Ik ga zeker niet ontkennen dat de kans bestaat dat de vraag naar lithiumhydroxide op enig moment het aanbod gaat overtreffen en bij betere prijzen dan de huidige .
Maar als de recessie diep wordt , wat ik persoonlijk wel verwacht , dan denk ik dat er minder EV's verkocht gaan worden , en er een periode gaat komen waarin aanbieders van lithiumhydroxide bij een lage prijs , tegengewerkt gaan worden .
Alles rondom deze bedrijfstak lijkt te zijn geïmplodeerd daar komt nog bij dat AMG de boel hier en daar stil gaat zetten/heeft gezet , om te kunnen opschalen .
Opschalen is een must want hoe meer je kan gaan leveren , hoe meer winst er te behalen valt en hoe sterker je als speler kunt worden ( vooralsnog horen ze zeker nog lang niet in het rijtje van de grootste thuis ) .
Echter de plannen voor dat opschalen komen uit een tijd dat de prijzen beestachtig hoog waren .
Dat is dus allang het geval niet meer , de vraag is ( en ik betwijfel dat ) , of deze monsterwinsten nog terug zullen komen , AMG komt imo in een minder florissante tijd terecht , de prijzen zijn niet florisant , maar gaan wel ( buiten bestaande contracten ) voor een deel bepalend zijn .
Dan staat de technologie van de batterij ook niet stil de wedstrijd naar de wereld standaard ( de goedkoopste met de beste eigenschappen ) die is nog in volle gang .
De kaarten worden nog volop geschud en de recessie hangt als het zwaard van Damocles boven de markt .
Dus ja mogelijk betere tijden richting 2030 maar geen weg zonder hindernissen .
Het gaat wellicht op kegelen lijken het zal er niet alleen om gaan wie er na de bal nog overeind staan , maar zeker ook wie na de bal het beste concept in de markt heeft , waar de vraag het aanbod gaat overtreffen .
Maar goed dan zijn we weeral enkel jaren verder , maar nu actueel zie ik geen directe katalysator .
Dus ja ik zeg momenteel is er rondom AMG nog geen sprake van dat ze aanspraak op de homerun gaan maken , niets in mijn ogen wijst op gia winsten .
Wie deze wel ziet , mag het mij uitleggen , ik zit hier namelijk niet om in de poten van AMG te zagen , maar gezamelijk hebben wij allemaal baat bij het juist inschatten van de markt .
Ik blijf er bij die gouden toekomst die veel beleggers wel zien , is gebaseerd op gunstige omstandigheden mogelijk wat verder op de tijdlijn maar het spel zal hard gespeeld gaan worden , dus ja , wie weet gaat AMG garen spinnen , maar zo duidelijk zie ik het nu nog niet .
Zo kijk ik ook tegen een eventuele overname , het geheel is nog geen uitgemaakte zaak .
Sta daarbij nog even stil bij de lange groene periode die de US recent achter zich heeft , dit gaat zeker ook nog draaien , dus ik vraag me af hoe AMG daar op gaat reageren .