AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG 2023

17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 » | Laatste
Take a sisi
2
Ik ga zeker niet ontkennen dat de kans bestaat dat de vraag naar lithiumhydroxide op enig moment het aanbod gaat overtreffen en bij betere prijzen dan de huidige .
Maar als de recessie diep wordt , wat ik persoonlijk wel verwacht , dan denk ik dat er minder EV's verkocht gaan worden , en er een periode gaat komen waarin aanbieders van lithiumhydroxide bij een lage prijs , tegengewerkt gaan worden .
Alles rondom deze bedrijfstak lijkt te zijn geïmplodeerd daar komt nog bij dat AMG de boel hier en daar stil gaat zetten/heeft gezet , om te kunnen opschalen .
Opschalen is een must want hoe meer je kan gaan leveren , hoe meer winst er te behalen valt en hoe sterker je als speler kunt worden ( vooralsnog horen ze zeker nog lang niet in het rijtje van de grootste thuis ) .
Echter de plannen voor dat opschalen komen uit een tijd dat de prijzen beestachtig hoog waren .
Dat is dus allang het geval niet meer , de vraag is ( en ik betwijfel dat ) , of deze monsterwinsten nog terug zullen komen , AMG komt imo in een minder florissante tijd terecht , de prijzen zijn niet florisant , maar gaan wel ( buiten bestaande contracten ) voor een deel bepalend zijn .
Dan staat de technologie van de batterij ook niet stil de wedstrijd naar de wereld standaard ( de goedkoopste met de beste eigenschappen ) die is nog in volle gang .
De kaarten worden nog volop geschud en de recessie hangt als het zwaard van Damocles boven de markt .
Dus ja mogelijk betere tijden richting 2030 maar geen weg zonder hindernissen .
Het gaat wellicht op kegelen lijken het zal er niet alleen om gaan wie er na de bal nog overeind staan , maar zeker ook wie na de bal het beste concept in de markt heeft , waar de vraag het aanbod gaat overtreffen .
Maar goed dan zijn we weeral enkel jaren verder , maar nu actueel zie ik geen directe katalysator .
Dus ja ik zeg momenteel is er rondom AMG nog geen sprake van dat ze aanspraak op de homerun gaan maken , niets in mijn ogen wijst op gia winsten .

Wie deze wel ziet , mag het mij uitleggen , ik zit hier namelijk niet om in de poten van AMG te zagen , maar gezamelijk hebben wij allemaal baat bij het juist inschatten van de markt .
Ik blijf er bij die gouden toekomst die veel beleggers wel zien , is gebaseerd op gunstige omstandigheden mogelijk wat verder op de tijdlijn maar het spel zal hard gespeeld gaan worden , dus ja , wie weet gaat AMG garen spinnen , maar zo duidelijk zie ik het nu nog niet .
Zo kijk ik ook tegen een eventuele overname , het geheel is nog geen uitgemaakte zaak .
Sta daarbij nog even stil bij de lange groene periode die de US recent achter zich heeft , dit gaat zeker ook nog draaien , dus ik vraag me af hoe AMG daar op gaat reageren .
Niks is wat het lijkt
0
quote:

T. Edison schreef op 20 december 2023 20:31:

[...]Hoezo, ze volgen politieke afspraken en zwichten voor rebellie.
Hierop baseren ze hun keuzes. Een onderbouwde keuze is een goede keuze, ondanks dat hij afwijkt van de mijne.
Of ze gelijk krijgen... als je de politiek aan je zijde hebt is het makkelijk scoren, dus wat dat betreft een juiste keuze.
Net als mijn pensioenfonds, dat groen gaat , uit de tabak- en wapenindustrie en daardoor winsten laat liggen, mijn winsten. Is ook makkelijk kiezen met geld van een ander.
Je geeft zelf het antwoord al: zwichten voor politiek en rebellie. Beiden hebben absoluut geen verstand van zaken. Objectieve en onafhankelijke deskundigen (en dan bedoel ik NIET die in de MSM en bij de NPO) vegen de vloer aan met hun standpunten en plannen. Wordt één van de meest geld verslindende operaties zonder duidelijk resultaat in de geschiedenis..
Lepre Chaun
1
Bijna de helft van de nieuwe personenauto's in de EU geëlektrificeerd - ACEA

De verkoop van elektrische auto's in de Europese Unie was tussen januari en november 2023 bijna de helft van alle registraties van nieuwe personenauto's in de EU en was alleen al in de maand november halverwege de helft, zo bleek woensdag uit gegevens.

Het aantal registraties van nieuwe auto's in de EU is in november, de 6e opeenvolgende maand van groei, met 7,16% gestegen in de jaar-op-jaar stijging van 13,3% in de registratie van elektrische voertuigen.

www.reuters.com/business/autos-transp...
am1993
1
@Take a Sisi. Goede onderbouwing. AB. Zie zelf ook wel de potentie van AMG, maar niet op de korte termijn in de tijdlijn. Bijzondere gebeurtenissen natuurlijk uitgesloten zoals de overname van een deel van het bedrijf. Maar ook daar verwacht ik op de korte termijn geen wonderen van, want techniek is waarschijnlijk momenteel de enige tak die een positief netto resultaat oplevert. Lees hier wel verhalen over de ontwikkeling van de Ebitda, maar daar gaat nog een aanzienlijk bedrag van af, voordat je een netto resultaat hebt en dus een goede koers/winstverhouding. Al met al verwacht ik tegenvallende kwartaal- en jaarcijfers bij AMG en een (wederom) forse koerscorrectie. Heb voor alle zekerheid de winst op mijn destijds geschreven puts 2024 veilig gesteld en sta nu langs de kant te wachten op de ontwikkelingen. Met het op een rijdende trein springen is ook niets mis. Lijkt me momenteel beter om een eventuele koersdaling niet af te wachten.
Blijf AMG natuurlijk nauwlettend volgen, want het kan m.i. (later in de tijd) nog een hele leuke belegging worden. Mijn Zinnwaldjes hou ik in ieder geval wél vast, want die vind ik nog steeds een koopje op dit niveau. Maar die liggen op de plank en ik hoop binnen nu en 5 jaar daar 100% op te maken. Met AMG als 25% aandeelhouder zal daar toch ook wel het e.e.a. gaan gebeuren lijkt mij.
nine_inch_nerd
0
U.S. IS SAID TO CONSIDER RAISING TARIFFS ON SOME CHINESE GOODS, INCLUDING ELECTRIC VEHICLES
4finance
2
quote:

am1993 schreef op 21 december 2023 11:47:

@Take a Sisi. Goede onderbouwing. AB. Zie zelf ook wel de potentie van AMG, maar niet op de korte termijn in de tijdlijn. Bijzondere gebeurtenissen natuurlijk uitgesloten zoals de overname van een deel van het bedrijf. Maar ook daar verwacht ik op de korte termijn geen wonderen van, want techniek is waarschijnlijk momenteel de enige tak die een positief netto resultaat oplevert. Lees hier wel verhalen over de ontwikkeling van de Ebitda, maar daar gaat nog een aanzienlijk bedrag van af, voordat je een netto resultaat hebt en dus een goede koers/winstverhouding. Al met al verwacht ik tegenvallende kwartaal- en jaarcijfers bij AMG en een (wederom) forse koerscorrectie. Heb voor alle zekerheid de winst op mijn destijds geschreven puts 2024 veilig gesteld en sta nu langs de kant te wachten op de ontwikkelingen. Met het op een rijdende trein springen is ook niets mis. Lijkt me momenteel beter om een eventuele koersdaling niet af te wachten.
Blijf AMG natuurlijk nauwlettend volgen, want het kan m.i. (later in de tijd) nog een hele leuke belegging worden. Mijn Zinnwaldjes hou ik in ieder geval wél vast, want die vind ik nog steeds een koopje op dit niveau. Maar die liggen op de plank en ik hoop binnen nu en 5 jaar daar 100% op te maken. Met AMG als 25% aandeelhouder zal daar toch ook wel het e.e.a. gaan gebeuren lijkt mij.
De 4e kwartaal cijfers zullen inderdaad niet best zijn. Maar afwachten of er weer een enorme dump komt.
Ik verwacht dat wel. De grondprijzen werken ook niet echt mee. Onder de €20 ga ik zeker weer wat bijkopen.

2024 kon wel eens een behoorlijk hersteljaar worden. Overigens ook van mij kant allemaal "glazenbol" gedoe.
Als je in deze toko investeert, moet je een sterke maag en tijd hebben.
Uiteindelijk gaat ook hier de koers weer fors oplopen.
Niks is wat het lijkt
4
Niet vervelend bedoeld hoor: maar wat betreft de “analisten” op dit forum: als zelfs een blinde ziet aankomen dat de cijfers over het 4kw en heel 2023 niet best zullen zijn weet de markt dat ook hoor. Is dus ingeprijsd. En dan snijdt de voorspelling dat de koers daarom opnieuw fors naar beneden zal gaan natuurlijk geen hout. Desondanks kan de koers door allerlei andere oorzaken best lager. Dat is een beetje het vervelende met dit soort voorspellingen. Hoe slecht ook onderbouwd: je hebt altijd (bijna) 50% kans.
nine_inch_nerd
1
quote:

Niks is wat het lijkt schreef op 21 december 2023 12:00:

Niet vervelend bedoeld hoor: maar wat betreft de “analisten” op dit forum: als zelfs een blinde ziet aankomen dat de cijfers over het 4kw en heel 2023 niet best zullen zijn weet de markt dat ook hoor. Is dus ingeprijsd. En dan snijdt de voorspelling dat de koers daarom opnieuw fors naar beneden zal gaan natuurlijk geen hout. Desondanks kan de koers door allerlei andere oorzaken best lager. Dat is een beetje het vervelende met dit soort voorspellingen. Hoe slecht ook onderbouwd: je hebt altijd (bijna) 50% kans.
Dacht hetzelfde net.
Het kan zelfs als een opluchting gezien worden als er nog additioneel extra en update info erbij komt (vooruitzichten 2024, status refiner e.m.) en een swung naar boven geven.
Genoeg voorbeelden afgelopen maanden gezien bij bv PHI en DSFIR.
christo1
3
AMG heeft dankzij enkele jaren van hoge lithium prijzen daaruit een lithium hydroxide raffinaderij kunnen bouwen en ook de spodumene uitbreiding kunnen realiseren dat is al op zich een grote meerwaarde.

Nu is het zo dat de lithium prijzen laag staan, ik verwacht wel dat naarmate meer EV modellen gelanceerd worden ook de lithium prijzen weer gaan stijgen, misschien niet naar die 600.000 Yuan maat wel hoger dan het huidige peil en dan is AMG in een goede positie om daar dubbel en dik van de profiteren.

Als er een recessie komt zal die mild en snel over zijn, de arbeidsmarkt draait nog steeds goed en in Europa zijn de energieprijzen heel sterk gedaald tov vorig jaar wat gunstig is.

Europa/VS en China hebben beslist dat de toekomst elektrisch is qua mobiliteit welke soort batterijmaterialen het op termijn als standaard gaan halen is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk, maar lithium zal het komende decennium de plak zwaaien.

Mvg
am1993
0
Mijn 40K aandelen Zinnwald zakken trouwens ook steeds verder weg, dus ook neemt de waarde van het 25% aandeel van AMG in Zinnwald steeds verder af. Jammer.
Mrs. Smith
0
quote:

am1993 schreef op 21 december 2023 18:22:

Mijn 40K aandelen Zinnwald zakken trouwens ook steeds verder weg, dus ook neemt de waarde van het 25% aandeel van AMG in Zinnwald steeds verder af. Jammer.
Eventjes geduld
Fox WIld
0
Altijd
1
Akwaba
0
Vandaag ging het ook even in BNR over de lithiumprijzen.... Geen wolken aan de horizon:-)
17.508 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 mei 2024 17:35
Koers 22,680
Verschil -0,740 (-3,16%)
Hoog 23,480
Laag 22,600
Volume 168.706
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 239.094

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront