Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

AF - KLM april 2015

28 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Wilbar
0
Toch maar weer eens een maanddraadje aangemaakt. En omdat maart nog maar 1 handelsdag is maar meteen het nieuwe draadje april genoemd.
De voorlaatste handelsdag laat weer een mooie koerssprong zien van 18 cent naar 7,90. Een flinke slotveiling van ruim 350.000 stuks en de koers in het slot van 7,88 naar 7,90.
Begin deze maand nog onder de 7,10 en nu 7,90. dat is toch mooi mee gehobbeld met de algehele beurstrend. Ondanks die slechte berichten over het wel en wee van AF/KLM,
[verwijderd]
0
quote:

Wilbar schreef op 30 maart 2015 17:58:

Toch maar weer eens een maanddraadje aangemaakt. En omdat maart nog maar 1 handelsdag is maar meteen het nieuwe draadje april genoemd.
De voorlaatste handelsdag laat weer een mooie koerssprong zien van 18 cent naar 7,90. Een flinke slotveiling van ruim 350.000 stuks en de koers in het slot van 7,88 naar 7,90.
Begin deze maand nog onder de 7,10 en nu 7,90. dat is toch mooi mee gehobbeld met de algehele beurstrend. Ondanks die slechte berichten over het wel en wee van AF/KLM,

Zo het koers verloop ook gade geslagen te hebben zien dat de stijging wel
doorzet de 9 euro kan in aantocht zijn.
Maar blijft volatiel.

de kat.
[verwijderd]
0
ytd is klm nog als enige rood in de amx index, rood wordt minder rood met vluchtende shorters... ;-)
gerrit 69
0

Ik ben geen fan van AF-KLM, maar op de daggrafiek heeft dit aandeel wel een koopsignaal gegeven.
Men verwacht dus toch een groeispurt in de luchtvaart sector, wat ook geld voor AF-KLM
Volgende weerstand ligt op € 8,80 en daarna kan het aandeel weer naar de € 12,00 stijgen.
Zie bijgaande daggrafiek

www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/33AFR...
relpinda
0
Begrijp niets van die koerswinst bij AF/KLM??? U WEL!

Een bedrijf dat tot over zijn oren in de schuld zit, in een hele moeilijke markt met heel veel concurrentie en geen gelijkwaardig speelveld.
En voorlopig nog GEEN dividenduitzicht!!
Om over de vele 'zonnekoningen' in Frankrijk maar niet eens te praten. Op zich een hele mooie bedrijfstak maar met zeer veel haken, ogen en risico's.
Respect voor de nwe KLM-directie die alle zeilen bijzetten. Misschien is dat wel de reden voor de koersstijgingen.

lza
dader
0
Relpinda bepaalde dingen bij klm moet je laten zoals het is ,kijk alleen naar de stijging.Ik heb al eerder geschreven hoe slechter het gaat hoe beter voor de belegger (gekocht voor 7,03)
Rai444,44
0
quote:

relpinda schreef op 31 maart 2015 22:51:

Begrijp niets van die koerswinst bij AF/KLM??? U WEL!

Een bedrijf dat tot over zijn oren in de schuld zit, in een hele moeilijke markt met heel veel concurrentie en geen gelijkwaardig speelveld.
En voorlopig nog GEEN dividenduitzicht!!
Om over de vele 'zonnekoningen' in Frankrijk maar niet eens te praten. Op zich een hele mooie bedrijfstak maar met zeer veel haken, ogen en risico's.
Respect voor de nwe KLM-directie die alle zeilen bijzetten. Misschien is dat wel de reden voor de koersstijgingen.

lza
Zie het als een kans om shorts op te pikken, of zit je er al diep in ?

Weerstand is nabij, fundamenteel retezwak bedrijf, dus binnenkort echt wel weer naar beneden.
Wilbar
0
Wederom een flink slotveiling met 350.000 stuks. En wederom een dag met een leuke stijging, al dan niet (on)logisch verklaarbaar.
relpinda
0
Ik ken deze man en dit is een waar en eerlijk interview!

managementscope.nl/magazine/artikel/8...

de moeite waard om te lezen. KLM is voor zijn personeel zeker geen slecht bedrijf!

FNV doe nu ook eens mee en accepteer de voorwaarden aan de CAO tafel!

lza
relpinda
0
En ik het 5 puts sep. 8,00 gekocht. gewoon voor de dobbel! 400euro dobbeltje. hahaha.

LZA
Rai444,44
0
Lekker zo'n Underweight advies van JP Morgan met koersdoel 7,50, rest van de shorts laat ik staan tot onder 8.
Rai444,44
0
relpinda
0
KLM wil langer door met topman Elbers:
www.iex.nl/nieuws/ANP_ANP-070415-211/...

Frans vliegverkeer krijgt last van staking:
www.iex.nl/nieuws/ANP_ANP-070415-142/...

en zo komen er dus nog 2 stakingen bij 16 - 19 april en 29/4 - 2/5!!! kan niet op en dat gaat dus weer geld kosten.

Nu al maakt KLM 2,5 mio per dag verlies!!

Op de huidige ticketprijzen wordt slechts enkele euro's tot ca. 15e. netto winst gemaakt! En het personeel zich maar uit de naad werken.

Kosten rijzen de pan uit, steeds maar meer en hoger lasten en overheids/beveiligings/regelgevings-kosten etc.

Deze branche/sector gaat een moeilijke tijd tegemoet.

lza
jrxs4all
0
Jaarverslag van alleen de KLM is uit:

www.klm.com/corporate/en/images/KLM_a...

In het kort:

- kostenbesparing is mislukt, de kosten zijn zelfs iets gestegen
- omzet daalt licht
- eigen vermogen is weg

Ook de KLM zonder Air France is dus technisch failliet. Dat verhaaltje wat je wel eens hoort dat ze alleen door kunnen gaan zonder AF, is echt volledig kansloos. Dan moet er miljarden aan kapitaal bij.
relpinda
0
www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-100415-036/...

AMSTELVEEN (AFN) - De vakbonden en KLM hebben in de nacht van donderdag op vrijdag een akkoord bereikt over een nieuwe cao voor grondpersoneel. Dat maakte CNV Vakmensen bekend.
,,Het CNV heeft afgedwongen dat er tot 2020 geen gedwongen ontslagen zullen plaatsvinden bij de gronddivisies van de luchtvaartmaatschappij'', liet de bond weten. Toch spreekt een CNV-woordvoerder over een ,,cao van inleveren''. Zo wordt onder meer afgezien van structurele loonsverhoging.
Het akkoord is nog niet definitief. Zo mogen de leden van het CNV zich later deze maand nog uitspreken over het onderhandelingsresultaat. Ook moet er nog een akkoord komen tussen KLM en het cockpit- en cabinepersoneel, die ook cao-onderhandelingen voeren. ,,Daarom roepen wij hen op ook snel tot een akkoord te komen, zodat de cao definitief kan worden'', aldus de bond.
CNV Vakmensen zegt een situatie ,,zoals bij Fokker'' te willen voorkomen. ,,Die bestond al 75 jaar en ging toch failliet. Of zoals bij Sabena. Daar werd actie gevoerd op de grote markt in Brussel terwijl Sabena al failliet was'', aldus de bond. ,,Wanneer KLM failliet gaat, gaan in totaal ruim 30.000 banen verloren.'' Leden van de bond zouden daarom hebben aangedrongen op een snel akkoord.

mijn reactie hierop was:
Ik denk dat m.n. Cnv en unie wel op 1lijn zaten maar dat fnv grote problemen had met het inleveren van een aantal dagen En geen loonsverhoging, dat vonden de achterban kopstukken niet leuk en niet goed.

Maar wat wil je nu als de financiële situatie bij klm zo dramatisch slecht is , net nog 400miljoen obligaties uitgegeven tegen 6,25%, bestelde toestellen hebben afbesteld en uitgesteld. Nu al per dag een verlies van 2,5miljoen.

Ja cnv verwoordt dat wel goed de affaire fokker en sabena.

Helaas kd af richting 6euro,
Lza
28 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:37
Koers 9,720
Verschil +0,030 (+0,31%)
Hoog 10,020
Laag 9,712
Volume 1.369.653
Volume gemiddeld 1.816.564
Volume gisteren 1.268.101

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront