AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

3.517 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... 172 173 174 175 176 » | Laatste
Geeninspiratie
0
quote:

Xynix schreef op 15 maart 2024 11:55:

[...]
De lange laad-/ontlaadcycli voor die vorm van middeling helpen niet bij het terugverdienen van de benodigde investeringen. Stuwmeren lijken daar vooralsnog een van de efficiëntste oplossingen voor. Ik kan mij nog steeds een natuurkundevraag van 50 jaar geleden herinneren over het 's nachts oppompen van water uit het dal naar de stuwmeren. Of dat betekende dat de wet van behoud van energie dan was doorbroken? Als eerste aanzet tot het multidisciplinair bestuderen van vraagstukken.
Een auto-accu kan ook een behoorlijke periode de winter door zonder gebruik. Eventueel door af en toe gebruik. Dus het lijkt me prima te moeten kunnen?
Aandachtige lezer
1
quote:

Xynix schreef op 15 maart 2024 11:55:

[...]
De lange laad-/ontlaadcycli voor die vorm van middeling helpen niet bij het terugverdienen van de benodigde investeringen. Stuwmeren lijken daar vooralsnog een van de efficiëntste oplossingen voor. Ik kan mij nog steeds een natuurkundevraag van 50 jaar geleden herinneren over het 's nachts oppompen van water uit het dal naar de stuwmeren. Of dat betekende dat de wet van behoud van energie dan was doorbroken? Als eerste aanzet tot het multidisciplinair bestuderen van vraagstukken.
Waren er ook die deze vraag positief beantwoordden?
Denk dat ze toen nog wel te corrigeren waren, tegenwoordig niet meer. De wetenschap is ook maar een mening.
Just lucky
0
Lepre Chaun
1
Mining company Lithium Americas announced it will get up to $2.26 billion in loans from the US Department of Energy (DoE) to build its Thacker Pass lithium project in Nevada, USA.

Construction is expected to take up to three years, allowing the mine to start operating later this decade, with an estimated start date in 2028.

etn.news/buzz/us-doe-lends-lithum-ame...

Voor goedkoper hadden Ze beter heel AMG kunnen overnemen
geldmaker
1
quote:

Just lucky schreef op 15 maart 2024 17:41:

Dat was weer een mooie doodschop voor AMG naar het laagste punt van de dag.
Zag het gisteren @JL , het blijft toch zo bizar. Heeft niets meer met AMG als compagnie te maken. Zelfs de lithium prijs blijkt onbelangrijk. Het enige hier zijn wat computerboys die tonnen aan de koers verdienen en dit legaal mogen en kunnen doen., en de koers slachten..
De enige move die AMG kan doen is aandeel van de beurs halen hier en op de Belgische beurs openen. Krijgen dan een meer reeele koers.
Zou nou niemand bij AMG in de te duur betaalde top nou zich eens afvragen wat er echt speelt.
En eindelijk in aktie komen..........
pietje-2005
0
Ze moeten gewoon zorgen dat ze veel verdiene. Nu en in de toekomst.
Dat " nu" is waarschijnlijk het probleempje zoals ze zelf ook al minof meer aangaven :-(
Succes
VLiTaNbase
1
quote:

Lepre Chaun schreef op 15 maart 2024 18:25:

Mining company Lithium Americas announced it will get up to $2.26 billion in loans from the US Department of Energy (DoE) to build its Thacker Pass lithium project in Nevada, USA.

Construction is expected to take up to three years, allowing the mine to start operating later this decade, with an estimated start date in 2028.

etn.news/buzz/us-doe-lends-lithum-ame...

Voor goedkoper hadden Ze beter heel AMG kunnen overnemen
In dat gebied van Thacker Pass in Nevada gaat gaat het om een heel groot Lithium voorkomen met verschillende gehalten Lithium.

Er zijn ook langdurig gevoeligheden geweest met omgeving. Bedrijf probeert netjes te werk te gaan.

Die subsidie van US DoE werd al maanden lang verwacht.

P.S. Heb zelf een bescheiden positie, vooralsnog met verlies.
DeZwarteRidder
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 15 maart 2024 18:25:

Mining company Lithium Americas announced it will get up to $2.26 billion in loans from the US Department of Energy (DoE) to build its Thacker Pass lithium project in Nevada, USA.

Construction is expected to take up to three years, allowing the mine to start operating later this decade, with an estimated start date in 2028.

etn.news/buzz/us-doe-lends-lithum-ame...

voor goedkoper hadden Ze beter heel AMG kunnen overnemen
Die mijn gaat waarschijnlijk pas open als lithium niet meer nodig is voor batterijen.
nine_inch_nerd
0
quote:

Just lucky schreef op 15 maart 2024 17:41:

Dat was weer een mooie doodschop voor AMG naar het laagste punt van de dag.
Expiratiedag opties. Meer niet. Zie andere fondsen/draadjes. Allemaal rond hetzelfde tijdstip.
Lepre Chaun
0
Na een enorme crisis vertoont de mondiale lithiummarkt tekenen van leven

Na een spectaculaire crisis vertoont batterij-metaallithium voorzichtige tekenen van leven.
De retracement die de markt vorig jaar in beroering bracht, heeft de omstandigheden voor herstel geforceerd.

De spotprijs van lithiumcarbonaat in China – het belangrijkste materiaal dat wordt gebruikt om elektrische voertuigen aan te drijven – is gestegen naar het hoogste niveau sinds december.

Ondanks het tumult houden de grote producenten vast aan het vertrouwen, waarbij nummer 1 Albemarle Corp. volhoudt dat lage prijzen onhoudbaar zijn, en nummer 2 SQM doorgaat met uitbreidingen omdat het vasthoudt aan positieve vooruitzichten.

“De lithiummarkt is opnieuw in evenwicht, waarbij de industrie de productie en projecten aan banden legt”, zei UBS Group AG in een recent rapport.

www.moneyweb.co.za/mineweb/after-mass...
axie
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 17 maart 2024 16:28:

Na een enorme crisis vertoont de mondiale lithiummarkt tekenen van leven

Na een spectaculaire crisis vertoont batterij-metaallithium voorzichtige tekenen van leven.
De retracement die de markt vorig jaar in beroering bracht, heeft de omstandigheden voor herstel geforceerd.

De spotprijs van lithiumcarbonaat in China – het belangrijkste materiaal dat wordt gebruikt om elektrische voertuigen aan te drijven – is gestegen naar het hoogste niveau sinds december.

Ondanks het tumult houden de grote producenten vast aan het vertrouwen, waarbij nummer 1 Albemarle Corp. volhoudt dat lage prijzen onhoudbaar zijn, en nummer 2 SQM doorgaat met uitbreidingen omdat het vasthoudt aan positieve vooruitzichten.

“De lithiummarkt is opnieuw in evenwicht, waarbij de industrie de productie en projecten aan banden legt”, zei UBS Group AG in een recent rapport.

www.moneyweb.co.za/mineweb/after-mass...
Verder op in het artikel zijn er ook analisten die zeggen dat we niet te vroeg moeten juichen, waar ik overigens mee eens ben. Er is namelijk nog steeds overschot (Oversupply) en ik verwacht zelf dat dat niet eerder dan in tweede helft van het jaar wordt weggewerkt:

Not everyone is convinced about the rebound, however. The rally in lithium contracts “should not be interpreted as the end of the bear market,” Goldman Sachs Group Inc. said in a note. The surplus remains sizable, it warned.

At BloombergNEF, analyst Allan Ray Restauro was also wary. “The near-term price gains are likely immediate impacts of the environmental crackdown in China,” he said. Nothing explicit points to a sustained rally as, despite supply cuts and project slowdowns, supply will top demand, he said.
T. Edison
1
Deel ik de verwachting dat de lithiummarkt wel weer aan trekt. De politiek gestuurde energietransitie zal niet stopen, maar versnellen.
Wanneer de omslag van overschot naar tekorten laatsvind is lastige en moeilijk te timen.
2025 lijkt mij, maar dat is best een lange periode. Haha, is ook makkelijk goed schatten.
De andere vraag is hoever de markt vooruit kijkt. Nog steeds 6-9 maanden? Dan is het in gang komen van het koersherstel dit jaar niet onwaarschijnlijk
pietje-2005
0
Aandachtige lezer
1
quote:

T. Edison schreef op 17 maart 2024 18:23:

Deel ik de verwachting dat de lithiummarkt wel weer aan trekt. De politiek gestuurde energietransitie zal niet stopen, maar versnellen.
Wanneer de omslag van overschot naar tekorten plaatsvindt is lastige en moeilijk te timen.
2025 lijkt mij, maar dat is best een lange periode. Haha, is ook makkelijk goed schatten.
De andere vraag is hoever de markt vooruit kijkt. Nog steeds 6-9 maanden? Dan is het in gang komen van het koersherstel dit jaar niet onwaarschijnlijk
Dat timen is heel moeilijk. Zeker omdat China de lithiummarkt uit strategische overwegingen net zo manipuleert als Qatar dat doet met de markt van vloeibaar gas.
Als de voortekenen ons niet bedriegen gaat het in de loop van dit of anders uiterlijk komend jaar niet verder onmogelijk zijn om door meer aanbod te hebben dan dat er vraag is de prijzen zo laag te houden en andere aanbieders schrik aan te jagen. Zoals gezegd, timen is moeilijk.

Wat is wijs?
a) Nu alles verkopen en terugkopen vlak voordat de lithiumprijzen gaan stijgen. Moeilijk te timen.
b) Overstappen op andere aandelen waar nu meer winst mee te halen is. Dan doen een aantal grote beleggers.
c) Vasthouden tot de onvermijdelijke stijging begint. Dat is mijn optie.

Wat is niet wijs?
Nu verkopen en op tijd willen zijn voor de stijging met terugkopen, maar net niet goed genoeg zijn met timen.
pietje-2005
0
Nu, met fjoetjoeres van de overkant iets verbeterend, mogen we weer een stuiver omhoog ;-)
Deze week voorzichtig door het mijnenveld van rente-besluiten en begeleidende vage teksten ?
Alhoewel, dat voorzichtig moet nog blijken, haha.
Een correctie ligt ook wat een ietsiepietsie op de loer, of niet ? ;-)
Succes
axie
2
quote:

Aandachtige lezer schreef op 18 maart 2024 11:03:

[...]

Dat timen is heel moeilijk. Zeker omdat China de lithiummarkt uit strategische overwegingen net zo manipuleert als Qatar dat doet met de markt van vloeibaar gas.
Als de voortekenen ons niet bedriegen gaat het in de loop van dit of anders uiterlijk komend jaar niet verder onmogelijk zijn om door meer aanbod te hebben dan dat er vraag is de prijzen zo laag te houden en andere aanbieders schrik aan te jagen. Zoals gezegd, timen is moeilijk.

Wat is wijs?
a) Nu alles verkopen en terugkopen vlak voordat de lithiumprijzen gaan stijgen. Moeilijk te timen.
b) Overstappen op andere aandelen waar nu meer winst mee te halen is. Dan doen een aantal grote beleggers.
c) Vasthouden tot de onvermijdelijke stijging begint. Dat is mijn optie.

Wat is niet wijs?
Nu verkopen en op tijd willen zijn voor de stijging met terugkopen, maar net niet goed genoeg zijn met timen.
Optie a valt af omdat je altijd te laat bent. Zelfs met bijv. 20% stijging van het aandeel betekent niet dat hij daarna nog gaat doorstijgen.

Optie b, maar welk aandeel dan? Als er betere aandelen zijn, dan moet je sowieso niet in AMG stappen toch?

Optie c is de meest wijze. Hij gaat uiteindelijk wel stijgen, maar je kunt nooit goed timen. In 2025 / 2026 als er meer goedkopere EV's op de markt komen en de voorraden zijn weggewerkt moet de prijs wel gaan stijgen.
Lepre Chaun
0
Shell is van plan om dit jaar en in 2025 wereldwijd duizend tankstations van de hand te doen. Dat is zo'n 4 procent van het totale aantal stations dat het olie- en gasconcern in eigen beheer heeft.
In de plaats van de tankstations moeten elektrische laadstations komen.
Om welke tankstations het precies gaat, zegt Shell niet.

Tegen het einde van het decennium wil Shell wereldwijd 200.000 laadstations hebben, nu zijn dat er nog 54.000.
De meeste daarvan zullen in China, waar nu al meer dan de helft van de huidige laadstations staat, en Europa geïnstalleerd worden.
3.517 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 ... 172 173 174 175 176 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 mei 2024 17:06
Koers 22,360
Verschil -0,280 (-1,24%)
Hoog 22,660
Laag 22,240
Volume 90.695
Volume gemiddeld 241.472
Volume gisteren 300.221

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront