BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM maart 2024

652 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
HenkdeV
0
quote:

Marinus-86 schreef op 6 maart 2024 11:09:

Ojee ojee, BAM hoger.
Daar zal niet iedereen blij mee zijn.
??
Wie is hier niet blij mee dan ..
Lees het forum, daar staat het antwoord op.
HenkdeV
0
quote:

amice schreef op 6 maart 2024 11:43:

[quote alias=HenkdeV id=15212902 date=202403060810]
[...]

Geen probleem, laat de feiten maar boven komen. Dat is voor iedereen (ook voor BAM) het beste.
Ook voor de slachtoffers en nabestaanden?
Blijkbaar ken jij de betekenis van het woord iedereen niet. Anders had jij deze vraag niet gesteld.
bartbas
2
quote:

Jay Jay schreef op 6 maart 2024 07:47:

[...]

De grap is dat ik alleen maar feiten opnoem en het feit dat dat je pijn doet, zegt genoeg hoe erg jij (en je medeforumgangers) in je eigen BAM bubbel leven. De bekende roze bril en nergens meer oog voor hebben.
En beste Henk, ik ga geen adviezen geven, die houd ik liever voor mezelf. Enige dat ik al eerder zei. BAM is veel te hard gestegen, zowel technisch als fundamenteel, en is toe aan een goede correctie. Vervolgens probeer notabene jij (die om adviezen vraagt) grappig te doen zonder inhoudelijk erop te reageren, dan houdt het helaas op qua serieus iets posten hier. De feiten die ik eerder opnoemde zijn gewoon observeringen die ik doe als ik af en toe de forum lees, vermakelijk en lachwekkend.
Ten slotte: gisteren tijdens opsporing verzocht deed arbeidsinspectie een oproep voor beelden en getuigen. Dat gaat nog een heel naar staartje krijgen voor BAM, en daar gaat een verzekerinkje echt niet bij baten, mark my words. Alleen al het feit dat het project een enorme vertraging heeft opgelopen is funest. Maar blijf het vooral allemaal goedpraten, want ING heeft een koersdoel van 3,85 LMAO
Het neerstorten van het brugdek zal Bam ongetwijfeld flink wat kosten. Maar gelet op de omvang van Bam en de toenemende winst, zal de schade relatief klein zijn. Blijft triest voorval.Onderzoek van arbeidsinspectie is vast onderdeel bij dit soort ongelukken en in feite niets bijzonders. Niemand bij Bam of de onderaannemer zal dit met opzet gedaan hebben. Vraag is of de getroffen medewerkers van het hijsbedrijf wel op die stijger hadden moeten staan binnen het valbereik van het brugdeel. Waar je je negatief oordeel over het koersverloop vandaan haalt, is mij een raadsel. Bam is op een na het goedkoopste aandeel van het Damrak en dat ligt niet aan de prestaties maar miskleunen uit het recente verleden. Je ziet ook aan de koersontwikkeling dat het vertrouwen zich niet beperkt tot dit forum, maar dat grote partijen flink inslaan om een graantje van de koers stijging mee te pikken.
Je oordeel over Henk de Vries kan ik wat beter plaatsen. Henk waant zich deskundig en stelt zich op als een soort bamforumleider, die vindt dat hij op vrijwel iedere post commentaar moet leveren. Dat commentaar is netjes verwoord maar vaak overbodig en heeft een hoog ik weet het beter niveau. Het is vaak zout op heel kleine slakjes en bevat weinig tot geen nieuwswaarde of een doorwrochte opinie. Los daarvan heeft hij wel vaak gelijk.
Ik ben het met Henk eens dat jouw analyse niet realistisch is en door de toon niet constructief.

Bb
HenkdeV
2
quote:

bartbas schreef op 6 maart 2024 14:30:

[...]
Het neerstorten van het brugdek zal Bam ongetwijfeld flink wat kosten. Maar gelet op de omvang van Bam en de toenemende winst, zal de schade relatief klein zijn. Blijft triest voorval.Onderzoek van arbeidsinspectie is vast onderdeel bij dit soort ongelukken en in feite niets bijzonders. Niemand bij Bam of de onderaannemer zal dit met opzet gedaan hebben. Vraag is of de getroffen medewerkers van het hijsbedrijf wel op die stijger hadden moeten staan binnen het valbereik van het brugdeel. Waar je je negatief oordeel over het koersverloop vandaan haalt, is mij een raadsel. Bam is op een na het goedkoopste aandeel van het Damrak en dat ligt niet aan de prestaties maar miskleunen uit het recente verleden. Je ziet ook aan de koersontwikkeling dat het vertrouwen zich niet beperkt tot dit forum, maar dat grote partijen flink inslaan om een graantje van de koers stijging mee te pikken.
Je oordeel over Henk de Vries kan ik wat beter plaatsen. Henk waant zich deskundig en stelt zich op als een soort bamforumleider, die vindt dat hij op vrijwel iedere post commentaar moet leveren. Dat commentaar is netjes verwoord maar vaak overbodig en heeft een hoog ik weet het beter niveau. Het is vaak zout op heel kleine slakjes en bevat weinig tot geen nieuwswaarde of een doorwrochte opinie. Los daarvan heeft hij wel vaak gelijk.
Ik ben het met Henk eens dat jouw analyse niet realistisch is en door de toon niet constructief.

Bb
Bijzonder: iemand die zich deskundig waant en toch vaak gelijk heeft. Ergens klopt er iets niet:-)).
OnoMatopee
0
AM geselecteerd om stationsgebied Heemskerk te ontwikkelen tot een natuurinclusief landschap met stedelijk wonen
Heemskerk, 6 maart 2024 - Gebiedsontwikkelaar AM is door gemeente Heemskerk – ook namens gemeente Beverwijk – gekozen om het stationsgebied van de Noord-Hollandse gemeente te herontwikkelen. Met de gebiedsvisie ‘Onze Hoeve’ ontstaat een unieke combinatie van stedelijk wonen in het landschap met een hoge circulaire ambitie.

De gekozen gebiedsvisie en ruimtelijke opzet van AM borduren voort op de rijke geschiedenis van kastelen en tuinbouw in Heemskerk. Een geschiedenis die gaat over gemeenschapszin en een sterke relatie met het landschap, waarin saamhorigheid en het groene karakter samenkomen in een hedendaagse vorm.

Ani Zaliyan, wethouder Heemskerk: ‘We zetten met deze keuze voor AM een volgende stap in de ontwikkeling van het stationsgebied in Heemskerk. De visie die AM heeft ontwikkeld past in de tijdsgeest van schaarse ruimte, de woningbouw- en klimaatopgave. We zullen de komende tijd de haalbaarheid van het plan onderzoeken en de visie verder invullen.’

Wethouder Ali Bal, gemeente Beverwijk, vult aan: ‘Ik ben blij met de keuze voor een solide partij als AM en ben ervan overtuigd dat zij met hun expertise op het gebied van vastgoed- en gebiedsontwikkeling goed in staat zijn om onze gezamenlijke ambities voor deze belangrijke plek te realiseren.’

Onze Hoeve omvat vier hoeves en het stationsgebied, bestaande uit woongebouwen van drie tot vier lagen hoog. Elke hoeve heeft een eigen architectonische uitstraling. Er wordt ingezet op een passend voorzieningencluster in de plinten rondom het stationsplein. De gebiedsvisie voorziet in 250 tot 300 woningen voor diverse doelgroepen en circa 1.700 m2 aan (hybride) voorzieningen. We maken aantrekkelijke combinaties van commerciële en maatschappelijke voorzieningen.

Steffan Kunst, ontwikkelingsmanager AM Noordwest: ‘Voortbordurend op het bestaande landschap ontwikkelen we intieme, groene buurtjes waar het fijn wonen en verblijven is en waar veel aandacht is voor ecologische, klimaatadaptieve en sociale verbinding. Met de verlevendiging van het stationsplein met voorzieningen en betaalbare woningen wordt het gehele stationsgebied het visitekaartje voor Heemskerk en omgeving.’

Intieme buurt met ruimte voor natuur
Elke hoeve bestaat uit vier tot vijf verschillende, karakteristieke, kleinschalige woongebouwen, die los van elkaar in het doorlopende natuurlandschap zijn gepositioneerd. Samen vormen ze een intieme leefgemeenschap met elk een collectieve tuin met een eigen identiteit. Een uitbundige groene omgeving waar bewoners en bezoekers elkaar kunnen ontmoeten. Bij het station komt een meer gemengd milieu met voorzieningen.

Het landschap wordt in twee structuren ontworpen: een doorlopend, publiek toegankelijk park en semi-publieke, gemeenschappelijke binnentuinen binnen de hoeves. Een informeel netwerk van paden verbindt het groene stationsplein met de omliggende buurten en de nieuwe hoeves. Er wordt veel aandacht besteed aan duurzaamheid. Onze Hoeve wordt natuurinclusief, wat de biodiversiteit stimuleert en het welzijn van bewoners en omwonenden verhoogt. De woningblokken rondom het stationsplein worden opgebouwd uit een biobased draagstructuur. Voor de gevels worden gerecyclede bakstenen of natuurlijk stucwerk in combinatie met houten geveldelen gebruikt.

OV-knooppunt met levendig stationsplein
Het levendige stationsplein met een groen karakter vormt de overgang naar het OV-knooppunt. Het landschap verbindt de hoeves en de appartementengebouwen rondom het groene stationsplein tot één gebied, met een soepele overgang van de lagere hoeves naar de meer stedelijke typologieën rondom het stationsplein.

Volgende stap
Nu de gemeente voor de gebiedsvisie van AM heeft gekozen kan de volgende stap naar realisatie worden genomen. Dat start met een haalbaarheidsstudie. Daarbij wordt onder meer gebruik gemaakt van participatie en co-creatie met bewoners en andere belanghebbenden.

Het projectteam Onze Hoeve bestaat naast AM uit architectenbureau MORE Architecture, Felixx Landscape Architects and Planners en SITE Urban Development.

Nadere informatie: AM, afdeling communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.

Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden bij het persbericht op www.am.nl.
amice
0
quote:

HenkdeV schreef op 6 maart 2024 12:18:

[...]

Blijkbaar ken jij de betekenis van het woord iedereen niet. Anders had jij deze vraag niet gesteld.
Of jy begrijpt de vraag niet.
HenkdeV
1
quote:

amice schreef op 6 maart 2024 16:32:

[...]
Of jy begrijpt de vraag niet.
Dan houden we het daar op.

Voor de liefhebber: mooie koopadviezen voor TKH.
glam
2
Ben wel blij met posts van Henk.
Bijna altijd bij het juiste eind en alert
Ik stoor me meer aan nietszeggende posts
Zonder enige onderbouwing
HenkdeV
0
quote:

glam schreef op 6 maart 2024 19:40:

Ben wel blij met posts van Henk.
Bijna altijd bij het juiste eind en alert
Ik stoor me meer aan nietszeggende posts
Zonder enige onderbouwing
Dank Glam, doet mij veel deugd.
Zwijnash
1
He said that Great British Nuclear would today invite six companies to submit their initial tender responses by June for the next-generation small modular nuclear reactors.

www.constructionenquirer.com/2024/03/...
Zwijnash
1
quote:

Zwijnash schreef op 6 maart 2024 20:22:

He said that Great British Nuclear would today invite six companies to submit their initial tender responses by June for the next-generation small modular nuclear reactors.

www.constructionenquirer.com/2024/03/...
En in NL 4 ipv 2
OnoMatopee
0
quote:

Zwijnash schreef op 6 maart 2024 20:42:

[...]

En in NL 4 ipv 2
toch geen 4 small in NL?
Zwijnash
0
quote:

OnoMatopee schreef op 7 maart 2024 07:32:

[...]toch geen 4 small in NL?
Ze zeggen 4 grote maar dat wordt zeker te duur !
bartbas
0
quote:

HenkdeV schreef op 6 maart 2024 16:47:

[...]

Dan houden we het daar op.

Voor de liefhebber: mooie koopadviezen voor TKH.
Klopt. Heb ze in portefeuille. De dag van het bekendmaken van de cijfers daalde de koers flink. Was een goed aankoopmomdnt. Snapte overigens weinig van die daling. Inmiddels al weer wat bijgetrokken.
Bb
OnoMatopee
1
7 March 2024 - Invesis today announces the appointment of Simon Hunter to lead its business in Australia.

Simon’s appointment marks a key milestone in the implementation of Invesis’ five year strategy, which includes a commitment to growing its business in Australia. Building on the existing investment in the Cross River Rail PPP in Brisbane, and its recent investment in the landmark Ground Lease Model 2 housing project in Melbourne, Invesis has an ambition to secure further PPP, social/affordable housing and wider infrastructure investments to become a significant player in the Australian market.
652 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 mei 2024 10:40
Koers 3,350
Verschil -0,484 (-12,62%)
Hoog 3,422
Laag 3,116
Volume 3.096.624
Volume gemiddeld 1.467.196
Volume gisteren 1.085.177

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront