Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

Ordina - Augustus 2015

1.010 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 47 48 49 50 51 » | Laatste
analyse_A3CD
0
quote:

dartyharry schreef op 9 augustus 2015 11:14:

een kat in het nauw doet rare sprongen.
Ik zou zeggen, pas op voor Niessen.
Hij werd binnengehaald als kenner in overnames en fusies, inmiddels heeft hij zich flink gesneden aan het aandeel ordina.
Belangrijk om te weten van Niessen wat zijn beleggingshorizon is betreffende ordina.
Dat hij onaangenaam verrast is door de ordinezen blijkt wel uit het feit dat hij een onderzoek wou starten.
Dat hij er later achter kwam dat dit ook voor hem niet verstandig was zegt mij in ieder geval genoeg.
WEES GEWAARSCHUWD en ook voor de cijfers op de 20ste.
Hahahahahahahahaha DirtyHarry, wat is dat nu weer voor prietpraat, wat had jij gedaan in zijn schoenen?

Door laten gaan? Nou daar geloof ik toch echt niets van!
indice
0
Ik zit ook in flink Ordina maar het gevoel bekruipt me wel steeds meer dat we een tweede Qurius gaan worden. Oftewel pennystock……..
[verwijderd]
0
quote:

dartyharry schreef op 9 augustus 2015 11:14:

een kat in het nauw doet rare sprongen.
Ik zou zeggen, pas op voor Niessen.
Hij werd binnengehaald als kenner in overnames en fusies, inmiddels heeft hij zich flink gesneden aan het aandeel ordina.
Belangrijk om te weten van Niessen wat zijn beleggingshorizon is betreffende ordina.
Dat hij onaangenaam verrast is door de ordinezen blijkt wel uit het feit dat hij een onderzoek wou starten.
Dat hij er later achter kwam dat dit ook voor hem niet verstandig was zegt mij in ieder geval genoeg.
WEES GEWAARSCHUWD en ook voor de cijfers op de 20ste.
Dank voor het waarschuwen; en jij, hou jij je stukken, t/m of tot aan de cijfers?
pietje-2005
0
Volume lijkt haast wel wat te worden, maar kan ook weer zo stil vallen, natuurlijk.
Weer jammer dat het (weer) omlaag gaat.
Succes
analyse_A3CD
0
Van de cijfers op 20 augustus verwacht ik eerlijk gezegd weinig goeds!
Verder denk ik dat het voor Ordina heel moeilijk gaat worden om autonoom te groeien, omdat de benelux markt weinig perspectief biedt.

De omzet zal ver onder de maat zijn en ook de overheid biedt weinig soelaas. Dus zonder overname en de prijs wordt m.i.. op deze koersen steeds lager, worxt het een lange zit op dood geld.
En we kunnen van Niessen wel wonderen verwachten, maar ook hij kan geen ijzer met handen breken.
Bij overname lijkt Niessen mij eerder een struikelblok dan een goede onderhandelings partner.

Tevens denk ik dat veel beleggers geld hebben verloren met dit aandeel en daardoor automatisch blijven zitten,
In de hoop dat goed te maken bij een overname.

Maar het zou ook wel eens een lange zit op dood geld kunnen worden, zonder gebruik te maken van andere kansen in de markt.

Graag hoor ik zinvol commentaar op mijn bovenstaande visie!!!
pietje-2005
0
Je hebt wel gelijk, denk ik, met de gevaren.
Ben (helaas?) nogal eigenwijs, en blijf zitten; handel tussendoor wel met plukjes om zo gemiddelde aankoop omlaag te brengen, wat lukt.
Hoop dat ordina zelf kan groeien, maar dat lijkt toekomstverhaal na de afgegeven omzetwaarschuwing.
Persoonlijk geloof ik niet zo in een overname op korte termijn.
Succes
Kompas
0
Tsja Analyse, wat is voor jou zinvol commentaar haha
Zelf heb ik recent aangegeven dat het omslagpunt een keer moet gaan komen. De omzet zal eerst nog verder dalen en dit is ook reeds aangekondigd. Maar dit zal hiermee dus ook verder geen verrassing zijn en al in de koers verwerkt. Belangrijker is dat het resultaat daarbij op peil blijft en kasstromen positief. Ordina is in transitie en groei zal met name ook uit nieuwe kernactiviteiten moeten komen met hogere marges. Dit bij een lagere kostenstructuur door de aangekondigde kostenbesparingen. Bij de halfjaarcijfers zal het vooral van belang zijn hoe men de boodschap weet te verpakken. De markt moet vertrouwen krijgen in de transitie welke Ordina ondergaat en dat dit een juiste keuze is welke zal gaan aanslaan. Weet Ordina dit aan de markt over te brengen en daarmee de focus af te wenden van de met de halfjaarcijfers zeker te melden lagere omzetcijfers dan kan het haast niet anders of er zullen weer (nieuwe) partijen instappen en de koers doen stijgen.
Weer vertrouwen creëren en uitstralen richting de toekomst daar gaat het nu om bij Ordina !!
[verwijderd]
0
OMG ordina shirtsponsor.
ja geef het geld maar weg, de aandeelhouder is tenslotte ook goed bedeeld de laatste tijd.
NOT
[verwijderd]
0
dit is opnieuw een dikke middelvinger naar de aandeelhouder.
moet nu uitkijken dat ik niet te veel ga zeggen, wat een boeven.
druk ik mij nog zeer mild uit.
[verwijderd]
0
quote:

analyse _A3CD schreef op 10 augustus 2015 13:34:

Van de cijfers op 20 augustus verwacht ik eerlijk gezegd weinig goeds!
Verder denk ik dat het voor Ordina heel moeilijk gaat worden om autonoom te groeien, omdat de benelux markt weinig perspectief biedt.

De omzet zal ver onder de maat zijn en ook de overheid biedt weinig soelaas. Dus zonder overname en de prijs wordt m.i.. op deze koersen steeds lager, worxt het een lange zit op dood geld.
En we kunnen van Niessen wel wonderen verwachten, maar ook hij kan geen ijzer met handen breken.
Bij overname lijkt Niessen mij eerder een struikelblok dan een goede onderhandelings partner.

Tevens denk ik dat veel beleggers geld hebben verloren met dit aandeel en daardoor automatisch blijven zitten,
In de hoop dat goed te maken bij een overname.

Maar het zou ook wel eens een lange zit op dood geld kunnen worden, zonder gebruik te maken van andere kansen in de markt.

Graag hoor ik zinvol commentaar op mijn bovenstaande visie!!!
Analyse je geeft een samenvatting die natuurlijk grotendeels waar is. We hebben alles kunnen zien en horen via diverse media.
Mijn persoonlijke overtuiging: Ordina kan potentieel veel beter presteren (dan tot nu toe) door meer focus op de nieuwste platforms te leggen.
Het jaarverslag 2014 van Ordina ademde een ietwat defensieve sfeer van vermoeidheid en een defensieve houding na een heftig jaar (Zembla verhaal) in de publiciteit. Toch waren de financiële resultaten beter dan het jaar daarvoor.
Met meer focus op innovatie en meer ondernemerschap in alle lagen van het bedrijf zouden er betere resultaten in deze transitiefase mogelijk moeten zijn. Uit alle aankondigingen, maatregelen en de (aard en beschrijving van de) vacatures blijkt dat daar inderdaad alle aandacht voor is. Daar zet ik op in. Het zal nog wel even wat geduld vergen, maar ik heb er toch wel vertrouwen in.
[verwijderd]
0
naïef klaver, er word gesneden in het personeelsbestand.
vacatures laat me niet lachen, er zijn er steeds minder nodig met razendsnelle teruglopende omzetten.
Maar droom maar lekker verder.
[verwijderd]
0
Ja en daarom heet het ook transitie fase. Daar horen onaangename maar noodzakelijke maatregelen bij, zoals helaas het snijden in personeelsbestand. Ik zeg ook niet dat er meer mensen nodig zijn, dat maak jij er van, maar ik heb het over de inhoud van de vacatures.(directeur SAP bv) En lees ook eens de post hierboven van Kompas. Ben kennelijk niet de enige die wat jij noemt "droomt."
Kompas
0
Denk niet dat wij "dromen" Klaver.

De transitie zal uiteindelijk slagen of niet en dit zal dan een keihard feit zijn.
analyse_A3CD
0
Klaver, stel dat het waarheid wordt wat jij denkt en zegt, dan heeft Ordina nog een hele lange weg te gaan, met enorm veel mitsen en maren!

Wil je deze rit uitzitten, zonder ook maar enig duidelijk perspectief!
Want dit proces speelt al jaren.

Ik blijf erbij dat ook Niessen zich hierin heeft vergist.
Marktpartijen waren in het begin zo lyrisch over de deelname van Niessen, maar je hoort ze niet meer en de meesten hebben hun koopadvies herzien naar hooguit houden of verkopen!

Zouden die dan allemaal gek zijn, of er geen verstand van hebben????

Klaver een andere vraag, sta je nog op winst, wat me haast onmogelijk lijkt, dus hoop je -tegen alles in- op betere tijden!?
Guus_Geluk
0
Ik heb een groot vermoeden dat Sonny Duijn het hele verhaal destijds uit zijn duim gezogen heeft.
www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/ordina...

Worden zulke verhalen niet door de hoofdredacteur gecontroleerd? Mag een "analist" gebruik maken van "anonieme bronnen" die er misschien helemaal niet eens zijn? Dat lijkt me toch ook fraude?
1.010 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 47 48 49 50 51 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront