AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2024

3.256 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 159 160 161 162 163 » | Laatste
Instapmoment
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 5 maart 2024 19:12:

Overdreven daling weer vandaag op wat nu weer ?
Denk door de emissie bij Albemarle
Just lucky
0
quote:

Lepre Chaun schreef op 5 maart 2024 19:12:

Overdreven daling weer vandaag op wat nu weer ?
Op basis van niets, iemand zette om 16.00 een knop om. En dat terwijl de lithiumprijzen stijgen. Ik denk dat bij alle lithium bedrijven nu aan de financiering wordt getwijfeld, en ja, dan gaat alles op een hoop.
Aandachtige lezer
0
quote:

Just lucky schreef op 5 maart 2024 19:20:

[...]Op basis van niets, iemand zette om 16.00 een knop om. En dat terwijl de lithiumprijzen stijgen. Ik denk dat bij alle lithium bedrijven nu aan de financiering wordt getwijfeld, en ja, dan gaat alles op een hoop.
Ik zie de lithiumprijzen twee dagen achtereen dalen: www.grondstofprijs.com/lithium-prijs.
De vraag is nu of er een reden is dat deze daling weer gaat doorzetten.
Directe invloed op AMG hoeft het eigenlijk niet te hebben, zou je zo zeggen, maar dat heeft het nu wel.
Aandachtige lezer
0
quote:

Madafaka schreef op 5 maart 2024 17:12:

Zojuist? Zijn toch gewoon de jaarcijfers van enkele weken terug...
AMG heeft het vandaag op twitter gezet. Kennelijk denkt men daar een publiek mee te bereiken dat de jaarcijfers of de publiciteit er om heen niet gelezen heeft.
Aandachtige lezer
1
quote:

Fox WIld schreef op 5 maart 2024 17:20:

Zoals we al vaker konden zien is Aandachtige lezer niet zo'n aandachtige lezer...
Je vergist je, en persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen zijn niet chique, onnodig en in dit geval dus ook niet terecht.
Aandachtige lezer
0
quote:

Hopper58 schreef op 5 maart 2024 17:56:

[...]

Heb ik hier al zo'n 2 jaar geleden geponeerd.
Een foute aanname herhalen maakt het nog niet meer waar.
Aandachtige lezer
0
quote:

Aandachtige lezer schreef op 5 maart 2024 19:47:

[...]

Ik zie de lithiumprijzen twee dagen achtereen dalen: www.grondstofprijs.com/lithium-prijs.
De vraag is nu of er een reden is dat deze daling weer gaat doorzetten.
Directe invloed op AMG hoeft het eigenlijk niet te hebben, zou je zo zeggen, maar dat heeft het nu wel.
Voor wie er opmerkingen over maakt, ik weet dat een aantal forumgenoten deze site niet zo betrouwbaar vinden. Maar ik denk daar anders over.
christo1
1
Transitie naar EV verloopt niet zoals verwacht/gehoopt.

Zoals ik reeds een poosje heb aangegeven zullen hybride modellen nog een groot stuk van de markt inpalmen.

Deze constructeur geeft elektrische auto’s op en belooft tien jaar lang hybrides
Constructeurs lijken niet meer zo zeker of een 100 procent elektrisch gamma wel een goed idee is. Na Mercedes laat nu ook Renault het idee varen om alles elektrisch te maken. Het merk hanteert een bijzondere dubbele strategie en belooft plug-inhybrides voor nog minstens tien jaar.
David Leclercq

Gepubliceerd op 5 mrt. 2024

Leestijd: 5 min

Ooit waren constructeurs helemaal overtuigd van de noodzaak om snel over te schakelen op volledig elektrische auto’s. Maar nu lijken de autobouwers niet meer zo zeker van hun zaak. De afgelopen maanden is de verkoop van elektrische auto’s wereldwijd sterk vertraagd (je mag de inschrijvingen niet verwarren met de orderboekjes). Deze situatie veroorzaakt onderbrekingen in de productie. En nog erger: dit bedreigt de winstgevendheid van autofabrikanten die miljarden hebben geïnvesteerd in elektrificatie.

Lees ook :
Renault roept op tot Europese Airbus van elektrische auto’s
Deze onverwachte stagnatie blijft mogelijk nog twee jaar duren en misschien wel veel langer als de automerken hun strategie veranderen. En dat lijkt te gebeuren. Vorige week trok Mercedes zijn plan om de verbrandingsmotor in 2030 te verbannen al in twijfel. De Duitse constructeur kondigde aan dat het tot 2035 verbrandingsmotoren blijft produceren. Waarom? De markt vraagt erom.

Advertentie – lees hieronder verder

cambolive

Ook Renault
Carlos Tavares van Stellantis heeft al gezinspeeld op zo’n strategische verschuiving en gezegd dat de groep klaar is om zijn aanbod aan te passen, wat een terugkeer naar verbrandingsmotoren zou betekenen. Stellantis heeft nog niets concreets aangekondigd, maar Renault wel. Dat heeft besloten om het voorbeeld van Mercedes te volgen en de elektrische transitie uit te stellen.

Op het Autosalon van Genève kondigde Fabrice Cambolive, CEO van de Renault-groep, aan dat de groep een dubbele strategie hanteert, waarbij de komende tien jaar elektrische auto’s in alle segmenten aangeboden worden, naast benzinehybrides. Met andere woorden, tot het verbod van de Europese Unie, dat ingaat op 1 januari 2035. Renault verschuift de deadline die het zichzelf had opgelegd met vijf jaar. “Onze strategie is om in elk segment twee takken te hebben: een gamma verbrandingsmotoren met hybridetechnologie en een volledig elektrisch gamma”, verklaarde Fabrice Cambolive.

e-tech

Meer stabiliteit
Deze koerswijziging wordt ook ingegeven door de markt. Nu de early adopters al een elektrische auto hebben gekocht, blijkt de rest van de autokopers veel minder overtuigd. Die lijken niet bereid om veel te betalen voor een auto op batterijen. Akkoord, er worden nieuwe kleine auto’s geïntroduceerd en die zijn sowieso goedkoper (Renault 5, Citroën ë-C3 en dergelijke), maar de prijzen van andere modellen die al op de markt zijn, dalen niet. Of toch niet genoeg.

R5

Concreet zal de nieuwe (en volledig elektrische) Renault Scénic E-Tech de Austral aanvullen, ook al delen ze niet hetzelfde platform. Volgens dezelfde logica komt de nieuwe Renault 5 naast de Clio. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Mégane E-Tech en zijn ‘klassieke’ hybrideversie, maar ook voor de andere modellen. Renault wil flexibel zijn en zich aanpassen aan de marktomstandigheden. Het grotere aantal platformen lijkt geen industrieel of kostenprobleem. Stellantis gebruikt nochtans wel hetzelfde platform voor zowel verbrandings- als elektromotoren.

“Voor mij hoeven we geen 100 procent elektrisch merk te worden in 2030. We zullen de trends volgen met twee concurrerende aanbiedingen in alle segmenten. Deze strategie kan de komende tien jaar werken”, stelt Cambolive. De transitie naar elektrische auto’s verloopt duidelijk niet vlot. Het valt nog te bezien hoe de zaken zich de komende maanden ontwikkelen, vooral na de Europese verkiezingen.

Mvg.
Just lucky
2
quote:

Aandachtige lezer schreef op 5 maart 2024 19:54:

[...]

Voor wie er opmerkingen over maakt, ik weet dat een aantal forumgenoten deze site niet zo betrouwbaar vinden. Maar ik denk daar anders over.
Je zelfkennis neemt toe...
am1993
0
Zat begin van de middag de ta van de beurzen weer eens te bekijken en zag allerlei weerstanden opdoemen. Ook bij AMG. De geschreven puts december 17 bleven nog steeds hoog staan terwijl de koers ondertussen aardig is gestegen, dus die maar eens teruggekocht. Toch weer zowat € 700 cash op gescoord. Niet verkeerd. Ik kijk het maar weer eens aan. Winst is winst.
Daniël
0
Lepre Chaun
0
quote:

Daniël schreef op 5 maart 2024 22:18:

De daling van Albermarle is ook bizar. Kort voor sluit op zo’n -20%
Maar wel een gigantisch verschil met AMG .

Onverwachts heeft Albemarle op 4 maart een aandelenemissie ter waarde van $2 miljard aangekondigd.
Het bedrijf wil dat geld gebruiken voor kapitaalinvesteringen en het aflossen van kortlopende schuld.
Een verrassende stap, vindt analist Goldstein, aangezien de balans van Albemarle gezond was en is met een nettoschuld/EBITDA verhouding van 1,1 per eind 2023.
De emissie zal een verwaterend effect hebben.
Lepre Chaun
0
Wat betreft de uitverkoop van Albemarle: “Wij denken dat de markt sceptisch staat tegenover een herstel van de lithiumprijs”, legt Goldstein uit. “De lithiumfutures en de Chinese spotprijzen zijn de laatste tijd echter gestegen. Op zijn beurt stegen de prijzen van de lithiumindex deze week voor de tijd sinds oktober vorig jaar.
De prijsstijging is te danken aan het herstel van de lithiumaankopen door batterijproducenten.

“Nu de voorraadafbouw uiteindelijk eindigt, verwachten we dat de verkoopvolumes van lithium dichter bij de vraag op de eindmarkt zullen komen, waarvan we verwachten dat deze in 2024 een groei met dubbele cijfers zal laten zien”, zegt Goldstein. “Aangezien de groei van het aanbod is afgenomen en een deel van het duurdere aanbod de markt heeft verlaten, verwachten we dat de lithiummarkt eind 2024 weer onderaanbod zal vertonen, waardoor de prijzen zullen stijgen, vooral in de tweede helft van het jaar.
Voor lithiumproducenten, waaronder Albemarle, zouden hogere prijzen een sterke katalysator moeten zijn voor de stijging van de aandelen.”
Lepre Chaun
1
Strategische expansie op de lithiummarkt

Het aanbod is bedoeld om de positie van Albemarle in de snelgroeiende lithiumsector te versterken

Het besluit van Albemarle om via het aanbod kapitaal aan te trekken onderstreept zijn inzet voor het opschalen van zijn activiteiten en het voldoen aan de groeiende vraag naar lithium.
Nu de lithiumprijzen zich herstellen, staat het bedrijf klaar om zijn uitgebreide activiteiten te benutten om de cashflow en winstgevendheid te verbeteren.
Terwijl Albemarle zich voorbereidt om de deposito-aandelen op de New York Stock Exchange te noteren, duidt deze stap op vertrouwen in de strategische richting en groeivooruitzichten in het zich ontwikkelende energielandschap.

De uitbreiding van de lithiumactiviteiten van Albemarle via dit aanbod vertegenwoordigt een belangrijke mijlpaal in de groeistrategie van het bedrijf.
Met de wereldwijde verschuiving naar elektrische voertuigen en hernieuwbare energie plaatst Albemarle's focus op het vergroten van de lithiumproductiecapaciteit het bedrijf in de voorhoede van het aanpakken van de toenemende vraag naar deze cruciale hulpbron.
Terwijl het bedrijf de komende uitdagingen en kansen navigeert, zullen zijn strategische investeringen in lithiumactiviteiten een cruciale rol spelen bij het vormgeven van de toekomst van energie en mobiliteit.

Zouden ze een emissie doen voor de overname van AMG ?
Spannend hoor en eigenlijk ook wel heel logisch .
Madafaka
1
quote:

Aandachtige lezer schreef op 5 maart 2024 19:50:

[...]

AMG heeft het vandaag op twitter gezet. Kennelijk denkt men daar een publiek mee te bereiken dat de jaarcijfers of de publiciteit er om heen niet gelezen heeft.
De naam Twitter bestaat ook al een tijdje niet meer, iets meer in de pas lopen graag. Of toch je nick aanpassen ;)
nine_inch_nerd
0
quote:

Madafaka schreef op 6 maart 2024 08:57:

[...]

De naam Twitter bestaat ook al een tijdje niet meer, iets meer in de pas lopen graag.
On the web, it's still there. Enjoy your day.
Bijlage:
nine_inch_nerd
1
Via twitter.com gevonden...
Leesvoer.

Why is sentiment improving in lithium majors?
Lithium remains volatile, but the industry has a concentrated structure of vertically integrated buyers. Sentiment is improving. We ask why?
www.livewiremarkets.com/wires/why-is-...
Xynix
1
En weer lijkt een short-poging te zijn afgeslagen. Zal degenen die gisteren hebben verkocht waarschijnlijk toch weer centjes hebben gekost. Nou was het volume niet zo groot, maar op deze manier verwacht ik dat de lol van het shorten in AMG er een beetje vanaf gaat. Technisch ziet het er een stuk prettiger uit.
3.256 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 159 160 161 162 163 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 mei 2024 12:22
Koers 22,760
Verschil -0,540 (-2,32%)
Hoog 23,820
Laag 22,420
Volume 120.605
Volume gemiddeld 236.747
Volume gisteren 476.759

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront