een bod op de overige aandelen? Of kan het beleid van beide bedrijven dit zomaar regelen gezien wh reeds een meerderheid heeft?
psps
0
Wereldhave Belgium gaat heus wel van de beurs, aandelen zijn flink ondergewaardeerd!
Dit gebeurde ook met Vastned!
Kojo
0
Het blijft een raadsel waarom de koers vorige donderdag op een paar uur tijd spectaculair steeg. En wat nog meer verbaast is dat er bijzonder weinig aandacht wordt gegeven aan die koerssprong door de financiële pers en analisten.

Het kan best dat een artikel van Paul Dhoore aan de basis ligt, maar wat hij schrijft geldt ook voor sommige andere vastgoedfondsen. En het is om Dhoore dit nu schrijft dat de onderwaardering van Wereldhave Belgium en het hoge dividend plots werelschokkend neuws zijn. Dat geldt al jaren.
Alpha1
0
quote:

Kojo schreef op 26 mei 2024 17:50:

Het blijft een raadsel waarom de koers vorige donderdag op een paar uur tijd spectaculair steeg. En wat nog meer verbaast is dat er bijzonder weinig aandacht wordt gegeven aan die koerssprong door de financiële pers en analisten.

Het kan best dat een artikel van Paul Dhoore aan de basis ligt, maar wat hij schrijft geldt ook voor sommige andere vastgoedfondsen. En het is om Dhoore dit nu schrijft dat de onderwaardering van Wereldhave Belgium en het hoge dividend plots werelschokkend neuws zijn. Dat geldt al jaren.
Volgens mij gewoon iemand die de illiquiditeit van het aandeel wat onderschat heeft en een marktorder plaatste voor 10K stuks? Eerder "dumb money" dan insiders.
Kojo
0
quote:

Alpha1 schreef op 28 mei 2024 10:25:

[...]

Volgens mij gewoon iemand die de illiquiditeit van het aandeel wat onderschat heeft en een marktorder plaatste voor 10K stuks? Eerder "dumb money" dan insiders.
@ Alpha1,
Het ziet er inderdaad naar uit dat er niets bijzonders aan de gang is. Wat de werkelijke reden is, dat blijft allicht een eeuwig raadsel.
Zelf heb ik Wereldhave Belgium post-corona aangeschaft aan goed € 36,00, maar beneden de € 60 gaan mijn stukken nooit de deur uit. De werkelijke waarde van het bedrijf is van die orde. En het dividendrendement is ronduit royaal. Zelfs met de huidige koers blijft het een koopje.
491 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22 23 24 25 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14 jun 2024 17:35
Koers 46,200
Verschil -0,300 (-0,65%)
Hoog 46,500
Laag 46,100
Volume 1.889
Volume gemiddeld 3.225
Volume gisteren 2.101

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront