AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

2.783 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 136 137 138 139 140 » | Laatste
4finance
4
quote:

christo1 schreef op 20 maart 2024 18:04:

[...]

Er zal de komende kwartalen met verlies gewerkt worden.

- Opstartfase van de raffinaderij vraagt personeel waar nog geen inkomsten tegenover staan.
- Opstartfase van hun spodumene uitbreiding komende 2 kwartalen lage volumes aan lage prijzen en hogere kosten.
- de vraag naar EV is niet zoals verhoopt dus de overcapaciteit tav lithium kan verlengd worden.
- de lithium hydroxide prijs momenteel staat te laag tov de lithium carbonaat prijs, wat ook niet helpt.

Mvg
Nu kopen en LT denken. Ik laat deze aandelen 2 a 3 jaar liggen,
of de koers moet hard op lopen. Ook geen idee of dit een overname kandidaat is. Uiteindelijk komt ook hier weer een fors koersherstel.
StartendeBelegger
1
quote:

Instapmoment schreef op 20 maart 2024 10:22:

[...]

Je blijft een beetje hangen met je gezwam over de 'bots'. Ooit gehoord van de theorie van vraag en aanbod? Ik zou je er eens in verdiepen. Er is nog nooit iets in prijs gestegen bij het ontbreken van een vraag.
Exact. Dat dagelijkse bot gezwets mag ook wel eens klaar zijn.

Stap lekker ergens anders in, als je dit aandeel niet aan kunt.
Lepre Chaun
9
Manieren om de Post Bubble Lithium Boom te spelen.

En nogmaals, ik ga het zeggen: de echte groeicyclus van Lithium begint nu pas.

Ja ja, ik weet wat je gaat zeggen. We hebben al een explosie en ineenstorting van de lithiumprijs gezien.
Hoe kan dit nu ‘het begin’ zijn?

Eenvoudig. Omdat bubbels niet tellen.
Weet je nog, begin jaren 2000, toen de pratende hoofden je vertelden dat de dotcom-boom dood was nadat de technologiezeepbel barstte?

Kijk eens wat er met de technologie-industrie gebeurde na de zeepbel.

Wat toen een van de grootste sectorbrede implosies ooit was, is nu nauwelijks een bliep als je het bekijkt in de context van de komende twintig jaar van evolutie en groei.

Hetzelfde patroon wordt nu herhaald door de cryptocurrency-markt.

Het aandelenkoerstraject vlakt af, wat meer speculanten ertoe aanzet om te profiteren, wat dezelfde analisten teleurstelt die een paar maanden eerder enthousiast waren, en plotseling is iedereen in paniek.

De zeepbel barst.

Maar nadat de rook is opgetrokken, gebeurt er iets grappigs.

Nu de zwakke handen verdwenen zijn, de emoties zijn weggebrand en de eenvoudige wetten van vraag en aanbod de overhand hebben gekregen, kan de organische groei beginnen.

Deze langzamere, koelere, duurzame groei kan dan tientallen jaren aanhouden ... En dat is wat we vandaag beginnen te zien.

Lithium is de olie van morgen. Daar bestaat geen twijfel over, maar het is ook zoveel meer.

Want terwijl olie alleen onze zware machines aandreef, heeft lithium het potentieel om alles wat we dagelijks gebruiken van stroom te voorzien, van onze horloges tot onze voertuigen en hele steden, terwijl we beginnen te evolueren naar gedecentraliseerde energieopwekking en -opslag.

Het universele energieopslagmedium

Over jaren zullen we allemaal terugkijken op deze dagen als het moment waarop een transformerende grondstoffenrevolutie begon.

Voor beleggers die de aanvankelijke waanzin niet hebben meegemaakt en nu al jaren op zoek zijn naar een manier om op deze trend in te spelen, zijn er een aantal manieren om in deze revolutie te investeren.

Voor risicomijders is de beste manier om lithium voor u te laten werken, om voor de faalbestendige optie te kiezen en te kopen.

En tot slot... Voor degenen die het niet erg vinden om 's nachts wakker te blijven als dit ergens in de komende maanden een potentiële levensveranderende meevaller betekent.

Kort gezegd: vandaag is het tijd om in lithium te investeren.

De zeepbel is verdwenen, de FOMA-vlokken zijn geschiedenis.
De weg van Lithium naar energiedominantie zal zeker tot halverwege de eeuw duren.

Maak niet de grootste fout uit uw beleggingscarrière door het uit te stellen.
Koop AMG
Xynix
0
Goed verhaal Lepre. Zo sta ik er ook in. Ik heb genoeg leuke dingen te doen om geduldig te kunnen zijn ;-).

En wat wel moed geeft is dat er ondanks de slappe vraag er dan vanmorgen opeens weer een partij is die 16k stukjes wil voor een koers die bijna 5% hoger ligt dan de laagste intraday koers van gisteren. De veerkracht is de afgelopen maand flink verbeterd.
Thorgall
3
quote:

Lepre Chaun schreef op 21 maart 2024 04:52:

Manieren om de Post Bubble Lithium Boom te spelen.

En nogmaals, ik ga het zeggen: de echte groeicyclus van Lithium begint nu pas.

Ja ja, ik weet wat je gaat zeggen. We hebben al een explosie en ineenstorting van de lithiumprijs gezien.
Hoe kan dit nu ‘het begin’ zijn?

Eenvoudig. Omdat bubbels niet tellen.
Weet je nog, begin jaren 2000, toen de pratende hoofden je vertelden dat de dotcom-boom dood was nadat de technologiezeepbel barstte?

Kijk eens wat er met de technologie-industrie gebeurde na de zeepbel.

Wat toen een van de grootste sectorbrede implosies ooit was, is nu nauwelijks een bliep als je het bekijkt in de context van de komende twintig jaar van evolutie en groei.

Hetzelfde patroon wordt nu herhaald door de cryptocurrency-markt.

Het aandelenkoerstraject vlakt af, wat meer speculanten ertoe aanzet om te profiteren, wat dezelfde analisten teleurstelt die een paar maanden eerder enthousiast waren, en plotseling is iedereen in paniek.

De zeepbel barst.

Maar nadat de rook is opgetrokken, gebeurt er iets grappigs.

Nu de zwakke handen verdwenen zijn, de emoties zijn weggebrand en de eenvoudige wetten van vraag en aanbod de overhand hebben gekregen, kan de organische groei beginnen.

Deze langzamere, koelere, duurzame groei kan dan tientallen jaren aanhouden ... En dat is wat we vandaag beginnen te zien.

Lithium is de olie van morgen. Daar bestaat geen twijfel over, maar het is ook zoveel meer.

Want terwijl olie alleen onze zware machines aandreef, heeft lithium het potentieel om alles wat we dagelijks gebruiken van stroom te voorzien, van onze horloges tot onze voertuigen en hele steden, terwijl we beginnen te evolueren naar gedecentraliseerde energieopwekking en -opslag.

Het universele energieopslagmedium

Over jaren zullen we allemaal terugkijken op deze dagen als het moment waarop een transformerende grondstoffenrevolutie begon.

Voor beleggers die de aanvankelijke waanzin niet hebben meegemaakt en nu al jaren op zoek zijn naar een manier om op deze trend in te spelen, zijn er een aantal manieren om in deze revolutie te investeren.

Voor risicomijders is de beste manier om lithium voor u te laten werken, om voor de faalbestendige optie te kiezen en te kopen.

En tot slot... Voor degenen die het niet erg vinden om 's nachts wakker te blijven als dit ergens in de komende maanden een potentiële levensveranderende meevaller betekent.

Kort gezegd: vandaag is het tijd om in lithium te investeren.

De zeepbel is verdwenen, de FOMA-vlokken zijn geschiedenis.
De weg van Lithium naar energiedominantie zal zeker tot halverwege de eeuw duren.

Maak niet de grootste fout uit uw beleggingscarrière door het uit te stellen.
Koop AMG
Precies, zo ging het ook bij de tulpenbubble. Je betaalde voor een bol de prijs van een grachtenpand. Toen stortte de markt natuurlijk in, waarna de bubbel opnieuw ontstond en nog veel groter werd. Nu moet je een paar grachtenpanden inleveren voor 1 tulpenbol.
pietje-2005
0
Voor de afwisseling eens een gappie omhoog in deze zijwaartse poging wat hogere toppies te vinden.
Voorlopig beetje in de marge spelen op een (te?) laag niveau.
Niets wijst op een ommekeer, toch ?
Maar, als die lithium-prijzen maar wat doorstijgen houden we kans op een winstgevende investering in het aandeel ;-)
Succes
Instapmoment
0
quote:

pietje-2005 schreef op 21 maart 2024 09:36:

Voor de afwisseling eens een gappie omhoog in deze zijwaartse poging wat hogere toppies te vinden.
Voorlopig beetje in de marge spelen op een (te?) laag niveau.
Niets wijst op een ommekeer, toch ?
Maar, als die lithium-prijzen maar wat doorstijgen houden we kans op een winstgevende investering in het aandeel ;-)
Succes
Als de lithiumprijzen blijven stijgen zal dit uiteindelijk ook tot uiting komen in de winstgevendheid en dus in de koers. 3% up is in ieder geval al bemoedigend.
Aandachtige lezer
0
Zou het kunnen dat afnemers van Lithium die nu met (te) grote voorraden zitten ook weten dat er tekorten aan zitten te komen, en daarom er nu maar voor kiezen om hun voorraden maximaal op peil te houden? In de komende jaren inkopen voor lagere prijzen dan nu zit er niet in.
Bas2012
1
quote:

Thorgall schreef op 21 maart 2024 09:25:

[...]Precies, zo ging het ook bij de tulpenbubble. Je betaalde voor een bol de prijs van een grachtenpand. Toen stortte de markt natuurlijk in, waarna de bubbel opnieuw ontstond en nog veel groter werd. Nu moet je een paar grachtenpanden inleveren voor 1 tulpenbol.
Lithium vergelijken met Tulpenbol....

Een vergelijking met de olie en gas (of commodity in algeheel) industrie is veel meer op zijn plek, de bekende boom bust cyclus en nu zitten we in de bust na een korte volatiele bull. Eerlijk gezegd niets nieuws hier aan de gang, welkom in commodity investing
Aandachtige lezer
1
quote:

Bas2012 schreef op 21 maart 2024 12:10:

[...]

Lithium vergelijken met Tulpenbol....

Een vergelijking met de olie en gas (of commodity in algeheel) industrie is veel meer op zijn plek, de bekende boom bust cyclus en nu zitten we in de bust na een korte volatiele bull. Eerlijk gezegd niets nieuws hier aan de gang, welkom in commodity investing
De totale handel in tulpenbollen is dacht ik sinds die tijd wel enorm toegenomen, zeker voor wat betreft de bedragen die er in om gaan.
Xynix
0
quote:

Thorgall schreef op 21 maart 2024 09:25:

[...]Precies, zo ging het ook bij de tulpenbubble. Je betaalde voor een bol de prijs van een grachtenpand. Toen stortte de markt natuurlijk in, waarna de bubbel opnieuw ontstond en nog veel groter werd. Nu moet je een paar grachtenpanden inleveren voor 1 tulpenbol.
Ah, een tulpenbolleboos in the house. Nice!
Musketier
0
In januari/februari 1637 werden er voor tulpenbollen bedragen geboden van duizenden guldens, meer dan tien keer het jaarsalaris van een ervaren vakman. Maar dat ze ongeveer evenveel waard waren als een Amsterdams grachtenpand klopt niet, zo'n pand kostte wel 30.000 gulden. Er werd gespeculeerd in opties op tulpen, die op dat moment nog in de grond zaten. De tulpenmanie wordt door economen gezien als de eerste uitgebreid beschreven bubbel (speculatiegolf) in de wereldgeschiedenis.[2] De term tulpenmanie wordt vaak gebruikt als metafoor voor een grote economische bubbel.
Xynix
0
quote:

Musketier schreef op 21 maart 2024 15:00:

In januari/februari 1637 werden er voor tulpenbollen bedragen geboden van duizenden guldens, meer dan tien keer het jaarsalaris van een ervaren vakman. Maar dat ze ongeveer evenveel waard waren als een Amsterdams grachtenpand klopt niet, zo'n pand kostte wel 30.000 gulden. Er werd gespeculeerd in opties op tulpen, die op dat moment nog in de grond zaten. De tulpenmanie wordt door economen gezien als de eerste uitgebreid beschreven bubbel (speculatiegolf) in de wereldgeschiedenis.[2] De term tulpenmanie wordt vaak gebruikt als metafoor voor een grote economische bubbel.
Met ansjovis-opties werd er ook lustig op los gespeculeerd. ;-)
Lepre Chaun
1
BMW is een van de aantrekkelijkste auto-aandelen

De Duitse automaker zag de omzet in 2023 met 9% oplopen, geholpen door een betere productmix.
Het percentage volledig elektrisch lag op 14,7% en gaat snel richting 50%.

Wat een fijn nieuws dat de Duitse Automobielbedrijf zich meer en meer op Elektrische voertuigen richt.
Goed voor AMG ook met hun strategisch gepositioneerd daar in.
spits
1
ik hoor lievr 6 of 8 cilinders.
die paar accu's die in die Europese auto's gaan , zet geen zoden in m'n porto
dus weg met die elektrische rommel
Aandachtige lezer
2
quote:

spits schreef op 21 maart 2024 18:56:

ik hoor lievr 6 of 8 cilinders.
die paar accu's die in die Europese auto's gaan , zet geen zoden in m'n porto
dus weg met die elektrische rommel
Dit klinkt voor een belegger niet erg spits.
Lepre Chaun
0
quote:

spits schreef op 21 maart 2024 18:56:

ik hoor lievr 6 of 8 cilinders.
die paar accu's die in die Europese auto's gaan , zet geen zoden in m'n porto
dus weg met die elektrische rommel
Comfort

Mensen die in elektrische auto’s rijden, zijn tevreden bestuurders.
Zij zeggen dat elektrische auto's leuker, spannender en gemakkelijker te besturen zijn.
De auto rijdt stil.
Heel fijn voor jezelf en je passagiers.
Bovendien zijn alle elektrische auto's automaten en hoef je niet te schakelen.

Elk jaar meer elektrische auto's beschikbaar

Volledig elektrische auto's worden steeds betaalbaarder, dankzij de snel ontwikkelende innovaties.
Nieuwe bedrijven zoals Tesla, maar ook gevestigde automerken zoals Audi, BMW, Mercedes en Nissan zetten vol in op elektrisch rijden.
Ook de oplaadinfrastructuur en -technologie worden continu ontwikkeld en verbeterd.
Met de dalende kosten, een stortvloed aan nieuwe modellen en een steeds beter rijbereik is het nog nooit zo aantrekkelijk geweest om elektrisch te rijden.
de schaatser
0
Ik rij nu zo'n 6 weken door Frankrijk, Spanje en Portugal. Mijn eerste indruk, dat ik vooral binnen een straal van 150 km van grote steden elektrische auto's zie. Ook is daar de infrastructuur. Daarbuiten weinig elektrische voortuigen en infrastructuur.
In Spanje vooral nog veel diesels. Zal wel met de wegenbelasting te maken hebben. Zelf zit ik nu onder Cartagena, er is nauwelijks een laadpaal. Tanken bij de supermarkt hier in Spanje onder de 1,40 voor diesel en benzine.
Al met al een suggestieve waarneming, maar toch, er is nog een wereld te winnen!
Lepre Chaun
0
De NEV-penetratiegraad in China zal met 50% stijgen…

Dat zegt BYD-voorzitter Wang Chuanfu over nieuwe energievoertuigen (BEV's en PHEV's), die eind vorige week sprak op het China EV 100 Forum.
Hij heeft dat tijdsbestek opgetrokken, omdat hij ongeveer een maand geleden de omzetstijging van 50% realiseerde met het einde van 2024 in gedachten.
“De penetratiegraad van NEV’s overschreed vorige week de 48,2 procent, en als het in dit tempo doorgaat, schat ik dat de penetratie in de komende drie maanden de 50 procent zou kunnen overschrijden”, zegt Wang in de CNev Post.
De maandelijkse NEV-penetratiegraad in China bedroeg in 2023 meer dan 40 procent.

Zelfs als de Chinese NEV-penetratie stijgt van 35 procent vorig jaar naar slechts 45 procent in 2024, zou dit een extra 2 miljoen NEV-verkopen betekenen, merkte Wang op.
Beide scenario’s zouden, als ze werkelijkheid worden, een enorme impuls betekenen voor de vraag naar lithium.

stockhead.com.au/resources/eye-on-lit...
Lepre Chaun
0
Hoogspanning: de verkoop van elektrische auto’s trekt aan in Australië.

De verkoop van elektrische voertuigen groeide vorig jaar met 120 procent.

zien de verkoopstatistieken van EV-auto's in heel Australië er erg gezond uit.

En natuurlijk is de groei van EV’s zeer relevant voor het verhaal van de zoektocht naar en de productie van lithium.

Nog een opmerking voor het geval je het gemist hebt… De Chinese EV-makende titan BYD zet zijn aanval op de mondiale auto-industrie voort, met als voornaamste wapen van massale deflatie de supergoedkope auto, de Seagull.

Dit kleine ding hier, dat grote mondiale kreten veroorzaakt en zich momenteel naar Amerika verspreidt.

Dergelijke agressieve prijzen door BYD, die Tesla eind 2023 voorbijstreefde en ‘s werelds topverkoper van elektrische voertuigen werd, is indicatief voor hoe Chinese autofabrikanten Amerikaanse fabrikanten waarschijnlijk zullen dwingen om af te stappen van de productie van voornamelijk dure tweede auto’s voor de welvarende mensen en zich te richten op redelijker geprijsde elektrische auto’s voor de gewone man.”

ASX batterij-metaalversterkers
Enkele opvallende opladers van de afgelopen zeven dagen zijn:

Internationaal grafiet ( ASX:IG6 ) +68 procent

Redivium ( ASX:RIL ) +67 procent

Hexagon Energy Materials ( ASX:HXG ) +56 procent

Lord Resources ( ASX:LRD ) +43 procent

Arafura zeldzame aardmetalen ( ASX:ARU ) +38 procent

Scorpion Minerals ( ASX:SCN ) +34 procent

Aeon Metals ( ASX:AML ) +33 procent

Traka-bronnen ( ASX:TKL ) +33 procent

Black Rock Mining ( ASX:BKT ) 30 procent

Miramar Resources ( ASX:M2R ) +27 procent

stockhead.com.au/resources/high-volta...

Nog eens 3583 BYD NEV's (Destroyer 05 en anderen) die op 3/4 vanuit de haven van Xiaomo vertrekken naar Brazilië, zullen stoppen in Zuid-Afrika .
Een ander RoRo-schip met 3700 NEV's (Seagull, Song+ DM-i) is zojuist aangekomen in Brazilië .
BYD kan die RoRo-schepen niet snel genoeg krijgen, er is zoveel vraag naar de Latijns-Amerikaanse landen.
De verkoop van PHEV’s zal dit jaar een sprong
maken.

twitter.com/tphuang/status/1767646088...
2.783 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 ... 136 137 138 139 140 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:35
Koers 21,880
Verschil -1,340 (-5,77%)
Hoog 23,380
Laag 21,880
Volume 313.927
Volume gemiddeld 239.806
Volume gisteren 108.936

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront