Willem, Marcello, jullie gaan volledig voorbij aan de feiten.
Tie is maar ten dele een SaaS bedrijf, waar Intershop dat 100% is. Tie vermarkt nog steeds software en diensten. Dus verkopers en marketeers en managers bij Tie zijn hun aandacht aan het verdelen tussen SaaS en software. Daarom halen ze nooit 100% uit de focus.
Daar komt bij dat ze in 3 verschillende sectoren zitten: EDI, content en webshop. Dus verkopers en marketeers en managers bij Tie zijn hun aandacht aan het verdelen deze sectoren. Daarom halen ze nooit 100% uit de focus.
Dan noem ik niet eens de geografische verdeling Nederland, Frankrijk, USA waar weinig synergie en logica in te ontdekken is.
Een vergelijking met bedrijven die wel ergens 100% voor gaan, gaat niet op.
Op dit forum heb ik eerder gepost dat Tie strategische keuzes moet maken op deze gebieden, keuzes voor 100% focus. Het management zou de guts moeten hebben om die keuzes te maken. Zolang ze dat niet doen, blijft het rommelen in de marge.
Alle cijfers, inclusief de onderverdeling die je zo uit de jaarverslagen van Tie kan halen, onderbouwen het gebrek aan lef om te kiezen. Zolang dit gebrek aan lef aanwezig is, blijft Tie op dit niveau acteren