Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

19 februari: Ordina jaarcijfers 2014

68 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Bernardo
0
quote:

tijdvooreennieuweauto.nl schreef op 26 januari 2015 17:17:

woensdag gaat zembla dieper in op de ambtenaren die fout zijn(corrupt), maar ze noemen Ordina helaas wel weer als het grote ICT bedrijf die daar handig op in gaat, toch jammer dat ze het niet algemeen houden aangezien alle bedrijven wel op deze manier gebruik maken van de zwakte vd mens.
als het allemaal zo erg was bij Ordina was er na de eerste Zembla uitzending wel een hoop stront naar buiten gekomen over Ordina! Niets van dat alles. Ordina wordt morgen door Zembla gerehabiliteerd ! Donderdag in een streep naar de 2 euro
emilio!.!
0
quote:

Bernardo schreef op 26 januari 2015 17:43:

[...] als het allemaal zo erg was bij Ordina was er na de eerste Zembla uitzending wel een hoop stront naar buiten gekomen over Ordina! Niets van dat alles. Ordina wordt morgen door Zembla gerehabiliteerd ! Donderdag in een streep naar de 2 euro
als ik de Promo bekijk op de site van Zembla helaas niet, daarom hoop ik wel dat Ordina voor woensdag zelf met het onderzoek naar buiten komt en dat het zo snel mogelijk naar de 2 euro gaat.
Bernardo
0
quote:

tijdvooreennieuweauto.nl schreef op 26 januari 2015 18:36:

[...]

als ik de Promo bekijk op de site van Zembla helaas niet, daarom hoop ik wel dat Ordina voor woensdag zelf met het onderzoek naar buiten komt en dat het zo snel mogelijk naar de 2 euro gaat.
zijn de beelden van vorige keer
[verwijderd]
0
quote:

Beginner1987 schreef op 26 januari 2015 18:06:

Morgen € 1.30, woensdag € 1.35 en donderdag € 1.60
Wat betreft dat Zembla verhaal: ik begrijp de commotie niet zo goed. Zembla laat een (met alle respect) programmeur aan het woord die net zijn brommerrijbewijs heeft behaald, een universitair docent die in superlatieven van schande spreekt en zo wel heel makkelijk de publieke verontwaardiging aanwakkert, en tot slot een gedetacheerde militair die zijn broodgevers meldt dat er 'genoeg te halen valt' bij Defensie met deze systemen. Tja, werkt het niet overal zo? Hoe komen dienstverleners aan nieuwe opdrachten? En interim
managers? En HR-adviseurs, advocaten, aannemers, schilders en accountants? Als een ZZP'er om zich heen kijkt en nieuwe werk voor zichzelf regelt noemen we hem een prima ondernemer. Als je je manager van je consultingbedrijf meldt dat je met het hoofd financiele administratie hebt gesproken en hebt gehoord dat men een project overweegt ben je een valsspeler. Het ligt genuanceerder dan dat weet ik, maar dat lijkt een beetje de strekking van de even onkundige Zembla 'onderzoekers'. ICT ligt onder een vergrootglas door de slechte reputatie van overheids-ICT in een atmosfeer van economische malaise. Begrijpelijk, maar het lijkt me verstandiger de focus te leggen op andere zaken.
Ik denk/hoop dat die tweede uitzending een stuk genuanceerder en minder populistisch zal zijn, en in zekere zin een vorm van rehabilitatie voor Ordina!
Dicall69
0
quote:

Beginner1987 schreef op 26 januari 2015 18:06:

Morgen € 1.30, woensdag € 1.35 en donderdag € 1.60
Als de uitkomst van de onderzoeken meevalt kan de koers op korte termijn weer snel herstellen, daarbij is mijn positie mede genomen met de gedachte op een overname.
Ordina is voor een groter IT-bedrijf een mooie aanwinst, want de structuur en de kennis binnen Ordina past in ieder vooruitstrevend bedrijf en kan duidelijk veel synergie voordeel opleveren gezien hun positie in ICT/ IT-sector.
[verwijderd]
0
En voor wat het waard is, over een overnamebod waarover geruchten gaan dat Getronics (door Aurelius) dat in voorbereiding zou hebben: ik heb het eerder ook gelezen, in Beleggersbelangen. Dicall zuigt het niet zomaar uit zijn duim.

www.beleggersbelangen.nl/opinie/artik...
[verwijderd]
0
quote:

Bernardo schreef op 26 januari 2015 18:45:

[...] zijn de beelden van vorige keer
Nee, zijn de beelden van de aankomende uitzending:

zembla.vara.nl/seizoenen/2015/aflever...
[verwijderd]
0
Uh lijken inderdaad erg op de eerste. Meer van hetzelfde? pff

Ik denk 380 miljoen. Juridische kosten zullen wel zwaar drukken op schuldafbouw. Maar het zal vooral gaan om het verhaal en toekomstverwachting
Dicall69
0
quote:

Klaver020 schreef op 26 januari 2015 20:33:

[...]

Wat betreft dat Zembla verhaal: ik begrijp de commotie niet zo goed. Zembla laat een (met alle respect) programmeur aan het woord die net zijn brommerrijbewijs heeft behaald, een universitair docent die in superlatieven van schande spreekt en zo wel heel makkelijk de publieke verontwaardiging aanwakkert, en tot slot een gedetacheerde militair die zijn broodgevers meldt dat er 'genoeg te halen valt' bij Defensie met deze systemen. Tja, werkt het niet overal zo? Hoe komen dienstverleners aan nieuwe opdrachten? En interim
managers? En HR-adviseurs, advocaten, aannemers, schilders en accountants? Als een ZZP'er om zich heen kijkt en nieuwe werk voor zichzelf regelt noemen we hem een prima ondernemer. Als je je manager van je consultingbedrijf meldt dat je met het hoofd financiele administratie hebt gesproken en hebt gehoord dat men een project overweegt ben je een valsspeler. Het ligt genuanceerder dan dat weet ik, maar dat lijkt een beetje de strekking van de even onkundige Zembla 'onderzoekers'. ICT ligt onder een vergrootglas door de slechte reputatie van overheids-ICT in een atmosfeer van economische malaise. Begrijpelijk, maar het lijkt me verstandiger de focus te leggen op andere zaken.
Ik denk/hoop dat die tweede uitzending een stuk genuanceerder en minder populistisch zal zijn, en in zekere zin een vorm van rehabilitatie voor Ordina!

Heb de uitzending destijds ook gevolgd en kan mij niet onttrekken aan het idee dat de zogenaamde klokkenluider een voormalig medewerker is geweest die waarschijnlijk oneervol ontslag heeft gekregen en nu bewust Ordina wil beschadigen, want een normaal denkend iemand speelt geen bedrijfsinformatie door die dateert van 2005 tot heden zonder onderliggende reden.
Het plaatsen van mollen wordt ook geopperd ik vraag me af, waarom een persoon gigabytes aan gegevens vergaart om deze aan een programma als Zembla door te spelen, welke dan uit de massale data door enkele personen onethisch gedrag richting Ordina vindt en deze dan naar de buitenwereld belicht als onregelmatigheden die structureel over meer jaren heen door Ordina wordt gedreven.
Het is onfatsoenlijk gedrag door Zembla om iets te belichten dat zonder enig onderzoek gestaafd kan worden, want Zembla weet bij voorbaat de uitwerking/ gevolgen die dit bij een beursgenoteerd bedrijf zal hebben.
Iemand die binnen een bedrijf onethisch bedrag hanteert zal dit zeker niet kenbaar maken bij zijn leidinggevende, dus dat er in een bedrijf waar meer dan 3000 mensen werken en er buitengewoon data verkeer heerst zal zeker niet iedereen vrij van blaam blijven en kun je niet het onethisch gedrag van enkele personen structureel en onregelmatig weerspiegelen richting een heel bedrijf.
Tot slot bedrijven als Ordina werken langere periodes in de nachtelijke uren om programma's/ software te installeren om het normale arbeidsproces in bedrijven te optimaliseren, dus als men daarvoor ter ontspanning de klant en medewerkers een dagje golven, concertkaarten of iets dergelijks voor geeft kan ik me daar heel goed in vinden.
Zou dit van buitensporige omvang zijn kan ik me niet voorstellen dat dit geen consequenties heeft, dus de onderzoeken zullen uiteindelijk de balans opmaken en uitwijzen hoe het een en ander in perspectief wordt gezien.
[verwijderd]
0
Inderdaad een verhaal van ouwe koeien. Ordina zelf reageert pas naar buiten toe als de onderzoeksresultaten bekend mogen worden gemaakt. Letterlijk zo gezegd in persbericht, en ze houden zich er aan. Maar, laat ons er maar ons voordeel mee doen :) bijkopen en zeker positie uitbreiden als de markt emotioneel reageert, en er wat zenuwachtige mensen uit willen die over het algemeen namelijk precies het omgekeerde doen, die kopen plus tekens en verkopen min tekens, want die willen elke keer op de weg naar boven er in en op de weg naar beneden er uit, nou dat is nou precies tegen de cadans in. Kijken naar de fundamenten blijft geboden en als die goed zijn kun je rustig blijven zitten. Ordina is een bedrijf met een missie, en dat gaat niet van de ene dag op de andere. De beurs is veel emotie en het verstand verliest daar nogal eens van. Wat dat betreft laat de bashers nog maar even hun gang gaan voor woensdag uit.
Maar ik vraag me af of er na Zembla deel 2 een spike naar beneden komt. Wie weet gaat het wel de andere kant op, de beurs ja het blijft toch een beetje gokwerk.
We zullen het zien, succes ook, Dicall.
Bernardo
0
AMSTERDAM (AFN) - Europese en Amerikaanse partijen hebben interesse in een overname van automatiseerder Ordina. Dat meldde De Telegraaf dinsdag op basis van ingewijden.

Diverse partijen hebben in de markt geïnformeerd naar de onderneming. Uit strategische hoek zou de interesse voor Ordina vooral uit Europa komen, uit de VS is er interesse vanuit de private-equityhoek. De partijen zien aandeelhouder Jan Niessen, die ongeveer 12 procent van de aandelen heeft, echter als struikelblok, aldus de krant.

Niessen nam zijn belang kort voor een uitzending van televisieprogramma Zembla over fraude bij de onderneming. Daarna kelderde de koers. Geïnteresseerde partijen verwachten dat Niessen nu niet zomaar zijn aandelen Ordina met verlies zal verkopen. Er zal sprake moeten zijn van een hoge premie op de huidige koers.
Erik9400
0
Een overnemende partij kan nu al groot deel opkopen....misschien wel via verschillende partijen

Eerste bod hoeft toch geen 2 euro te zijn? Als ze dan bv 70-80% hebben kan bod altijd nog omhoog zodat niessen blij is

Trouwens wie is die bron? Niessen die hoger bod uitlokt?
Blooming
0
www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/ordina...

Grootaandeelhouder blokkeert overname Ordina
door Sonny Duijn
NIEUWEGEIN -
Europese en Amerikaanse partijen hebben interesse in een overname van ict-bedrijf Ordina. 12%-eigenaar Jan Niessen vormt echter een sta-in-de-weg.
Naar Ordina detailpagina >

Ordina geldt in de markt al langer als gedoodverfde overnameprooi. Het bedrijf maakt onder meer mobiele applicaties voor banken en de zorg, maar haalde de afgelopen periode met name de krantenkoppen vanwege een spraakmakende uitzending van tv-programma Zembla.
Daarin werd een gitzwart beeld geschetst van een bedrijf dat jarenlang gefraudeerd zou hebben om overheidsorders te scoren. Het bedrijf zou een uitgekiend netwerk hebben opgebouwd met strategisch gepositioneerde ambtenaren, die gevoelige informatie richting Nieuwegein lekten.
De onthullingen gaven Ordina een dreun van jewelste. Begin oktober stond de beurskoers op €1,91, inmiddels is daar nog slechts €1,26 van over. Een daling van 35%.
Diverse partijen hebben geïnformeerd in de markt naar Ordina, vertellen goed ingevoerde bronnen. „Zowel technologiebedrijven als private equity-bedrijven beschouwen het bedrijf als belangrijke overnameprooi. Zij zien grootaandeelhouder Jan Niessen, die ongeveer 12% van de aandelen heeft, als struikelblok.”
Met zijn Luxemburgse investeringsvehikel Mont Cervin nam Jan Niessen, kort voor de pijnlijke tv-uitzending, een belang in Ordina. Hij verloor daardoor miljoenen euro’s op zijn belegging en verzocht de Ondernemingskamer (Gerechtshof Amsterdam) tot onderzoek. Vermoedelijk vindt de grootaandeelhouder het onterecht dat de Ordina-top had verzwegen dat dergelijke onthullingen eraan zaten te komen. Topman Stépan Breedveld wist immers al maanden dat Zembla zijn tanden in het verleden had gezet.
De partijen die een overname van Ordina interessant zouden vinden, zitten met Niessen in hun maag. Ze verwachten dat Niessen, na dit debacle, niet zomaar zijn aandelen Ordina met verlies zal verkopen. En je moet nu wel een zeer hoge premie op de huidige beurskoers bieden, wil je Niessen tevreden stellen, zo luidt de theorie. Uit strategische hoek zou de interesse voor Ordina vooral uit Europa komen, uit financiële hoek zou het gaan om Amerikaanse partijen.
Bij de overname van het ict-onderdeel van Imtech door het Franse Vinci, betaalde laatstgenoemde ongeveer zeven keer het verwachte bedrijfsresultaat (ebitda). Voor Ordina zou je dan op een bedrag van €1,70 per aandeel uitkomen, berekende analist Hans Slob van Rabobank. Hij verwacht zodoende dat een eventueel bod ergens tussen de €1,70 en €2 zou uitkomen.
Marktkenners wijzen erop dat Ordina een mooi bedrijf is, maar momenteel wordt afgeleid door ’randzaken’. Vlak voordat de crisis losbarstte stond het bedrijf aan de rand van de afgrond. Om zich te herpakken deed het onder meer een claimemissie en enkele reorganisaties, aan de hand van de huidige topman Breedveld.
Jan Niessen was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
Bernardo
0
NIEUWEGEIN (AFN) - Ordina en het Openbaar Ministerie (OM) hebben waarschijnlijk regels overtreden bij het sluiten van een contract in 2009. Er is ,,een duidelijke aanwijzing van een mogelijke onregelmatigheid'' bij deze order gevonden door advocatenkantoor De Brauw Blackstone Westbroek, zo bleek dinsdag.

Dat bureau voerde de afgelopen tijd in opdracht van Ordina een omvangrijk onderzoek uit bij de automatiseerder. Structurele onregelmatigheden werden daarbij niet gevonden. In de raamovereenkomst met het OM lijkt een medewerker van de klant echter na de voorlopige gunning aan Ordina verzocht te hebben de prijsstelling van de offerte aan te passen. ,,Vervolgens lijkt die prijsstelling bij de offerte inderdaad te zijn gewijzigd. Op die basis is de raamovereenkomst uiteindelijk gesloten'', aldus Ordina. Het concern heeft de opdrachtgever inmiddels ingelicht.

Topman Stépan Breedveld wilde in een toelichting het woord fraude niet concreet in de mond nemen. ,,Maar het mag niet'', zo benadrukte hij. Hij wees er verder op dat er geen aanwijzigingen zijn van structurele onregelmatigheden bij het bedrijf. Ook omkoping, ongeoorloofde afstemming met concurrenten of buitensporig relatiebeheer zoals dure geschenken zijn niet geconstateerd.

Aantal gevallen

Ordina liet het onderzoek uitvoeren naar aanleiding van een uitzending van het televisieprogramma Zembla, waarin het concern werd beticht van fraude bij het binnenhalen van overheidsopdrachten in de periode 2005-2010. In totaal werden er acht zaken onderzocht, waarvan zes naar aanleiding van de Zembla-uitzending. De twee andere zaken kwamen tijdens het onderzoek naar boven.

Uit het onderzoek van De Brauw Blackstone Westbroek komt verder naar voren dat in ,,een aantal gevallen'' sprake is geweest van ongepast gedrag bij een beperkt aantal personen. Het gaat daarbij om drie contracten met de IND en één met de Gemeente Rotterdam. Daarbij is overigens niet vast komen te te staan dat de contacten van het Ordina-personeel of informatiedeling onregelmatig zijn geweest.

Subgroep

Verder werd een raamovereenkomst met het ICT-bedrijf van de rechterlijke organisatie ICTRO verlengd op initiatief van de opdrachtgever. ,,Daarbij is het de vraag of de overeenkomst op deze wijze verlengd had mogen worden'', aldus Ordina dinsdag. In twee gevallen, een zaak bij Defensie en één bij het OM, was sprake van reguliere informatiedeling.

Ordina merkt op dat in de betreffende periode een klein aantal personen binnen het team Commercie dat zich bezighield met overheidsopdrachtgevers een subgroep vormde. Deze groep had een eigen taalgebruik en wijze van opereren. ,,Deze gang van zaken is op zijn minst onhandig, ongelukkig en in enkele gevallen ongepast geweest'', zo ziet het bedrijf.

Het gaat daarbij om in totaal zo'n 15 personen, waarvan de meeste niet meer bij de automatiseerder werken. Een werknemer is ontslagen, Ordina beraadt zich op disciplinaire maatregelen tegen enkele anderen.
Onderbouwer
0
emilio!.!
0
Dit zijn de betere berichten voor Ordina en de aandeelhouders.....nu herstel richting 2 euro
68 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront