Pharming « Terug naar discussie overzicht

Tipdraadje andere fondsen (graag kort en serieus houden :-)

392 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 16 17 18 19 20 » | Laatste
[verwijderd]
0
welke heeft jullie voorkeur

1. galapagos
2. mdxhealth
3. thrombogenics
4. cardio3 BioSciences

of een andere..???

een mandje van die 4..mooi? ja/nee
voda
0
DeGiro gaat fondsen gratis aanbieden

DONDERDAG 20 MAART 2014, 07:06 uur | 467 keer gelezen

AMSTERDAM (AFN) - Onlinebroker DeGiro gaat duizend beleggingsfondsen en trackers gratis aanbieden. Dat maakte de concurrent van het beursgenoteerde BinckBank donderdag bekend.

Beleggers die de fondsen en trackers bij DeGiro kopen, hoeven daarover geen transactiekosten en bewaarloon te betalen. DeGiro constateerde dat het op het gebied van beleggingsfondsen en trackers geen geld te verdienen is. “Klanten beleggen hier passief in, soms is er zelfs sprake van maar 1 of 2 transacties per jaar. Het verdienmodel is aan onze kant al nagenoeg nul. Onze inkomsten zitten bij de actievere handel zoals aandelen en derivaten”, aldus Gijs Nagel, een van de oprichters van DeGiro.

Ook onderzoekt DeGiro om aanbieders van fondsen en trackers advertentieruimte op het beleggingsplatform te bieden.

Gematigd

De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) reageerde gematigd enthousiast op de aankondiging van DeGiro. “De grootste kosten zitten in het houden van beleggingsfondsen, niet in het handelen. Je krijgt nu een paar tienden van een procent cadeau, maar betaalt voor het houden van fondsen nog altijd 2 à 3 procent per jaar”, zei een woordvoerder van de vereniging tegen RTLZ.

DeGiro, opgericht in 2008, is naar eigen zeggen na BinckBank de grootste onlinebroker van Nederland. Nagel wilde desgevraagd geen concrete cijfers noemen. “We willen dit jaar nog activeiten lanceren in het buitenland, waarschijnlijk in september. Tot dat moment wachten we met het bekendmaken van het aantal transacties en klanten in Nederland”, zo zei hij. De bestuurder gaf aan dat mogelijk in 2015 BinckBank in te halen wat betreft het aantal transacties. “We weten hoeveel transacties er zijn in Nederland, we kennen ze van Binck, dus zo weten we waar we staan.”

Beursgang

De broker is overigens “nog helemaal niet” met beursplannen bezig. “We financieren uit eigen geld en hebben geen externe schulden en leningen. Behoefte aan een beursgang zou er pas kunnen komen als de uitbreiding in Europa hard gaat en we geld nodig hebben. Maar daar zijn ook andere manieren voor, als leningen bij banken.”

Het aandeel BinckBank noteerde donderdag omstreeks 14.15 uur 1,4 procent lager op 8,62 euro. “Wij zijn vanuit BinckBank bezig met Fundcoach, om te zorgen dat we beleggers een aanbod kunnen doen met gebruiksvriendelijkheid en gemak. Tegen scherpe tarieven, goede waar voor je geld. Het gaat gelukkig meer dan om alleen het tarief”, aldus een zegsman van BinckBank.

[verwijderd]
0
Wie over twee jaar een $100 aandeel wil hebben.... GTAT. Heel veel info over te vinden. Altijd je eigen DD doen! Dit is geen advies, wel een tip over een aandeel waar je blij van gaat worden!
[verwijderd]
0
quote:

BvB85 schreef op 21 maart 2014 10:25:

@Sapphire, enige onderbouwing? :)
Komt ie:
- Apple leverancier van saffier schermen voor iphone, ws ipad, ipod
- Hyperion 4 -> lees meer op Yahoo forum
- Merlin -> nieuwe solar techniek
- Booming LED markets

Dit is een monster aandeel. Management is superb, leverancier voor het grootste bedrijf ter wereld, en de beste techniek.

Dan vergeet ik ws nog van alles en nog wat. Check www.margolismatt.com. Super info. Ik ken hem nu een half jaar, en hij weet meer dan alle IB bij elkaar... zijn EOY target prijs is $60!
[verwijderd]
0
quote:

BvB85 schreef op 21 maart 2014 10:25:

@Sapphire, enige onderbouwing? :)
Oh ja, koersdoelen worden continu bijgesteld.
- Credit Suisse nu 26
- Goldman Sachs 20 (net begonnen met coverage)
- UBS covert het
- Canaccord genuity 21.

heel veel info over te vinden..
Dit is de CEO, a genius bij CNBC

video.cnbc.com/gallery/?video=3000258...
[verwijderd]
1
Eigenlijk doe ik dit alleen om anderen van dit bedrijf te kunnen laten profiteren. PUMP en DUMP werkt niet bij een bedrijf waar daghandel nu $100-200mln is.

Bekijk het, analyseer het en besluit of je het gelooft. Ik ben vanaf $3-4 aandeelhouder en het bedrijf wordt steeds interessanter (meer tech, meer inkomstenstromen..) Nogmaals, ik gun NL beleggers hetzelfde als ik zelf nu heb (500% rendement sinds maart 2013). Risk/reward is nog steeds erg aantrekkelijk!
Ricov
0
quote:

Sapphire - GTAT schreef op 21 maart 2014 10:40:

Eigenlijk doe ik dit alleen om anderen van dit bedrijf te kunnen laten profiteren. PUMP en DUMP werkt niet bij een bedrijf waar daghandel nu $100-200mln is.

Bekijk het, analyseer het en besluit of je het gelooft. Ik ben vanaf $3-4 aandeelhouder en het bedrijf wordt steeds interessanter (meer tech, meer inkomstenstromen..) Nogmaals, ik gun NL beleggers hetzelfde als ik zelf nu heb (500% rendement sinds maart 2013). Risk/reward is nog steeds erg aantrekkelijk!
Thanks voor de info.

Ben deze week ingestapt bij Kandi Technologies. De vooruitzichten zijn ook enorm met het uitrollen van het concept naar de grote steden in China.
LongAndStrong
0
Bedankt voor de info ABtje! Ik ga het dit weekend eens rustig bestuderen en analyseren (stap nooit zomaar ergens in uiteraard, en ik hoop dat niemand dat hier doet:))

Tip van mijn kant: MagicJack Company:
Is bezig aan een shortsqueeze dus al wel redelijk gestegen laatste tijd, toch geloof ik dat het veel verder omhoog gaat LT. Zit in VoIP. Hier wat info en links:

Cijfers beter dan verwacht (zie stukje:)
magicJack Reports Fourth Quarter and Full Year 2013 Financial Results

-- Total net revenues of $143.5 million during FY13

-- Access rights renewal revenues up 30% year-over-year in FY13 to $57.0
million

-- FY13 GAAP operating income of $47.4 million, adjusted EBITDA of $58.2
million

-- FY13 GAAP diluted EPS of $3.81, includes a one-time $40.5 million tax
benefit

-- FY 14 net revenues projected to be in the range of $158 and $163 million

-- FY 14 Adjusted EBITDA projected to be in the range of $48 and $52 million

-- Cash, cash equivalents and investments of $54.8 million and no debt

Ze gaan voor het eerst dividend uitkeren, er zat meer dan 40% short (dinsdag nieuwe cijfers short)

Daarnaast nog deze berichten:
online.wsj.com/article/PR-CO-20140312...

www.bloomberg.com/news/2014-03-18/fac...

Bob
[verwijderd]
0
Even een post om deze draad weer meer bovenaan in het zicht te krijgen. Andere fondsen, wie biedt?
[verwijderd]
0
ik zit nu ook even in OCI maar dat is speculatie. Ingestapt op 31.80 en die koers verbetert met het uur. Eerste dagje AEX voor het fonds. Misschien een ritje waard?
Ricov
0
quote:

PharmOptimist schreef op 18 maart 2014 19:44:

[...]

Er gaan nog 750 garages gebouwd worden in 4 jaar en tegen 2020 moeten er sowieso 2 miljoen EV's gaan rondrijden in de grote steden van China... Er zijn de laatste kwartaal 2 garages gebouwd en rond de 3000 EV's afgeleverd... En dat was maar het begin... Binnenkort volgen er nog 500.000... :)

Het is gebaseerd op de succesvolle BIKESHARING wat een success is in China... Nu zelfde concept maar dan EV sharing...

In July 2012 Kandi Technologies signed a strategic cooperation agreement with the city of Hangzhou to supply 20,000 electric vehicles for the city's pilot electric vehicle leasing program.[2]
In February 2013, Kandi and Shanghai Maple announced the establishment of a 50:50 electric vehicle joint venture, Zhejiang Kandi Electric Vehicles Investment, with an initial registered capital of 1 billion yuan (US$160 million).[3] The joint venture is planned to focus on the research and development, production, marketing and sale of electric vehicles in the Chinese mainland.[3] The joint venture agreement was signed on 22 March 2013.[4] Mr. Shufu Li, Chairman of Geely Auto will be appointed to be the first Chairman of the JV Company and Mr. Xiaoming Hu, Chairman & CEO of Kandi will be appointed to be first General Manager. [5]
The Kandi public EV CarShare concept is based on Hangzhou’s bikeshare, the largest bikeshare in the world and the first of its kind in China. The bikeshare has since spread from Hangzhou to 19 Chinese cities including Shanghai and Beijing.
Kandi’s plan is to build with both Government and “outside” support, 750 of these garages in just the City of Hangzhou over the next four years through a 50-50 joint venture with Geely Automotive, China’s largest passenger automaker, which would require some 100,000 Kandi electric vehicles to stock them. This model is slated to spread to other cities and regions like Shanghai, Shandong, and Hainan. Two garages were just completed in Hangzhou over the past two months and another 18 are currently under construction as of two weeks ago
Kandi Technologies ( KNDI ) (y) De moeite waard om je in te verdiepen...
Ricov
0
Btw als iemand wil instappen bij Kandi Technologies vandaag -12% dus grijp je kansen ( gehele Chinese markt rood vandaag ).
[verwijderd]
0
quote:

PharmOptimist schreef op 18 maart 2014 12:18:

Misschien een interessante tip voor PharmingFriday achtige taferelen is het interessant om het aandeel KNDI (Kandi Technologies te volgen)... En voor mensen die veel risico durven nemen... ZAP... Het gaat allebei om Chinese ondernemingen die op de Chinese markt vol op EV ( Electrical Vehicles inzetten ) waarbij de eerste Kandi inzet op een geautomatiseerde soort van QPark waar auto's automatisch worden opgeladen en uitgerold... Voor de Chinese markt de oplossing om de stedelijke vergassing tegen te gaan... Doe er je voordeel mee... De hype is pas begonnen maar loopt wel erg hard... Het aandeel heeft al een paar sprongetjes gemaakt van rond de 20%.... De aandelen zijn genoteerd op de NASDAQ...

www.youtube.com/watch?v=fiEJPbxL2hI
Vorige week heb ik KNDI gekocht....sindsdien is het aandeel naar beneden gegaan met vandaag wel een hele grote daling.
Waar gaat het heen?
[verwijderd]
0
quote:

pharming50 schreef op 24 maart 2014 20:57:

[...]

Vorige week heb ik KNDI gekocht....sindsdien is het aandeel naar beneden gegaan met vandaag wel een hele grote daling.
Waar gaat het heen?
ow dat is flink balen voor je. Ik heb er ook naar gekeken maar het is mij te link. Snap het bedrijf ook niet zo goed. Naar mijn idee zitten de Chinezen nog in een fase dat de gehele middenklasse een eigen auto wil hebben, puur omdat het eindelijk mogelijk is. Hey succes, S
Ricov
0
quote:

pharming50 schreef op 24 maart 2014 20:57:

[...]

Vorige week heb ik KNDI gekocht....sindsdien is het aandeel naar beneden gegaan met vandaag wel een hele grote daling.
Waar gaat het heen?
Zelfde hier, ook een dag voor dit nieuwsbericht ingestapt. Geen goede timing....
finance.yahoo.com/news/kandi-technolo...
Overigens stonden vandaag alle Chinese aandelen diep in het rood, ik ben ervan overtuigd dat het goed komt. Als dit uitgerold word naar de grote steden in China ( wat er volgens berichtgeving aan zit te komen ) gaat het pas echt los. Smog is een groot probleem in China daarom heb ik vertrouwen in dit concept.

Zelfs Tesla stond in het rood vandaag :-)
[verwijderd]
0
quote:

Stefan S schreef op 24 maart 2014 21:06:

[...]

ow dat is flink balen voor je. Ik heb er ook naar gekeken maar het is mij te link. Snap het bedrijf ook niet zo goed. Naar mijn idee zitten de Chinezen nog in een fase dat de gehele middenklasse een eigen auto wil hebben, puur omdat het eindelijk mogelijk is. Hey succes, S
Ik ben niet echt goed geïnformeerd, maar misschien heb ik een stukje context dat van belang is. Daar gaat ie dan, voor wat het waard is...

China heeft een enorm milieuprobleem dat onderliggend is aan de daling van aziatische markten en invloed heeft op de wereldeconomie. De smogproblemen van steden als Shanghai zijn intussen wel uitgevent via de kranten. China heeft in 214 wel andere problemen op prio 1 dan luchtkwaliteit, maar het is absoluut uitgesloten dat luchtkwaliteit niet hoeger op de agenda komt te staan in de komende jaren.
Een deel van de problemen met luchtkwaliteit is gelegen uit de uitstoot van auto's.

Kandi zit daardoor in een markt die in de kinderschoenen staat (als je de kindertijd van markten begrenst tot een paar jaar). De markt zelf heeft groeipotentieel. China moet gewoon wel op korte termijn iets doen aan luchtkwaliteit. De grote vraag is natuurlijk of dat men het KANDI concept gaat omarmen of iets anders...
Ricov
0
quote:

Rooster2 schreef op 24 maart 2014 22:17:

[...]
Ik ben niet echt goed geïnformeerd, maar misschien heb ik een stukje context dat van belang is. Daar gaat ie dan, voor wat het waard is...

China heeft een enorm milieuprobleem dat onderliggend is aan de daling van aziatische markten en invloed heeft op de wereldeconomie. De smogproblemen van steden als Shanghai zijn intussen wel uitgevent via de kranten. China heeft in 214 wel andere problemen op prio 1 dan luchtkwaliteit, maar het is absoluut uitgesloten dat luchtkwaliteit niet hoeger op de agenda komt te staan in de komende jaren.
Een deel van de problemen met luchtkwaliteit is gelegen uit de uitstoot van auto's.

Kandi zit daardoor in een markt die in de kinderschoenen staat (als je de kindertijd van markten begrenst tot een paar jaar). De markt zelf heeft groeipotentieel. China moet gewoon wel op korte termijn iets doen aan luchtkwaliteit. De grote vraag is natuurlijk of dat men het KANDI concept gaat omarmen of iets anders...
Hier nog een duidelijke uitleg over de potentie van Kandi Technologies
( KNDI )

Kandi Technologies (KNDI) has immense growth potential in China’s EV market. Kandi makes small electric cars and trucks that cost about a tenth the price of a Tesla Model S sedan.

The company's strengths can be seen in multiple areas, such as its
robust revenue growth, solid stock price performance and good cash flow from operations. 2013 results were indeed impressive - revenue, electric vehicle (EV) sales and adjusted net income were up 92%, 194% and 259%, respectively.

Kandi Technologies plans on making 100,000 cars available to the residents of Hangzhou for hourly rental over the next couple of years. It’s also planning to expand into 2-3 other cities during 2014. But, instead of having small parking lots with a handful of cars like Zipcar, Kandi is building automated garages. They work like giant
vending machines: Put in your card, out pops a car. It costs about $3.40 per hour to rent a Kandi EV. So far the company has delivered just under 5,000 cars at a price of $6,317 per car, less the battery.
Another advantage is that customers don't have to worry about charging the battery. They just return the EV to a garage or participating hotel. If the battery does die while your driving, a technician will drive to your location and swap your depleted battery for a new one. This effectively removes range anxiety and charging concerns.

While it will take time for Kandi to build the 750 such facilities it has planned for Hangzhou, the service is already operating 3 garages, and by year’s end over 100 garages are projected to be in place. In Hangzhou, the company is working with the local government to add rental stations to public parking lots, hotels, department stores and high-speed train stations.
392 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 16 17 18 19 20 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 10 mei 2024 17:35
Koers 0,882
Verschil +0,009 (+1,03%)
Hoog 0,893
Laag 0,869
Volume 6.382.235
Volume gemiddeld 6.777.535
Volume gisteren 5.197.921

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront