Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2024

160 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Dicall69
0
Mooie stijging, maar mag ook wel op deze belachelijk lage koers en morgen cijfers Lufthansa, denk dat we daar wel eens veel beter dan verwachte cijfers gaan zien, men heeft de koersen van de vliegers de afgelopen maanden sterk overdreven, zeer negatief belicht en nu blijkt volgens IATA dat de bezettingsgraden enorm zijn gestegen, dus lijkt mij dat we op korte termijn vliegende aandelen kunnen gaan zien.
Take a sisi
0
Wat "ik" vandaag zag was een zuivere pump en dump , het is duidelijk , of iemand wil er gezien de resultaten graag vanaf en gooit de handdoek in de ring , of de hedge-fonsen zitten zich rijk te rekenen .
Hoe dan ook er komt op een zeker moment een keerpunt aan , wie het weet mag het zeggen .
ThisisyourCaptainspeaking
0
ha ha - nou zeker. Ze zijn zo failliet als het maar kan - een pennystock-vergeleken voor de splitsing staan ze op €0,96.weer zo.n trucje wat miljoenen aan consultants gekost heeft.
Charcuterie fanaat
0
Ook ik ben gisteren ingestapt, dat er neerwaartse druk op de koers van het aandeel is (en hoe dit komt) weten we allemaal maar op vandaag is de koers veel te sterk (en snel) afgestraft. Een rebound naar rond de 11 lijkt me het meest aannemelijke en van daar even afwachten hoe deze zich verder evolueert.

De afstraffing van de markt lijkt mij overdreven dus even zien of we deze week groen kunnen sluiten :)

Veel succes allemaal!
toekie
1
Charcuterie fanaat
7 maart 2024 08:29
auteur info
Ook ik ben gisteren ingestapt, dat er neerwaartse druk op de koers van het aandeel is (en hoe dit komt) weten we allemaal maar op vandaag is de koers veel te sterk (en snel) afgestraft. Een rebound naar rond de 11 lijkt me het meest aannemelijke en van daar even afwachten hoe deze zich verder evolueert.

De afstraffing van de markt lijkt mij overdreven dus even zien of we deze week groen kunnen sluiten :)

Veel succes allemaal!

ik ben gisteren ook ingestapt de prijs staat nu wel heel laag
[verwijderd]
0
Wow, hele horde instappers.
Gisteren steeg de koers van AF-KLM minder als de AEX (voor de positivo's gelijk)
Even ter informatie: de koers is niet zozeer ver weggezakt nu, de koers heeft vertraagd gereageerd op de belabberde prestaties van de afgelopen jaren.

In de relatief gunstige post covid periode leek afgelopen zomer het lek wel boven. Het laatste kwartaal laat echter een resultaat zien ver onder de consensus van de analisten. Kennelijk is het lek nog niet boven.
Op basis van assets is AF-KLM niets waard, het kan alleen waarde creeren op basis van omzet op een veel te goedkope luchthaven (schiphol is de goedkoopste in Europa) en op basis van een industrie die niet betaald voor overlast en milieuschade. De dreiging dat dit laatste stukje bij beetje gaat veranderen maakt dat de komende decennia geen grote winsten verwacht kunnen worden; zal in het gunstigste onder druk van de maatschappij snel worden afgeroomd. Andere optie is dat Schiphol als hub niet meer getolereerd wordt, dan wordt KLM gehalveerd of sterker nog....

succes!
btw vanaf volgend jaar deze tijd kan CMA CGM haar aandelen AF-KLM (9,0%) weer op de markt brengen....
Fred 62
1
Take a sisi
1
Heeft er veel van weg dat de daling er nagenoeg uit is , natuurlijk , het is moeilijk te voorspellen , morgen gaan we zien of het landingsgestel contact met de grond heeft gemaakt .
[verwijderd]
0
Ik schreef vanmiddag al zoiets;-)

Vliegen naar de VS wordt twee keer zo duur als alle kosten worden meegerekend
De maatschappelijke kosten van vliegen – van geluidsoverlast tot klimaatschade – worden nauwelijks doorberekend in de ticketprijzen. De Nederlandse overheid houdt de luchtvaart grotendeels belastingvrij. Natuurbeschermingsorganisatie Natuur & Milieu pleit voor een afstandsafhankelijke vliegbelasting.

Malou Hart 7 maart 2024, 19:05

www.volkskrant.nl/economie/vliegen-na...
[verwijderd]
0
quote:

Take a sisi schreef op 7 maart 2024 19:22:

Heeft er veel van weg dat de daling er nagenoeg uit is , natuurlijk , het is moeilijk te voorspellen , morgen gaan we zien of het landingsgestel contact met de grond heeft gemaakt .
Ik zie het niet, al een hele week slechter dan de AEX, bij de koersstijgingen is het met zwakke omzet, de koersdalingen zijn bij hoge omzetten. Er is derhalve nog steeds sprake van money outflow.
Tijdelijk opveren van de koers geeft nieuwe shortkansen.
Take a sisi
0
Wel ik zag het volgende , rond een uur of 15.00 gisteren , is de AMX gaan draaien en heeft ze een daling ingezet .
15.00h toonde 907.5 pnt en uiteindelijk de dag uit op 903.7 pnt .
Dus een daling van ongeveer plus 0.8 naar 0.34 is dus een daling van een half procent .
In dezelfde tijd , dus van 15.00 naar 17.30 ging de koers van KLM van 9.70€ naar 9.78€ de koers heeft zelfs in die periode 3 keer de 9.84€ aangedaan , dat lijkt aan te geven dat voor KLM meer kopers dan verkopers in de markt waren .
Is geen rede om nu het Hosanna te gaan zingen , maar de neerwaartse beweging van de AMX heeft in die periode geen invloed meer op die van KLM gehad .
Dat was op 5 maart nog wel even anders , toen ging de koers bij hoge volumes van 9.80 zelfs even naar de 9.48 terwijl de AMX hoger de dag uit ging .

In nog geen week tijd van 11.50€ naar 4 mrt 9.50€ is een dikke 17% eraf , dat is toch een behoorlijke tik , we zitten vanaf 5 maart nu , zo naar het lijkt tegen een neerwaartse weerstand met een koers van 9.78€
We gaan vandaag zien of het houd .
De korte samenvatting , in nog geen week tijd tot 5 maart 17% gedaald met nu twee dagen een licht hogere stijging , ik geloof niet dat het er vandaag diep in zal hakken , ook temeer de volumes inmiddels zijn afgenomen , ik geloof dus , dat de turbulentie er nu min of meer wel uit is .
Feitelijk ligt de waarheid op het einde van de dag , we gaan het zien .
[verwijderd]
0
Dank voor je inzicht sissi!
Voor mij is het fundamenteel nog steeds zwak genoeg om te shorten. (ik ben niet de enige, zie MW)
Het moet technische dan wel kloppen en het doorzakken door de laatste steun op 10.15 geeft dan al aardig wat druk.
Voor herstel moet de koers KT liefst vandaag boven de 10.15 sluiten en dan binnen een paar weken boven de 10.70, dan is er mogelijkheid tot herstel naar 12, misschien 14. Ik zie dat niet gebeuren met de fundamentele vooruitzichten die ik schetste.
Take a sisi
0
Om 9.00h vingers aan de knoppen , bij een flink lagere opening zie ik een prima instapmoment .
Ik verwacht niet dat de soep zo heet gegeten wordt .
Take a sisi
0
Het heeft er veel van weg dat ondanks een sterke tegenwind de Embraer plannen heeft om de hogere regionen op te zoeken .
Take a sisi
0
quote:

Knife Catcher schreef op 8 maart 2024 09:16:

Dank voor je inzicht sissi!
Voor mij is het fundamenteel nog steeds zwak genoeg om te shorten. (ik ben niet de enige, zie MW)
Het moet technische dan wel kloppen en het doorzakken door de laatste steun op 10.15 geeft dan al aardig wat druk.
Voor herstel moet de koers KT liefst vandaag boven de 10.15 sluiten en dan binnen een paar weken boven de 10.70, dan is er mogelijkheid tot herstel naar 12, misschien 14. Ik zie dat niet gebeuren met de fundamentele vooruitzichten die ik schetste.
Heb toch de overtuiging , dat morgen de dampkring weeral wat dichterbij komt .
Dicall69
0
Heb nu ook flink uitgebreid bij Lufthansa, dividend van € 0,30 bij een k/w van minder dan 3, lijkt mij een niet te missen kans voor de langere termijn.
Dicall69
0
quote:

Dicall69 schreef op 13 maart 2024 10:33:

Heb nu ook flink uitgebreid bij Lufthansa, dividend van € 0,30 bij een k/w van minder dan 3, lijkt mij een niet te missen kans voor de langere termijn.
Sorry, k/w is bijna 4 er staan bijna 1,2 miljard aandelen uit en de nettowinst was € 1,92 miljard.
Take a sisi
0
quote:

ThisisyourCaptainspeaking schreef op 13 maart 2024 11:34:

Damkring moet zijn Verdampkring...
Ha ha mooie woordspeling , maar hetgeen wat verdampt en terug komt als regen , laat vroeg in de lente al sommige bloemetjes bloeien .
160 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 26 apr 2024 17:37
Koers 9,720
Verschil +0,030 (+0,31%)
Hoog 10,020
Laag 9,712
Volume 1.369.653
Volume gemiddeld 1.816.564
Volume gisteren 1.268.101

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront