Marcello & ff relativeren,
Aan jullie beiden een AB.
- Marcello as ever , more & more profiling as "free lance Google-master on TIE KINETIX" !
(Hoeveel uren zit jij inmiddels i.r.t. TIE KINETIX per week achter je beeldscherm.....:) ?
ff Relativeren,
Het is uiteraard geheel afhankelijk wat TIE KINETIX \ Patrick van Boom voorheeft met dit interview. Het is zeker niet beoogd als commercial.
Het ziet eruit als een "bedrijfsprofilerings opportunity" op verzoek van channel marketer report.
Felicia van Channel Marketer Report draait haar vraagjes professioneel volgens het script af, waar PvB zijn reactie op geeft.
Ik heb het filmpje deze reactie typend wel afgekeken => Multi tasken is al lang niet meer alleen aan vrouwen voorbehouden :)!
Na 27 jaar mkt\sls in een internationale omgeving ben ik beroepsmatig gedeformeerd zal ik maar zeggen :) en benieuwd tot het einde.
Conclusie;
Ik hecht geen enkele commerciele waarde aan dit interview.
Het hoort mijns inziens thuis is de categorie "easy & cheap free publicity" , van TIE KINETIX.
Ik vermoed dat het bedoeld is om via de vakpers meer coverage te krijgen. Ergo publiek is wsl. de vakpers.
Verwacht dat PvB gebruik maakt van een vraag door Channel marketer (op zoek naar nieuwswaarde). Felicia weet haar gezicht heerlijk professioneel (wel de nodige communicatie trainingen gevolgd) te benutten tijdens het interview.
Ik verwacht dat Patrick wel degelijk geloofd in zijn produkt, maar dat "selling in" niet zijn "strongest angle" is. Er bestaat een duidelijk verschil tussen "marketen en verkopen" is mijn ervaring :) met diverse marketing managers in het algemeen.
Dit You Tube filmpje betreft in mijn ogen een "algemeen bedrijfsgericht interview, gericht op de channel marketing vakpers". Het betreft zeker geen "selling tool noch een commercial".
Ik ben het zeker met je eens, dat het helpt als je bij een dergelijk interview ;
a.) het enthousiasme eraf laat spatten en
b.) de kern aan het begin en eind beknopt weergeeft bijv. ; Where are we going to talk about ,what does TIE KINETIX deliver, who is TIE KINETIX, who are there peers ? What is TIE KINETIX point of difference. The best practice !
Het tweede deel van het interview ontdek ik stap voor stap de kernwaarden en assets die PvdB aan TIE KINETIX als bedrijf toekent. De CSP assets verdampen in een te lange monoloog.
Wellicht staat het interview voor de maat waarlangs TIE KINETIX naar buiten toe optreedt en communiceert.
Als elders op deze fora is sales & marketing naar mijn kennis en inzicht een van de bepalende factoren die gaat bepalen hoe TIE KINETIX haar plaats gaat vinden in een grote gesegmenteerde markt . Een juiste positionering van haar portfolio en solutions gaat bepalen hoe TIE KINETIX gaat groeien in de toekomst. De portfolio vind ik persoonlijk erg sterk. De vraag die mij sterk bezig houdt , waarom de groei is zoals die is.
SKODA zag kans zijn positionering van een matig betrouwbaar, onherkenbaar kwakkelend karretje om te vormen tot een betrouwbaar sportief en "value for money" geplaatst merk. Menig burger durft er daarom inmiddels in rond te rijden. Zomaar een gedachte....
Tracker